پیاده روی در مسیر دریاچه ای یخچالی Garibaldi Lake کانادا

Panorama Ridge در مسیر دریاچه یخچالی Garibaldi Lake یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی در کانادا میباشد که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

پیاده روی در مسیر دریاچه ای یخچالی Garibaldi Lake کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دریاچه ای یخچالی Garibaldi Lake در ارتفاع 1,500 متری از سطح دریا بوده و آب های فیروزه ای بهمراه جهتهای پیاده روی متعدد آن را به یک مقصد پرطرفدار برای طبیعت دوستان تبدیل نموده است.

جنگل های زیبا، دریاچه کریستالی، یخچال های طبیعی، چمنزارهای گسترده، حیات وحش بی نظیر و قله های برف گرفته ازجمله ویژگی های شاخص آن هستند.

Panorama Ridge Trail جزو برترین جهتهای پیاده روی اطراف دریاچه است که از ساحل دریاچه شروع شده و به سمت طبیعت بکر و فراموش نشدنی کوهستان پیش می رود.

در ادامه به آنالیز دقیق تر این منطقه دیدنی می پردازیم.

چگونه خود را به Garibaldi Lake برسانیم

برخلاف دیگر دریاچه های مشهور کوهستان راکی مانند دریاچه لوییز و Moraine Lake پارکینگ Garibaldi Lake چندان به دریاچه نزدیک نیست و باید یک جهت نسبتا طولانی را با پای پیاده طی کنید.

پارک استانی Garibaldi تنها یک ساعت و نیم رانندگی از ونکوور و 30 دقیقه رانندگی از Whistler فاصله دارد.

برای دسترسی به پارک از ونکوور باید وارد بزرگراه 99 شده و سپس وارد بزرگراه Sea-to-Sky شوید. این سفر جاده ای پر از چشم انداز ها اقیانوس، آسمان آبی و کوهستان های جنگلی با قلل مرتفع است. برای برطرف خستگی در طول سفر می توان توقفی کوتاه در Shannon Falls و Brandywine Falls داشته باشید.

توجه کنید که ظرفیت پارکینگ پارک و دریاچه محدود بوده و باید در ساعات اولیه روز خود را به آن برسانید. البته اگر با پارک خودرو در محلی دیگر مشکل نداشته باشید می توان اتومبیل را در پارکینگ Rubble Creek نیز قرار داد.

در فصل تابستان و از ماه جون تا سپتامبر بعضی شرکت های گردشگری در ونکوور و Whistler تورهای متنوع به این منطقه ترتیب می دهند که گزینه ای عالی برای سفر شماست.

همچنین گزینه گران قیمت تاکسی نیز همواره روی میز است. شرکتی بنام Parkbus نیز گاهی سرویس های خود به مقصد پارک را برنامه ریزی می نماید که بلیت آن از ونکوور 53 دلار بوده، اما باید زمان دقیق حرکت اتوبوس ها را جویا شوید.

Garibaldi Lake Trail

این جهت به طول 9 کیلومتر از پارکینگ تا ساحل دریاچه ادامه داشته و یک پیاده روی نیم روزی محسوب می گردد. اختلاف ارتفاع نقطه شروع و سرانجام جهت 900 متر است و با توجه به سطح آمادگی افراد بین 4 تا 6 ساعت زمان خواهد برد.

با خارج شدن از پارکینگ وارد جهتی شنی و پاکوب خواهید شد که بخوبی برای پیاده روی علامت گذاری شده است. 6 کیلومتر ابتدایی جهت از میان جنگل های Western Red Cedar و Douglas Fir عبور نموده و چشم انداز ها بسیار دیدنیی دارد.

پس از جهت جنگلی و رسیدن به Barrier Viewpoint برای نخستین بار دره جنگلی نمایان خواهد شد. این نقطه برای استراحت و خوردن یک اسنک مختصر پیش از رسیدن به دریاچه ایده آل است. در ادامه به Barrier Lake خواهید رسید که نوید رسیدن به مقصد را می دهد و پس از آن به آب های لاجوردی Garibaldi Lake می رسید.

ساحل دریاچه معمولا پر از جمعیت بوده اما چشم انداز ها چشم نواز آن که ترکیبی از آب، جنگل و قله های مرتفع و برف گرفته است شما را غرق خود خواهد نمود و متوجه شلوغی نمی شوید.

در اینجا می توان یک استراحت حسابی داشت و درباره ادامه روز و پیمودن Panorama Ridge، بازگشت به پارکینگ یا چادر زدن در محوطه کمپینگ تصمیم گرفت.

Panorama Ridge Trail

طول این جهت 6 کیلومتر بوده و اگر قصد پیمایش آن از پارکینگ را داشته باشید باید خود را برای یک سفر 30 کیلومتری آماده کنید. این برنامه بین 9 تا 12 ساعت زمان می برد و پیمایش آن در یک روز چندان آسان نیست.

در طول این جهت محوطه های کمپینگ مناسب هم وجود دارد و چنانچه عجله نداشته باشید می توان جهتهای دیدنی دیگر ازجمله Black Tusk که تا قله 2,319 متری آن ادامه دارد را بپیمایید. در صورتی که قصد کمپینگ داشته باشید نیز محوطه های مناسب و قابل رزرو در اردوگاه Garibaldi Lake Campground و Taylor Meadows Campground وجود دارند.

استراحت در ساحل Garibaldi Lake بسیار آرامش بخش است، اما اگر بخواهید یکروزه خود را به Panorama Ridge viewpoint برسانید باید خیلی زود جهت 6 کیلومتری آن از ساحل دریاچه را شروع کنید. نکته مثبت این جهت خلوت بودن آن است، زیرا بیشتر افراد پس از رسیدن به دریاچه جهت بازگشت به سمت پارکینگ را در پیش می گیرند.

این جهت ابتدا بصورت زیگزاگ و با شیب نسبتا تند شروع می گردد، اما پس از تقریبا 30 دقیقه وارد جهت هموار خواهید شد. از اینجا به بعد چشم انداز ها اطراف خودنمایی می نمایند و می توان تیغه اصلی، Mimulus Lake، قله باشکوه Black Tusk Peak، چشم انداز حیرت انگیز Helm Lake، Cinder Flats و قله Cinder Come را دیدن کرد.

با طی کردن 1 کیلومتر دیگر به محوطه Black Tusk Lake خواهید رسید. اینجا بدون شک یکی از برترین چشم انداز ها بریتیش کلمبیا را دارد. اگر می خواهید Garibaldi Lake را از نمای بالا نگاه کنید باید یک جهت صخره ای و نسبتا سخت را با احتیاط صعود کنید. داشتن باتوم و کفش مناسب برای این بخش کاملا ضروری بوده اما بدون شک ارزش صعود را خواهد داشت.

وزش باد در این نقطه معمولا شدید است و تصور جهت طولانی بازگشت تا پارکینگ نیز همواره شما را آزار می دهد، بنابراین باید خیلی زود به سمت پایین حرکت کنید. در جهت بازگشت باید با ریتم آرام حرکت کرد تا همزمان با لذت بردن از چشم انداز ها، پیش از غروب خورشید به پارکینگ برسید.

نکات مهم

پیمودن این جهت با طول حدود 30 کیلومتر به آمادگی بدنی کافی احتیاج دارد و باید آن را مدنظر داشته باشید.

آب وهوای این منطفه بسیار متغیر بوده و باید به پیشبینی های هواشناسایی کاملا توجه کرد.

اگر بدنبال جهتهای خلوت می گشت بهتر است در فصل زمستان به این منطقه بیایید. البته شرایط در زمستان بسیار متفاوت و سختتر خواهد بود؛ همچنین به تجهیزات اضافی ازجمله کرامپون احتیاج احتیاج دارید.

جمعیت خرس های منطقه، مخصوصا در چمنزارهای مرتفع منطقه، چشمگیر است. همواره با ایجاد صدا و توجه به اطراف از روبرو شدن با خرس ها جلوگیری کنید. حتما اسپری خرس همراه ببرید و برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.

برترین فصل برای سفر به این منطقه از اواخر ماه می تا اکتبر است. در این مدت با آب شدن برف ها دسترسی به جهتها آسان تر می گردد.

لوازم و تجهیزات مورد احتیاج خود را پیش از حرکت تهیه کنید تا مجبور به خرید از فروشگاه های گران قیمت پارک نشوید.

حتما یک کوله یکروزه بهمراه ژاکت، تیشرت، لباس آستین بلند، بارانی و پوشاک بیس همراه ببرید. کفش مناسب و ساقدار بهمراه باتوم نیز تجهیزات لازم پیمودن جهت هستند.

در طول جهت باید حداقل دو لیتر آب برای هر نفر داشته باشید، پس حتما برای آن برنامه ریزی کنید.

Panorama Ridge via Garibaldi Lake

Garibaldi Provincial Park - BC

طول جهت: 30 کیلومتر (رفت و برگشت)

زمان تقریبی پیمایش: 11 ساعت

ارتفاع صعود: 1,520 متر

نوع جهت: رفت و برگشت

فصل پیمایش: اواخر می تا اکتبر

منبع: laidbacktrip.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1105

به "پیاده روی در مسیر دریاچه ای یخچالی Garibaldi Lake کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "پیاده روی در مسیر دریاچه ای یخچالی Garibaldi Lake کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی در مسیر دریاچه ای یخچالی Garibaldi Lake کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید