پیدا کردن کار در کانادا با linkedin

شبکه اجتماعی linkedin ابزاری برای کسب و کارها و افراد حرفه ای است که میخواهند سازمان و تخصص را معرفی کنند و با افرادری در حوزه حرفه ایشان در ارتباط باشند این ابزار به خوبی به شما برای پیدا کردن کار در کانادا کمک خواهد کرد.

پیدا کردن کار در کانادا با linkedin

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: لینکدین شبکه ای گسترده برای متخصصان و کارفرمایان و کسانی است که در پی کار می گردند، بسکمک در کشور خودمان نیز با استفاده از پلتفرم لینکدین به شغل دلخواه خود رسیده اند. در این مقاله سوای موضوع مهاجرت می خواهیم به لینکدین هم بپردازیم اما نخست باید بگوییم که به طور کلی کشور کانادا، مکانی ایده آل برای زندگی و کار افراد است.

این در حالی است که پیدا کردن شغل برای مهاجران در این کشور می تواند یک چالش محسوب شود. عدم آشنایی با روال کاری، دیده نشدن توانایی و قابلیت افراد، عدم آگاهی مناسب از فرصت های شغلی ایده آل یا ناتوانی در ارتباط با کارفرمایان آینده را می توان از اصلی ترین دلایل پیروز نبودن مهاجران در پیدا کردن شغل مناسب دانست.

در هر صورت نباید فراموش کرد که استفاده از تکنولوژی های مدرن نظیر شبکه های اجتماعی علاه بر کاهش هزینه و انرژی افراد، به روز و خلاق بودن آنها را نشان می دهد.

افرادی که در کشور کانادا در جستجوی کار هستند، شاید عبارت بازار کار پنهانی کشور کانادا را شنیده باشند. بازار کار پنهان در واقع به فرصت های شغلی گفته می شود که افراد جویای کار بدون آگهی استخدام به وسیله کارفرمایان از وجود آن ها آگاه می شوند و از آن ها استفاده می نمایند. جالب است بدانید که در کشور کانادا در حدود 68 تا 85 درصد مواقع کارفرمایان برای یافتن افراد مناسب و ماهر از روش نشر آگهی استفاده نمی نمایند. به همین علت نیز می توان گفت که ساخت پروفایل در شبکه اجتماعی محبوب و هدفمند نظیر لینکدین linkedin به شدت حائز اهمیت است، چون پلتفرم لینکدین linkedin در واقع ابزار کار مفیدی برای معرفی شروع کار شما در کشور کانادا و معرفی مناسب شما به کارفرمایان احتمالی تان است.

این پلتفرم مواردی مانند توصیه نامه های همکاران و اساتید، تجربه و مهارت شما را برجسته می نماید. پلتفرم لینکدین linkedin در زمینه های مختلفی نظیر راه اندازی کسب کار خودتان در کشور کانادا یا یافت فرصت عالی شغلی به شما کمک می نماید.

شرحی کوتاه درباره پلتفرم لینکدین linkedin

پلتفرم لینکدین linkedin در سال 2002 و به وسیله شرکت مایکروسافت ایجاد شد. پلتفرم لینکدین linkedin در واقع یک شبکه اجتماعی برای ارتباط مناسب متخصصین در زمینه های متنوع است. شما با ایجاد پروفایل خود در پلتفرم لینکدین linkedin رزومه خود را در معرض دید عموم افراد قرار می دهد. اما باید توجه داشت که این پلتفرم محدود به نمایش رزومه افراد نیست. شما می توانید در این شبکه اجتماعی تجربیات خود را به اشتراک بگذارید، برند و بیزنس خود را معرفی کنید، با دیگر متخصصان حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید، برای محصولات با خدمات خود تبلیغ کنید یا حتی در پی فرصت های مناسب شغلی باشید. در این مطلب سعی شده است تا لیستی از 10 نکته طلایی که می تواند در بهینه سازی پروفایل لینکدین LinkedIn برای جستجوی مناسب کار در کشور کانادا شما را کمک کند، ارائه شود.

1- پروفایل لینکدین LinkedIn شما متفاوت از رزومه شما است

رزومه شما معمولا با توجه به نظر کارفرمایان احتمالی شما در موقعیت های خاص شغلی تدوین می شود. اما نباید فراموش کنید که پروفایل شما در پلتفرم لینکدین LinkedIn برای بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر دنیا ارائه می شود. پس شما باید دقت داشته باشید که رزومه شما در شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn برای تمام کارفرمایان بالقوه مجذوب کننده باشد. وقتی اطلاعات مربوط به پروفایل خود را تکمیل می کنید، خلاصه ایی از رزومه شما به صورت عمومی ارائه داده می شود. به شما توصیه می شود تا مهارت ها، پروژه ها، علایق، گواهینامه ها و مدارک تحصیلی خود را به تفصیل شرح دهید. نباید فراموش کنید که افزودن توصیه نامه ها، اقدامات داوطلبانه و تجربیات شما می تواند به عنوان نکات قابل توجهی رزومه شما در نظر گرفته شوند.

2- از یک عکس پرسنلی در پروفایل تان بهره ببرید.

جالب است بدانید که پروفایل های دارای عکس 21 برابر بیشتر دیده می شوند و 9 برابر بیشتر احتمال ارسال پیشنهاد همکاری برای آن ها وجود دارد. یک عکس ایده آل برای پروفایل شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn شما باید دارای ویژگی های ذیل باشد.

  • هیچ گونه حواس پرتی در پس زمینه وجود نداشته باشد توصیه می شود که طرح پس زمینه عکس شما یک صفحه سفید باشد.
  • چهره شما باید در عکس ارائه شده کاملا معین باشد.
  • نباید از تاثیر حالت صورت خود در عکس ارائه شده غافل شوید. لبخندی محبت آمیز و در عین حال قیافه مطمئن می تواند باعث ارائه تصویری مناسب از شما باشد.

3- یک عنوان مجذوب کننده برای پروفایل خود انتخاب کنید.

عنوان پروفایل شما در واقع وظیفه نشان دادن اینکه چه کسی هستید را برعهده دارد. پس در انتخاب عنوان پروفایل خود، تنها بر اینکه چه کاری انجام می دهید، تمرکز نکنید. در هنگام انتخاب عنوان پروفایل خود خصوصیات ذیل را مدنظر قرار دهید.

  • نباید فراموش کنید که عنوان پروفایل شما، اولین چیزی است که دیده می شود. پس این موضوع را در نظر بگیرید که افراد با تماشا عنوان مدنظر شما چه فکری خواهند کرد.
  • عنوان شما باید نشان دهنده ویژگی های منحصر به فرد و همینطور تخصص شما باشد.
  • عنوان شما باید در نظر کارفرمایان بالقوه مجذوب کننده باشد تا به آن توجه شود.

4- خلاصه ارائه شده خود را کاملا حرفه ای ارائه کنید

خلاصه ارائه شده در پروفایل شما در واقع برترین مکان برای نشان دادن برند تجاری یا مهارت های کاری شما است. به شما توصیه می شود تا در نوشتن خلاصه پروفایل خود به موارد ذیل توجه کنید.

  • یک یا دو جمله برای معرفی خود بنویسید.
  • سه تا پنج جمله را به شرح مناسب علاقه های خاص، مهارت های قابل توجه و البته تجربه کارتان اختصاص دهید.
  • یک یا دو جمله را نیز به شرح اهداف خود برای آینده و بعلاوه مقدار ارتباط و تعامل خود با دیگر افراد و همکاران تان اختصاص دهید.

نکته مهم

نوشتن خلاصه ای 40 کلمه برای نشان دادن پیگیری فعالیت دیگر افراد در تخصص خودتان را نیز را نباید فراموش کنید.

5- برای یافتن کانت و ارتباطات تازه، از فیلترهای جستجوی پیشرفته بهره ببرید

برای یافتن کانکشن و ارتباطات تازه با نام شرکت فعلی یا قبلی که در مشغول به کار بوده اید، در نوار جستجو موجود در پیمایش شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn عباراتی نظیر مکان و کلمات کلیدی عمومی مرتبط با تخصص یا نام شرکت یا حوزه کاری شرکت را جستجو کنید. بعلاوه می توانید فرصت های شغلی در شرکت های مد نظرتان را بیابید و آنالیز کنید چه کسی در شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn می تواند شما را با شخصی در آن شرکت مرتبط کند.

6-درخواست های خود برای کانکت شدن با افراد را سفارشی کنید

شما در شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn می توانید درخواست کانکشن های خود را سفارشی کنید و شرح دهید چرا علاقه دارید که شخصی را به شبکه خود اضافه کنید. گفتنی است که در بیشتر اوقات اعضای شبکه اجتماعی لینکدین معمولاً جوابگو و مایل به کمک هستند. البته نباید فراموش کرد که شما باید قبل از ارائه درخواست شغلی خود، یک ارتباط گرم و محبت آمیز را با طرف مقابلتان برقرار نموده باشید. شما می توانید با پیغام رسانی به مخاطبین خود درباره امکان یک مصاحبه محبت آمیز در سفر کاری افراد اطلاعات کسب کنید.

نکته مهم

در حین شخصی سازی دعوت نامه کانکشن های خود، می توانید شرح مختصری درباره اینکه چه کسی هستید، چگونه با پروفایل آن ها آشنا شده اید و البته اینکه آن ها چگونه می توانند به شما کمک نمایند را ارائه کنید.

ممکن است که یک مصاحبه محبت آمیز و البته در خصوص موضوعات تخصصی باعث شود تا شما به عنوان شخصی مناسب برای فرصت های شغلی آینده در نظر گرفته شوید.

7- در شبکه اجتماعی لینکدین حضور فعالی داشته باشید.

به افراد که با آن ها ارتباط دارید، پیغام بفرستید. از آن ها بخواهید تا با شما مصاحبه های محبت آمیز داشته باشند، شما را با افراد دیگر در حوزه تخصصی تان معرفی نمایند و به شما توصیه نامه بدهند. توصیه نامه افراد پیروز در این حوزه به این معنا است است که شما در خصوص کار یا پروژه پیروزی که در گذشته انجام داده اید، توصیه می شوید. محتواهای تاثیر گذار را به اشتراک بگذارید. نباید فراموش کنید که واکنش نشان دادن و بازنشر اطلاعات مهم در شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn باعث خواهد شد تا فعالیت های شما به وسیله متخصصان دیگر دیده شود. سعی کنید تا با شرکت در گروه ها و بحث جمعی در حوزه فعالیت خود، توجه دیگر متخصصان را به توانایی های خود جلب کنید.

نکات مهم

توجه داشته باشید که اگر برای افرادی پیغام می فرستید که در زندگی روزمره خود آن ها را نمی شناسید، هدف خود از ایجاد ارتباط با آن ها را به طور واضح شرح دهید. در هنگام درخواست همکاری خود به وسیله ارتباط محبت آمیز، حتما موارد ذیل را در نظر بگیرید.

  • بیان کنید که چرا این فرصت شغلی برای شما مجذوب کننده است.
  • تشکر و قدردانی خود نسبت به نگرش موجود در این ارتباط محبت آمیز را نشان دهید.

8- از مدیران و همکاران فعلی یا سابق توصیه نامه بگیرید.

نباید فراموش کنید که توصیه نامه ها در شبکه اجتماعی لینکدین باعث دیده شدن پروفایل شما به وسیله دیگر افراد خواهد شد. شما می توانید از مدیران فعلی یا سابق، همکاران، مربیان، مشاوران و مشتریان خود درخواست کنید تا به شما توصیه نامه بدهند.

نکته مهم

حتی اگر شما در حال حاضر در بین کانکشن های خود افرادی را سراغ نداشته باشید که به شما توصیه نامه بدهند. می توانید با تایید حمایت خود از مهارت و تخصص دیگر افراد، روابط خود را توسعه دهید.

9- صفحات شرکت های مورد نظرتان را دنبال کنید، از فیلترها و هشدارهای جستجوی کار برای یافتن فرصت های شغلی مناسب بهره ببرید

نباید فراموش کنید که فیلترهای جستجوی شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn به شما این امکان را می دهند تا براساس کلمات کلیدی، عنوان شغل، نام شرکت، محل کار، عملکرد شغل، سطح تجربه و تاریخ ارسال آگهی استخدام، فرصت های شغلی مناسب را پیدا کنید.

شما می توانید از ترکیبی از کلمات کلیدی و فیلترها برای تنظیم هشدارهای شغلی بهره ببرید تا آگهی فرصت های شغلی برای صندوق ایمیل شما ارسال شود. بعلاوه می توانید فعالیت های شرکت های مورد علاقه خود را در شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn دنبال کنید.

نکته مهم

حتما در تنظیمات پروفایل کاربری خود گزینه OpenToWork را روشن کنید تا کارفرمایان بالقوه بدانند که شما به طور فعال در جستجوی شغل تازه هستید.

بعلاوه برای دریافت برترین توصیه نامه های شغلی باید به طور مداوم معینات خود را مانند تجربه کار، مهارت و اطلاعات محل سکونت تان را بروزرسانی کنید.

نکته قابل توجه در شبکه اجتماعی لینکدین این است که کارفرمایان می توانند تا بازنشر آگهی استخدام خود را با توجه دنبال نمایندگان صفحه شرکت خود، فیلتر نمایند. بنابراین مطمئن شوید تا صفحات شرکت های بزرگ را دنبال کنید تا از فرصت های شغلی آن ها در زمان مناسب آگاه شوید.

شما می توانید در زمان دنبال کردن صفحه یک شرکت، اطلاعاتی در خصوص فرهنگ، ارزش ها و فرصت های توسعه حرفه ای شرکت مورد نظر خود را در بخش Life(زندگی) شرکت پیدا کنید

10- فعالانه اقدام کنید، بر آگهی های اخیر متمرکز شوید.

برای درخواست سریع شغل مورد نظر خود از گزینه هایی درخواست آسان یا درخواست در وب سایت شرکت بهره ببرید.

با استفاده از اپلیکیشن لینکدین LinkedIn در تلفن همراه خود در هر مکان یا زمانی در جستجوی گزینه های مناسب شغلی باشید و درخواست های خود را به سادگی ارسال کنید.

نکته مهم

جالب است بدانید افرادی که در سه روز اول انتشار آگهی مشاغل برای این فرصت های شغلی درخواست خود را ارسال می نمایند تا 13 درصد بیشتر محتمل است که شغل مورد نظر از آن خود نمایند

در زمانی که جستجوی خود را برای پیدا کردن کار در کشور کانادا شروع می کنید، بروزرسانی اطلاعات و فعال ماندن در شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn به شما کمک خواهد نمود تا به هدف خود نزدیکتر شوید و کارفرمایان بالقوه و استخدام نمایندگان را متوجه توانایی شما خواهند شد.

شما می توانید با یادگیری نحوه کار ابزارهای مختلف شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn نام تجاری شخصی و پروفایل حرفه ای خود را ایجاد کنید. بعلاوه با توسعه فعالیت های خود در پلتفرم لینکدین LinkedIn می توانید در جهت ایجاد ارتباط موثر و اطلاع از فرصت های تازه شغلی گام بردارید.

انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1207

به "پیدا کردن کار در کانادا با linkedin" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیدا کردن کار در کانادا با linkedin" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا کردن کار در کانادا با linkedin"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید