آثار باستانی هرم خورشید و ماه در مکزیک

از آثار باستانی تمدن مایا که در مکزیک به جای مانده است میتوان به هرم خورشید و ماه اشاره کرد که در ادامه بیشتر براتان خواهیم گفت.

آثار باستانی هرم خورشید و ماه در مکزیک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: قدرتمند و اسرار آمیز، هرم های خورشید و ماه سال هاست که در گوشه ای از شهر بی سروصدای «تئوتیئواکان» ایستاده اند، شهری خالی که روزگاری با 200 هزار نفر جمعیت در مرکز امپراتوری مکزیک قرار داشت. جالب است که شهری با این شکوه و عظمت که بزرگ ترین هرم ها در آن ساخته می شد در سال 750 بعد از میلاد احتمالا به علت قحطی و بدبختی به طور ناگهانی به متروکه تبدیل شد. 500 سال بعد آزتک ها با هرم ها و مکان های مقدس خاصشان به این شهر آمدند و اینجا را تبدیل به شهری زیارتی کردند. 

هرم های ماه و خورشید تصویری از شکل کوه های اطراف دره را منعکس می نمایند و در مرکز شهر تئوتیئواکان (Teotihuacan) قرار گرفته اند. در زیر این هرم ها ساختمان های قدیمی واقع شده است و شاید مقبره رهبران این شهر هم در میان دیوارهای سنگی آن ها باشد. هرم خورشید یکی از بزرگ ترین هرم های دنیا است و برای ساختش از سه میلیون تن سنگ، آجر و پاره آجر استفاده شده است و جالبه که در درست کردن این هرم از هیچ چرخ، ابزارهای فلزی و حیوانات بارکش استفاده نشده است. هرم خورشید در سال 200 بعد از میلاد با 63 متر ارتفاع و 215 متر مربع مساحت ساخته شد.

هرم خورشید که بعد از سال ها در ابتدای قرن 20 بازسازی شد یکی از بزرگ ترین بناهایی است که در آمریکای باستان ساخته شده است. در سال 1971، باستان شناسان یک راه ورودی ناشناخته و 97 متری را کشف کردند که به سمت غاری می رفت که دقیقا در زیر نوک هرم خورشید قرار داشت. زمانی در این غار یک چشمه ی طبیعی بود که همچنان مقداری زغال چوب در دالان های آن وجود دارد که احتمالا نشان از مراسمی دارد که با آب و آتش برگزار می شد.

بعد از بالا رفتن از 248 پله و رسیدن به بالای هرم می توانید خیابان Dead را ببینید، خیابانی 76 متری که به هرم ماه که در سمت شمال واقع شده است ختم می گردد. هرم ماه چند سالی بعد از هرم خورشید ساخته و ساختش در حدود سال 250 بعد از میلاد تمام شد، به هرم ماه که نگاه می کنید با اینکه فقط 150 متر طول دارد اما در راستای ارتفاع هرم خورشید است و این به این علت است که در ارتفاع بلندتری ساخته شده است.

در میدانی در نزدیکی این هرم ها 12 سکو هست که احتمالا بر روی آن ها مراسم مذهبی انجام می شد. اخیرا در حفاری های که در نزدیکی راه پله های هرم ماه اجرا شده به اسکلت هایی رسیده اند که در کنار آن ها سنگ های سبز و سنگ های سیاه شیشه ای قرار داشت. در اینجا به غیر از اسکلت انسان، اسکلت حیواناتی که قربانی می شدند هم وجود داشت. مقبره هایی که تا به حال در شهر تئوتیئواکان کشف شده اند نشان می دهند که حتی مقبره های مهمتری در قلب این هرم وجود دارد.

انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 854

به "آثار باستانی هرم خورشید و ماه در مکزیک" امتیاز دهید

2 کاربر به "آثار باستانی هرم خورشید و ماه در مکزیک" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار باستانی هرم خورشید و ماه در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید