چگونه در کانادا شغل پیدا کنید؟

اگر در حال فکر کردن به این هستید که چگونه در کانادا شغل پیدا کنید ، ولی مطمئن نیستید و راهش را نمی دانید که چطور؟ ، در جای مناسبی قرار دارید. با تمرکز و داشتن انگیزه ، یافتن شغل مناسب در کانادا برای شما امکان پذیر است. اما ، مهم این است که کاملاً برنامه ریزی کنید.

چگونه در کانادا شغل پیدا کنید؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این نکات بر اساس تجربه ما و بازخورد بسیاری از همکاران وفادار ما برای شما گردآوری شده است. لطفا آنها را بخوانید ، درک کنید ، و  به آنها را عمل کنید ، بنابراین می توانید برای موفقیت برنامه ریزی کنید و در کانادا استخدام شوید.

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

با  آشنایی با این موارد چگونگی نوشتن بهترین رزومه برای بازار کار کانادا را شروع کنید:

نحوه استخدام در کانادا: این کار با رزومه (یا CV شما شروع می شود)

قبل از ارسال رزومه به کارفرمایان در کانادا ، اطمینان حاصل کنید که قالب رزومه ما را در راهنمای کانادا به دقت مطالعه کرده اید. رزومه های نوشته شده ضعیف و همچنین رزومه هایی که وظایف را به جای موفقیت های شخصی یا تیمی ذکر می کنند  مانع آن  اثر بخشی لازم می شوند و شما را از دستیابی به کار در کانادا قبل از رسیدن به مرحله مصاحبه باز می دارند. این نکات را با دقت بخوانید ، اطمینان حاصل کنید که هدف را می فهمید و این مفاهیم ساده را برای کمک به  نوشتن رزومه کاری خود برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرما به کار بگیرید. رزومه کاری شما اولین برداشت مهم از شما است ، بنابراین در هنگام اقدام برای کار در کانادا در این اولین قدم مهم کوتاهی نکنید.

انتخابی عمل کنید

در بسیاری از مشاغل ، جستجو در  آگهی های شغلی آنلاین روش موثری برای یافتن شغل در کانادا نیست. در جستجوی شغل خود انتخابی باشید. 30 شرکت را با رزومه و  نامه یکسان بمباران نکنید ، زیرا مدیران شرکت ها با یکدیگر صحبت می کنند. این یک اشتباه رایج است. شبکه سازی ، تماس تلفنی و مصاحبه های اطلاعاتی روش های بسیار موثرتری برای ارسال رزومه شما هستند.

مشتاق باشید

همیشه اطمینان حاصل کنید که برای  تماس از طرف شرکت در دسترس هستید و ظرف یک هفته از ارسال رزومه خود پیگیری کنید تا علاقه خود را نشان دهید. ایمیل های سپاسگزاری پس از مصاحبه شما را از سایر نامزدهای متقاضی کار در کانادا متمایز می کند. این نکات حاشیه ای می تواند منجر  به  دسترسی به کار در کانادا  شوند.

تأییدیه های محکم بگیرید

اگر مراجع قوی داشته باشید یافتن شغل در کانادا آسان تر است. سعی کنید از کارفرمایان قبلی در کشور خود یا سایر کشورهایی که در آنها کار کرده اید مدارک استخدامی دریافت کنید ، اما فقط در صورت مرتبط بودن با موقعیت مورد درخواست.

از ابزارهای موجود در دسترس خود استفاده کنید

اهرمLinkedIn . این ابزار در رسانه های اجتماعی برای حرفه ای ها به طور موثر رزومه آنلاین و شبکه کاری  است. استخدام کنندگان و کارفرمایان هر روز از این ابزار برای ارتباط با متقاضیان شغلی در کانادا استفاده می کنند.

چگونگی شبکه سازی را بیاموزید

شبکه سازی موثر به شما امکان می دهد بینش مناسبی بدست آورید و ارتباطات لازم، چه از نظر اجتماعی و چه از نظر حرفه ای ، بدست آورید. در مورد رویدادهای شبکه ای برای کار خود تحقیق کنید یا از سایرین بپرسید که چگونه می توان با افراد بیشتری در زمینه کاری خود ملاقات کرد.

به یاد داشته باشید ، بیشتر مشاغل موجود در کانادا هرگز تبلیغ عمومی نمی شوند. این بازار به اصطلاح پنهان است . بنابراین در خانه منتظر نمانید تا آن شغل بیاید و شما را پیدا کند. شبکه سازی برای یافتن شغل در کانادا بسیار مهم است. مقاله یا نکاتی درباره شبکه سازی در کانادا یا نحوه استفاده از مصاحبه های اطلاعاتی برای گسترش مخاطبین خود را بخوانید. شما باید نام خود را در سراسر صنعت  مورد نظرخود پخش کنید تا وقتی شغلی پیش آمد ، در موقعیتی باشید که بتوانید فراخوانده شوید.

به تمام مخاطبین محلی که به دنبال کار  با آنها هستید این واژه را بیان کنید و همیشه به دنبال برقراری تماس جدید باشید زیرا این امر برای موفقیت شما در یک شهر جدید بسیار مهم است.

یکی از راه های گسترش شبکه ارتباطی محلی شما (و کسب تجربه مهم کاری کانادایی در رزومه خود) داوطلب شدن است. برای یافتن فرصت های داوطلبانه که می توانید با افراد مختلف در تمام بخش های جامعه ملاقات کنید ، از سایت GoVolunter.ca دیدن کنید.

برای کمک کردن آماده باشید

هنگام یافتن شغل در کانادا هرگز پیشنهاد کمک را رد نکنید. پیش قدم و مصمم باشید. برای تشکر از شخصی که به شما کمک یا راهنمایی کرده است ، ایمیل ارسال کنید یا  تماس تلفنی یرقرار کنید.

کسب اعتبار کنید

شغل شما ممکن است نیاز به تایید صلاحیت های خارجی شما در کانادا داشته باشد. مشاغلی مانند تدریس ، فیزیوتراپی ، پرستاری و کارهای اجتماعی و غیره معمولاً نیاز به اعتبار(تایید) بیشتر دارند. این روند ممکن است مدتی طول بکشد ، بنابراین آماده باشید.

اعتماد به نفس داشته باشید.آنچه لیاقتش دارید باشید.

مهاجرت به کشور جدید یک چالش است. یافتن مشاغل در کانادا هنگامی که مجبورید شبکه پشتیبانی خود را از ابتدا بسازید نیز مشکل است ، اما شما می توانید این کار را  انجام دهید!

مهم است که در طول  این مراحل به خود اعتماد داشته باشید  و اطمینان حاصل کنید که دیگران نیز می دانند شما نیز به خودتان اعتقاد دارید.

و در پایان ...

توصیه ما در مورد  اشتیاق به کمک  کردن را به خاطر می آورید؟ در کتابخانه محلی خود عضو شوید ، زیرا بسیاری از جلسات منظم با نکاتی در مورد مشاغل موجود در منطقه شما در آنجا برگزار می شود.

برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانید همین حالا از آن بهره مند شوید.

کارگران خارجی  نیز می توانند در کانادا شغل پیدا کنند ، حتی گاهی پیش از ورود به کانادا.  این به تمرکز و انگیزه نیاز دارد . اما شما ، به عنوان کسی که به دنبال کار در کانادا در غالب کارگران خارجی است نیز می توانید به موفقیت برسید.

در اینجا چند منبع  برای کمک به شما در برنده شدن در مصاحبه و یافتن شغل در کانادا آورده شده است.

  • به انجمن مشاغل Moving2Canada مراجعه کنید.
  • سازگار شدن با غالب رزومه در کانادا
  • نحوه تسلط بر شبکه
  • بانک کار کانادا

همچنین به یاد داشته باشید که همه استخدام ها از طریق فرایندهای مصاحبه رسمی انجام نمی شوند. بیاموزید که چگونه از مصاحبه  ها ، اطلاعاتی  ابزاری برای توسعه شبکه خود در کانادا استفاده کنید.

شما به عنوان یک کارگر در کانادا ، حق دارید با شما منصفانه و با احترام رفتار شود. درباره حقوق خود به عنوان کارگر در کانادا بیشتر بدانید.

مدارک لازم پیش از پیدا کردن کار برای مهاجرین کانادا

قبل از درخواست دادن برای هر کاری در کانادا، شما می بایست موارد زیر را داشته باشید:

  • سین نامبر (در مورد سین نامبر بارها تاکید کردیم که نباید آن را در اختیار هر کسی قرار دهید؛ حتماً مقالۀ سین نامبر چیست را مطالعه کنید!)
  • ارزیابی اعتباری برای مشاغل تخصصی مانند مهندسی، تدریس، خدمات اجتماعی و غیره.
  • رزومه و توصیه نامه

مراحل پیدا کردن کار در کانادا

در ادامه به مراحل و نکات مهم در پروسه پیدا کردن کار در کانادا می پردازیم:

رزومه ای (CV) به سبک کانادایی آماده کنید.

رزومه مهم ترین گام در پیدا کردن کار است زیرا کارفرمایان با خواندن رزومه شما تصمیم می گیرند که آیا برای کار در شرکت شان مناسب هستید یا نه؛ اما توجه داشته باشید که نوشتن رزومه در کانادا کمی با سایر کشور ها متفاوت است.

شما تنها 10 تا 15 ثانیه وقت دارید تا نظر کارفرما را جلب کنید. در رزومه کانادایی نباید درباره کل زندگی خود بنویسید، بلکه بیشتر بر اطلاعاتی تمرکز کنید که کارفرما ها را قانع کند تا شما برای شرکت شان مفید هستید و به حضورتان نیاز خواهند داشت. کارفرما ها در طول روز صد ها رزومه بررسی می کنند، در نتیجه تا حد امکان مطالبی جالب درباره خودتان بصورت خلاصه بنویسید تا از سایرین متفاوت جلوه کنید.

چهار موضوع را حتما باید در رزومه ذکر کنید:

  1. اطلاعات تماس: داشتن آدرس و شماره تلفن کانادایی، ایمیلی رسمی که آدرس آن ترجیحاً از اسم و فامیل خودتان تشکیل شده باشد، الزامی است. برای خودتان پروفایلی در LinkedIn بسازید و همیشه آن را آپدیت نگه دارید. خلاصه ای از کار هایتان را در صفحه خود بنویسید تا کارفرما بتواند به راحتی از دستاورد های شما باخبر گردد.
  2. خلاصه ای از حرفه و شغل تان: در این بخش باید کارفرما را قانع کنید که چگونه به شرکتش کمک خواهید کرد. اطلاعاتی را بنویسید که شما را از بقیه متفاوت کند که می تواند ویژگی شخصیتی، مهارت کاری، استعداد و… باشد. از شعار و جملات کلی دوری کنید و برای هرگفته خود مثال عینی در محیط کاری قبلی تان بیاورید.
  3. سابقه کار: بصورت خلاصه سوابق کاری و دستاورد هایتان را از هر کدام از کار های قبلی تان توضیح دهید. یکی از مشکلاتی که در کار های قبلی به آن برخوردید، راه حلی که استفاده کردید و در نهایت نتیجه آن را هم بنویسید؛ چون این کار مهارت حل مسأله شما را نشان خواهد داد.
  4. تحصیلات و مدارک: اگر لازم است مدارک تحصیلی و دوره هایی که گذرانده اید و مرتبط با کارتان است را هم ذکر کنید.

در حین نوشتن رزومه، نکات زیر را رعایت کنید:

  • از نوشتن پاراگراف های طولانی خودداری کنید.
  • فرمتی که برای نوشتن رزومه به کار می برید باید خوانا باشد؛ نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ.
  • در حین نوشتن رزومه از اول شخص استفاده نکنید و رسمی بنویسید.
  • رزومه باید بین یک تا سه صفحه باشد؛ اگر سابقه کاری کمی دارید، در حد یک صفحه و اگر سابقه زیادی دارید، آن را در سه صفحه خلاصه کنید.
  • تنها اطلاعات و دستاوردهایی را ذکر کنید که مربوط به کار موردنظر است و از آوردن مطالب بی ربط خودداری کنید.
  • اصطلاحات را به معادل کانادایی تبدیل کنید، برای مثال نمرات تان باید به صورت GPA باشد.
  • علایق و سرگرمی های خود را تنها درصورتی ذکر کنید که مربوط به کار باشد. اما اگر مهارت هایی مانند دانستن زبانی دیگر و کار با برنامه های کامپیوتری خاصی را دارید، حتما بنویسید.
  • رزومه ای واحد برای چندین کارفرما نفرستید، بلکه برای هر کار، رزومه ای خاص و مرتبط با موقعیت شغلی مربوط تنظیم کنید. نیازمندی های هر شرکت را به دقت مطالعه کنید و رزومه خود را با آن منطبق کنید.
  • رزومه خود را به افراد حرفه ای در این زمینه نشان دهید تا اشتباهات گرامری و ادیت های لازم را برای تان انجام دهند.
  • اگر مهاجر هستید و تنها برای یک مدت زمانی خاصی اجازه کار دارید، آن را در رزومه خود ذکر نکنید، زیرا کارفرمایان به افرادی نیاز دارند که به کارشان پایبند باشند و به موفقیت شرکت کمک کنند. بهتر است در زمان مصاحبه این مسائل را بیان کنید و کارفرما را از وضعیت مهاجرتتان آگاه کنید.
  • کلماتی مانند رزومه، cv و تاریخ تنظیم آن را در بالای صفحه ننویسید.
  • رزومه را امضا نکنید.
  • نیازی به ذکر منابع نیست. فضای صفحات خود را برای اطلاعات غیرضروری هدر ندهید.

این ها خلاصه ای از موارد مهمی که باید در رزومه درج کنید بود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب چگونه رزومه یا CV بنویسیم را از وبلاگ خبرنگاران بخوانید.

توصیه نامه ای قوی داشته باشید.

در کانادا اگر تایید و حمایتی از طرف دیگران داشته باشید، خیلی راحت تر می توانید کار پیدا کنید. از کارفرماها در کشور خودتان یا کشورهایی که مشغول به کار بودید، تاییدنامه یا تصدیقی بگیرید، البته تنها در صورتی که مرتبط با کار جدیدتان باشد.

در انتخاب خود محتاط باشید.

در بسیاری از حرفه ها، تنها آگهی های شغلی، روش مناسبی برای پیدا کردن کار نیستند. کارهایی مانند شبکه سازی، تماس های تلفنی تبلیغاتی و مصاحبه ها روش های بهتری برای توزیع رزومه شما خواهند بود.

درباره شرکت موردنظر تحقیق کنید.

قبل از درخواست دادن به شرکتی، درباره آن تحقیق کنید. در مصاحبه ممکن است از شما پرسیده شود که درباره شرکت چه می دانید یا چه چیزهایی شنیده اید. با سرچ کردن نه تنها به همچین سوالاتی پاسخ خواهید داد، بلکه از سازوکار شرکت نیز آگاه می شوید. سایتی به نام Glassdoor وجود دارد که شما می توانید به راحتی درباره شرکت های مختلف سرچ کنید و رتبه، مقدار سود، رفتارشان با دیگران، نقاط مثبت و منفی آن ها را بفهمید.

از امکانات در دسترس استفاده کنید.

از امکاناتی مانند سایت های LinkedIn، Indeed و شبکه های اجتماعی جهت توزیع رزومه و شبکه سازی آنلاین استفاده کنید. کارفرمایان هر روزه از این امکانات جهت یافتن کاندیدهای مناسب برای شرکت شان استفاده می کنند.

یاد بگیرید چگونه شبکه سازی کنید.

شبکه سازی موثر باعث افزایش مخاطبین اجتماعی و حرفه ای شما می شود. در گردهمایی ها و کنفرانس های مرتبط با شغل تان شرکت کنید تا با افراد جدید و حرفه ای تری آشنا شوید. یکی از راه های معمول جهت یافتن این گردهمایی ها استفاده از وبسایت Meet Up است.

بیشتر مشاغل در کانادا بصورت عمومی تبلیغ می شوند، درنتیجه انتظار نداشته باشید که با در خانه نشستن، شغل به سراغ شما بیاید؛ بلکه خودتان باید دست بکار شوید. اسم خودتان را باید در صنعت موردنظر گسترش دهیدِ منظور همان شبکه سازی است! تا هرگاه شغلی مناسب ایجاد شد، اولین فردی باشید که با او تماس گرفته می شود.

اگر شبکه سازی برای یافتن شغل در کانادا را بلد نیستید، به شما پیشنهاد می کنیم مطلب چگونه با شبکه سازی در کانادا کار پیدا کنیم را از وبلاگ خبرنگاران بخوانید.

یکی دیگر از راه های موثر برای شبکه سازی، انجام کار های داوطلبانه است. این کار ها هم باعث می شوند تا شما با افراد جدید آشنا شوید و هم سابقه کاری کسب کنید.

به سازمان های حمایتی مهاجرین مراجعه کنید.

در کانادا سازمان هایی با هدف حمایت و کمک به تازه واردها و مهاجرین وجود دارند. این سازمان ها در یافتن کار راهنمایی تان می کنند و حتی با کارفرماهای دیگر در ارتباط هستند و می توانند شما را به آن ها ارجاع دهند.

از آژانس های کاریابی کمک بگیرید.

این آژانس ها نیز با کارفرماها در ارتباط هستند و می توانند برای افراد ثبت شده، کارهایی که مناسب شان است را پیدا کنند. در این آژانس ها علاوه بر کار تمام وقت، کار نیمه وقت نیز وجود دارد. برخی از این آژانس ها عبارتند از Robert Half، Randstad Canada و Hays Canada.

از اطرافیان و آشناها پرس و جو کنید.

پس از ورود به کانادا، از آشناها و افراد محلی کمک بخواهید تا شما را بهتر راهنمایی کنند. در نهایت نیز برای تشکر از آن ها، ایمیلی ارسال کنید یا تلفن بزنید. شما هم سعی کنید تجربیات تان را با دیگران به اشتراک بگذارید و در این راه کمک شان کنید.

مدارک تان باید در کانادا معتبر باشد.

شاید لازم باشد تا مدارک خارجی خود را در کانادا معتبرسازی کنید. مشاغلی مانند تدریس، فیزیوتراپی، پرستاری و کارهای اجتماعی و… معمولاً نیازمند اعتبارسنجی اضافی هستند. این روند ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین بهتر است خودتان را از قبل آماده کنید.

مدارک لازم را کسب کنید.

بررسی کنید که آیا مدرک یا مجوز خاصی در زمینه کاری شما در کانادا لازم است یا نه. در دوره های آموزشی لازم و تکمیلی شرکت کنید تا رزومه خود را قویتر کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید.

نقل مکان کردن به کشوری جدید چالش برانگیز است. یافتن کار در کانادا مخصوصاً هنگامی که مجبورید شبکه حمایتی خود را از اول بسازید مشکل است، اما شدنی است! مهم این است که در این مسیر به خود اعتقاد داشته باشید و این اعتماد به نفس را به دیگران نیز نشان دهید.

حواس تان به زمان مصاحبه باشد.

هیچ چیز بدتر از این نیست که در زمان تعیین شده برای مصاحبه حضور پیدا نکنید. اینکار دقیقاً مثل این است که در یکی از جلسات کاری خود شرکت نکنید. بی شک حضور نیافتن در زمان تعیین شده، جلوه بدی از شما در ذهن کارفرما ثبت خواهد کرد. اگر مشکلی برای تان پیش آمد و نمی توانید در زمان تعیین شده به مصاحبه بروید، حتماً از طریق ایمیل یا تماس تلفنی به شرکت اطلاع دهید و آن را به زمان جدیدی منتقل کنید.

سوالات مصاحبه

در حین مصاحبه به کارفرما یا مسئول استخدام بدقت گوش دهید و متوجه شوید چه چیزی از شما می خواهد و انتظار دارد. اگر از شما خواستند که درباره خودتان توضیح دهید، تنها مطالب مهم و موثر را به صورت کوتاه و مختصر ذکر کنید و از گفتن مطالبی بی ربط و کلی دوری کنید. بطوری که جواب شما به این سوال نباید بیشتر از پنج دقیقه شود.

مصاحبه ها باهم متفاوت هستند، اما بصورت کلی نیم ساعت طول می کشد. صحبت های خود را با معرفی مختصری از خودتان شروع کنید، درباره تجربیات و سابقه کاری خود بگویید و سپس به سوالات کارفرما پاسخ دهید. حواستان باشد که کارفرما رزومه شما را خوانده است، پس از تکرار همان حرف ها پرهیز کنید.

سوالات مصاحبه علاوه بر معرفی و سابقه کار شما، می تواند درباره تجربیات قبلی تان، فرهنگی و انگیزشی باشد. معمولا در طی مصاحبه این سه سوال پرسیده می شود: آیا شرکت ما را می شناسید؟ ، آیا می دانید ما چه کاری انجام می دهیم؟ و چرا برای شرکت ما درخواست داده اید؟

آمادگی های لازم برای مصاحبه

اینکه شما برای کار مناسب هستید یا نه، در نهایت با مصاحبه حضوری مشخص می شود.  ممکن است مصاحبه ها بصورت آنلاین انجام شود و تنها تفاوت آن با مصاحبه حضوری، خشک بودن فضاست. طبیعتاً در مصاحبه حضوری، فضا گرم تر و استقبال صمیمی تری از شما می شود. سعی کنید در طی مصاحبه آنلاین لبخند بزنید، خون گرم باشید، به دوربین نگاه کنید، به حرف هایی که زده می شود کاملا توجه کنید و حواستان به زبان بدن و حالت هایتان باشد.

در حین انجام مصاحبه در جایی باشید که بتوانید تمرکز کنید. اگر خانواده یا کودک دارید، زمان و مکانی را برای مصاحبه انتخاب کنید که همه جا ساکت و آرام باشد. تکنولوژی و اتصال اینترنت خود را بررسی کنید تا در حین مصاحبه مشکلی پیش نیاید.

به عنوان یک تازه وارد که زبان انگلیسی را خیلی خوب صحبت نمی کند، باید قبل از مصاحبه زمانی را به تمرین زبان اختصاص دهید تا در هنگام مصاحبه بتوانید براحتی صحبت کنید.

اشتیاق خود را نشان دهید.

بعد از انجام مصاحبه یادداشتی بفرستید و برای وقتی که گذاشتند، از کارفرما تشکر کنید. شما همچنین میتوانید یک هفته بعد از فرستادن رزومه، با شرکت موردنظر تماس بگیرید تا اشتیاق و مصمم بودن خودتان را نشان دهید.

سخن پایانی

کار پیدا کردن در کانادا برای مهاجران کمی مشکل است اما با کسب کردن دانش های لازم درباره پروسه آن خیلی راحت تر می توان از پسش برآمد. از راه های ارائه شده در این مقاله حتماً استفاده کنید تا هرچه سریع تر به اهداف مالی و حرفه ای خود برسید.

انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 527

به "چگونه در کانادا شغل پیدا کنید؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چگونه در کانادا شغل پیدا کنید؟" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در کانادا شغل پیدا کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید