آشنایی با پارک ملی هزار جزیره کینگستون در کانادا

پارک ملی هزار جزیره کینگستون، نگینی در دل کانادا، با زیبایی‌های خیره‌کننده و تاریخ غنی، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. این پارک ملی که در سال 2002 به ثبت جهانی یونسکو رسید، مجموعه‌ای از 1864 جزیره کوچک و بزرگ است که در امتداد رودخانه سنت لارنس و در مرز کانادا و آمریکا واقع شده است.

آشنایی با پارک ملی هزار جزیره کینگستون در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در این پارک ملی، شگفتی‌های طبیعت در هر گوشه‌ای خودنمایی می‌کنند. از جزایر کوچک با تنها یک درخت، تا جنگل‌های سرسبز و صخره‌های پوشیده از گل سنگ، تنوع گیاهی و جانوری بی‌نظیری را شاهد خواهید بود. گونه‌های مختلف خزندگان، پرندگان، پستانداران و... در این پارک ملی زندگی می‌کنند که دیدن آن‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، تاریخ بشر نیز در این پارک ملی نقش پررنگی دارد. شواهدی از زندگی انسان‌ها از حدود 10 هزار سال پیش در این جزیره وجود دارد. آثار باستانی متعددی مانند گلدانی با قدمت 2500 ساله، نشان‌دهنده قدمت و غنای فرهنگی این منطقه است.

پارک ملی هزار جزیره کینگستون، نگینی در دل کانادا، با زیبایی‌های منحصر به فرد و تاریخ غنی، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این پارک ملی که در سال 2002 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد، مجموعه‌ای از 1864 جزیره است که در امتداد رودخانه سنت لارنس و در مرز کانادا و آمریکا قرار گرفته است.

جزایر کوچک و بزرگ، صخره‌های پوشیده از گل سنگ، جنگل‌های سرسبز، حیات وحش متنوع، کشتی‌های غرق شده و دهکده‌های ساحلی، تنها بخشی از جاذبه‌های این پارک ملی شگفت‌انگیز هستند.

. جزایری که در این پارک ملی هستند، ممکن است به قدری کوچک باشند که تنها یک درخت روی آن ها باشد، اما روییدن درخت روی همین وسعت کم نیز یکی از شگفتی های طبیعت محسوب می گردد. ساکنان جزیره و گردشگران از طریق قایق بین جزایر رفت و آمد می نمایند. در سفر با تور کانادا می توانید از این پارک ملی شگفت انگیز تماشا کنید.

تاریخ بشر در پارک ملی هزار جزیره کینگستون

شواهدی مبتنی بر زندگی و حضور انسان ها از حدود 10 هزار سال پیش در این جزیره وجود دارد. گمان می رود بعد از دوره یخبندان، مردمانی موسوم به ایروکوئی ها در این جزایر مستقر بودند و از راه ماهیگیری و شکار زندگی خود را می گذراندند. آثار باستانی متعددی در این جزایر پیدا شده است؛ از جمله گلدانی با قدمت 2500 ساله که در سال 1979 از طریق یک غواص کشف شد. روی صخره های اطراف ساحل می توانید به طور پراکنده نقوش تصویری به جای مانده از گذشته را مشاهده کنید.

اوایل قرن هفدهم ایروکوئی ها در نزدیکی سواحل اردوگاه های تابستانی برپا کردند. در آن موقع، ماهیگیری از آب های شیرین بسیار رونق داشت. بعدها کاشفان فرانسوی، تاجران خز و... برای توسعه ثروت خود به این جزایر رسیدند. بعد از انقلاب آمریکا در قرن هجدهم اروپاییان به این منطقه روی آوردند و ماهیگیران آواره شدند؛ البته تعداد کمی از ماهیگیران در سال 1860 بازگشتند؛ اما ماهیگیری دیگر رونق سابق را نداشت. کشتی های جنگی آمریکایی و بریتانیایی در طول جنگ سال 1812 از این منطقه گذشتند و یک کشتی جنگی بریتانیایی غرق شد. این کشتی و چندین کشتی غرق شده دیگر در جزایر سنت لارنس به یک جاذبه تماشای برای گردشگران تبدیل شده است.

تاریخ طبیعی پارک ملی هزار جزیره کینگستون

پس از عقب نشینی یخچال های طبیعی، تپه ها از طریق شکل جدیدی از رودخانه سنت لارنس چیده شدند و این گونه مناظری که امروزه شاهدش هستیم، پدید آمدند. از صخره های پوشیده شده از گل سنگ گرفته تا جنگل های سرسبز و برگ ریز، هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و درمجموع از پوشش گیاهی و جانوری خاص و گوناگونی تشکیل شده اند. بسیاری از گونه ها از منطقه ای دورتر از جنوب هستند و در هیچ کجای کانادا یافت نمی شوند. یک پیاده روی کوتاه در یکی از این جزایر می تواند شما را از معمولی ترین نقطه چوبی جنوب به منطقه ای مرطوب و سایه دار برساند که گونه های شمالی در آن است. تعدادی از این جزایر از سنگ آهک ساخته شده اند که همین سبب شده است شکل و ظاهری متفاوت تر از جزایر گرانیتی به آن ها بدهد. فلفل های برزیلی و درخت های ملالیکا از گونه های بیگانه در این جزایر هستند.

جانوران

در ناحیه پارک ملی هزار جزیره کینگستون گونه های مختلفی از حیوانات زندگی می نمایند؛ برای مثال گونه های مختلف خزندگان در این منطقه فراوان اند؛ 10 گونه از مارها و مارمولک ها، 5 گونه لاک پشت، 10 گونه قورباغه و وزغ و حدود 6 گونه از سمندرها در این منطقه زندگی می نمایند. حدود 200 گونه ماهی و 180 نوع پرنده و پستاندارانی مانند دلفین، راکون، سمور دریایی و حیوانات در حال خطر از جمله عقاب آمریکایی و نوعی لاک پشت در این پارک موجود هستند. روباه، کرکس، جوجه تیغی، آهو، بوقلمون و... انواع دیگری از حیوانات در این منطقه هستند که با سفر به این پارک می توانید از تماشا آن ها لذت ببرید.

تعدادی از تفریحاتی که می توانید در پارک ملی هزار جزیره کینگستون انجام دهید:

  • بازید از کشتی های غرق شده
  • گذراندن وقت در دهکده های ساحلی
  • شرکت در تورهای قایق رانی
  • تجربه یک غذا و میان وعده در کافه و رستوران های ساحلی
  • بازدید از حیات وحش پارک ملی
  • بازدید از موزه باستان شناسی
  • شرکت در تورهای غواصی، دوچرخه سواری و آب تنی
  • کایاک و تماشای پرندگان

امکانات موجود در پارک ملی هزار جزیره کینگستون

اسکله ای برای قایق ها، امکانات و نیازمندی های پیک نیک، مرکزی برای بازتماشامایندگان و مسیری برای پیاده روی در طبیعت در پارک واقع شده است. علاوه بر این ها مسیرهای متعدد دیگری نیز برای دوچرخه سواری و... و بعلاوه امکانات کمپینگ در چندین جزیره دیگر موجود است. در دهانه رودخانه سنت لارنس یک جزیره به نام وولف (wolf) وجود دارد که محل بسیار مناسبی برای برگزاری ماه عسل و مراسم های مختلف است. این دهکده دارای شرینی فروشی و کافه های دنج بسیاری است که شما را مشتاق به خرید از آن ها می نماید. بعلاوه از حدود 7 هزار سال پیش آثاری از دهکده ولف به دست آمده است.

سخن پایانی

سفر به پارک ملی هزار جزیره کینگستون، سفری به اعماق تاریخ و طبیعت است. گویی در گذر زمان قدم می‌زنید و از رازهای نهفته در دل جزایر، از حضور انسان‌های اولیه تا غرق شدن کشتی‌ها، پرده برمی‌دارید. در این سفر، نه تنها از زیبایی‌های طبیعی لذت می‌برید، بلکه با تنوع زیستی شگفت‌انگیزی از حیوانات و گیاهان نیز آشنا می‌شوید. پس اگر به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد هستید، چمدان‌های خود را ببندید و راهی این دنیای شگفت‌انگیز شوید.

پس اگر به دنبال سفری هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز هستید، پارک ملی هزار جزیره کینگستون را در لیست مقاصد خود قرار دهید.

در این سفر، می‌توانید:

  • از کشتی‌های غرق شده دیدن کنید.
  • در دهکده‌های ساحلی گشت و گذار کنید.
  • در تورهای قایق‌رانی شرکت کنید.
  • طعم غذاهای محلی را در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی بچشید.
  • از حیات وحش پارک ملی دیدن کنید.
  • از موزه باستان‌شناسی دیدن کنید.
  • در تورهای غواصی، دوچرخه‌سواری و آب‌تنی شرکت کنید.
  • به کایاک‌سواری و تماشای پرندگان بپردازید.

امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی در پارک ملی هزار جزیره کینگستون وجود دارد که سفر شما را به این منطقه لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

انتشار: 18 اسفند 1402 بروزرسانی: 23 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1313

به "آشنایی با پارک ملی هزار جزیره کینگستون در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک ملی هزار جزیره کینگستون در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید