خرس قطبی های چرچیل کانادا

خرس قطبی گونه ای که با وجود ساخت و ساز بشر همچنان دوام آورده و این سالها بیشتر به سمت شهرها حرکت میکنند و باعث شده توجه برخی گردشگران را جلب نمایند کسانی که دوست دارند قم زدن همچین موجود عظیم و ترسناکی را در شهر ببینند.

خرس قطبی های چرچیل کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: چرچیل (Churchill) فقط یک شهر کوچک هزار نفری در استان مانیتوبا (Manitoba) در ساحل خلیج هادسون ( Hudson) نیست، چرچیل به عنوان پایتخت خرس قطبی جهان شناخته می شود.

این شهر از اکتبر تا نوامبر که خرس های قطبی از خواب بیدار می‌شوند به مرکز تجمع حدود 900 خرس قطبی تبدیل می‌شود. شاید رویارویی با یک خرس، وحشتناک به نظر بیاید اما در این شهر امکانات و تجهیزات فراوانی برای بازدید از این پستاندار دوست داشتنی وجود دارد و سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این حیوان سفید پوش راهی کشور کانادا می‌شوند. باگی های تندرا با پنجره های آهنی، شیشه های ضد نم و شاسی‌های بلند گردشگران را به نزدیکی خرس های قطبی می‌برند و متخصصان اطلاعاتی از نحوه زندگی آنها در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارند. علاوه بر خرس های قطبی، در چرچیل می توانید از نهنگ های سفید، گوزن های شمالی، گرگ های خاکستری و پرنده های متنوع دیدن نمایید. ساحل سنگی خلیج هادسون و موزه اسکیموی چرچیل هم از دیگر مکان‌های مورد علاقه گردشگران در این شهر است. اگرچه چرچیل الگویی از همزیستی مسالمت آمیز انسان و حیوان است اما هرگز به تنهایی به کاوش در این منطقه نپردازید!

مرکز خرس های قطبی جهان

کمتر کسی است که عاشق خرس های قطبی نباشد. این خرس های بامزه با رنگ سفید و ظاهر پشمالویی که دارند یکی از حیوان های محبوب بچه ها در کارتون ها هستند و خیلی از بچه ها عاشق خرس قطبی اسباب بازی هستند. البته باید بدانید که این حیوان بامزه و زیبا در واقع حیواناتی شکارچی هستند و آنقدرها هم که به نظر می رسد ملوس و بی خطر نیستند! با این حال، دیدنی خرس های قطبی یکی از ناب ترین تجربیاتی است که می توانید داشته باشید. شاید شما هم مثل من فکر می کردید که برای دیدنی خرس های قطبی حتما باید به نواحی صعب العبور و سردسیر قطبی بروید. اما خبر خرسند نماینده این که برای دیدنی خرس های قطبی می توانید به شهری در کانادا به نام چرچیل بروید که به مرکز خرس های قطبی جهان مشهور است. هر سال پائیز که از راه می رسد خرس های قطبی هم از نواحی دور و نزدیک به خلیج هادسون می آیند تا به شکار فک بپردازند و زمستان سرد کانادا را از سر بگذرانند.

چرچیل؛ برترین مکان برای دیدنی خرس های قطبی

شهر چرچیل بدون شک برترین مکان برای دیدن این حیوانات زیبا و باشکوه است. این شهر در خلیج هادسون و در شمال استان مانیتوبا واقع شده است و در طول زمستان که خلیج یخ می زند پاتوق خرس های قطبی می گردد. خرس ها زمستان را در این منطقه سپری می نمایند چون یکی از برترین مکان ها برای شکار فک دریایی به شمار می رود. حدود 15000 خرس قطبی در شمال کانادا زندگی می نمایند و بالغ بر 1200 خرس در پاییز و زمستان به این شهر می آیند. شهر چرچیل در خلیج هادسون واقع شده است و رود چرچیل در این شهر جاری است. با فرا رسیدن پائیز (سپتامبر تا نوامبر) خرس های قطبی کم کم به این خلیج می آیند و منتظر یخ زدن آب دریا می شوند. با یخ زدن آب زمان شکار فک دریایی فرا می رسد و خرس های قطبی می توانند پس از ماه ها یک غذای درست و حسابی بخورند و دلی از عزا دربیاورند.

سالانه گردشگران زیادی برای دیدنی خرس های قطبی به این شهر کانادایی سفر می نمایند. البته باید بدانید که خرس های قطبی گرسنه می توانند خطرناک باشند و باید با رعایت حریم آن ها و قوانین محلی آن ها را دید. بعضی خرس ها عادت داشتند قبل از فرا رسیدن فصل شکار به داخل شهر می آمدند و مخل زندگی مردم شهر می شدند. متاسفانه قبلا مردم محلی عادت داشتند که با مشاهده خرس قطبی گرسنه و خطرناک به او شلیک نمایند، اما خوشبختانه در حال حاضر محافظت خوبی از این خرس ها به عمل می آید و برنامه هشدار خرس قطبی به صورت 24 ساعته در شهر چرچیل اجرا می گردد. حتی جالب است بدانید که در این شهر زندانی به نام زندان خرس قطبی وجود دارد. خرس هایی که از محل زندگی خود دور می شوند و مزاحم زندگی مردم می شوند را در این زندان نگهداری می نمایند تا فصل شکار فک ها برسد و بعد آن ها را آزاد می نمایند! اگر زندان پر گردد و جایی برای خرس های دیگر وجود نداشته باشد خرس را دستگیر می نمایند و با استفاده از هلیکوپتر او را به منطقه ها امن و دور از شهر می برند و آنجا آزاد می نمایند!

جزیره بافین | Baffin Island

اگرچه چرچیل مشهورترین و شاید برترین مکان برای دیدنی خرس های قطبی است اما تنها مکان در کانادا برای این کار نیست. جزیره بافین بزرگ ترین جزیره کاناداست و در نونووت (Nunavut) واقع شده است. این جزیره به علت قرارگیری در مدار قطبی یکی از محبوب ترین مکان ها برای دیدنی خرس های قطبی است. جزیره کورن والیس (Cornwallis) در نونووت هم محل زندگی اجتماع کوچی از اسکیمو های اینوئیت است و مکانی ایده آل برای دیدنی خرس های قطبی محسوب می گردد.

برترین زمان برای دیدنی خرس های قطبی

در منطقه قطبی نونووت معمولا بین ماه می و جولای تورهایی برای دیدنی خرس های قطبی برگزار می گردد. در طول این بازه زمانی، جزیره بافین به صورت 24 ساعته روز است و می توانید شانس دیدنی خرس های قطبی در حین شکار را داشته باشید. با این حال، در شهر چرچیل برترین زمان برای این کار از ماه اکتبر تا نوامبر است. در این زمان خرس های قطبی کم کم از راه می رسند و به خلیج هادسون، خانه زمستانی شان می آیند. در اواسط ماه اکتبر شهر چرچیل بیشترین تجمع خرس قطبی در جهان را دارد و حدود 600 تا 1000 خرس قطبی در نزدیک خلیج جمع می شوند.

چطور خرس ها را دیدن کنیم؟

اگرچه خرس های قطبی بامزه و زیبا هستند اما نباید فراموش کنید که با حیواناتی قدرتمند و شکارچی سر و کار دارید. هیچ وقت خودسرانه و تک و تنها به آن ها نزدیک نشوید و همواره حریم آن ها را رعایت کنید. در چرچیل و سایر شهرهای قطبی تورهای مختلفی برای دیدنی خرس های قطبی برگزار می گردد که پیشنهاد می کنیم در آن ها شرکت کنید. این تورها مجهز از طریق های نقلیه مناسبی هستند که به راحتی روی برف و یخ حرکت می نماید و امنیت کافی برای بازدیدنمایندگان را فراهم می نماید. این وسیله ها پنجره های بزرگی دارند که امکان دیدنی خرس های قطبی را به گردشگران می دهند. خرس های قطبی حیواناتی کنجکاو هستند و به احتمال زیاد دور و بر این وسایل نقلیه جمع می شوند و می توانید از فاصله ای خیلی نزدیک آن ها را دیدن کنید. علاوه بر این تورها، تورهای پیاده روی در این منطقه ها هم به یاری راهنمای مجرب برگزار می گردد. کشتی کروز نیز یکی دیگر از گزینه های شماست که در منطقه ها خلیجی حرکت می نمایند و امکان دیدنی خرس های قطبی را فراهم می نماید.

انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 108

به "خرس قطبی های چرچیل کانادا" امتیاز دهید

10 کاربر به "خرس قطبی های چرچیل کانادا" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرس قطبی های چرچیل کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید