بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ در کانادا

کانادا کشوری با سه خط ساحلی است و با اقیانوس های قطب شمال، آتلانتیک و آرام هم مرز است. این بدان معنا است که فرصت های کافی برای مشاهده انواع حیات وحش دریایی که هر اقیانوسی در خود دارد، وجود دارد. تورهای تماشای نهنگ یک فعالیت محبوب برای مردم محلی و گردشگران است، زیرا می توان از سواحل بادی با استفاده از قایق های بادبانی، کایاک ها و زودیاک ها دیدن کرد. از شرق به غرب، بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ در سراسر کانادا است.

بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: Newfoundland و Labrador کانادا

استان Newfoundland و Labrador به سواحل اقیانوس اطلس کانادا منتهی می شود و این منطقه یکی از بهترین نقاط تماشای نهنگ در جهان است. 22 گونه نهنگ در اینجا دیده شده است، از جمله گونه های humpbacks، orca، minke، blue و fin. این نهنگ ها در آبهای یخ زده نیز زندگی می کنند . فصل مناسب تماشای نهنگ ها بین ماه های می و سپتامبر است و آنها را می توان از خط ساحلی یا از قایق یا کایاک دریایی تماشا کرد.

Cape Breton Highlands، Nova Scotia

ارتفاعات زیبای Cape Breton از یک منطقه ساحلی کوهستانی در استان Nova Scotia اقیانوس اطلس تشکیل شده است. از سواحل یا از داخل زودیاک یا کاتاماران، می توانید نهنگ های کوهان دار، گونه های humpback و fin و pilot را ببینید. بهترین فصل جولای و آگوست است

Tadoussac، کبک

دهکده تاریخی تادوساک در کبک در دهانه رودخانه های Saguenay و St. Lawrence واقع شده است. رودخانه Saguenay دارای آب شیرین است در حالی که St. Lawrence دارای آب شور است و این رودخانه ها برای تماشای نهنگ ها کاملا مناسب است. گونه هایی که می توان آنها را مشاهده کرد عمدتاً نهنگ های blue، minke، humpback و beluga هستند. میتوانید لباس نارنجی روشن، که توسط شرکت های مختلف گردشگری در منطقه ارائه می شود را بپوشید و از Zodiac بهترین دید را به نهنگها داشته باشید.

چرچیل مانیتوبا

چرچیل شاید بیشتر به عنوان پایتخت خرس قطبی کانادا شناخته شود، اما این شهر همچنین یک مکان عالی برای مشاهده نهنگ های beluga در رودخانه Churchill نزدیک خلیج هادسون است. در ماه های جولای و آگوست، هزاران نهنگ beluga  از رود Churchill مهاجرت می کنند. نهنگ بازدیدکنندگانی را که با کایاک و قایق آمده اند تماشا میکنند و افراد مشتاق میتوانند لباس مخصوص بپوشند و در کنار این موجودات آرام غواصی کنند.

Churchill, Manitoba

Tofino، بریتیش کلمبیا

Tofino در امتداد اقیانوس آرام، در ساحل غربی بریتیش کلمبیا واقع شده است. در طول تابستان، Tofino تماشاگرهای نهنگ ها، موج سواران، ماهیگیران و بازدیدکنندگان از پرندگان را به خود جلب می کند. در ماه مارس، آبهای ساحلی منطقه راهی برای مهاجرت نهنگهای خاکستری به سمت شمال از شبه جزیره Baja هستند. این رویداد به نام جشنواره سالانه نهنگ حاشیه اقیانوس آرام شناخته می شود. در اواخر سال، در ماه اکتبر، نهنگ ها به جنوب سفر می کنند.

Telegraph Cove، بریتیش کلمبیا

Telegraph Cove بخشی از ذخیره گاه زیست محیطی رابسون بایت (مایکل بیگ) نیز در بریتیش کلمبیا واقع شده است و تنها پناهگاه تعیین شده کانادا برای اورک ها یا نهنگ های قاتل است. برای محافظت از جمعیت اورکا که به دلیل ذخایر فراوان ماهی قزل آلا به این منطقه مهاجرت می کنند، تردد قایق در اینجا مجاز نیست. برای حفاظت از محیط زیست، بهتر است با یک محافظ محلی کایاک سواری به آب بروید.

انتشار: 10 دی 1402 بروزرسانی: 22 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 468

به "بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ در کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید