پارک مونت رویال نمادی برای مونترال

در ادامه با پارک مونت رویال آشنا خواهیم شد، با مساحت 200 هکتاری خود بخشی از کوه وسط جزیره را تشکیل داده و بلندترین نقطه (234 متر) در شهر به شمار میرود.

پارک مونت رویال نمادی برای مونترال

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مانند برج ایفل در پاریس یا ساختمان امپایر استیت (Empire State) در نیویورک، مونت رویال در مونترال هم به عنوان یک نشانه عمل نموده و راهی برای یافتن راستا در شهر است. جالب است بدانید که این کوه بقایای یک کوه آتشفشانی بوده که حدوداً 125 میلیون سال قبل فعال بوده است. مونت رویال مجموعه ای از چند تپه و قله در مرکز شهر مونترال است که شهروندان برای لذت بردن از طبیعیت، پیاده روی، دوچرخه سواری و اسکیت روی یخ به آنجا می آیند. در سال 2003 طی تفاهم نامه مشترکی میان شهرداری مونترال و استانداری کبِک، این پارک جزو منابع تحت حفاظت مادام العمر نهاده شد.

در دهه 1860 میلادی، قطع انبوه درختان کوه برای فراوری هیزم باعث ایجاد خشم عمومی شده و موجب شد تا در سال 1876 میلادی با طراحی این منطقه برای تبدیل آن به پارک موافقت گردد. کار طراحی فضا بر عهده فردریک لا اولمستد بود که شاید شناخته شده ترین کار او، طراحی سنترال پارک نیویورک باشد. البته تمام طرح های پیشنهادی اولمستد برای مونت رویال عملی نشد. به پاس قدردانی از زحمات و کوشش های او، یکی از جاده های اصلی پارک به نام وی نام گذاری شده است. بعلاوه طبق طراحی های او در تمام قسمت های پارک راستاهایی برای دوچرخه سواری تعبیه شده و قابل استفاده است.

ضلع شرقی پارک که مشرف به مرکز شهر و به سوی روخانه نهاده شده است اولین بار در سال 1906 میلادی ساخته شد و حالا آن را با نام رسمی Belvédère Kondiaron می شناسند که به احترام رئیس قبیله هیورون که قرارداد صلح بزرگ میان قبایل سرخپوستی کانادا و آمریکا را منطبق بر حکومت فرانسه در سال 1701 امضا کرد، نام گذاری شده است. جانب دیگر پارک که معروف ترین نقطه میعادگاه عاشقان است، مشرف به ورزشگاه المپیک قرار گرفته است و معمولاُ زوج های جوان برای پیاده روی و گردش های عاشقانه از آن استفاده می نمایند. در بالای مونت رویال چند قبرستان هم به چشم می خورد که یکی از آنها، قبرستان کاتولیک های رومی بوده است که در ماه مه، درختان پر از شکوفه در اطراف آن نمای فرح بخشی ایجاد می نمایند.

مونت رویال دارای سه قله است که بلندترین قله ی آن 233 متر، قله دوم 211 متر و قله سوم 201 متر بالاتر از سطح دریا نهاده شده اند. می توانید به وسیله جاده اولمستد به بلندترین قله برسید. اگر از این قله که در شمال شرق پارک قرار گرفته است بالا بروید می توانید نمای کاملی از پارک را هدیه بگیرید. در این قله یک صلیب نورانی 5/30 متری قرار گرفته است که در سال 1924 ساخته شده و از تمام قسمت های شهر قابل رؤیت است.

در ضلع غربی پارک می توانید دریاچه بیوِر (Beaver Lake) را ببینید که دست ساز بوده و در زمستان ها که سطح دریاچه یخ می زند از آن به عنوان زمین اسکیت روی یخ استفاده می نمایند. اگر در راستا رسیدن به دریاچه پیاده روی کنید می توانید از تماشا درختانی که خود را به سمت ساحل دریاچه خم نموده اند و برخی از آنها بیش از نیم قرن قدمت دارند لذت ببرید. در آلاچیق دریاچه بیور انواع امکانات مثل رستوران، سرویس بهداشتی، باجه های اجاره اسکیت و اتاق تعویض لباس برای بازتماشامایندگان قرار داده شده است. می توانید از این قسمت دوچرخه کرایه نموده و در تمام پارک گردش کنید از تمام منظره ها زیبا و چشم نواز آن بهره مند شوید. اطراف دریاچه بیور در طول سال محل برگزاری پیک نیک ها و فعالیت های گروهی شهروندان است.

یکی از فعالیت های جالبی که نباید در این پارک از دست بدهید جنگ موسیقی آن است. در صبح روزهای یکشنبه ماه های مه تا اکتبر که هوای خوب است در ضلع شرقی پارک و نزدیک تندیس یادبود سِر جورج اِتیِن کارتیه برنامه تام تامز (Tam Tams) برگزار می گردد که هنرمندان شهری به نواختن درام می پردازند و لحظات سرگرم نماینده و شادی را به بینندگان پیشکش می نمایند. اتوبوس شماره 11 از بخش جنوبی پارک وارد آن شده و در آنجا ایستگاه دارند؛ ضمناً ورود به این پارک کاملاً رایگان است.

انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 933

به "پارک مونت رویال نمادی برای مونترال" امتیاز دهید

2 کاربر به "پارک مونت رویال نمادی برای مونترال" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک مونت رویال نمادی برای مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید