در سفر به کانادا، خرسهای قطبی و شفقهای شمالی را ببینید!

شهر چرچیل کانادا، مانیتوبا آنقدر دور است که فقط با قطار یا هواپیمای کوچک می­توان به آن رفت؛ مگر اینکه خرس قطبی باشید. در این صورت می­توانید پیاده بروید. چرچیل به پایتخت خرس­های قطبی جهان معروف است و ساکنان انسانی آن (حدود 900 نفر) معمولاً به دفعات داستان رویارویی با خرس­های قطبی را شنیده اند. بعضی در خانه را باز کرده و با یک خرس قطبی چشم سیاه مواجه شده اند، یا در خیابان مجبور شده اند برای ترساندن یک خرس عظیم، نور چراغ قوه گوشی­شان را سمتش بتابانند. یک خط تلفن 24 ساعته برای ثبت مشاهدات خرس (675-BEAR) وجود دارد که در سراسر سال اشغال است و بیش از 300 بار با آن تماس گرفته می­شود.

در سفر به کانادا، خرسهای قطبی و شفقهای شمالی را ببینید!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اما بازدید از خرس­های قطبی یک فرصت خوب است که دوست­داران طبیعت را برآن می­دارد تا به این شهر قرن هجدهمی (که قبلاً ناحیه تجاری بود) 1000 مایل دورتر از وینیپگ بیایند و در خلیج صخره ای هادسون بنشینند. در این شهر، 300 شب از کل سال می­توان نورهای درخشان شفق شمالی را دید. حیات وحش چرچیل شامل روباه­های قطبی و قرمز، خرگوش­های قطبی استتار شده، گوزن موس، گرگ و حدود 390 گونه پرنده می­باشد. اما اگر فقط به خرس­ها علاقه داشته باشید، بهترین زمان برای بازدید از اکتبر تا نوامبر است. در این زمان بزرگترین پستانداران خشکی به تعداد زیاد در اطراف دیده می­شوند.

جذاب­ترین زمان، فصل تغذیه است. ونسا دسورسی، مدیر بازاریابی لژهای حیات وحش چرچیل می­گوید: «وقتی دریا یخ می­زند، جریان آب و باد یخ را به سمت خلیج هل می­دهد. خرس­ها می­دانند که اول در این ناحیه از دریا یخ سفت می­شود و دوباره می­توانند بروند فک­های دریایی را شکار کنند.»

اپراتورهای تور بازدیدکنندگان را از چرچیل به توندرای خارجی می­برند. بازدیدکنندگان با ماشین­های گردشی 4×4 که اندازه اتوبوس­های عظیم و پیشرفته هستند، گردش می­کنند تا خرس­های قطبی را ببینند. ماشین­ها به پلتفرم­های تماشا از بیرون مجهز هستند تا بتوانید در امنیت کامل خرس­های قطبی را تماشا کنید.

توریست­های تابستانی فرصت متفاوتی برای بازدید از حیات وحش پیدا می­کنند؛ چون می­توانند نهنگ­های بلوگای دوست داشتنی و آوازخوان را ببینند. از ماه جولای تا سپتامبر حدود 65 هزار نهنگ برای زاد و ولد و تغذیه از ماهی­های کیپلین و دریاچه کیسکو به حوزه رودخانه­ای چرچیل می­آیند.

ونسا می­گوید: «نهنگ­های بلوگا خیلی خیلی کنجکاو هستند. ما مهمان­هایمان را با قایق زودیاک به گردش می­بریم و نهنگ­ها به محض دیدن قایق نزدیک می­آیند.» بازدیدکنندگان ماجراجوی دیگر از کایاک و تخته شنا هم استفاده می­کنند.

سفر به کانادا از کشورهای دیگر تا حدودی کم شده است (به جز موارد استثنا) اما کسانی که می­توانند به تورهای چرچیل دسترسی داشته باشند درحال حاضر با کاهش ظرفیت به کار خود ادامه می­دهند. هنوز منتظریم اما الان فرصت خوبی برای پس انداز و برنامه ریزی است. تور فروشنده­هایی مانند اردوهای Lazy Bear، تورهای Great White Bear و Frontiers North Adventures از قیمت 400 دلار برای یک روز شروع می­شوند و به گردش­های چندروزه با قیمت 5000 دلار هم می­رسند. هرچه سریعتر برای رزرو تور اقدام کنید چون ظرفیت­ها سریع تکمیل می­شوند.

غیرعادی­ترین رویارویی­ها در محیط وحشی چرچیل روی می­دهند؛ اینجا می­توانید عملاً بین خرس­های قطبی قدم بزنید. هر یک از اکولوژهای لوکس این مکان، پکیج­های چند روزه­ای ارائه می­دهند که قیمت آنها از 9550 دلار شروع می­شود. این تورها یک پرواز اضافه هم ارائه می­دهند که با آن می­توان از هوا مناظر زیبای حیات وحش را دید. ونسا می­گوید: «اگر بر فراز لژها پرواز کنید معمولاً خرس­ها را می­بینید که در امتداد ساحل راه می­روند. در تابستان­ هم می­توانید نهنگ­های بلوگا را ببینید.» ممکن است گاهی خرس­ها به سمت کابین محل اقامت شما هم بیایند!

در حیات وحش چرچیل 12 تجربه متفاوت ارائه شده است که شامل گردش و بازدید از خرس­های قطبی، بازدید تابستانی از پرنده­ها، خرس­ها و نهنگ­های بلوگا، تا گردش 14 روزه در لژ دوردست نانوک بین خط قطب شمال و جنگل بورئال می­شود. راهنماهای محل از پیش درباره خرس­های قهوه­ای یا گریزلی آموزش دیده اند و طبق قوانین دولتی، فاصله 100 متری گروه را با حیوانات حفظ می­کنند، اما این باعث نمی­شود که خرس­ها به سمت شما نیایند.

ونسا می­گوید: «گاهی خرس­ها کنجکاو می­شوند و نزدیک می­آیند. می­خواهند بدانند انسان­ها چه کسانی هستند و آنجا چه کار می­کنند.»

اگر خرس­ها زیادی نزدیک شوند راهنماها با تفنگ­ یا وسایل دیگر صدای بلندی تولید می­کنند. اما بیشتر اوقات فقط صدای انسان برای دور کردن آنها کافی است. ونسا توضیح می­دهد: «این خرس­ها به زندگی در محیط زیست بسیار آرام عادت دارند بنابراین فقط حرف زدن عادی می­تواند آنها را فراری بدهد. گاهی فقط کافی است به خرس بگویید «سلام، خیلی نزدیک شدی، برگرد» و خرس دور می­شود.»

انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 560

به "در سفر به کانادا، خرسهای قطبی و شفقهای شمالی را ببینید!" امتیاز دهید

3 کاربر به "در سفر به کانادا، خرسهای قطبی و شفقهای شمالی را ببینید!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به کانادا، خرسهای قطبی و شفقهای شمالی را ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید