چرا به کانادا مهاجرت کنیم؟

اگر شما به فکر مهاجرت افتاده اید و کانادا یکی از گزینه های انتخابی شماست، در ادامه برایتان خواهیم گفت که چرا کانادا بهترین انتخاب خواهد بود.

چرا به کانادا مهاجرت کنیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: امنیت بسیار بالا در کانادا

بدون شک یکی از عوامل مهم مهاجرت به کانادا وجود امنیت بسیار بالا در این کشور است. بر طبق آمار سازمان جهانی GPI، کشور کانادا با کسب امتیاز 1.381 و قرارگیری در رتبه ششم سازمان GPI یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی در دنیا است. نرخ جرم بسیار پایین، دولت سیاستمند و صلح‌جو و نبود نیاز به استفاده از عملیات نظامی و جنگی، همگی از جمله عواملی هستند که مهاجرت به کانادا را برای مهاجران بسیار مطبوع و دلپذیر ساخته است.

کانادا کشوری مهاجرپذیر

در حال حاضر بیش از 70 گزینه مهاجرتی برای استانها و مناطق مختلف کانادا وجود دارد و این کشور از بزرگترین و متنوع‌ترین گزینه‌های ویزا برای کمک و تسهیل امور مهاجران برای نقل مکان و مهاجرت به کانادا برخوردار است. بنابر اطلاعات اخیر، این کشور تا سال 2021 خواستار میزبانی و دعوت از 1.3 میلیون مهاجر از سراسر دنیا شده است. از این رو کشور کانادا هر ساله اهداف مهاجرتی خود را افزایش داده و طبق آخرین آمار بدست آمده، با بیشترین آمار دعوتنامه اپلای ویزا (ITAs) و اخذ ویزای کانادا با انواع دعوتنامه در سال گذشته همچون دعوتنامه کنفرانس، رکورد قبلی خود را نیز در این زمینه جا به جا کرده است.

هزینه تحصیل مناسب و مدارس رایگان دولتی

مهم نیست که در کجای کانادا زندگی می‌کنید، فرزندان شما به عنوان یک مهاجر قانونی از موهبت دسترسی به تحصیل رایگان از سن 5 سالگی تا 18 و یا 19 سالگی (بسته به استان و منطقه در کانادا) برخوردار خواهند بود و این مورد یکی از برترین عوامل موثر مهاجرت به کانادا است.

فرصت‌های کاری عالی

آیا میدانستید که نرخ بیکاری کشور کانادا از سال 1970 تاکنون آنچنان کاهش پیدا کرده که از لحاظ آماری جزء برترین‌های دنیا است؟ این بدین خاطر است که این کشور دارای جمعیت سالمند در حال رشد است و در کنار آن بسیاری از شهروندان کانادایی در حال رسیدن به سن بازنشستگی هستند و به همین خاطر بازار کار را ترک می‌کنند.

از همین رو بازار کار فوق‌العاده‌ای برای جوانان و مهاجران متخصص فراهم شده و این موضوع خود به تنهایی عامل بسیار تاثیرگذاری برای مهاجرت به کانادا تلقی می‌شود. لازم به ذکر است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند از طریق سیستم‌ها و برنامه‌هایی نظیر Express Entry’s Federal Skilled Trades Class بدون نیاز به پیشنهاد کاری، در صورت واجد شرایط بودن به کشور کانادا مهاجرت کنند. در مجموع می‌توان گفت که بخاطر تعداد بی‌شمار متخصصان در حال بازنشستگی، حقوق برخی از مشاغل در کشور کانادا به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و عامل محرکی برای متقاضیان واجد شرایط مهاجرت به کانادا شده است.

آزادی بیان، اندیشه و آزادی اجتماعی

کشور کانادا جایی است که حقوق برابر جنسیتی و نژادی، جریان فعال و چندگانه سیاسی و مذهبی در کنار آزادی بیان و اجتماعی در جریان است و از این رو کشور کانادا یکی از برترین مقاصد دارای آزادی کامل برای اقوام و ملل مختلف شناخته می‌شود. به لطف قانون، منشور حقوق و آزادی‌های کشور کانادا، همه مهاجران قانونی و شهروندان کشور کانادا از حقوقی برابر برخوردار بوده و از روبرویی با هرگونه تبعیض نژادی در محیط کار و یا فضاهای بیرونی به طور کامل مصون هستند. وجود آزادی کامل در جامعه‌ای مساوات طلب، بدون شک موجب شکوفایی تمامی افراد از جمله مهاجران و شهروندان کانادایی شده و به همین خاطر بسیاری از مردم را ترغیب به مهاجرت به کانادا می‌نماید.

اقتصاد موفق و بازار کار پر رونق

آیا می‌دانستید که کشور کانادا یکی از اعضای اقتصادی G7 است؟ کشور کانادا به همراه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا ، ژاپن، انگلیس و آمریکا قدرتمند‌ترین اقتصادهای دنیا را تشکیل می‌دهند. به لطف صنایع در حال رشد فناوری، هوا فضا، کشاورزی و تولیدات صنعتی، هزینه خانه در برخی از مناطق کشور کانادا با کاهش قیمت روبرو شده است. بدین ترتیب در حالی که قیمت خانه در منطقه Fredericton  در حدود 173.900 دلار است، خرید خانه در منطقه   Trois Riviers استان کبک 153.500 دلار هزینه در بر دارد. این موضوع در کنار نرخ بهره و تورم پایین در کشور کانادا بدین معنی است که در حال حاضر بسیاری از شهروندان و مهاجران ساکن کانادا امکان خرید خانه شخصی خود را خواهند داشت.

همچنین کشور کانادا از برنامه پس اندازی برای خانه اولی‌ها برخوردار است تا با استفاده از حساب بانکی و مزایای ویژه، پس انداز خود را برای خانه رویایی‌شان آماده سازند. با توجه به موارد مذکور، بدون شک تقاضای بالای درخواست ویزای مولتی کانادا در سراسر دنیا و مهاجرت تحصیلی به کانادا امری توجیه‌پذیر و عادی تلقی خواهد شد.

خدمات درمانی دولتی و رایگان

یکی دیگر از برترین دلایل مهاجرت به کانادا، بدون شک برخورداری شهروندان و مهاجران قانونی از خدمات درمانی دولتی و رایگان این کشور است. بنابر اطلاعات بدست آمده، به طور میانگین هر شهروند کانادایی مستحق دریافت حداقل 6.500 دلار خدمات درمانی در سال از طرف دولت کانادا برای حفظ سلامت شخصی خود است.

امکانات ویژه برای دریافت حقوق شهروندی کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که تنها به دنبال نیروی متخصص و کار برای کوتاه مدت نیست، بلکه به دنبال شهروندان جدید و واجد شرایط دائمی برای کشورش است. بر همین اساس، بر طبق اساس‌نامه C6 Bill در سال 2017، متقاضیان میبایست پس از دریافت PR خود به جای 4 سال تنها برای 3 سال متمادی در یک بازه 5 ساله در این کشور زندگی کنند تا برای دریافت حقوق شهروندی کانادا واجد شرایط گردند. علاوه بر این موضوع، در اکثر استانهای این کشور مهاجران 18 ساله بدون نیاز به قیم قانونی و یا همان Custodian امکان درخواست سیتیزن شیپ و حقوق شهروندی این کشور را خواهند داشت.

انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 614

به "چرا به کانادا مهاجرت کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا به کانادا مهاجرت کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به کانادا مهاجرت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید