چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟

کانادا از سال های دور و شاید از اهمان ابتدای به وجود آمدنش کشوری مهاجرپذیر بوده است. این کشور با حضور، کار و تلاش مهاجران به یکی از برترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. این کشور هنوز هم با آغوش باز از مهاجران استقبال می کند. بخشی پویا و بزرگ از جمعیت این کشور هم از مهاجران ایرانی تشکیل شده است.

چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سازمان ملل متحد در سال 2019 آماری را منتشر کرد که در آن نشان داده می شد در حدود 164 هزار ایرانی در کانادا ساکن هستند. این عدد نسبت به سال 2015 در حدود 10 هزار نفر افزایش داشته است. بیشترین نوع ویزای کانادا صادر شده برای ایرانی ها ویزای تحصیلی کانادا بوده است.

چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟

سالنامه مهاجرتی ایران حاوی آمارها و اطلاعات جالبی در مورد مهاجرت ایرانی ها است. اطلاعات این سالنامه توسط رصدخانه مهاجرت ایران وابسته به دانشگاه صنعتی شریف جمع آوری می شود. در این سالنامه اطلاعات جمعیت مهاجران ایرانی در نقاط مختلف جهان به همراه سهم جمعیت مهاجران ایرانی از میزان کل جمعیت مهاجران جهان بر اساس شاخص‌های مختلف ارائه شده است.

چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟

تعداد ایرانی ها در کانادا از سال 1990 تا 2019 همواره روندی صعودی داشته است. از سال 2010 تا 2015 تعداد ایرانی ها در این کشور از 120 هزار به 150 هزار نفر رسیده است. در این بازه 5 ساله در حدود 30 هزار نفر ایرانی به دو صورت اقامت دائم و اقامت موقت به کانادا مهاجرت کرده اند.

چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟

اقامت موقت شامل برنامه‌های اجازه تحصیل و اجازه کار است. برنامه اجازه کار موقت، خود به دو بخش برنامه نیروی کار موقت خارجی و برنامه جابه‌جایی بین‌المللی و اجازه کار موقت بشردوستانه و حمایتی تقسیم می‌شود.

چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟

بیشترین ویزاهای موقت ارائه شده به ایرانی ها ویزای تحصیلی کانادا است. در سال های اخیر تعداد اجازه کار بشردوستانه و حمایتی صادر شده برای ایرانی ها در کانادا از تعداد اجازه کارهای تحت برنامه جابه‌جایی بین المللی بیشتر شده است. این در حالی است که در سال های قبل تر از آن، بیشترین نوع اجازه کار موقت اعطا شده به ایرانی ها در برنامه جابه‌جایی بین‌المللی جای داشته است.

انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 265

به "چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تعداد ایرانی در کانادا زندگی می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید