مسیرهای اقامت دائم کانادا برای دانشجویان

بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا تصمیم می گیرند که به صورت دائمی در کانادا باشند. خوشبختانه مسیرهای زیادی در دسترس دانشجویان بین المللی است که می خواهند به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند. بسیاری از برنامه های مهاجرت اقامت دائم کانادا از متقاضیانی که ارتباط با کانادا دارند، یا دارای ارتباط با یک استان خاص، سابقه کار در کانادا یا مدارک تحصیلی کانادا، برخوردار هستند. دانشجویان بین المللی کانادایی در صورت تصمیم به مهاجرت دائم به کانادا، از برخی یا همه این مزایا بهره مند می شوند. لطفا توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی در کانادا باید اطمینان حاصل کنند که در تمام مدت اقامت خود شرایط مجوز تحصیل را دارند. اگر دانشجویی شرایط مجوز تحصیل خود را نقض کند، این می تواند درخواست های مهاجرت در آینده را به خطر بیندازد. بسیاری از برنامه های مهاجرت کانادا به مقدار مشخصی از تجربه کار با مهارت نیاز دارند، که ممکن است دانشجویان بین المللی را در معرض آسیب قرار دهد. با این حال، اکثر فارغ التحصیلان دانشجویی بین المللی در کانادا واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستند که به آنها اجازه کار در کانادا و کسب این تجربه کاری ارزشمند را می دهد. 

مسیرهای اقامت دائم کانادا برای دانشجویان

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برنامه های مهاجرت برای دانشجویان بین المللی

برنامه های مهاجرت بسیاری در دسترس دانشجویان بین المللی است. در حالی که هر برنامه به طور متفاوتی کار می کند و فراتر از اتمام تحصیلات درکانادا نیز الزاماتی دارد، برنامه هایی که در زیر ذکر شده است ممکن است مسیرهای تسریع برای تبدیل شدن به اقامت دائم کانادا را برای فارغ التحصیلان دانشجویان بین المللی فراهم کند:

  • کلاس تجربه کانادایی
  • برنامه کارگر ماهر فدرال
  • برنامه های متقاضی استانی
  • گزینه های مهاجرت کبک
  • مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی

لطفا توجه داشته باشید که بسیاری از برنامه ها از طریق سیستم Express Entry کانادا، سیستم فدرال برای مدیریت برنامه های اقامت دائم، اجرا می شوند.

کلاس تجربه کانادایی

برنامه Canadian Experience Class (CEC) که از طریق سیستم مهاجرت اکسپرس انتری اجرا می شود، یکی از سریع ترین راه ها برای اخذ اقامت دائم کانادا است. در حالی که طیف وسیعی از عوامل واجد شرایط بودن دراین برنامه وجود دارد، از جمله سن، مهارت زبان و سطح تحصیلات، یک تمایز بزرگ این است که متقاضیان ثابت کنند که دست کم دوازده ماه تجربه کار مداوم، تمام وقت و ماهر در کانادا دارند، یا معادل سه سال تجربه کار پاره وقت دارند. هنگامی که یک دانشجوی بین المللی این سطح از تجربه کاری را بدست آورد، CEC ممکن است به یک گزینه عالی مهاجرت تبدیل شود!

یکی از شرط های CEC این است که تجربه کاری به دست آمده در طی یک دوره تحصیل تمام وقت در شرایط دوازده ماهه حساب نشود، بنابراین دانشجویان بین المللی نمی توانند تجربه کاری به دست آمده در طول برنامه تحصیل خود را حساب کنند. با این حال، به محض فارغ التحصیلی یک دانشجوی بین المللی، آنها احتمالاً واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی می شوند، که به آنها امکان می دهد تجربه کار مورد نیاز برای صلاحیت CEC را کسب کنند.

برنامه کارگر ماهر فدرال

برنامه کارگر ماهر فدرال FSW) )که از طریق سیستم مهاجرت Express Entry کار می کند، می تواند گزینه ای برای برخی از فارغ التحصیلان دانشجویی بین المللی باشد. بر خلاف کلاس تجربه کانادایی (CEC )،( FSW ) نیازی به تجربه کار در کانادا ندارد، بنابراین این گزینه برای فارغ التحصیلان دانشجویی بین المللی که قبلاً تجربه کار ماهرانه در خارج از کشور کانادا را کسب کرده اند گزینه خوبی است.

برنامه FSW یک برنامه مهاجرتی مبتنی بر شایستگی است که از امتیاز جامع سیستم رتبه بندی CRS) برای امتیاز دهی به طور خودکار متقاضیان در برابر یکدیگر استفاده می کند، فقط آن دسته از متقاضیانی را که بیشترین رقابت را دارند، دعوت می کند تا درخواست اقامت دائم دهند. اگر یک دانشجوی بین المللی واجد این شرایط بود و در سیستم امتیازدهی CRS شرایط بسیار رقابتی باشد، FSW می تواند راهی عالی برای اقامت دائم باشد.

لازم به ذکر است که برنامه FSW به متقاضیان اعلام می کند که دست کم دوازده ماه سابقه کار تمام وقت، مداوم و ماهر، در هر کشور یا معادل تجربه پاره وقت آن داشته باشند. برای دانشجویان بین المللی که هرگز وارد نیروی کار نشده اند، این برنامه گزینه ای مناسب نخواهد بود.

برنامه های متقاضیان استانی

هر یک از استان ها ی کانادا برنامه های مهاجرتی خاص خود را اجرا می کنند، به نام برنامه های متقاضیان استانی (PNP) . هر PNP متفاوت کار می کند، زیرا آنها برای پاسخگویی به نیازهای آن استان یا قلمروی خاص طراحی شده اند. بسیاری از PNP ها به متقاضیانی که به نوعی با استان ارتباط دارند، از جمله تحصیلات قبلی در استان و تجربه کار در استان داشته اند، اولویت می دهند. بسته به استانی که یک دانشجوی بین المللی برنامه تحصیلی خود را به پایان رسانده است، ممکن است واجد شرایط درخواست PNP در آن استان باشد.

گزینه های مهاجرت کبک

استان کبک سیستم مهاجرتی خاص خود را با شرایط و رویه های متفاوت از سایراستانهای کشور کانادا اجرا می کند. با این حال، مانند سایراستانهای کانادا، برنامه های مهاجرت کبک نیز به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان بین المللی هنگام درخواست اقامت دائم از مزایایی برخوردار می شوند. دو برنامه اصلی اقامت دائم کبک، این گونه برای دانشجویان خارجی در کبک طراحی شده است:

برنامه تجربه کبک (PEQ): این برنامه دانش آموزان را ملزم می کند که برنامه تحصیلات خود را به پایان برسانند یا در مدت شش ماه پس از اتمام تحصیلات خود همچنان در موسسه ای در کبک باشند. برای احراز شرایط PEQ، یک دانشجوی بین المللی باید سطح آشنایی متوسط و پیشرفته از زبان فرانسه به صورت شفاهی را داشته باشد.

کارگر ماهر کبک (QSW): این برنامه ممکن است گزینه ای برای دانشجویان بین المللی در کبک باشد که گواهینامه آموزشی را در کبک تکمیل کرده یا در مرحله تکمیل آن هستند. بر خلاف برنامه PEQ، QSW شرط لازم زبان انگلیسی را ندارد، اما داوطلبان باید حداقل نمره را در شبکه ارزشیابی امتیاز برنامه کسب کنند.

مجوزهای کار برای پس از فارغ التحصیلی

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی یک برنامه اقامت دائم مستقیم نیست. با این حال، این اجازه را می دهد تا بیشتر دانشجویان بین المللی که از یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) فارغ التحصیل شده اند، پس از دوره تحصیل در کانادا باقی بمانند و با هر کارفرمایی در کانادا کار کنند. این تجربه می تواند به فرد کمک کند تا واجد شرایط اقامت دائم کانادا شود، معمولاً از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC) یا برنامه متقاضی استانی (PNP) که توسط کارفرما اداره می شود. لطفا توجه داشته باشید که همه برنامه های ارائه شده در DLI مجاز به مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نیستند.

برای دریافت خدمات ویزای کانادا همراه ما باشید.

برنامه بین المللی دانشجویی Canadim

اگر می خواهید به طور دائم به کانادا مهاجرت کنید، آمدن به عنوان یک دانشجوی بین المللی اولین قدم عملی در سفر شما است. از انتخاب مدرسه، تا درخواست مجوز تحصیل، Canadim’s International Student Program اینجا است که به شما کمک می کند تا آن را ساده نگه دارید!

برنامه دانشجویی بین المللی

 برنامه دانشجویی بین المللی منحصر به فرد ما، از شما در هر مرحله از روند تبدیل شدن به یک دانشجو بین المللی در کانادا پشتیبانی می کند و در مورد مسیرهای تبدیل آموزش کانادایی به اقامت دائم کانادا مشاوره می دهد. با داشتن بسیاری از برنامه ها و امکانات برای تحصیل در کانادا، پیدا کردن بهترین و مناسب ترین راه برای شما گیج کننده است. در Canadim، مشاور آموزشی اختصاصی شما با اطمینان از اینکه ما می توانیم بهترین مسیر را برای شما پیدا کنیم، با نیازها، اهداف و رویاهایتان، شما را با کانادا آشنا می کند!

انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 521

به "مسیرهای اقامت دائم کانادا برای دانشجویان" امتیاز دهید

1 کاربر به "مسیرهای اقامت دائم کانادا برای دانشجویان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیرهای اقامت دائم کانادا برای دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید