هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا یکی از آن سوال هایی است که بسیاری از دانشجویان خارجی قبل از سفر می پرسند. این که برای گرفتن پذیرش به چه مقدار پول نیاز دارید و هزینه های زندگی در کانادا چه قدر است.

هزینه تحصیل در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در بحث هزینه تحصیل در کانادا یک جنبه مهم وجود دارد که دانشجویان باید به آن توجه کنند و آن داشتن تمکن مالی است. این پول برای تامین هزینه های زندگی در کانادا است. برای بیشتر استان های کانادا حداقل 10 هزار دلار کانادا لازم است. در نظر بگیرید که این مبلغ به جز شهریه دانشگاه است. برای نمونه  در دانشگاه مونترال هزینه زندگی شامل هزینه های مسکن، کتاب، غذا و موارد درسی و جابه جایی چیزی حدود 15 هزار دلار است. هزینه های درمان و سلامتی هم هست که می تواند سالانه حدود 900 دلار باشد.

امکان گرفتن ویزای دانش آموزی برای متقاضیان تحصیل در کانادا وجود دارد. افراد باید طبق شرایط خود تصمیم بگیرند که در کدام مقطع به تحصیل ادامه دهند. خانواده هایی که تمکن مالی دارند، می توانند فرزندان خود را به دبیرستان های کانادا بفرستند. اگر دیپلم داشته باشید می توانید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید. گرفتن مدرک فوق لیسانس یا دکتری در کانادا هم می تواند رزومه ای فوق العاده برای شما ایجاد کند.

دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی مشخص کننده هزینه ی شهریه دانشگاه است. برای مثال رشته های هنر و علوم انسانی در مقطع فوق لیسانس از رشته های مهندسی و علوم پایه ارزان تر است. به طور کلی هزینه تحصیل در کانادا در مدارس حدود 10 تا 14 هزار دلار در سال است. تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی حداکثر تا 29 هزار دلار در سال هزینه دارد. شهریه دانشگاه برای کارشناسی ارشد از 13000 تا 20000 دلار است. این رقم برای دکتری بین 10 تا 20 هزار دلار است. اما همه هزینه ها، هزینه شهریه دانشگاه نیست و هزینه های زندگی را هم باید لحاظ کنیم. به طور تقریبی، هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا می تواند سالانه از 14 تا 40 هزار دلار در سال باشد.

انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 215

به "هزینه تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید