چگونه هزینه بیمه ماشین را در انتاریو کاهش دهیم؟

هرچند نمی‌توانید تمام عواملی که حق بیمه ماشین شما را بالا یا پایین می‌برند کنترل کنید، اما شاید میزان کنترل شما بر نرخ‌ها بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. 

هیچکس نمیدونه چرا هزینه های بیمه ماشین در انتاریو از میانگین کشوری بالاتر هست. فقط راننده های بریتیش کلمبیا هزینه بالاتری پرداخت میکنن. با اینکه تصادفات در انتاریو نسبتا کم هست، اما عوامل دیگه ای مثل آب و هوای سخت و کلاهبرداری هم روی هزینه ها تاثیر میگذارند.

چگونه هزینه بیمه ماشین را در انتاریو کاهش دهیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ما یه لیست جامع از راه های پایین آوردن هزینه بیمه ماشین در انتاریو تهیه کردیم تا بتونید از همه تخفیفات موجود استفاده کنید.

یک ماشین ایمن و کاربردی انتخاب کنید:

بعضی ماشین ها بیشتر دزدیده میشن، بعضی ها هم قطعات کمیاب و گرونی دارن که تعمیرشون هزینه زیادی داره. استفاده از سیستم ضد سرقت تایید شده میتونه هزینه ها رو کم کنه، اما اضافه کردن یه سیستم صوتی پیشرفته میتونه اون رو بالا ببره.

ماشین هایی که امتیاز ایمنی بالایی دارن کمتر تصادف میکنن و میتونن هزینه بیمه رو پایین بیارن. همچنین، تحقیقات نشون میدن مدل های جدیدتر با تکنولوژی های ایمنی پیشرفته مثل سیستم هشدار نقاط کور و دوربین دنده عقب تصادفات رو کم میکنن. اما تعمیر ماشین های مدرن مجهز به سنسورهای ایمنی و سیستم های کامپیوتری پیشرفته میتونه گرونتر باشه و هزینه کلی رو بالا ببره.

به طور کلی، داشتن یه ماشین ایمن و تعمیر و نگهداری منظم اون میتونه بهتون کمک کنه تا به عنوان یه راننده مسئول و بدون تصادف شناخته بشید و هزینه ها رو کم کنید. تصادفات بیشتر روی جاده های یخی و برفی رخ میدن، پس با انجام تعمیرات زمستانه مثل آماده کردن لاستیک های زمستونی میتونید تخفیف بیمه رو بگیرید.

رانندگی ایمن: کلید پایین آوردن هزینه بیمه ماشین

همه می‌دانیم که رانندگان محتاط از تخفیف بیشتری در بیمه بهره می‌برند، زیرا احتمال رخ دادن تصادفات پرهزینه و مقصر بودن آن‌ها کمتر است. اگر نگران افزایش حق بیمه در اثر تصادف هستید، می‌توانید با خرید پوشش «بخشایش تصادف» (Accident Forgiveness)، نرخ خود را پس از اولین تصادف مقصر حفظ کنید.

به خاطر داشته باشید که بخشایش تصادف تنها برای رانندگان با سابقه‌ی خوب در دسترس است. اگر در شش سال گذشته در تصادفی دخیل بوده‌اید یا جریمه‌ای دریافت کرده‌اید، بعید است واجد شرایط این پوشش اضافی باشید. همچنین، بخشایش تصادف در صورتی که راننده مرتکب تخلف قانون راهنمایی و رانندگی انتاریو شود یا تصادف به جرم رانندگی مانند رانندگی بی احتیاط مرتبط باشد، اعمال نمی‌شود.

شرکت‌های بیمه برای تعیین نرخ بیمه از «سابقه رانندگی انتاریو» شما استفاده می‌کنند. بسته به شدت جرم و اینکه آیا تخلف تحت «قانون جنایی کانادا» پیگیری شده است یا خیر، طیف وسیعی از اتهامات می‌توانند به مدت 3 تا 8 سال بر نرخ بیمه شما تأثیر بگذارند، از جمله:

  • جریمه سرعت
  • تعلیق گواهینامه
  • رانندگی با گوشی به دست
  • رانندگی بدون بیمه
  • رانندگی خطرناک
  • رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر یا الکل یا رد تست بازدم
  • فرار از صحنه تصادف
  • توقف نکردن برای پلیس
  • سهل‌انگاری منجر به مرگ یا آسیب بدنی

جریمه‌های پارکینگ بر نرخ بیمه شما تأثیر نمی‌گذارند؛ با این حال، یک جریمه رانندگی شدید یا چندین جریمه در مدت زمان کوتاه می‌تواند منجر به لغو بیمه توسط شرکت بیمه‌گذار شود که در این صورت مجبور به خرید بیمه پرخطر خواهید شد. بنابراین، رانندگی ایمن و رعایت قانون برای حفظ بیمه مقرون به صرفه ضروری است.

کاهش هزینه بیمه ماشین با کاهش رانندگی و انتخاب محل زندگی مناسب

کاهش مسافت و دفعات رانندگی:

مخاطرات رانندگی در بزرگراه‌های شلوغ به خصوص در ساعت اوج ترافیک، از نظر شرکت‌های بیمه بالاتر است. پس هر چه کمتر در این شرایط رانندگی کنید، به نفع شماست. با استفاده از تاکسی اشتراکی (مثل اوبر) یا حمل و نقل عمومی برای کار، مسافت طی شده‌ی سالانه شما کم شده و می‌توانید در هزینه بیمه صرفه‌جویی کنید. اگر بازنشسته هستید، دورکاری می‌کنید یا از روش‌های جایگزین برای رفت و آمد استفاده می‌کنید، با شرکت بیمه خود در مورد تخفیف رانندگی صحبت کنید.

البته ما می‌دانیم که همه مشاغل این امکان را ندارند که میزان رانندگی کاری‌شان را کم کنند. به عنوان مثال، رانندگان سرویس‌هایی مثل اوبر یا افرادی که سفرهای کاری زیادی دارند، در این دسته قرار می‌گیرند. اگر رانندگی بخشی از کارتان است و از تخفیف بیمه گروهی شرکت بهره نمی‌برید، حتما برای پوشش‌دهی آن، بیمه تجاری خودرو تهیه کنید.

اثرات جابجایی بر روی نرخ بیمه:

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام جابجایی باید به آن توجه کرد، تاثیر محل جدید بر رفت و آمد است. زندگی در نزدیکی محل کار می‌تواند با کاهش مسافت، تخفیف بیمه رانندگی کم‌مسافت را برای شما به دنبال داشته باشد. اما باید بدانید که نقل مکان به مناطق مرکزی شهر نیز می‌تواند هزینه بیمه شما را افزایش دهد.

مناطقی با متوسط نرخ بیمه پایین‌تر را انتخاب کنید. برای مثال، شهرهای حاشیه تورنتو که نزدیک بزرگراه‌های مهمی مثل 404، 407 و 401 قرار دارند، از جمله گران‌ترین بیمه‌های خودرو در انتاریو را دارند. شهرهایی مانند میسی‌سائوگا، وان و ریچموند هیل از نمونه‌های این مناطق هستند.

در مقابل، محله‌های مرکزی تورنتو مانند لارنس پارک، یانگ و لارنس و وانلس پارک، کمترین قیمت‌های بیمه را در شهر دارند. این مناطق نسبتا امن و آرام هستند و به دلیل استفاده بیشتر از پیاده‌روی و حمل و نقل عمومی، خطر تصادف در آن‌ها پایین‌تر است. در مناطق روستایی نیز، نبود جاده‌های تعمیر و نگهداری‌شده، دسترسی به خدمات اورژانس و حمل و نقل عمومی قابل اعتماد، بر قیمت‌های بیمه تاثیر می‌گذارد.

جالب است بدانید که ارزان‌ترین هزینه متوسط بیمه خودرو در انتاریو مربوط به شهرهای Amherstview، Brockville، Iroquois، Martintown، Elizabethtown، کینگستون، Gananoque و Cornwall است. برای اطلاعات بیشتر در مورد «کدام شهرها ارزان‌ترین بیمه ماشین در انتاریو را دارند» تحقیق کنید.

کجا ماشین رو پارک کنیم و چطور با شرکت بیمه رفتار کنیم تا هزینه بیمه پایین بیاد؟

محل پارک خودرو:

هر چه امنیت محل پارک خودروی شما بیشتر باشه، احتمال سرقت، آسیب رساندن و تصادف هم کمتر میشه. پس اگه توی خونه‌ی جدیدتون پارکینگ اختصاصی مثل پارکینگ زیرزمینی یا حیاط دارید، خوشحال باشید! احتمالاً بابت این مورد از شرکت بیمه تخفیف بگیرید.

مشتری خوب = تخفیف!

موندن پیش یه شرکت بیمه برای چند سال متوالی می‌تونه براتون تخفیف وفاداری به همراه داشته باشه. همچنین، اگه بیمه خونه، ماشین، حتی تفریحات مثل ویلا، کاروان یا قایق‌تون رو هم توی همون شرکت بیمه کنید، می‌تونید از نرخ‌های ترجیحی بهره‌مند بشید.

پرداخت به موقع حق بیمه خیلی مهمه. چون تمام شرکت‌های بیمه به سابقه بیمه‌تون دسترسی دارن و از اون برای محاسبه‌ی نرخ استفاده می‌کنن. اگه وقفه‌ای توی پرداخت‌هاتون داشته باشید، شاید بیمه‌های دیگه با نرخ پایین باهاتون همکاری نکنن.

یه راه دیگه برای کم کردن هزینه‌ها اینه که بجای پرداخت ماهانه، حق بیمه رو یکجا و سالانه پرداخت کنید. این کار جمع‌آوری پول برای شرکت بیمه رو راحت‌تر می‌کنه و می‌تونه باعث تخفیف برای شما بشه.

به دنبال پیشنهادهای بهتر باشید

به خاطر داشته باشید که قبل از تموم شدن دوره‌ی بیمه، اگه بخواین بیمه رو کنسل کنید، جریمه‌ی کنسلی ممکنه شاملتون بشه. با این حال، گرفتن چند استعلام از شرکت‌های بیمه دیگه یا کارگزارهایی که با چند شرکت مختلف کار می‌کنن، قبل از تمدید بیمه‌تون هیچ ضرری نداره. همیشه باید مطمئن بشید که بهترین پیشنهاد رو با توجه به پوشش مورد نیازتون دریافت می‌کنید.

پوشش کافی ولی نه اضافی، برای کاهش هزینه بیمه ماشین

ارزان همیشه بهتر نیست:

اینکه دنبال بیمه‌ی ارزون باشید، لزوماً به معنی دریافت بهترین پوشش نیست. پیشنهاد می‌کنیم در پوشش مسئولیت در برابر اشخاص ثالث، بیشتر از حداقل قانونی 200 هزار دلاری انتاریو هزینه کنید. پرداخت خسارت‌های ناشی از تصادف که به عهده‌ی شماست، می‌تونه خیلی گران تموم بشه، در حالی که افزایش پوشش مسئولیت، هزینه‌ی نسبتاً کمی داره.

البته اگه یک ماشین قدیمی برای صرفه‌جویی خریده‌اید، شاید مجبور نباشید بابت «بیمه‌ی تصادف» و «بیمه‌ی جامع» هزینه کنید، به خصوص اگر هزینه‌ی بیمه‌ی تعمیرات ماشین بعد از تصادف، از ارزش واقعی اون بیشتر می‌شه.

تخفیف با فرانشیز بالاتر:

«فرانشیز» بخشی از خسارتیه که خودتون باید پرداخت کنید. فرض کنید ماشینتون بعد از تصادف به تعمیراتی به ارزش 1500 دلار نیاز داره و فرانشیز شما 500 دلار است. در این صورت، شرکت بیمه 1000 دلار باقی‌مانده را پرداخت می‌کنه.

به طور معمول، مبلغ فرانشیز بین 500 تا 5000 دلار متغیره. ممکنه برای انواع مختلف پوشش، فرانشیزهای جداگانه‌ای در نظر گرفته بشه. مثلاً فرانشیز پوشش تصادف 500 دلار باشه، در حالی که فرانشیز بخش جامع بیمه‌تون 5000 دلار باشه. البته برخی شرکت‌های بیمه ممکنه برای تصادف‌هایی که مقصر نبوده‌اید و خسارت کمی دارند (مثل ترک خوردن شیشه‌ی جلو)، فرانشیز رو نادیده بگیرند.

در نهایت، با انتخاب فرانشیز بالاتر، هزینه‌ی بیمه‌تون کاهش پیدا می‌کنه، به شرطی که آماده باشید در صورت لزوم برای دریافت خسارت، مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

منبع: ahainsurance.ca
انتشار: 2 اسفند 1402 بروزرسانی: 6 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1303

به "چگونه هزینه بیمه ماشین را در انتاریو کاهش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هزینه بیمه ماشین را در انتاریو کاهش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید