آشنایی با کافی شاپ های ونکوور کانادا

کافه ها و کافی شاپ های ونکوور حسابی برای خستگی در کردن بعد از یک روز هیجان انگیز عالی هستند.

آشنایی با کافی شاپ های ونکوور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: چه از آن دست کافه گردهای حرفه ای باشید که در پی کافه ای دنج و راحت هستید تا ساعتی در آن وقت بگذرانید یا از آن دسته افراد که از طعم و کیفیت بالای غذای خوشمزه لذت می برند، کافی شاپ ها و کافه های دلپذیر ونکوور شما را مایوس نخواهند کرد. در ادامه به معرفی برترین کافی شاپ های ونکوور در کانادا می پردازیم که حتما باید لذت نوشیدن قهوه را در آن ها تجربه کنید.

ریوالور

کافه ریوالور (Revolver) توجه خود را به قهوه و تجربه های تازه ای معطوف نموده است که با آن همراه می گردد. در این کافه هر فنجان قهوه بعد از اینکه سفارش داده شد، به طور مجزا و ویژه آماده می گردد؛ برای این کار از روش های مختلف دم کردن و از منوی چرخشی در هر فصل استفاده می نمایند که شامل برترین برندهای قهوه برشته در آمریکای شمالی می گردد.

هر هفته طعم و کیفیت تمام قهوه های موجود در منو را به وسیله آزمایش کور (blind tasting test) می سنجند و به این صورت مشخص می نمایند که هفته آینده کدام نوع قهوه باید برای مشتریان سرو گردد. این کافه دلپذیر برترین مکان برای نوشیدن یک فنجان قهوه و سپری کردن اوقاتی خوش با دوستان است.

دکوراسیون متفاوت کافه، دوست داشتنی است مثلاً روی یکی از دیوارها نقشه دنیا را با استفاده از میخ های فلزی درست نموده اند. در اینجا می توانید انواع شیرینی های خوشمزه مثل کیک قهوه یا نان کروسان را سفارش دهید.

کافه ریوالور بعلاوه دو فضای متفاوت برای مشتری های خود ایجاد نموده؛ یک طرف چهار میز کوچک در یک ردیف چیده شده است و در طرف دیگر میز بزرگی قرار گرفته که بیشتر مردم برای مطالعه و کتاب خواندن از آن استفاده می نمایند. خدمات اینجا بسیار عالی است و کارکنان آن در کوشش هستند تا رضایت مشتری ها را جلب نمایند؛ بنابراین تعجبی ندارد که کافه ریوالور همواره تقریباً شلوغ است.

تیمبرترین کافی روسترز

کافه تیمبرترِین کافی روسترز (Timbertrain Coffee Roasters) که در دل منطقه تاریخی شهر ونکوور جای گرفته، استانداردهای کیفی قهوه را با پایبندی به علم و اصول دم کردن قهوه ارتقا بخشیده است. تیمبرترِین مرغوب ترین قهوه را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد؛ برای این کار دانه های سبز قهوه را تهیه نموده تا فرآیند برشته کردن به وسیله خود کافه انجام پذیرد.

بار این کافه به آهستگی و باحوصله قهوه را آماده می نماید که نشان دهنده توجه آن ها به طعم و مزه قهوه است. بعلاوه قهوه تازه را بامهارتی استادانه و حساب شده دم می نمایند؛ این فرایند آماده سازی دقیق و آهسته نمایانگر عشق و تعهد کاری کارکنان تیمبرترین است که این کافه را از دیگر کافه ها متمایز می سازد.

موسسین تیمبرترین یعنی پیتر، جف و مین از کودکی کنجکاوی و علاقه مشترکی به قطارها و طرز کار آن ها داشته اند (اینکه چطور قطارها باعث جابه جایی مردم از نقطه ای به نقطه دیگر می شوند و مهم تر از همه اینکه قطارها چطور مردم را دورهم جمع می نمایند) و همین امر منبع الهام بخشی برای نام گذاری کافه به تیمبرترین یا قطار چوبی بوده است. تیمبرترین نمود تحقق رویای کودکی موسسین کافه است؛ رویایی که در آن به بهانه ای مردم را گرد هم بیاورند و با نوشیدن قهوه، جمعی صمیمانه را ایجاد نمایند.

فضای دل چسب کافه دارای دیوارهای آجرنما، سقف بلند و پنجره های بزرگی است که محیط را با نور طبیعی روشن می نماید؛ جایگاه های عقب کافه مشابه جایگاه های کوپه قطار است و این احساس را در مشتری ها ایجاد می نماید که در قطار نشسته اند. مشتری ها این کافه را دوست دارند زیرا هرچند بار که بخواهند، می توانند آب داغ رایگان دریافت نمایند و در ازای خرید یک بسته قهوه برشته شده تیمبرترین، به یک فنجان قهوه رایگان مهمان شوند.

آب گازدار از موارد دیگری است که به صورت سلف سرویس در اختیار مشتری ها قرار می گیرد. در روزهای یک شنبه، یک ساعت قبل از بستن کافه غذا نصف قیمت حساب می گردد. با همه این اوصاف، از چای سبز ماتچا، خاگینه ی خوش طعم بلژیکی، نان کروسان بادامی، شیرینی های خوشمزه اسکون و قهوه نیتروی سرد که در روزهای گرم تابستان می چسبد، غافل نشوید.

خانه چای و قهوه فینچ

خانه چای و قهوه فینچ (Finchs Tea & Coffee House) یکی از محبوب ترین مکان ها برای صرف ناهار در مرکز شهر ونکوور است. این کافه برای تزیینات زیبای قهوه لاته، ساندویچ های خوشمزه، شیرینی های گرم و فضای قدیمی خود مشهور است. طراحی داخلی روستیک و قدیمی کافه با اشیا آنتیک از چراغ های رومیزی گرفته تا آینه و گلدان هایی که روی دیوار قرار گرفته اند، بعلاوه میز و جایگاه های ناهماهنگ، خانه چای و قهوه فینچ را به مکانی منحصربه فرد تبدیل نموده که برای گذراندن وقت با دوستان و نوشیدن لاته، قرار ملاقات عاشقانه یا صرف خوراکی مختصر ایده آل است.

تمام انواع قهوه و اسپرسوهایی که در این کافه سرو می شوند، ارگانیک هستند و قیمت مناسبی هم دارند. بعلاوه انواع چای خشک در آن موجود است. تمام کیک ها، شیرینی های اسکون، شکلات ها و بیسکوییت های فینچ تا جایی که امکان دارد با استفاده از تخم مرغ های خانگی و مواد اولیه ارگانیک درست می شوند.

ساندویچ نان باگت گلابی با مخلفاتی نظیر پنیر بلوبری (blue brie)، ژامبون پروشوتوی شور، گردوی برشته، روغن، سرکه و قطعه هایی از گلابی آبدار پر شده که مثل سایر مخلفات در ساندویچ های تازه این کافه فوق العاده خوشمزه هستند. سالاد و سوپ خانگی اینجا محشر است. آب لیمو و آب خیار هم در پیشخوان کافه به صورت سلف سرویس وجود دارد و بعلاوه اینترنت رایگان که برای افراد پرمشغله و کاری مزیت خاصی محسوب می گردد.

اگر جایی برای نشستن می خواهید، بهتر است صبح زود به کافه بروید زیرا در یک چشم به هم زدن آن چنان شلوغ می گردد که صف های طولانی حتی بیرون از درب فینچ ایجاد خواهد شد و اگر می خواهید در زمان صرفه جویی کنید بهتر است قبل از رفتن زنگ بزنید تا سفارش شمارا زودتر آماده نمایند.

کافه مولی

طراحی داخلی و غذاهای کافه مولی (Molli Café) از کشور مکزیک الهام گرفته اند. این کافی شاپ در منطقه دیوی ویلج (Davie Village) واقع شده است و برترین غذاهای مکزیکی موجود در فلات مکزیک را به مشتری ها عرضه می نماید.

کارکنان کافه مولی به خوبی با محصولات کانادایی و محدودیت های طبخ غذای مکزیکی در سرزمین کانادا آشنا هستند و از فوت وفن لازم کاملاً آگاهی دارند؛ بنابراین غذاهای موجود در منو به رغم اندک بودن تا آنجا که مقدور بوده از محصولات باکیفیت محلی و گوشت ارگانیک تهیه شده است.

کافه مولی به محصولی که ارائه می دهد، احترام می گذارد و به جزییات توجه ویژه ای دارد؛ به همین علت منوی غذای این کافه به صورت محدود تنظیم شده اما این مسئله مانع از خلق ترکیبات تازه و خوشمزه نشده است. این کافه زیبا باوجود سقف بلند، پنجره های بزرگ و فضای آرامش بخش به سبک کافه تریاهای مکزیکی چیده شده است.

کافه مولی غذاهایی نظیر تاکو و ساندویچ تورتای اصیل مکزیکی، نوشیدنی های مکزیکی، قهوه ارگانیک و شیرینی های خوشمزه را به مشتریان خود عرضه می نماید. شیرینی های مولی خانگی هستند و دانه های ارگانیک قهوه به صورت محلی به وسیله شرکت موجا (Moja) برشته شده اند. مالکین کافه مهربان ترین و خونگرم ترین آدم هایی هستند که با آن ها ملاقات خواهید کرد.

بیشتر مشتری های مولی بعد از امتحان کردن صبحانه نان مولِت (mollete) پنیری با سس سالسا، تاکوی اردک، چای دم کشیده در قوری شیشه ای، شیرینی های شکلاتی طعم دار، باندریلای لایه لایه شیرینِ کره ای، شیرینی کونچا (concha) یا ساندویچ پولو تورتا (pollo torta) که تنها بخشی از غذاهای موردعلاقه آن ها است، مشتری دائم این کافه شده اند.

بازدیدنمایندگان بعلاوه از دستگاه کاپوچینو ساز، چای آگوا دِ جامائیکا (Agua de Jamaica) یا چای هیبیسکوس، سوپ بره در روزهای شنبه و درنهایت استفاده از اینترنت رایگان تا ساعت 11 صبح لذت می برند.

ایست فان روسترز

کافه ایست فان روسترز (East Van Roasters) در داخل هتل رِینیِر (Rainier Hotel) قرار گرفته و تازهترین کسب وکار غیرانتفاعی است که به وسیله جامعه خدمات اجتماعی پی.اچ.اس (PHS) راه اندازی شده است. این کافه، زنان ساکن هتل رینیر را پس از آموزش استخدام می نماید. ایست فان روسترز انواع شکلات و قهوه ارگانیک را برشته و تهیه می نماید.

این مکان دلپذیر هر هفته از سه شنبه تا یک شنبه انواع نوشیدنی های خوش طعم ارگانیک تهیه شده از قهوه و شکلات، ترافل شکلاتی، شکلات تخته ای سینگل اوریجین (single-origin) یا تک خاستگاه که فقط در یک نقطه از دنیا فراوری می گردد و گلچینی از شیرینی های خوشمزه را به مشتریان خود عرضه می نماید.

دوست داران شکلات به لطف آیتم های خوشمزه منو در ایست فان روسترز، بهشت را می یابند؛ آیتم هایی نظیر نوشیدنی شکلات طعم دار مایا، براونی بادامیِ بدون گلوتن و نوشیدنی های مخصوص به همراه قطعه هایی از شکلات تلخ 75 درصد که از دانه های کاکائو در جمهوری دومینیک، جزایر ماداگاسکار و پرو تهیه شده است.

تمام نوشیدنی های بار اسپرسو که شامل نوشیدنی فوق العاده محبوب آمریکانو هم می گردد از لبنیات ارگانیک، شیر بادام و شیر سویا تهیه شده اند. اگرچه فضای این کافه چندان بزرگ نیست اما میز و جایگاه های شیک و جذابی در طول راهرو قرار گرفته اند؛ مشتری ها می توانند از همان جا کارکنان کافه را در پشت پیشخوان یا دیوارهای شیشه ای دیدن نمایند که سرگرم تهیه نوشیدنی ها یا شکلات های خوشمزه هستند.

تمام کارکنان برخوردی صمیمانه و مهربان دارند. مردم دوست دارند یک غروب آرامش بخش را در این کافه بگذرانند و مشغول کشیدن نقاشی، نوشتن یا خواندن شوند. ایست فان روسترز بعلاوه تامین نماینده عمده قهوه برشته شده و دانه های کاکائو به سایر مشاغل و کسب وکارهای دیگر است.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 982

به "آشنایی با کافی شاپ های ونکوور کانادا" امتیاز دهید

5 کاربر به "آشنایی با کافی شاپ های ونکوور کانادا" امتیاز داده اند | 3.2 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کافی شاپ های ونکوور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید