برای مهاجرت به کانادا به چه نکاتی باید توجه کنم؟

قبل از اینکه چمدانتان را ببندید و راهی سفر مهاجرتی به کانادا شوید این نکات را بدانید!

برای مهاجرت به کانادا به چه نکاتی باید توجه کنم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بد نیست بدانید بسیاری از مهاجران اظهار نموده اند که بهتر بود وقت بیشتری را به تحقیقات در خصوص زندگی در کانادا اختصاص می دادند. شرایط آب و هوایی کمترین نگرانی شما برای مهاجرت به این کشور خواهد بود.

1. هزینهٔ زندگی در کانادا

حتما قبل از مهاجرت به کانادا دربارهٔ هزینه های اساسی زندگی در شهر موردانتخاب تان تحقیق کنید. در غیر این صورت ممکن است غافلگیر بشوید و به مشکل بربخورید. اگر وارد کانادا شدید و با تماشا قیمت بالای کرایه خانه یا هزینهٔ حمل ونقل جا خوردید، کوتاهی از شما است و نه از مسئولان شهری که وارد آن شده اید.

آنالیز و تحقیق، قبل از مهاجرت به کانادا، اهمیتی حیاتی دارد. هزینهٔ زندگی در تورنتو و ونکوور، بخصوص قسمت های مرکز شهر، در مقایسه با سایر شهرها نسبتا گران تر است. در سوی دیگر، منطقه های در شهرهایی نظیر مونترآل هستند که اجاره خانه در آن ها کنترل شده و تحت نظارت است و هزینهٔ کمتری دارد. اما حقوق و دستمزد دریافتی هم در این منطقه ها کمتر است.

اگر با قصد تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت می کنید، هزینه های دیگر مثل شهریه دانشگاه، خرید کتاب، خوابگاه و.... را نیز در نظر بگیرید.

2. فرایند جستجو برای کار پس از مهاجرت به کانادا

تحقیق، جستجو و ثبت درخواست برای آگهی های استخدامی در کانادا می تواند فرایند ای طولانی مدت باشد. بسیار طولانی تر از آنچه ممکن است به آن عادت نموده باشید. گاهی این بازهٔ زمانی می تواند تا ماه ها به طول بینجآمد. بنابراین یکی از مسائلی که پیش از مهاجرت به کانادا باید در نظر داشته باشید و برای آن از قبل برنامه ریزی نموده باشید، پیدا کردن شغل نو است.

برای این منظور توصیه های زیر را مد نظر داشته باشید:

  • برای چند ماه اول اقامت در کانادا کمی پول از قبل کنار گذاشته باشید؛
  • برای فعالیت در شغل های خدماتی معمولی آمادگی داشته باشید و در این حین، در پی شغلی تخصصی تر بگردید؛
  • پیش از ورود به خاک کانادا، سعی کنید خودتان را با روال جستجوی کار در این کشور وفق بدهید و با آن آشنا بشوید. به این معنا که فرمت رزومه های کاری معمول در این کشور را آنالیز کنید و دربارهٔ فرایند شبکه سازی و دیگر فعالیت های مرتبط تحقیق کنید.

3. قوانین مرتبط با استعمال دخانیات در کانادا

در کانادا، در تمامی مکان های عمومی از جمله رستوران ها، مغازه ها، دفاتر اداری، بیمارستان ها و... سیگار کشیدن ممنوع است. به این مکان ها، اتاق ها و سرویس های اشتراکی در آپارتمان ها و خانه های اجاره ای را هم اضافه کنید.

اگر به سیگار کشیدن عادت دارید، تنها مکان هایی که اجازهٔ این کار را در آن ها دارید خانهٔ شخصی محل سکونت و داخل خودروی شخصی است (مگر آنکه کسی زیر سن قانونی کناردست تان نشسته باشد). و نیز مکان های سرباز در داخل شهر.

4. مسائل مربوط به دریافت گواهینامهٔ رانندگی پس از مهاجرت به کانادا

بیشتر آزمون ها و امتحان های مرتبط با دریافت گواهینامهٔ رانندگیِ کشورهای دیگر، در کانادا اعتبار ندارند. اگر هم اعتباری داشته باشند، پیش از گذراندن مراحل اداری لازم در کانادا قابل استفاده نخواهند بود.

دریافت گواهینامهٔ رانندگی در کانادا می تواند فرایندی سخت و پیچیده داشته باشد. به دو علت زیر:

  • اول اینکه گواهینامه ها به صورت مجزا توسط فرمانداری های استان های مختلف صادر می شوند و نه دولت مرکزی کانادا. هر استان هم قوانین و مقررات خود را دارد. به علاوه آزمون های مرتبط با اخذ گواهینامه بسته به استان متفاوت خواهد بود؛
  • علت دیگر این است که هر کشور، در این رابطه قراردادهای منحصربه فردی با استان های کانادا دارد.

پیش از مهاجرت به کانادا دربارهٔ قوانین مربوط به دارنده های گواهینامه های بین المللی رانندگی در استان مورد انتخاب تان تحقیق کنید و مدارکی را که احتیاج خواهید داشت از قبل آماده کنید.

5. شرایط استفاده از خدمات مراقبت های درمانی در کانادا

خدمات فوق العاده عالی مراقبت های درمانی ارائه شده در کانادا، یکی از پایه های اصلی سیاست های جذب مهاجر در این کشور است.

هزینه های مورد احتیاج برای پیشبرد این خدمات به وسیله عموم مردم جامعه تأمین می گردد. استفاده از این خدمات رایگان است و انواع واقسام خدمات درمانی به وسیله بخش های خصوصی در اختیار عموم مردم قرار می گیرند.

با وجود اینکه بخشی از سرمایه های دولت مرکزی کانادا به این خدمات اختصاص می یابد، به طور کلی وظیفهٔ مدیریت و نظارت بر آن ها بر عهدهٔ فرمانداری های استان ها است. برای استفاده از این خدمات به کارت سلامت احتیاج خواهید داشت. این کارت در وزارت بهداشت کانادا صادر می گردد و تمامی کسانی که برای آن درخواست بدهند، قادر به دریافت آن خواهند بود. برای استفاده از این خدمات هیچ محدودیتی وجود ندارد و به تمامی افراد، به یک اندازه رسیدگی می گردد.

کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند، می توانند از بیمهٔ استان محل سکونت شان استفاده نمایند. فرایند موافقت با دریافت بیمه و نهایی شدن آن در بعضی استان های کانادا ممکن است تا چند ماه زمان ببرد. البته بیمه های کوتاه مدت دیگری هستند که می توان در طول این چند ماه مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال، سازمانی به نام سیگنا گلوبال، به کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، فارغ از سن و ملیت شان، تا دوازده ماه خدمات بیمه ارائه می نماید.

شرایط بیمه برای کسانی که اقامت موقت کانادا را دریافت می نمایند (مثلا کسانی که با ویزای توریستی کانادا وارد خاک این کشور می شوند)، کمی فرق دارد و با سیاست های مرتبط با حریم خصوصی ارتباط پیدا می نماید. اما آن ها هم در طول مدت زمان سفرشان امکان استفاده از بیمه های موقت را خواهند داشت.

انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 876

به "برای مهاجرت به کانادا به چه نکاتی باید توجه کنم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای مهاجرت به کانادا به چه نکاتی باید توجه کنم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مهاجرت به کانادا به چه نکاتی باید توجه کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید