هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا

چنانچه شما هم همچون دیگر دانشجویان موفق بین‌المللی تمایل به تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های کانادایی را دارید، خبر خوب برای شما اینست که هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا نسبت به دیگر کشورها نظیر آمریکا، انگلیس و استرالیا مناسب‌تر است. البته لازم به ذکر است که شورای آموزش و پرورش کانادا (CMEC) ابزار آنلاینی برای متقاضیان ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان به سرعت هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف کانادا را محاسبه کرد.

هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: عموما هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی بر مبنای چندین فاکتور و شاخصه متغیر است: در حال تحصیل در چه رشته‌ای باشید، اینکه دانشجوی بومی و یا بین‌المللی باشید و همچنین در چه مقطع تحصیلی (لیسانس و فوق لیسانس) تمایل به تحصیل داشته باشید.

براساس آمار اخیر Statistics Canada شهریه دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی در سال تحصیلی 2019/2020 در مقطع کارشناسی به طور میانگین 6.3 درصد افزایش قیمت داشته است. همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، هزینه تحصیل در کانادا مقوله‌ای است که بر مبنای فاکتورهای مختلف کاملا متغیر است، اما می‌توان گفت که به طور میانگین مبلغی معادل 27.159 دلار کانادایی (معادل 20.600 دلار آمریکا) برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی در هر سال است.

شهریه رشته‌های انسانی و هنر ارزان‌تر بوده و در عین حال رشته‌های مهندسی و پزشکی جزو گرانقیمت‌ترین رشته‌ها با شهریه تقریبی سالانه 30.742 دلار کانادایی (معادل 23.300 دلار آمریکا) هستند. جالب توجه است که شهریه مقطع کارشناسی ارشد به طور میانگین از کارشناسی کمتر بوده و درحدود 16.497 دلار کانادایی (معادل 12.500 دلار آمریکا) است و تنها یک درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش قیمت داشته است. به دلیل وجود جزییات و اطلاعات فراوان در زمینه پرونده‌های تحصیلی و شرایط مختلف دانشجویان، پیشنهاد می‌شود جهت اطمینان از احراز شرایط لازم برای ادامه تحصیل در یکی ازدانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر کانادا، از مشاوره رایگان تیم Best Canada Tours بهره‌مند شوید.

برای شرکت در کلاس زبان انگلیسی در کانادا با ما در تماس باشید.

 
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 569

به "هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید