راهنمای کامل گواهینامه های زبان انگلیسی

امروزه دانشگاه­ ها و دانشکده­ های سراسر جهان دوره­ های متعددی که منحصراً به زبان انگلیسی تدریس می­شوند، برگزار می­کنند و ثبت نام در برنامه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی آسان تر می­کند. هنگامی که برای دانشگاهی درخواست دادید، به احتمال زیاد به یک مدرک زبان انگلیسی احتیاج خواهید داشت که نشان دهد دانش کافی برای شرکت در کلاس ها، درک کتابهای درسی و تکالیف را دارید.

راهنمای کامل گواهینامه های زبان انگلیسی

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برای قبولی در یک آزمون انگلیسی و گرفتن مدرک زبان، بسته به سطح انگلیسی فعلی شما ممکن است نیاز به صرف زمان و تلاش زیادی داشته باشید. به همین دلیل باید در اسرع وقت آماده سازی و تمرین را شروع کنید. همچنین کار عاقلانه این است که زودتر در آزمون شرکت کنید. دراینصورت فرصت­های پذیرش دانشگاه را از دست نخواهید داد.

برای شرکت در کلاس های زبان انگلیسی در کانادا با ما در تماس باشید.

در زیر، برخی از اطلاعات عمومی در مورد متداول­ترین گواهینامه­ های زبان انگلیسی که به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده اند، مرور خواهیم کرد. این مطالب به شما کمک می­کند ساختار و نمرات گواهینامه­ ها را بهتر درک کنید و بتوانید تصمیم بگیرید قبل از تحصیل در خارج از کشور در کدام آزمون شرکت کنید (اگر دانشگاه مورد نظرتان بیش از یک آزمون را بپذیرد).

خلاصه سطوح زبان

چارچوب مشترک اروپایی (CEFR) زبان آموزان را به 6 سطح مختلف تقسیم می­کند:

A: گوینده اصلی

A1: موفق یا مبتدی

A2: زبان آموز تازه کار یا ابتدایی

 

B: گوینده مستقل

B1: حد پایین یا متوسط

B2: برتر یا متوسط رو به بالا

 

C: گوینده ماهر

C1: مهارت عملی موثر یا پیشرفته

C2: تسلط یا مهارت

 

برای هر سطح، توضیحی در مورد آنچه زبان آموز باید قادر به انجام باشد از جمله مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن، آورده شده است. این توضیحات شامل همه زبان­ها می­شود. معمولاً سطح مورد انتظار برای دوره­ های تحصیلی در بیشتر کشورها B است. در حالیکه برخی از موسسات دانشگاهی یا دوره­ ها (به عنوان مثال ادبیات انگلیسی) ممکن است به سطح بالاتری نیاز داشته باشند.

اکثر دانشگاه­ ها و دانشکده­ ها معمولاً حداقل نمره آزمون انگلیسی را در وب سایت یا صفحات تحصیلی خود ذکر می­کنند. همیشه چک کنید که باید در چه آزمونی قبول شوید و به چه نمره ای نیازدارید تا بعداً در برنامه تان مشکلی ایجاد نشود.

1- آزمون TOEFL®: آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی

آزمون TOEFL® یک مدرک انگلیسی بسیار رایج در سراسر جهان است. در بیشتر موارد، این آزمون به عنوان یک آزمون آنلاین (TOEFL® iBT) ارائه می­شود، اما همچنین یک آزمون کاغذی نیز وجود دارد که فقط در مکانهای فاقد اینترنت ارائه می­شود. به طور معمول، نسخه های آنلاین و کاغذی را فقط در مراکز آزمون تخصصی می­توان انجام داد.

در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، آزمون آنلاین تافل را می­توان به صورت آنلاین و به راحتی در خانه انجام داد.

این آزمون 3 ساعت طول می­کشد. آزمون تحویل کاغذی تافل فقط 2 ساعت و 25 دقیقه طول می­کشد زیرا شامل بخش گفتاری نیست (برای ثبت پاسخ نیازی به میکروفون نخواهد بود).

آزمون آنلاین تافل دارای 4 بخش است. هر بخش با حداکثر 30 امتیاز درجه بندی شده که حداکثر به امتیاز 120 می­رسد:

  • خواندن
  • گوش دادن
  • صحبت کردن
  • نوشتن

طی آزمون، شما با یک رایانه سروکاردارید. در دو بخش اول، متون را می­خوانید و به موارد صوتی درباره موضوعات مختلف گوش می­دهید و به سوالات چند گزینه ای در مورد محتوای آن پاسخ می­دهید.

در بخش صحبت کردن، پاسخ­های شما ضبط می­شود، به یک شبکه امتیازدهی آنلاین ارسال می­شود و توسط سه تا شش آزمون گیرنده ارزیابی می­شود. بخش نوشته شده نیز توسط این شبکه امتیازدهی آنلاین ارزیابی می­شود.

متداول­ترین نمرات مورد نیاز دانشگاه­ ها بین 70 تا 90 است. برخی از دانشگاه­ ها درهر 4 بخش نمره مشخصی را نیاز دارند. قیمت­ آزمون آنلاین تافل بسته به کشور و مرکز آزمونی که در آن آزمون می­دهید بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت آن در آمریکا 205 دلار و در آلمان 255 دلار است.

گواهینامه تافل تا دو سال معتبر است.

2- آزمون IELTS: سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی

آزمون آیلتس یک نسخه آکادمیک دارد که برای محیط­های دانشگاهی و حرفه ای طراحی شده است. آیلتس مانند تافل یکی از متداول­ترین آزمون­های زبان انگلیسی در جهان است. همچنین برای برخی از مجوزهای کاری و مهاجرت به عنوان مدرک زبان پذیرفته می­شود. آیلتس آکادمیک دارای 4 بخش است:

  • گوش دادن
  • خواندن آکادمیک
  • نوشتن آکادمیک
  • صحبت کردن

جمع بندی آزمون حدودا 2 ساعت و 45 زمینه زمان می­برد.

آزمون آیلتس آکادمیک بصورت رایانه ­ای و کاغذی برگزار می­شود. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی، آزمون رایانه ­ای به این معنی است که با استفاده از رایانه امتحان می­دهید البته نه اینکه بتوانید در خانه آزمون بدهید. در هر دو صورت، باید در یک مرکز آزمون رسمی ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کنید. برای هر دو نسخه، بخش گفتاری به صورت حضوری با یک ممتحن معتبر انجام می­شود.

نتایج آزمون آیلتس از 0 تا 9 درجه بندی می­شود. برای پذیرش در دوره­ های آموزش انگلیسی، امتیاز مورد نیاز معمولا بین 5.5 تا 6.5 است. مانند تافل، قیمت های آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت آزمون آیلتس آکادمیک در آمریکا 215 تا 240 دلار و در نروژ حدود 331 تا 337 دلار است.

گواهینامه آیلتس به مدت 2 سال معتبر است.

3- آزمون آکادمیک PTE: آزمون زبان انگلیسی پیرسون

این آزمون از نظر محبوبیت رشد زیادی کرده است. دانشگاه­ های بسیاری آن را به عنوان اثبات دانش زبان انگلیسی از دانشجویان بین المللی پذیرفته اند. آزمون PTE برخلاف تافل، آیلتس آکادمیک و آزمون­های کمبریج که 4 بخش دارند، از 3 بخش تشکیل می­شود:

  • گفتاری و نوشتاری
  • خواندن
  • گوش دادن

انجام آزمون آکادمیک PTE 3 ساعت طول می­کشد و فقط به صورت رایانه­ای در دسترس است. با استفاده از مقیاس جهانی انگلیسی، نمرات بین 10 تا 90 است. اکثر دانشگاه­ ها و دانشکده­ ها حداقل نمره 60-50 را نیازدارند.

از نظر قیمت گذاری نیز با داستانی مشابه روبرو می­شویم. بسته به کشوری که در آن امتحان می­دهید متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت PTE در آمریکا 200 دلار و در استرالیا 246 دلار است.

گواهینامه آزمون PTE 2 سال اعتبار دارد.

4. مدارک زبان انگلیسی کمبریج

ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج (آزمونهای ESOL دانشگاه کمبریج سابق) سازمانی غیرانتفاعی است که گواهینامه­ های زبان انگلیسی را برای سطوح مختلف زبان برگزار می­کند. این سازمان انواع مختلفی از آزمون­ها را ارائه می­دهند، اما رایج­ترین آن­ها عبارتند از:

  • B2 First (FCE سابق: اولین گواهینامه زبان انگلیسی)
    • B2 First تقریباً با نمرات رایج آزمون تافل (B1 - B2) و آیلتس (5.5-6.5) برابر است. حدود 3 ساعت و 30 دقیقه طول می­کشد تا تکمیل شود.
  • C1 پیشرفته (سابقا با نام CAE شناخته می­شد: گواهینامه زبان انگلیسی پیشرفته)
    • آزمون C1 پیشرفته در سطوح بالای C1 - C2 (برابر با 5/6 - 8 آیلتس) است و توسط بسیاری از دانشگاه­ های انگلیس و بیش از 9000 موسسه آموزشی و تجارت در سراسر جهان پذیرفته شده است. این آزمون حدود 4 ساعت طول می­کشد.
  • مهارت C2 ( قبلاً با نام CPE شناخته می­شد : گواهی مهارت در انگلیسی)
    • آزمون مهارت C2 پیشرفته­ترین آزمون است و در سطح C2 رتبه بندی می­شود، بسیار بالاتر از حداکثر مقیاس آزمون تافل و برابر با نمره 8.5 به بالا در آزمون آیلتس است. این آزمون حدوداً 4 ساعت طول می­کشد.

هر 3 آزمون انگلیسی (B2 First ،C1 پیشرفته ، مهارت C2) به 4 بخش تقسیم می­شوند:

خواندن و بکارگیری زبان انگلیسی

  • نوشتن
  • گوش دادن
  • صحبت کردن

گواهینامه­ های کمبریج عمدتا در انگلستان استفاده می­شود، اما توسط دانشگاه­ ها و دانشکده­ های زیادی در سراسر جهان نیز پذیرفته می­شود. ولی هنوز به اندازه تافل و آیلتس رایج نیستند.

برخلاف سایر گواهینامه­ ها، مدارک تحصیلی کمبریج تاریخ انقضا ندارند. با این حال، دانشگاه­ ها و سایر سازمان­ها می­توانند انتخاب کنند که نتایج پیش از 2-3 سال را قبول کنند یا خیر.

اگر بتوانید ثابت کنید که در طی سالهای پس از قبولی در آزمون زبان کمبریج ،انگلیسی تمرین کرده­اید یا از آن استفاده می­کنید، جایگاهتان محفوظ است. اما اگر 5 سال پیش در آزمونی قبول شدید و فقط گاهی از زبان انگلیسی استفاده می­کنید، نباید انتظار داشته باشید که موسسه­ای مدرک شما را بپذیرد.

انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 539

به "راهنمای کامل گواهینامه های زبان انگلیسی" امتیاز دهید

4 کاربر به "راهنمای کامل گواهینامه های زبان انگلیسی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل گواهینامه های زبان انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید