پنجاه سال دیگر بریتیش کلمبیا کانادا به چه شکل خواهد بود؟

در دهه های گذشته، امواج مهاجرت که Metro Vancouver را شکل داده است ، در آینده نیز به ایجاد تغییرات ادامه خواهد یافت - اما تا سال 2067 با مسائلی روبرو خواهد شد.

پنجاه سال دیگر بریتیش کلمبیا کانادا به چه شکل خواهد بود؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تا آن زمان، به گفته Andy Yan، جمعیت شناس، به دلیل تغییرات آب و هوایی به احتمال زیاد بسیاری از مهاجرانی که از اطراف حاشیه اقیانوس آرام به انگلیس کلمبیا روانه می شوند، بیش از هر چیز به خاطر شرایط آب و هوایی غیر مطلوب در سرزمین های خود فرار خواهند کرد.

Yan مدیر برنامه شهر در SFU، گفت: "ایده پناهندگانی که به دلیل آب و هوا مهاجرت کرده اند قطعاً 50 سال دیگر رقم خواهد خورد."

به جای نگاهی به گذشته B.C، نگاهی بیاندازیم به اینکه Metro Vancouver و B.C. در پنجاه سال آینده به چه شکل خواهند بود.

پنجاه سال آینده انتظار می رود آب و هوای Metro Vancouver در تابستان بیشتر به آب و هوای جنوب کالیفرنیا شبیه باشد.

همین امر باعث می شود Metro Vancouver پناهگاهی برای افرادی باشد که در مکان هایی زندگی می کنند که گرمتر و خشک تر هستند و این مهاجرت ها باعث رشد جمعیت تا دو برابر تعداد افراد در منطقه منجر میشود.

بنابراین شهرداری های Metro Vancouver با یک چالش دوگانه روبرو خواهند شد: یافتن راه هایی برای اسکان دادن 1.5 میلیون نفر دیگر در همان محدوده، در عین حال تشکیل جوامعی که در طغیان و خشکسالی در شرایط متغیر آب و هوایی نیز مقاوم هستند.

Yan گفت: "من فکر می کنم گزینه های خاصی پیش روی ماست."

زمستانهای گرمتر و مرطوب تر.

Metro Vancouver در سال 2067 قابل پیشبینی است، اما مطمئناً مکان بسیار متفاوتی خواهد بود.

جغرافیای آن - چشم اندازهای کوه North Shore، چشم اندازهای اقیانوس و دره رودخانه ای و سرسبز که محدوده شهر بندری را مشخص میکند- آشنا به نظر می رسد.

اما در طی 50 سال آینده، این منطقه تحت تسلط کامل یک تغییر سه درجه ای حرارت متوسط سالانه قرار خواهد گرفت، که تأثیرات آن در گزارش اخیر پیش بینی های آب و هوا در دهه 2050 به سفارش منطقه Metro Vancouver بررسی شده است

بر اساس این گزارش، انتظار می رود با گرم شدن منطقه کمی هم مرطوب تر شود. میانگین بارندگی سالانه باید تا سال 2050 به 1.95 متر برسد، اکنون میانگین 1.87 متر است.

به نظر نمی رسد که افزایش زیادی داشته باشد اما این افزایش، به دلیل باراندگی در زمان طوفان های زمستانی کوتاه مدت خواهد بود و مقدار کمی به دلیل برفی که در بهار و تابستان ذوب می شود، خواهد بود

زمستانهای گرم و مرطوب منجر به روزهای بدون یخ زدگی و فصول رشد طولانی تر می شود که فرصت های جدیدی را برای کشاورزی فراهم می کند. با این حال بر اساس این گزارش، با چشمه هایی که به خشکسالی تبدیل می شوند و تغییرات آب و هوا محصولاتی را که کشاورزان می توانند پرورش دهند تغییرخواهد کرد.

با وجودتابستانهای گرمتر پیش بینی پیش بینی می شود که تعداد روزهای بیش از 25 درجه از اواسط دهه 2050، از 22 روز در سال به 55 روز برسد، انواع گیاهان و درختان را تغییر خواهد داد و فضای سبز شهر به طور فزاینده ای رشد خواهد کرد که به ایجاد خنکی و سایه منجر شده و نیاز به تهویه مطبوع را کاهش می دهد.

من فکر می کنم به طور محلی، یکی از موضوعات مربوط به خشکسالی تأثیر در جنگل های شهری که زیرساخت های سبز شهر هستند خواهد بود"، همچنین کارشناس Stephen Sheppard، نیاز به سازگاری با گونه های درختانی با برگ پهن و تعداد کمتری از درختان سوزنی برگ که در شرایط گرمتر و خشک تر خوب رشد نخواهند کرد، ایجاد خواهد شد

Sheppard، مدیر Collaborative for Advanced Landscape Planning در دانشگاه B.C. گفت: "تعداد زیادی از اثرات چیزهایی که برای اکوسیستم، زمین های کشاورزی، خط ساحلی و زیرساخت های ما اتفاق می افتد به دلیل مسائلی مانند طوفان و فرسایش اتفاق می افتد."

وی افزود، به عنوان مثال، شهرداری هایی مانند Delta یا Richmond برای محافظت از جوامع خود در برابر افزایش سطح آب دریا که در دهه های آینده پیش بینی می شود، باید کل دریاچه های خود را دو تا سه متر افزایش دهند.

همچنین گفت، هزینه بالا بردن استانداردهای Metro Vancouver 9 میلیارد دلار خواهد بود، "و هیچ کس نمی گوید این پول از کجا خواهد آمد."

آگاه باشید که تراکم هم در نظر گرفته شده است

پروژه رسمی تخمین جمعیت B.C. تا سال 2040 پیش بینی میکند در آن زمان جمعیت Metro Vancouver 3/5 میلیون نفر باشد، اما متخصصان جمعیت، نرخ رشد را به اندازه کافی سازگار می دانند تا پیش بینی های آینده را بر حسب آن افزایش دهند

Patrick Condon، رئیس برنامه طراحی شهری در دانشکده معماری دانشگاه B.C. گفت: "ما تقریباً دو درصد رشد (سالانه) برای مدت بسیار بسیار طولانی داشته ایم."

دموگرافیک در درازمدت حاکی از آن است که جمعیت به طور متوسط سالمندتر خواهد شد، که هم فرصتهای شغلی را برای یک اقتصاد سرویس گرا ایجاد خواهد کرد و هم چالشهایی برای رشد اقتصادی را موجب خواهد شد زیرا سن نیروی کار تغییر شکل می دهد.

Yan گفت، مهاجرت های جدید از الگوی آشنایی پیروی خواهد کرد که تاکنون به شکل گیری جمعیت کمک کرده است، اما "تا سال 2067، با تعداد زیادی از پناهندگان به دلیل تغییرات آب و هوایی روبرو خواهیم بود".

همچنین گفت هرچه Metro Vancouver بیشتر شبیه کالیفرنیا می شود، شهرهایی مانند لس آنجلس و سانفرانسیسکو نیز گرمتر می شوند و شاید جمعیت بیشتری را به سمت مهاجرت سوق دهد.

وی افزود "آنچه قابل توجه خواهد بود این است که موضوع مهاجرت جهانی خواهد بود." "و ممکن است منشا هایی داشته باشد که ما هنوز نمیدانیم."

پس از آن با چالش مسکن برای 1.5 میلیون نفر دیگر روبرو هستیم.

همچنین گفت "من فکر می کنم حل و فصل این موضوع نیاز هوشمندی دارد . صرفا موضوع تراکم مطرح نیست."

پاسخ منطقه Metro Vancouver به این چالش، استراتژی برای ایجاد جوامع متراکم شهری است که به نظر می رسد تا سال 2040، تراکم را در مسیرهای عبور و مرور متمرکز میکند.

 

Greg Moore، رئیس Metro Vancouver گفت: "من فکر می کنم ما تراکم ایجاد نمی کنیم." "بلکه شما مردم را در اطراف مراکز شهری، در مسیرهایی که حمل و نقل وجود دارد جا می دهید."

Condon اینطور استدلال می کند که Metro Vancouver با ریسک ایجاد منطقه ای که افراد ثروتمند در ونکوور و حومه نزدیک به آن زندگی می کنند،روبرو است در حالی که ساکنان با درآمد متوسط و پایین تر به مراکز شهرها در حومه های دور دست در مناطق دیگر منتقل می شوند

وی گفت: "اگر می خواهیم اقتصاد مبتنی بر خدمات داشته باشیم، (که اتفاقا ما به آن نیاز داریم) یک استراتژی مسکن که تضمین می کند مردم می توانند بسیار نزدیک به محل کار خود زندگی کنند باید پیاده شود"

Moore اظهار داشت: بسیاری از 21 شهرداری موجود در منطقه در حال مقابله . رویارویی با این چالش هستند.

برای مثال، ونکوور شمالی، با اجازه دادن به سوئیت ها و خانه های بزرگ در همه قسمت های محله های تک خانواده ای، "تراکم کم" را موجب میشود

او همچنین به دهکده بندر Port Moodyاشاره کرد، جایی که یک منطقه کم رفت و آمد در حال تبدیل شدن به یک مرکز پر جنب و جوش است و در حال اضافه شدن مسکن در مرکز بندر Coquitlam (جایی که او شهردار است) است و به گفته او در اینجا "تراکم و پراکندگی درست انجام شده است. "

افزایش بخش خدمات

رشد جمعیت به تقویت اقتصاد B.C در سال 2067 به دلیل نیاز به ایجاد و ارائه خدمات به جمعیت منطقه ای چهار میلیون نفر یا بیشتر و جمعیت استانی بیش از هفت میلیون نفر، کمک می کند.

Condon گفت، تغییر جمعیتی و رشد جمعیت بالای 65 سال، به شکل گیری اقتصاد بخش خدمات نیز کمک خواهد کرد.

در حالی که Metro Vancouver به یک قطب فناوری تبدیل شده است و برخی از صنایع سنتی و مبتنی بر منابع تولیدی استان را با تکنولوژی جایگزین می کند، بخش خدمات اکنون 75 درصد اقتصاد را شامل میشود.

او افزود "این احتمالاً 85 تا 90 درصد هم خواهد شد." "همه به نوعی خدمات به افراد منطقه ارائه می دهند."

Ken Peacock، معاون رئیس جمهور و اقتصاددان ارشد شورای تجارت B.C. گفت: و این شامل خدماتی برای مراقبت از سالخوردگی خواهد بود، خواه شغل در زمینه امکانات مراقبتی، امکانات تفریحی یا خدمات گردشگری باشد.

با این حال، Peacock هشدار داد که پیش بینی دقیق در مورد اقتصاد دو سال دیگر به اندازه کافی دشوار است، چه رسد به دو یا سه دهه ی آینده.

او افزود: "از 20، 30 سال گذشته که مطالعه کرده ام، اوضاع بسیار تغییر کرده و آن هم به طریقی که هیچ کس واقعاً وضعیت آن را پیش بینی نمیکرده است."

اما او پیش بینی میکند که منابع طبیعی همچنان نقش مهمی در اقتصاد ملی داشته باشند.

وی گفت: "اگر به 30 سال گذشته نگاه کنید، منابع نقش زیادی در اقتصاد کانادا داشتند و 30 سال بعد، آنها هنوز هم نقش زیادی در اقتصاد دارند. من انتظار ندارم که این موضوع تغییر کند."

او همچنین پیش بینی میکند که رشد در آسیا به شکل دادن به اقتصاد B.C ادامه خواهد داد و وضعیت Metro Vancouver را به عنوان یک درگاه ورودی برای صادرات کانادا به حاشیه اقیانوس آرام تقویت کند.

او گفت، یکی از مسائلی که مشخص نیست، میزان ورود اتوماسیون و هوش مصنوعی به اقتصاد برای جایگزینی نیروی کار و کاهش اشتغال است.

گزارش سال 2017 موسسه نوآوری و کارآفرینی Brookfield مستقر در تورنتو نشان داد که حدود 43 درصد از نیروی کار B.C با این خطر روبرو هستند که اتوماسیون در طی چند دهه آینده حداقل برخی از وظایف آنها را بر عهده بگیرد.

بیشترین جوامع مستعد جوامعی هستند که بیشترین شغل را در صنایعی مانند جنگل داری و کشاورزی دارند، یعنی جایی که تولید شامل کارهای تکراری بیشتری است.

B.C. در حال حاضر به دلیل کارخانه های اره برقی کارآمد و مبتنی بر فناوری مشهور است، اما گزارش Brookfield، با استفاده از داده های موسسه StatsCan و McKinsey، تخمین می زند که حداکثر نیمی از مشاغل موجود در جوامعی مانند Quesnel، Williams Lake و Abbotsford در معرض جایگزینی با اتوماسیون باشد.

حرکات فعلی مخالفان توافق نامه هایی مانند NAFTA و مشارکت Trans-Pacific یکی دیگر از چیزهایی است که ممکن است رشد را تحت تأثیر قرار دهد.

Peacock گفت: "ما ممکن است یک دوره 20 ساله را ببینیم که در جهانی شدن عقب نشینی کنیم، این بستگی به چگونگی تغییر اوضاع دارد و بسیار متفاوت از 20، 30 سال گذشته است."

 
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 441

به "پنجاه سال دیگر بریتیش کلمبیا کانادا به چه شکل خواهد بود؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "پنجاه سال دیگر بریتیش کلمبیا کانادا به چه شکل خواهد بود؟" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجاه سال دیگر بریتیش کلمبیا کانادا به چه شکل خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید