آشنایی با پوتین (poutine) غذای کانادا و رستورانهای آن

پوتین (poutine) از غذاهای محبوب کانادایی است که از سیب زمینی سرخ شده، کشک پنیر تازه و سس غلیظ گوشت قهوه ای تهیه می شود. منشا ابداع این غذا به کبک برمی گردد اما در حال حاضر به غذایی محبوب در سراسر کانادا تبدیل شده است.

آشنایی با پوتین (poutine) غذای کانادا و رستورانهای آن

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برای بعضی افراد یک غذای راحت به شمار میرود. ظاهر این غذا شاید شلخته به نظر برسد، اما طعم آن بسیار خوشمزه است. پوتین معمولاً در رستوران های سنتی، فست فودها و بارها سرو می شود. بعلاوه در ورزشگاه های ورزشی حین تماشای مسابقات و در سفر هم هواداران خاص خود را دارد. پوتین یک وعده غذای کامل به حساب نمی آید اما بعضی هم دوست دارند آن را به عنوان یک وعده غذای اصلی صرف نمایند.

احتمالاً تا این جای مقاله به امتحان کردن این غذای محبوب علاقه مند شده باشید اما برایتان سوال باشد که بهترین مکان برای خوردن پوتین کجاست! ما در این مقاله سعی می کنیم بهترین گزینه های موجود برای تست پوتین در سه شهر مونترال، تورنتو و ونکوور را به شما معرفی کنیم.

بهترین مکان های سرو پوتین در مونترال

از این به بعد، فقط برای شکموها نوشته می شود.

Chez Tousignant

شاید اولین چیزی که درباره این رستوران توجه شما را جلب کند دکوراسیون متفاوت آن باشد که به سبک اسنک بارهای مدرسه های قدیمی طراحی شده است. با این حال منوی آن با فست فودهای قدیمی تفاوت بسیاری دارد.

همه چیز در این رستوران از نان های سیب زمینی برگر گرفته تا هات داگ 100 درصد گوشت گاو به صورت خانگی و البته زیر نظر آشپزان حرفه ای تهیه می شود. با همین توجه ویژه، در این رستوران سیب زمینی مخصوص پوتین به صورت روزانه در خانه بریده شده و کاملاً سرخ می شود، روی آن با کشک باکیفیت پنیر پوشیده می شود و در نهایت سس با قوام گوشت همراه با میزانی فلفل و سایر ادویه ها روی ترکیب ریخته می شود.

ترکیب معمولی پوتین همواره خوشمزه و پرطرفدار است اما سرو شدن آن در کنار مرغ داغ مخصوص کبک که مخلوطی از مرغ و نخودفرنگی است، خوشمزگی آن را دوچندان می نماید!

Chez Claudette

خیلی از افراد بومی مونترال ترجیح می دهند برای خوردن پوتین به رستوران chez Claudette بروند و بدون احتیاج به ماندن در صف های طولانی از یک وعده غذای خوشمزه لذت ببرند.

این رستوران از سال 1982 فعالیت خود را آغاز نموده و هم چنان به خوبی روز های اول به سرو غذاهای محبوب مشغول است. یکی از دلایل محبوبیت زیاد این رستوران تنوع انواع مختلف پوتین یعنی نزدیک به 50 مدل مختلف از آن است که با ایده پردازی مشتریان وفادار آن طراحی شده اند!

وقتی شب فرا می رسد، این مکان زنده می شود و تک تک صندلی های این رستوران برای خوردن پوتین معمولی یا انواع مختلف آن مانند پوتین همراه با ماهی سرخ شده، با گوشت گاو، یا یک قطعه مرغ تنوری، پر شده یا رزرو می شوند.

La Banquise

آسان ترین راه برای تشخیص رستوران La Banquise صف های طولانی و همیشگی بیرون آن است که برای تمام اهالی مونترال چشم انداز ای آشناست و علت این همه محبوبیت به معروفیت و کیفیت پوتین های این رستوران برمی شود.

این رستوران بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول به سرویس دهی به مشتریانی است که برای انتخاب از بین 30 مدل مختلف پوتین به این جا می آیند و فضای رستوران را با سروصدای خود پر می نمایند.

تنوع انواع مختلف پوتین در La Banquise از شکل کلاسیک آن یعنی ترکیب سیب زمینی و پنیر و سس گوشت آغاز شده و به مدل های جدیدتری ختم می شود، مانند La Taquise که ترکیب پوتین با گواک و خامه ترش است، La Paul Pogo که از پوگو، پیاز و بیکن تهیه می شود و La Royale که شامل گوشت خوک، بیکن و سیب است. این رستوران حتی یک مدل پوتین مخصوص گیاهخواران سرو می نماید که سایر رستوران های شهر حتی جرات فکر کردن به این کار را هم ندارند!

Montreal Pool Room

اگر در پی جایی برای خوردن پوتین کلاسیک و همیشگی هستید، این رستوران پر افتخار با سابقه ای بیش از صد سال بهترین گزینه پیش رو است. این رستوران برای مدت زیادی به سرو پوتین مشغول نبوده و غذای اصلی آن هات داگ است، با این وجود در حال حاضر به معیاری برای تشخیص پوتین اصلی و کلاسیک تبدیل شده است که هیچ رستوران دیگری را نمی توان جایگزین آن کرد.

اگر شما جزو کسانی باشید که گمان می کنید منطقه بل در خیابان شمالی محله بهتری برای غذاخوری است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید! این رستوران چیزهای زیاد و بهتری دارد؛ مانند سیب زمینی سرخ نموده بهتر، آبگوشت بهتر، حتی کشک پنیر آن ها در دهان بیشتر صدا می نماید!

Greenspot

این رستوران در محله Saint-Henri واقع شده که از لحاظ تاریخی مکان مهمی به شمار میرود و از سال 1947 تا امروز به صرف غذای کلاسیک مشغول است. بعضی از کسانی که به این جا سر می زنند تنها می خواهند از دکوراسیون مجذوب کننده این رستوران همراه با جعبه دنده های رومیزی آن تماشا نمایند، اما عبور از این جا بدون امتحان کردن پوتین مخصوص واقعا کار اشتباهی است!

منوی رستوران Green Spot با داشتن انواع مدل پوتین از یک منوی عادی فراتر می رود، اما پوتین کلاسیک ساده یا پوتین با استیک خرد شده، پیاز و سس تیره پیشنهاد مخصوص ما است!

Patati Patata

این رستوران با دکور مینیاتوری و رنگارنگ خود در طول بیست و خورده ای سال فعالیتش مکان کلاسیکی برای مشتریان بوده و با داشتن فقط دوازده صندلی، به علت فست فود های کلاسیک خود که با کیفیتی عالی تهیه می شوند شناخته شده و محبوب است.

این جا همان جایی است که می توانید پوتین کبکی کلاسیک را پیدا کنید که با سیب زمینی های سرخ شده نازک و کشک پنیر تازه همراه با سس گیاهی خوشمزه تهیه شده است. علاوه بر آن، پوتینی که با قارچ، فلفل و پیاز و سبزیجات سالم تهیه می شود پیشنهادی است که خوردن آن را که نمی توانید رد کنید!

Restaurant A.A

این رستوران هفت روز هفته از ساعت 8 صبح تا 5 صبح روز بعد فعال است و گفته می شود که بهترین پوتین ممکن را سرو می نماید، آن هم به خاطر سیب زمینی دوبار سرخ شده، میزان زیاد کشک پنیر و سس گوشت مخصوص تهیه شده از استخوان گوشت گوساله و دارچین که اینجا با نام سس برون شناخته می شود. پیشنهاد ما این است که در ساعات خاتمهی روز با تعداد زیادی از دوستان خود گروه شوید و همه با هم به این رستوران بروید، مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد!

Gibeau Orange Julep

رستوران Gibeau Orange Julep از سال 1966 یک نقطه عطف در افق شهر مونترال بوده و سال ها است که پیر و جوان برای چشیدن طعم غذای فست فود همراه با نوستالژی به این رستوران می روند، در حالی که افراد زیادی مدعی هستند که مجذوب کنندهیت اصلی این رستوران نوشیدنی مخصوص Julep است، با این وجود غیرممکن است که بتوانیم ساده از کنار پوتین این جا بگذریم!

پوتین سرو شده در این رستوران اگرچه مدل های مختلف یا دستورهای عجیب و غریب ندارد، اما همان طعم خوشمزه و ساده همیشگی که از پوتین واقعی انتظار می رود را برآورده می نماید. علاوه بر آن، هیچ دکوراسیونی نمی تواند با پرتقال غول آسای بالای رستوران مقابله کند!

Le Coq de lEst

این رستوران در فاصله دوری از مرکز شهر در شرق مونترال واقع شده، جایی که کمتر کسی به قصد خوردن غذا با آن جا می رود، اما با این حال مطمئن باشید غذای خوب این رستوران ارزش سفر کردن را دارد. این رستوران که به وسیله دو آشپز جوان افتتاح شده، تمام غذاهای کلاسیک مرغ سرخ شده را همراه با چاشنی فوت و فن های آشپزی جنوب آسیا سرو می نماید. این سبک از آشپزی پاکستان الهام گرفته شده است. پیشنهاد ما به شما سفارش Poutine du Coq است که همراه با لقمه های مرغ سوخاری، سیب زمینی سرخ شده و یک سس ویژه که ترکیبی از سس گوشت گاو و سس تنوری است، سرو می شود.

Broue Pub Brouhaha

شاید بعد از چندین بار امتحان کردن پوتین در رستوران های مختلف نسبت به آن بی میل شده باشید، اما چرا به سراغ یکی از بارهای خوب مونترال نمی روید که پوتین درجه یک سرو می نماید؟ در این جا بهترین نوشیدنی های شهر سرو می شود اما در کنار آن یک منوی پوتین را ارائه می نماید که ارزش آنالیز کردن را دارد، بهترین نمونه آن Poutiflette است؛ مکعب های چرب لاردون، پیاز کاراملی و تره فرنگی سرخ شده که روی سیب زمینی سرخ شده ترد قرار دارند، به همراه بهترین کشک پنیر آمده از جزایر مگدالن و در نهایت سس خامه غلیظ که در کنار هم یک ترکیب استثنایی را می سازند! این وعده پوتین را هرگز فراموش نخواهید کرد!

بهترین مکان سرو پوتین در تورنتو

Rudy

شاید شما هم باور داشته باشید که بهترین پوتین همان پوتین کلاسیک بدون مخلفات اضافی است؛ در این صورت از امتحان کردن پوتین در این رستوران به میزان کافی لذت خواهید برد. این جا پوتین کلاسیک به همراه همبرگر، سیب زمینی سرخ شده خرد شده، میزان زیادی کشک پنیر و سس ویژه تهیه شده از گوشت، چغندر، پیاز و سویا که بسیار مزه دار است سرو می شود، به شکلی که نمی توانید باور کنید این وعده بدون گوشت است!

Poutini

در اواخر شب در رستوران ها شاهد گزینه های عجیب و غریبی از انواع غذاها هستیم اما شما در رستوران Poutiniمی توانید The Works را امتحان کنید؛ این مدل پوتین از سیب زمینی سرخ شده و کشک محلی و یک ملاقه پر سس استخوان و گوشت گاو تهیه می شود که در کنار خامه ترش، پیازچه و میزان زیادی بیکن یک وعده غذای دلپذیر را برای شما رقم خواهد زد.

Moo Frites

سیب زمینی های دوبار سرخ شده کهربایی رنگ، در انواع مدل بلژیکی، هلندی یا حتی ژاپنی تمرکز اصلی این نقطه کوچک کنزینگتون است، که در آن این سیب زمینی ها در کنار میزان زیادی کشک انتاریو و گوشت گاو و مرغ فلفلی سرو می شوند و در کنار هم یک مزه بی نظیر را خلق می نمایند!

Nom Nom Nom Poutine

این دکه غذاخوری که در Dundas Wests Market 707 واقع شده، ظرف پوتینی الهام گرفته از شیوه آشپزی در مونترال را ارائه می دهد، جایی که سیب زمینی سرخ نموده سنتی، کشک پنیر تازه و پیازچه همراه با گوشت دودی کنار یکدیگر مهیا می شوند و تنها چیزی که باقی می ماند کمی خردل است که این ترکیب را بی نظیر می نماید.

Oddseoul

بدون شک پوتین کدو حلوایی در این اسنک بار یک طعم شگفت انگیز کره ای-کانادایی به پوتین می دهد و در کنار قطعه های مکعبی کدو حلوایی سرخ شده و پیاز سبز، همراه با حجم زیادی سس گوشت و مرغ پخته شده در کنار کنجد سیاه و زنجبیل ترشی، به یکی از خاص ترین پوتین های ممکن شکل می دهند!

Chris Jerk

این غذاخوری یک غذای جالب و منحصر به فرد ترکیبی از کارائیب-مدیترانه ارائه می دهد: سس گوجه فرنگی تند و تیز که از استخوان مرغ برشته طعم دار شده، که روی سیب زمینی سرخ نموده، پنیر موزرلای خرد شده و شاورمای مرغ تند خرد شده قرار گرفته است.

Love Chix

این غرفه غذاخوری پوتین را با کره و مرغ سرخ شده تهیه می نماید که هواداران زیادی هم دارد. سیب زمینی سرخ شده ترد روی مرغ سوخاری بدون استخوان و سس کره مرغ قرار می گیرد و در کنار بادام، خیار و گشنیز تازه سرو می شود.

Lady Marmalade

بسیاری باور دارند که پوتین غذایی برای دورهمی های کوتاه است، اما در این رستوران باور شما عوض خواهد شد! در غذاخوری که در شرق تورنتو واقع شده، The A.M. Poutine به صورت یک ظرف غذای شلوغ پر از سیب زمینی سرخ نموده خانگی، کشک پنیر، سس میسو و دو تخم مرغ آبپز مجانی سرو می شود.

Sea Witch

چرا به چیپس و ماهی قناعت کنید زمانی که می توانید پوتین بخورید؟ در غرب St. Clair می توانید از یک ظرف خوشمزه چیپس کرانچی که در آب گوشت گاو سرخ شده اند، همراه با کشک پنیر و گوشت گاو در کنار یک یا دو قلوه گوشت گوساله یا ماهی قزل آلا لذت ببرید.

Porchetta & Co

سیب زمینی سرخ نموده در کنار گوشت خوک ترکیب اصلی پوتین مخصوص این رستوران را تشکیل می دهند، که در کنار پنیر موزارلای رنده شده، سس گوجه فرنگی و تکه های گوشت خوک دودی ترد و وسوسه برانگیز به یک وعده غذای عالی برای شما تبدیل خواهند شد که نمی توانید در مقابل آن مقاومت کنید!

بهترین مکان برای سرو پوتین در ونکوور

MeeT

این رستوران محبوب بعضی از بهترین ترکیب های آبکی پوتین را مانند مدل هندی و کره ای آن ارائه می نماید. غذاهای این جا کیفیت بالایی دارد و انواع مختلفی از سالادها و پوتین های منحصر به فرد را در منوی خود دارد. هم چنین با داشتن شعبه های گوناگون در ونکوور و قیمت پایین، گزینه مناسبی به شمار می آید.

La Belle Patate

ساندویچ گوشت دودی و پوتین به سبک اصلی کبکی از نقاط قوت این رستوران به شمار می آید. علاوه بر آن در این مکان کشک پنیر تازه، ساده، سنتی و خوشمزه در کنار غذا سرو می شود و قیمت مناسب آن هرگونه شک درباره ارزش این رستوران را رفع می نماید!

Frites

این رستوران بهترین نمونه های پوتین را با الهام گرفتن از آشپزی بلژیک به مشتریان خود ارائه می نماید. اگر عاشق یک بشقاب پوتین کاملاً پر با مخلفات اضافه هستید، این مکان مناسب شماست. مرغ ترد، گوشت گاو تند و پوتین گوشت دودی مونترال را تنها در این رستوران می توانید پیدا کنید.

Mean Poutine

اینجا جایی است که می توانید یک جعبه غذای پر خوراک برای خود تهیه نموده یا در پی گزینه های گیاهخواری یا حلال بروید، همه آن ها به یک میزان خوشمزه هستند. به علاوه می توانید از پوتین های عالی و هات داگ های مخصوص این رستوران حسابی لذت ببرید!

Fritz European Fry House

این مکان به خاطر سیب زمینی های سرخ نموده اش معروف است، به همین دلیل جای تعجبی ندارد که پوتین های آن بی نظیر باشند! اینجا می توانید پوتین خود را با مخلفات کناری خوشمزه غوطه ور کنید یا آن را با یک هات داگ عالی ترکیب کنید. به علاوه قیمت این غذاخوری بسیار مناسب است که لذت وقت گذرانی در این مکان را دو چندان می نماید!

Belgian Fries

وقتی صحبت از پوتین به میان می آید، این مکان کار خود را به خوبی هر چه تمام تر انجام می دهد! از استیک گرفته تا چوریزو تا تخم مرغ عسلی، امکانات این رستوران برای رنگین کردن بشقاب شما بی خاتمه است. هم چنین در این جا می توانید از آشپزی به سبک بلژیکی و غذاهای راحتی کانادایی لذت ببرید.

Stanleys Bar and Grill

این رستوران بدون شک بهترین پوتین گیاهی در تمام ونکوور را تهیه می نماید! غذای شما در یک ظرف چدنی با کشک پنیر و دانه های گیاهی دودی سرو می شود و منوی غربی آن در کنار نوشیدنی های دست ساز و البته قیمت مناسب آن راهی جز امتحان کردن پوتین در این جا برایتان باقی نمی گذارند!

جمع بندی

شکموها همواره راه خودشان را به بهترین رستوران ها با بهترین کیفیت سرو غذا باز می نمایند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد باشید، خیلی خوب می دانید که چه رستورانی برای شما مناسب تر است و چه شیوه ای برای امتحان کردن انواع مختلف پوتین در رستوران های مختلف را در نظر بگیرید.

اگر قبلاً تجربۀ سرو پوتین در کانادا را دارید، در بخش نظرات از تجربه هایتان برای ما بنویسید.

انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1155

به "آشنایی با پوتین (poutine) غذای کانادا و رستورانهای آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پوتین (poutine) غذای کانادا و رستورانهای آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید