وایت هورس، شهر افسانه ای در دل طبیعت بکر کانادا

وایت هورس، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای کانادا، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده، گردشگران را به سوی خود می‌خواند. این شهر تاریخی و افسانه‌ای، با گذشته‌ای پرفراز و نشیب، امروزه میزبان جاذبه‌های بی‌نظیری است که هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. از کوهستان‌های سربه‌فلک‌کشیده گرفته تا رودخانه‌های خروشان و دریاچه‌های زلال، هر گوشه از وایت هورس شگفتی‌های خاص خود را دارد.

وایت هورس، شهر افسانه ای در دل طبیعت بکر کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: درمورد شهر وایت هورس

وایت هورس زمستان هایی سرد و برفی دارد و تابستان هایش با 19 ساعت تابش خورشید روزهایی بسیار بلند دارند. شهر وایت هورس پس از اینکه در سال 1896 به دلیل داشتن معادن طلا شناخته شد، سیلی از مهاجران از نقاط مختلف کانادا را به خود دید.

شهر وایت هورس تاریخچه ای غنی دارد و کشف و جست وجو در آن بسیار لذت بخش خواهد بود. یک نقشه از شهر تهیه کنید و با گشت و گذار در آن از طریق اتوبوس، قایق ها و کالسکه های اسب تجربه جدیدی کسب کنید.

از تنگه مایلز (Miles) تماشا کنید

تنگه مایلز قبل از اینکه سدی برای فراوری برق جلوی آن را بگیرد، بخشی خطرناک از رودخانه یوکان بود. این تنگه در منطقه ای واقع شده بود که سنگ های بازالت فراوانی آنجا بود و برای یابندگان طلا نقطه ای کور به حساب می آمد. جان بسیاری از آدم ها در کوشش برای عبور از این رودخانه و آب های متلاطم از بین رفت، اما پس از ساخت قسمتی از راه آهن شرایط کمی بهبود پیدا کرد.

مسیرهای پیاده روی و محیطی پر از چشم انداز های سبز و زیبا این منطقه را برای گردش محبوب نموده است. در سال 1922 پل معلق 25 متری ساخته شد که به گردشگران چشم انداز زیبایی از رودخانه را ارائه می دهد و تنها با چند دقیقه رانندگی از مرکز شهر یلونایف به آنجا خواهند رسید.

حیوانات بومی در حفاظت گاه یوکان

حفاظت گاه حیات وحش یوکان تقریباً 30 دقیقه از مرکز شهر وایت هورس البته با ماشین فاصله دارد. در این حفاظتگاه حیوانات شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که می توانید با یک تور راهنما به تماشا آن ها بروید. موجوداتی همانند گوزن ها، بز کوهی، گاومیش کوهان دار، کاریبوی جنگلی و دو گونه مختلف از گوسفندها در این منطقه حفاظت شده هستند.

این منطقه بیش از 350 هکتار مساحت دارد و وجود انواع زیستگاه ها همانند تالاب ها و صخره ها این امکان را می دهد تا موجودات مختلف بتوانند در زیستگاه طبیعی خود زندگی نمایند. این حفاظتگاه به عنوان مرکز توان بخشی حیات وحش نیز بسیار معروف است. گردشگرانی که علاقه مند به پیاده روی هستند می توانند مسیری 5 کیلومتری را که در اطراف این منطقه ساخته شده است، برای پیاده روی خود انتخاب نمایند. بازدید از این مسیر در فصل زمستان، به دلیل اسکی برفی و منظره ها دل نشین بسیار مجذوب کننده است.

از تماشای شفق های شمالی لذت ببرید

اگر قصد سفر به وایت هورس را دارید، پیشنهاد می کنیم برای ماه های ژانویه تا آوریل برنامه ریزی کنید. این زمان از سال شما شاهد شفق های قطبی و شمالی زیبایی خواهید بود؛ حتی بدون اینکه احتیاج به ترک کردن شهر وایت هورس داشته باشید. البته پیشنهاد می کنیم برای داشتن چشم انداز ای مجذوب کننده و تماشای تر از شهر و چراغ های مزاحم فاصله بگیرید و با تور به سمت بیابان و تپه های اطراف بروید.

از محل تخمگذاری ماهی ها تماشا کنید

ماهی های قزل آلای شینوک هنگام بهار که یخ ها آغاز به آب شدن می نمایند، از اقیانوس آرام به سمت محل تخم ریزی رودخانه یوکان حرکت می نمایند. سفر آن ها تا وایت هورس گاهی 60 روز هم طول می کشد. مسیری پلکانی برای گذر کردن این ماهی ها و رسیدن به محل اصلی تخم گذاری آن ها ساخته شده است که تماشای آن می تواند جالب و سرگرم نماینده باشد.

برای دانستن تاریخچه یوکان به موزه مک براید (Macbride) سر بزنید

موزه مک براید (macbride museum)دارای مجموعه بزرگی از آثار و عکس های مربوط به دوران طلایی یوکان و اولین مللی است که در این مکان زندگی نموده اند. ماشین آلات، ادوات قدیمی و بسیاری آثار قابل توجه دیگر درباره حیات وحش و طبیعت یوکان در این موزه موجود است. بعلاوه دفتر اصلی تلگراف وایت هورس در این موزه قرار گرفته است.

موزه کلیسای قدیمی چوبی

این موزه کلیسا که در سال 1900 برپا شد، از اولین کلیساهای آنگلیکن در یوکان است که نمایانگر ایمان مسیحی در این منطقه است. پیشگامی و نقش پررنگ دین در این دوره را با نمایش ها و مراسماتی که در طول تابستان برگزار می گردد نشان می دهد.

موزه حمل و نقل یوکان

در این موزه انواع وسایل حمل و نقل که در یوکان استفاده می گردد به نمایش گذاشته شده است. وسایلی از جمله قایق، هواپیما، کالسکه، کفش های برفی، سورتمه سگ و...

به چشمه های آب گرم تاخینی (Takhini) سر بزنید

این چشمه ها در فاصله کمی از مرکز شهر وایت هورس قرار دارند و مکانی محبوب برای گردشگرانی هستند که به این منطقه سفر می نمایند. این چشمه ها بی بو هستند و به دلیل درمانی بودنشان بین مردم بسیار شناخته شده اند.

مرکز هنری یوکان

در شهر وایت هورس مرکزی وجود دارد که فعالیت های هنری در آن شکل می گیرند. گروه های نمایش محلی، تئاترها و برنامه های موسیقی در این مرکز اجرا می شوند. این مرکز هنری، سالیانه هنرمندان بسیاری را از موسیقیدان گرفته تا نقاش دور هم جمع می نماید و مجموعه ای سرگرم نماینده به مردم ارائه می دهد.

از دریاچه زمرد بازدید کنید

اگر به سمت جنوب حرکت می کنید بین راه به دریاچه زمرد خواهید رسید. دلیل نام گذاری زمرد، رنگ سبزی است که شما را شگفت زده خواهد نمود. عکاس های بسیاری برای ثبت تصاویر و منظره ها زیبا به این دریاچه می آیند. انعکاس تپه های اطراف روی این دریاچه تماشای است.

سخن پایانی

وایت هورس، با همه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، یکی از مقاصد گردشگری برتر کانادا به شمار می‌رود. این شهر، فرصتی بی‌نظیر برای تجربه زیبایی‌های خیره‌کننده طبیعت و غوطه‌ور شدن در تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین است. بازدید از وایت هورس، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر گردشگری رقم خواهد زد و او را به بازگشت دوباره ترغیب می‌کند. پس اگر به دنبال سفری متفاوت و ماجراجویانه هستید، وایت هورس می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

انتشار: 13 اسفند 1402 بروزرسانی: 23 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1311

به "وایت هورس، شهر افسانه ای در دل طبیعت بکر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وایت هورس، شهر افسانه ای در دل طبیعت بکر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید