قواعد نگه داشتن حیوانات خانگی در کانادا

اگر قصد دارید در کانادا حیوانات خانگی نگه دارید باید توجه داشته باشید که قوانین و مواردی را از قبل بدانید.

قواعد نگه داشتن حیوانات خانگی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در سال 2017 بیش از 57% خانه ­ها­ در کانادا حیوان خانگی داشتند که چیزی حدود 7.5 میلیون خانواده می­شود.از بین این حیوانات خانگی، سگ و گربه بیشترین طرفدار را دارند. بیش از 37% خانه ­ها یک گربه و 41% خانه ­ها حداقل یک سگ دارند. این اعداد و ارقام نشان­دهندۀ علاقۀ زیاد کانادایی­ ها به داشتن حیوانات خانگی است.

حالا اگر شما قصد خرید یا به سرپرستی گرفتن حیوانی را در کانادا دارید، باید با قوانین و شرایط نگهداری آن­ها آشنا باشید. شما باید مجوز نگهداری حیوانات و پلاک­شان، مناسب بودن محل اقامت تان برای نگهداری حیوانات و از همه مهم­تر هزینۀ نگهداری حیوانات در کانادا را در نظر داشته باشید.

تهیۀ مجوز برای سگ­ها

تمام سگ­های بزرگتر از 6 ماه باید ثبت شوند و برایشان مجوزی گرفته شود. بعد از گرفتن مجوز، پلاکی نیز به سگ شما داده می­شود که برروی آن کد مخصوصی نوشته شده است و همیشه باید آن را به گردن داشته باشند.این پلاک­ها در اندازه، شکل و رنگ­های متفاوتی وجود دارند و هر پلاک متعلق به یک سگ است. شما نمی­توانید از پلاک سگ دیگری یا پلاک سگ قبلی­ تان را برای سگ جدیدتان استفاده کنید.

این پلاک در هنگام گم شدن سگ­تان بسیار مهم است. اگر سگ شما گم شود و گروه نجات او را پیدا کند از طریق پلاکش می­توانند با شما تماس بگیرد و تا زمانی که شما دنبالش بروید در پناهگاه می­مانند. سگ­هایی که پلاک داشته باشند برای مدت طولانی ­تری در پناهگاه نگهداری می­شوند تا صاحبان شان سرپرستی آن ها را دوباره برعهده گیرد. گرفتن پلاک باعث افزایش سلامتی حیوان تان هم می­شود. برای تهیۀ پلاک، سگ شما باید تمام واکسن­هایش را زده باشد؛ مخصوصاً واکسن هاری.

اگر سگ شما پلاک نداشته باشد، جریمه می­شوید و هزینۀ جریمه از هزینۀ مجوز و پلاک گرفتن بیشتر است. این جریمه ممکن است 250 دلار باشد. اما هزینۀ مجوز به­ صورت سالیانه در استان­های مختلف متفاوت است و بستگی به شرایط سگ شما دارد مثلا در تورنتو هزینۀ مجوز سگ 25 دلار است و اگر عقیم نشده باشد این مبلغ بالاتر می­رود. پس بهتر است در اولین فرصت سگ خود را ثبت کنید و برایش پلاک بگیرید.

سگ­های تربیت شده و تعلیم دیده­ راهنما نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تنها تفاوتشان با سگ­های خانگی این است که مجوز آن ها رایگان است.مراکز صدور مجوز برای سگ­ها در بیشتر شهرها وجود دارند. شما همچنین می­توانید به­ صورت تلفنی یا با ایمیل درخواست دهید. اگر به­ صورت آنلاین مجوز بگیرد، پلاک سگ از طریق پست برای شما ارسال می­شود.

در هنگام مجوز باید مدارک مربوط به واکسن سگ­تان را هم تحویل دهید. این مراکز هنگام نزدیک شدن به پایان اعتبار مجوز با شما تماس می­گیرند و تمدید مجدد آن را یادآور می­شوند. اگر در شهری برای سگ خود مجوز گرفتید و بعدها به شهر دیگری نقل مکان کردید، باید مجدد در شهر مقصد مجوز بگیرید.

تهیۀ مجوز برای گربه ­ها

گربه ­ها هم مانند سگ­ها باید ثبت شوند و پلاک خود را همیشه به گردن داشته باشند. حتی اگر گربۀ شما از خانه خارج نمی­شود، باید پلاکش به گردنش باشد؛ چون حادثه هیچوقت خبر نمی­کند و گربۀ شما ممکن است از در یا پنجره­ فرار کند.

گربه ­های بالای 6 ماه باید پلاک داشته باشند. بعضی از گربه ­ها به پلاک خود حساس هستند و نسبت به پوشیدن آن مقاومت می­کنند، در این صورت گربه باید تتو شود یا میکروچیپ داشته باشند.

شما حتی اگر به گربه­ای پناه بدهید و به آن غذا دهید، باز هم صاحب او محسوب می شوید و باید برایش مجوز تهیه کنید. هزینۀ مجوز گربه­ معمولا 15 دلار است و اگر عقیم نشده باشد، این مبلغ بالاتر می­رود.

آیا می­توانید حیوان خانگی در خانه داشته باشید؟

محل اقامتتان باید پذیرای حیوان خانگی باشد. بعضی از خانه­ ها اجازۀ نگهداری حیوانات را نمی­دهند. بهتر است پیش از آوردن حیوان خانگی قراردادنامۀ خود را بررسی کنید یا از صاحب خانۀ خود در این باره بپرسید.

هزینۀ نگهداری حیوانات خانگی در کانادا

نگهداری حیوانات چیزی بیشتر از غذا خوراندن و آب دادن است. هزینۀ نگهداری در دوازده ماه اول به­ صورت تقریبی برای سگ سالیانه 3,934.00 دلار و گربه 2,516.00 دلار محاسبه شده است. این مقدار بدون هزینۀ خود حیوان مثل تمیزکاری و پانسیون است. بیشتر این هزینه ها برای وسایل اصلی مثل جای خواب، ظرف غذا، قلاده، گردن­بند و اسباب بازی آن است.

هزینۀ دامپزشکی در ابتدا برای انجام کارهایی مانند عقیم سازی و جاسازی میکروچیپ زیاد است و بعد از مدتی مراجعه، این هزینه­ ها کمتر می­شود. هزینۀ جاری حیوانات خانگی که همیشه باید پرداخت کنید، شامل هزینۀ غذا و مجوز نگهداری حیوان است.

آیا می­توان حیوانات خانگی را بیمه کرد؟

شما می­توانید حیوانات خانگی خود را بیمه کنید. هزینه­ های درمانی در شرایط خاص و بیماری ممکن است به هزاران دلار برسد. پس برای جلوگیری از چنین اتفاقی، بیمه کردن حیوانات می­تواند راه چاره­ای باشد.هزینۀ بیمۀ حیوانات، بستگی به نوع نژادشان دارد و از 30 تا 80 دلار است و به­ صورت کلی باید 933 دلار برای سگ و 444 دلار برای گربه جهت بیمۀ آن­ها در سال در نظر داشته باشید.

تفاوت هزینه­ های سگ و گربه

در اولین سال نگهداری، هزینۀ گربه حدودا 1,418دلار کمتر از سگ است. برای مقایسۀ دقیق­ تر هزینه در سال اول باید گفت هزینۀ دامپزشکی که شامل میکروچیپ، معاینۀ پزشک، جلوگیری از بیماری­ کرم قلب و کک، عقیم­ سازی، داروها و آزمایش­های مربوط به انگل می شود، برای سگ حدود 1326 دلار و گربه 1219 دلار است.

هزینۀ وسایل ضروری هم که شامل غذا، جای­ خواب، خانه، ظرف غذا، قلاده، جعبۀ خاک، باکس­ حمل و نقل و اسباب بازی می­شود، برای سگ حدود 1190 دلار و برای گربه حدود 838 دلار محاسبه شده است.همچنین هزینه ­های مربوط به مجوز نگهداری در شهر، بیمه و کلاس­های تربیتی (مخصوص سگ­ها) برای سگ حدوداً 1418 دلار و برای گربه 459 دلار است.

بعضی از این هزینه ­ها مانند عقیم سازی، میکروچیپ، ظرف غذا، جای خواب و خانه، ظرف خاک و باکس حمل و نقل و کلاس­های تربیتی را تنها یک بار پرداخت می­کنید. بعضی از هزینه ­ها را هم باید به صورت سالانه پرداخت کنید؛ مانند مجوز نگهداری حیوانات در شهر و معاینۀ عمومی آن­ها.اما بعضی هزینه ­ها هر ماه یا حتی زوتر باید پرداخت شود؛ مانند کوتاه کردن ناخن که بین 8 تا 15 دلار است. البته اگر توانایی اش را دارید، می­توانید خودتان در خانه این­ کار را انجام دهید.

در نظر داشته باشید که این هزینه ­ها تقریبی و برای هر نژادی متفاوت است. طبیعتاً اگر قصد خرید حیوانات با نژاد اصیل را دارید باید هزینۀ زیادی پرداخت کنید. اما بعضی حیوانات را می­توانید از پناهگاه با هزینه ­ای بسیار پایین­ تر یا حتی رایگان به سرپرستی بگیرید.

راه­کارهایی برای پرداخت هزینۀ کمتر

برای کنترل این هزینه ­ها و کمتر کردن آن چندین راه وجود دارد:

  • حیوانات را به سرپرستی بگیرید: اگر می­خواهید حیواناتی که از طریق فروشگاه یا تبلیغات­ روزنامه به فروش می­رسند را بخرید باید هزینه ­­ی زیادی پرداخت کنید. اما می­توانید از پناهگاه ­ها حیوانات را بسیار ارزان ­تر به سرپرستی بگیرید. معمولاً هزینۀ سگ­ بالغ در پناهگاه، کمتر از 250 دلار و گربه بالغ کمتر از 60 دلار است. همچنین بچه گربه و توله سگ به­ ترتیب کمتر از 150 و 500 دلار است. این هزینه معمولا شامل عقیم­ سازی و دورۀ اول واکسن هم می­شود.
  • خرید غذای حیوانات از فروشگاه ­ها: هزینۀ غذای حیوانات بسیار بالاست و برای کمتر کردن این هزینه می­توانید غذایشان را از فروشگاه­های اطرافتان به جای دامپزشکی ها تهیه کنید. اگر از غذاهای ارزان قیمت استفاده می­کنید حتما اجزای سازندۀ آن را بررسی کنید تا مواد مضری برای حیوان تان نداشته باشد.

در آخر…

نگهداری حیوانات خانگی با تمام لذتی که دارد، سختی­ها و البته هزینه­ هایی را هم به دنبال دارد؛ اگر همۀ این­ سختی ­ها را پیش از گرفتن حیوان خانگی در نظر داشته باشید، به راحتی از پسش برمی­آیید. خیلی زود حیوان خانگی بخشی از خانوادۀ شما می ­شود و خواهید دید داشتن آن­ها چقد زندگی را لذت بخش­تر خواهد کرد.

انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1192

به "قواعد نگه داشتن حیوانات خانگی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "قواعد نگه داشتن حیوانات خانگی در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قواعد نگه داشتن حیوانات خانگی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید