تحصیل در کالج های کانادا چه ویژگی های دارد

کالج های در کانادا به دو گروه خصوصی و دولتی تقسیم میشوند که هر یک مزایا و کاستی هایی دارند.

تحصیل در کالج های کانادا چه ویژگی های دارد
به گزارش مجری سفرهای گردشگری:

در این بخش قصد داریم از جنبه‌های مختلف به مقایسه کالج‌های کانادایی دولتی و خصوصی برای دانشجویان خارجی بپردازیم:

شهریه: کالج‌های دولتی عموما از لحاظ هزینه گزینه ارزان‌تری به نسبت کالج‌های خصوصی به حساب می‌آیند. البته اغلب این موضوع برای دانشجویان خارجی صدق نمی‌کند و آنچنان تفاوتی ندارد. حتی در بعضی مواقع ممکن است به عنوان دانشجو، کالج خصوصی را پیدا کنید که از کالج دولتی شهریه کمتری داشته باشد.

مدت زمان تحصیل: بسیاری از کالج‌های خصوصی درتلاشند تا برنامه‎‌هایی مشابه کالج‌های دولتی کانادا در بازه زمانی کوتاه‌تر و بدون فدا کردن کیفیت تحصیلی عرضه کنند. این رویه موجب صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود و همچنین به گونه‌ای جبران پرداخت شهریه بیشتر نیز به حساب می‌آید.

نکته: مقطع تحصیلی کوتاه‌تر به مثابه پرداخت هزینه کمتر برای غذا، مکان اقامت و حمل و نقل بوده و درعین حال امکان دستیابی سریعتر به هدف تحصیلی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اندازه کلاس: معمولا تعداد دانشجویان کالج‌های خصوصی در هر کلاس به غیر از موارد استثنایی، خیلی از کالج‌های دولتی کمتر است.

پذیرش: به خاطر داشته باشید که دانش آموزان تنها منبع درآمد کالج‌های خصوصی هستند، به همین خاطر آنها همیشه تشنه جذب دانشجویان جدید هستند و به طور مستمر رویکردی منعطف نسبت به پذیرش‌شان دارند.

تعیین شده توسط مقامات مهاجرت: همه کالج‌های دولتی شامل این موضوع می‌شوند. شما به عنوان یک دانشجویی خارجی میبایست برای کسب اجازه تحصیل یا همان Study Permit، تنها در موسسات مشخص شده برای یادگیری (DLI) ثبت نام کنید. دراین بین ممکن است برخی ازکالج‌های خصوصی توسط مقامات اداره مهاجرت تایید نشده باشند. البته لازم به ذکراست که این مسئله برای دانشجویان بومی حائز اهمیت نخواهد بود.

کار کردن به هنگام تحصیل در کانادا: چنانچه به عنوان دانشجو از مجوز تحصیل معتبر برخوردار باشید، می‌توانید تا حداکثر 20 ساعت در هفته به هنگام تحصیل در یکی ازکالج‌های کانادا، کارکنید. شما همچنین می‌توانید در خلال تعطیلات مرسوم بهار و زمستان، به صورت تمام وقت کار کنید. این فرصت برای دانشجویان کالج‌های دولتی و خصوصی قابل دسترس است.

ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA): ممکن است به عنوان یک دانشجوی خارجی تصمیم به مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور را داشته باشید. برخی از روش‌های مهاجرت نیازمند سنجش و اعتبارسنجی مدارک تحصیلی شما از طریق یک سازمان تایید شده به نام (ECA) است. البته چنانچه شما تحصیلات خود را در کانادا تکمیل کرده باشید نیازی به گذراندن پروسه ECA وجود ندارد. این گزینه برای همه کالج‌های کانادا (دولتی و خصوصی) صدق می‌کند.

برای شرکت در کلاس زبان انگلیسی در کانادا با ما در تماس باشید.

انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 570

به "تحصیل در کالج های کانادا چه ویژگی های دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در کالج های کانادا چه ویژگی های دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید