آشنایی با کارناوال ها و فستیوالهای برزیل

برزیل کشور کارناوال ها و فستیوالهای جورواجور است، در تاریخ خای از سال جای خالی در هتل های شهرها پیدا نمیکنید زیرا همه آمده اند تا این شادی ها را با مردم برزیل شریک باشند.

آشنایی با کارناوال ها و فستیوالهای برزیل

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برزیل به داشتن فستیوال های گوناگون معروفیت دارد. زمانی که یک فستیوال در این کشور برگزار می شود، از پیر و جوان گرفته تا بچه ها، با خوشحالی و هیجان در آن شرکت می نمایند. در طول سال فستیوال های متنوعی در برزیل برگزار می شود که هرکدام دلیل و مفهوم خاصی دارند. در ادامه با فستیوال های برزیل بیشتر آشنا خواهید شد.

کارناوال ریو

کارناوال ریو (Rio Carnival) یکی از مشهورترین فستیوال های دنیا است. این فستیوال هر سال به مدت 5 روز در ریودوژانیرو برگزار می شود. هر سال، همزمان با عید پاک، از روز آدینه تا سه شنبه، یک روز پیش از چهارشنبه خاکستری (Ash Wednesday) کارناوال ریو برگزار می شود. در این مراسم، مردم با لباس های خاص و جالب، به همراه طبل زنان و پایکوبینده ها، یک رژه بزرگ در خیابان های ریو برگزار می نمایند. توریستان هم می توانند در این شادی با مردم برزیل سهیم شوند. در این کارناوال کنسرت های موسیقی و جشن های بالماسکه در سراسر شهر انتظار مردم را می کشند. موسیقی سامبا (Samba)، نوشیدنی کایپیرینها (caipirinha) که از آب لیمو، شکر و یخ تهیه می شود، از جمله مواردی هستند که هیجان جشن را بیشتر می سازند.

فستا دو پیائو

فستا دو پیائو (Festa do Peão) یا فستیوال گاوچران ها به مدت 60 سال است که یکی از فستیوال های محبوب برزیل به شمار می رود. این فستیوال که درواقع یک نمایش سوارکاری با اسب و گاو همراه با موسیقی کانتری (Country) است، در سراسر کشور برزیل ازجمله مارابا (Maraba)، یوبِرابا (Uberaba) و بارِتوس (Barretos) برگزار می شود. بزرگ ترین فستیوال گاوچران ها هر سال در ماه آگوست، در شهر سائوپائولو واقع در بارِتوس برگزار می شود. این تاریخ مصادف با سالگرد اولین فستیوال ثبت شده گاوچران ها در سال 1955 است. این فستیوال در یک پارک بسیار وسیع که دارای استادیومی 35,000 نفره است، برگزار می شود.

فستیوال اکتبر

زمانی که صحبت از اکتُبِرفِست (Oktoberfest) یا همان فستیوال اکتبر می شود، ممکن است به یاد آلمان بیافتید؛ اما جالب است بدانید که برزیل هم در شهر زیبای بلومنائو (Blumenau) این فستیوال را برگزار می نماید. شهر سانتا کاتارینا (Santa Catarina) در سال 1850 به عنوان مستعمره آلمان تاسیس شد. امروزه این شهر میزبان بیش از 1 میلیون توریست است که برای شرکت در فستیوال اکتُبِرفِست و لذت بردن از غذا، موسیقی و فرهنگ برزیلی به این شهر سفر می نمایند. یکی از برترین مکان ها برای تماشای یکی از هیجان انگیزترین فستیوال های برزیل، بهشت ساحلی بالنیاریو (Balneário) است.

فستیوال دو لمانژا

فستیوال دو لِمانژا (De Lemanja) یکی دیگر از رویدادهای زیبایی است که در سالوادور (Salvador)، برای ادای احترام به الهه دریاها برگزار می شود. سالوادور با عنوان مرکز شادی در برزیل هم شناخته می شود. این فستیوال هر سال در اوایل ماه فوریه برگزار می شود. در این فستیوال مردم محلی هدایای خود را در چند قایق به دریا می سپارند. این هدایا ممکن است گل، عطر، لباس یا حتی جواهرات باشند. مردم این هدایا را به منظور تشکر از این الهه برای کارهایی که در گذشته برای مردم انجام داده و کارهایی که در آینده برای آن ها انجام خواهد داد، پیشکش می نمایند. بزرگترین فستیوال دو لِمانژا در پرایا ورملها (Praia Vermelha)، یکی از سواحل برزیل، برگزار می شود. در این ساحل، فستیوال دو لِمانژا همراه با موسیقی و غذا خواهد بود. این فستیوال در شهرهای دیگر برزیل هم در تاریخ های متفاوت برگزار می شود. اگر کمی زودتر از برگزاری مراسم به سالوادور برسید، می توانید از یکی از بزرگ ترین مراسم مذهبی شهر تماشا کنید. در اواخر ماه ژانویه، صدها زن با لباس های سنتی برای شستن و غبارروبیِ پله های کلیسای بُن فیم (Bonfim) جمع می شوند.

سیریو دو نازاره

هر سال در دومین یکشنبه ماه اکتبر، یکی از بزرگ ترین فستیوال های مذهبی برزیل در امتداد رود آمازون، در شهر زیبای بِلِم (Belem) در پارا (Para) برگزار می شود. این فستیوال سیریو دو نازاره (Cirio de Nazare) نام دارد و در اطراف مجسمه بانوی ناصره (Our Lady of Nazareth) برگزار می شود. مردم برزیل اعتقاد دارند این مجسمه، زمانی که به وسیله یک کشاورز به نام پلاسیدو خوزه دو سوزا (Placido Jose de Souza) پیدا و به خانه آورده شد، چندین معجزه انجام داد. گفته می شود این مجسمه پس از این که به شهر بلم آورده شد، به اراده خود به شهرش یعنی ایکواراسی (Icoaraci) باز می گشت. امروزه این مجسمه دیگر به تنهایی سفر نمی نماید؛ بلکه از کلیسای جامع (Catedral da Se) به کلیسایی در ایکواراسی برده می شود. این مجسمه این مسافت را با همراهی قایق های رنگارنگ و جمعیتی که در این قایق ها به خواندن آواز و پایکوبی می پردازند، طی می نماید.

فستا ژونینا

تمام ماه ژوئن به افتخار یکی از کشیش های تعمید دهنده به نام سنت جان (Saint John) در سراسر برزیل جشن گرفته می شود. نام دیگر این فستیوال فستا د سائو ژائو (Festa de Sao João) یا فستیوال سنت جان است. در این مراسم، زندگی روستایی با لباس های ساده و معمولی، همراه با غذا و پایکوبی، در چادری بزرگ جشن گرفته می شود. در شهرهای بزرگ تر، مراسم به جای چادر در ساختمان هایی که با پرچم های رنگین و بادکنک تز ئین شده اند، برگزار می شود. لباس هایی که در این جشن پوشیده می شود شامل پیراهن های شطرنجی، کلاه های حصیری و نقاشی کک و مک روی صورت بچه ها است. پایکوبی و غذاهای خوشمزه ای مانند کانژیکا (canjica) از برترین بخش های این جشن هستند.

فستیوال فولکلور پارینتینز

این فستیوال سالانه در پارینتینز (Parintins) در آمازوناس (Amazonas)، استانی در شمال کشور برزیل برگزار می شود. فستیوال فولکلور پارینتینز (Parintins Folklore Festival) دومین فستیوال بزرگ برزیل بعد از کارناوال ریو است. این فستیوال به مدت 3 روز در اواخر ماه ژوئن بر اساس یکی از افسانه های برزیلی، مبنی بر زنده شدن یک گاو برگزار می شود. از دیگر جاذبه های این فستیوال می توان به مسابقه بین دو تیم گارانتیدو (Garantido) و کاپریکوسو (Caprichoso) اشاره نمود که برای بازگویی داستان این گاو به وسیله پایکوبی و آواز به رقابت با یکدیگر می پردازند. این فستیوال نشان دهنده افسانه های محلی در آمازوناس و فرهنگ این استان است. این فستیوال با نام بوی بومبا (Boi Bumba) و بومبا مو بوی (Bumba Meu Boi) نیز شناخته می شود.

جشن سال نو در کوپاکابانا

ریودوژانیرو هر سال میزبان یکی از برترین جشن های سال نو در دنیا است. مردم از سراسر کشور برزیل و توریستانی از سراسر دنیا برای شرکت در این مراسم به ریو سفر می نمایند. آتش بازی، اجرای موسیقی و چندین مراسم دیگر در این جشن اجرا می شوند.

گرندپری فرمول یک

گرندپری (Grand Prix) یک رویداد دنیای و مشهور است که هواداران زیادی از سراسر دنیا دارد. این مسابقه در محله اینترلاگوس (Interlagos) در سائوپائولو برگزار می شود. سائوپائولو هر سال در ماه های مارس یا آوریل میزبان مسابقه گرندپری است.

لاواژم دو بونفیم

لاواژم دو بونفیم (Lavagem do Bonfim) بزرگ ترین فستیوال در سالوادور است. هزاران نفر در این فستیوال شرکت می نمایند و به پایکوبی، آواز خواندن و نواختن ساز می پردازند. اگرچه این یک فستیوال مذهبی محسوب می شود، اما همراه با شادی و پایکوبی در خیابان ها است و تا پاسی از شب اوقاتی خوش و پرانرژی را برای مردم رقم می زند.

کارناوال سالوادور

کارناوال سالوادور (Salvador Carnival) هر سال در اواخر ماه فوریه شروع شده و تا اوایل ماه مارس ادامه دارد. این فستیوال با یک موضوع تعیین برگزار می شود و در روزهای برگزاری فستیوال، شهر با همان تِم تزئین خواهد شد. هر سال هزاران نفر از مردم برزیل برای شرکت در این مراسم، آواز خواندن و پایکوبی خود را به محل برگزاری آن می رسانند. این فستیوال به مدت یک هفته طول می کشد.

فستیوال لولاپالوزا

لولاپالوزا (Lollapalooza) بزرگ ترین فستیوال موسیقی در سائوپائولو است. این رویداد هر سال با هنرنمایی گروه های موسیقی و هنرمندانی از موسیقیِ هیپ هاپ و راک برگزار می شود. نمایش های کمدی هم علاوه بر کنسرت های موسیقی در این فستیوال اجرا می شوند. برای شرکت در این رویداد می توانید بلیط های خود را از قبل رزرو کنید و از اجراهای زیبای این فستیوال، به همراه خانواده و دوستان تان لذت ببرید.

برزیل سابور

فستیوال برزیل سابور (Brasil Sabor) بزرگ ترین رویدادِ غذا و آشپزی در برزیل است که به صورت سالانه برگزار می شود. در این فستیوال، انواع غذاهای سنتی سرو می شوند. هرکدام از رستوران هایی که در این فستیوال حضور دارند، غذایی نو ارائه می نمایند. این فستیوال هر سال به مدت چند هفته در ماه مِی برگزار می شود. هر سال برای این فستیوال یک موضوع تعیین می شود و شرکت نمایندگان باید طبق همین موضوع در رویداد حضور پیدا نمایند. با شرکت در فستیوال برزیل سابور، می توانید بعضی از خوشمزه ترین خوراکی های محلی برزیل مانند میوه آسای (Acai) و پنیر را امتحان کنید.

باورن فست

باورن فست (Bauernfest) یکی از فستیوال های سنتی است که به افتخار آلمانی هایی برگزار می شود که به برزیل مهاجرت نموده اند. این فستیوال هر سال در ماه جولای در شهرداری پتروپولیس (Petropolis Municipality) در ریودوژانیرو، جایی که اکثریت مهاجرین آلمانی در آن جا سکونت دارند، برگزار می شود. این فستیوال شامل پایکوبی های محلی، خوردن غذا، نوشیدنی و دسر است.

فستیوال ناتال لوز

ناتال لوز (Natal Luz) به معنای نورِ کریسمس، بزرگ ترین فستیوال کریسمس در گرامادو (Gramado) در ریو گرانده دو سول (Rio Grande do Sul) یا ریو دو گرانده جنوبی است. در سال 1986، اِلازار دو کاروالهو (Eleazar de Carvalho) بزرگ ترین کنسرت کریسمس را در گرامادو برگزار کرد. از آن موقع تا به امروز این رویداد به مدت 60 روز با شرکت هزاران نفر از مردم در این شهر برگزار می شود. در این فستیوال می توانید از غذاهای محلی، نوشیدنی ها و تزئینات زیبای کریسمس لذت ببرید.

فستیوال سنت بندیکت

فستیوال سنت بندیکت (St Benedict) در ماه جولای، در قسمت غربیِ کشور برزیل برگزار می شود. گاوچران ها با لباس های مخصوص در مرکز توجه قرار می گیرند. کشیش ها در این مراسم غذاهایی که روبه روی این افراد قرار گرفته است را با دعا کردن مورد لطف خداوند قرار می دهند. برنج سرخ شده، پنیر و دیگر محصولات محلی در این فستیوال خورده می شود.

روز کودک

روز 12 اکتبر، برای مردم برزیل یک تعطیلی رسمی محسوب می شود. مردم در این روز قدیسه ای به نام آپارِسیدا (Aparecida) را گرامی می دارند. پارک باهیا (Bahia) محل برگزاری این جشن است. علاوه بر این جشن، رویدادهای دیگری هم مانند کنسرت و برنامه های مخصوص بچه ها برگزار می شود.

منبع: homeaway.co.uk / theculturetrip.com / brazil.org.za / trip-n-travel.com / iexplore.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1094

به "آشنایی با کارناوال ها و فستیوالهای برزیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با کارناوال ها و فستیوالهای برزیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کارناوال ها و فستیوالهای برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید