آشنایی با هتل های هاوانا کوبا

 هاوانا مرکز کوبا از آۀن شهرهایی است که شما را شگفت زده میکند، شهری مدرن که در قسمتهایی هنوز بافت قدیمی و کهنه خود را حفظ کرده است، با هتل هایی که میتواند توقع هر مسافری را تامین کند.

آشنایی با هتل های هاوانا کوبا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر متناقض هاوانا، جایی که ساختمان های مخروبه در مجاورت رستوران های شیک قرار دارند، احتمالاً اولین و آخرین مقصد شما برای اقامت در کوبا باشد. گردشگران باید این موضوع را به خاطر بسپارند که این جزیره در حوزه دریای کارائیب در صنعت گردشگری همچنان نوپا است و نباید از آن انتظاری در حد گردشگری جهانی داشت؛ بنابراین در هنگام سفر به کوبا، صبر و پیشه به خرج دهید و همه چیز را ساده بگیرید.

بااین حال، هاوانا همچنان خانه برترین هتل های کشور محسوب می گردد و طیف وسیعی از مراکز اقامتی متناسب با بودجه های مختلف را در خود جای داده است. این مقاله به آنالیز مهم ترین و برترین هتل های هاوانا، از اقامتگاه های خانگی دنج گرفته تا هتل های بزرگ به سبک نئوکلاسیک، می پردازد.

برترین هتل ارزان: کاسا 1932

هاوانا به خاطر اقامتگاه های خانگی خود محبوب است. این اقامتگاه های خانگی پس از اینکه قوانین سرسختانه دولتی مردم کوبا را از داشتن کسب وکارهای شخصی منع کردند، در قالب برند بی اند بی (B&B) ادغام شدند. یک نمونه از این اقامتگاه های خانگی، کاسا 1932 (Casa 1932) است. این اقامتگاه دنج با سبک دهه 1930 کوبا، با وسایل عتیقه نظیر گرامافون های قدیمی و ژتون های بازی پیش از انقلاب تزئین شده است.

کاسا 1932 به میزان یک ساختمان تا محله مالکون (Malecon) فاصله دارد. در این محله یک دیوار دریایی مشهور وجود دارد که گردشگران و محلی ها برای دیدنی غروب آفتاب در کنار آن جمع می شوند. می توان در عرض 10 دقیقه و با پای پیاده خود را از این اقامتگاه به قلب منطقه قدیمی هاوانا رساند.

کاسا 1932 در منطقه ای خلوت واقع شده است، اما همچنان به جاذبه های شهر نزدیک است. لوئیس، مالک این اقامتگاه، به خود به عنوان یک میزبان خونگرم با اطلاعات فراوان در خصوص جاذبه های شهر، افتخار می نماید. در این خانه انتظار اتاق های تمیز، مجهز به تهویه مطبوع، صبحانه و خدمات نظافت، به طور روزانه را داشته باشید.

برترین بوتیک هتل: شه نو

دیگر اقامتگاه خانگی در هاوانا، شه نو نام دارد. شه نو (Chez Nous) به معنای با ما به شما حس بودن در خانه یک دوست را می دهد. این اقامتگاه که از دو ساختمان در مقابل یکدیگر تشکیل شده، درست در میدان ویخا (Vieja)، یکی از میادین مهم هاوانا واقع شده است؛ بنابراین میهمانان به راحتی به برترین جاذبه های شهر دسترسی دارند. اتاق های راحت این اقامتگاه که شبیه به یک کپسول زمانی از دوران پیش از انقلاب کوبا هستند، با شمع دان ها و مبلمان سبک آرت دکو، درهای فرانسوی و کاشی های براق تزئین شده اند. آن ها بعلاوه مجهز به سیستم تهویه مطبوع و یخچال مخصوص نوشیدنی هستند.

بااین حال باید به این موضوع دقت کنید که اینترنت بی سیم تنها در فضاهای عمومی هتل وجود دارد. ایوان پشت بامی این خانه محل شگفت انگیزی برای استراحت است. مالک و کارکنان شه نو رفتاری محبت آمیز دارند و اتاق ها را با وسواس بسیار تمیز می نمایند. بعضی از اتاق ها دارای یک حمام مشترک هستند، اما اگر در پی یک سرویس بهداشتی شخصی هستید، حتماً این موضوع را در هنگام رزرو اتاق مطرح کنید. هر روز صبح یک صبحانه لذیذ نیز در این هتل سرو می گردد.

برترین اقامتگاه برای سفرهای خانوادگی: هتل اینگلاترا

هتل اینگلاترا (Inglattera) یکی از قدیمی ترین هتل های کوبا محسوب می گردد. این هتل از سال 1875 تا به امروز، ظاهر نئوکلاسیک و باشکوه خود در خیابان پرادو (Prado) را حفظ نموده و در طول عمر خود میزبان شخصیت های تاریخی مهمی چون وینستون چرچیل بوده است. به سختی می توان هتلی به مانند اینگلاترا در هاوانا پیدا کرد که تا این میزان راحت و مشهور باشد. پشت بام هتل محل محبوبی برای دیدنی پارک مرکزی هاوانا، تالار اپرای گران تیاترو (Gran Teatro) و ساختمان کاپیتول (ساختمانی درست شبیه به کنگره ایالات متحده) است.

اتاق های میهمان در مقایسه با نمای بیرونی و فضاهای عمومی مجلل هتل، ساده و تا حدی بی آلایش هستند. بااین حال، اینگلاترا قرار است تبدیل به زیرمجموعه ای از گروه هتل های مجلل استاروود (Starwood) گردد، بنابراین باید منتظر به روزرسانی های بعدی بود. 45 اتاق این هتل تمیز و راحت بوده و مجهز به تلویزیون، یک خط تلفن، سشوار و سیستم تهویه مطبوع هستند. اینترنت بی سیم، چیزی که به سختی در کوبا یافت می گردد، تنها در لابی هتل در دسترس است.

برترین هتل عاشقانه: آمبوس موندوس

می توان این ساختمان صورتی رنگ و شاخص، متعلق به سال 1924، را در یکی از فریبنده ترین خیابان های منطقه قدیمی هاوانا پیدا کرد. ارنست همینگوی در دهه 1930 برای مدت هفت سال به طور جسته وگریخته در این هتل تاریخی زندگی می کرد. آمبوس موندوس (Ambos Mundos) همان جایی است که همینگوی کتاب مرگ در بعدازظهر را نوشت. اتاق شماره 501، اتاق همینگوی بود. این اتاق همچنان دست نخورده به جای مانده و تبدیل به یک موزه کوچک شده است.

پس از انجام عملیات پذیرش در لابی مجلل هتل، جایی که یک کافه و فضای انتظار نظرها را به خود جلب می نماید، مسافران به اتاق های شخصی خود راهنمایی می شوند. هتل دارای دو نوع سوئیت استاندارد و جونیور است. این سوئیت ها فضای بزرگ تری دارند و می توان از بالکن آن ها چشم انداز شهر را دیدن کرد. کافه و رستوران پشت بامی هتل به لطف منظره ها زیبای آن از شهر و اقیانوس، بسیار پرطرفدار است. وای فای، صبحانه و خدمات شبانه روزی پذیرش، هتل آمبوس موندوس را به گزینه ای ایده آل در هاوانا تبدیل می نماید.

برترین هتل لوکس: هتل مانزانا کمپینسکی

پس از پنج سال عملیات بازسازی، اولین هتل واقعاً لوکس و تازه هاوانا (از زمان پیش از انقلاب کمونیستی) درهای خود را در ژوئن 2017 به روی میهمانان باز کرد. هتل بزرگ مانزانا کمپینسکی (Manzana Kempinski) که در محوطه سابق یک مرکز خریدِ متعلق به یک تاجر شکر واقع شده است و یک بلوک کامل در شهر را به خود اختصاص داده است، دارای یک استخر پشت بامی با منظره های شگرف، یک اسپا و دیگر امکاناتی است که نظیر آن ها در کوبا یافت نمی گردد. هتل بعلاوه دارای یک اتاق مخصوص افراد سیگاری است، اما شاید رقابتی ترین گزینه آن، اینترنت پرسرعت و رایگان بی سیم باشد. این گزینه در بسیاری از هتل ها نایاب است و در صورت موجود بودن نیز با هزینه زیاد، تنها در فضاهای عمومی، قابلیت دسترسی دارد.

میهمانان مسحور اتاق های هتل با امکانات مدرن می شوند. تلویزیون های صفحه تخت همراه با بلندگوهای برند بوز (Bose)، به میهمانان بین المللی حس بودن در خانه می دهند. بسیاری از بالکن های اتاق ها چشم انداز ای رو به ساختمان کپیتول و خانه اپرای گرن تئاترو دارند. این یک چشم انداز دیدنیی در شب و زمانی است که این دو بنا غرق در نور می شوند.

برترین اقامتگاه برای افراد مجرد و تجربه زندگی شبانه: هتل ناسیونال کوبا

هتل ناسیونال کوبا که احتمالاً شاخص ترین هتل در کوبا باشد، در سال 1930 ساخته شده است. این هتل مکان محبوبی برای نام های بزرگی چون فرانک سیناترا، فرد آستر، اوا گاردنر و مارلون براندو، تا پیش از انقلاب سال 1959 بود. این هتل هشت طبقه که تنها چند متر تا محله مالکون فاصله دارد و در 8 کیلومتری شرق شهر قدیمی واقع شده، در طول این سال ها تاریخ پرفرازونشیبی را شاهد بوده است. اینجا در سال 1933 محلی برای نبرد میان احزاب نظامی بود که آسیب فراوانی به ساختمان وارد کرد. هتل در دهه 1940، به مانند آنچه در قسمت دوم سری فیلم های پدرخوانده نمایش داده می گردد، پاتوق یک گروه مافیایی بود.

امروزه هتل ناسیونال همچنان قطبی برای سرگرمیات مختلف، اما با هیجان کمتر است. لابی مجلل هتل با سقف بلند آن به یک ایوان روباز ختم می گردد. جایی که می توان در آن انواع نوشیدنی ها را در حین دیدنی موسیقی زنده امتحان کرد. درحالی که فضاهای عمومی هتل شکوه و عظمت سال های دور را دارند، اتاق ها کمی ساده و قدیمی به نظر می رسند و به یک به روزرسانی احتیاجمند هستند. اما در عوض هتل دارای چندین کافه و یک استخر برای سرگرمی است.

برترین هتل کاری: ملیا کوهیبا

اینترنت ناپایدار و نامطمئن می تواند یک مانع جدی به هنگام کار یا تجارت در کوبا باشد؛ بنابراین، ملیا کوهیبا (Melia Cohiba) که تنها 10 دقیقه با خودرو تا شرق شهر قدیمی فاصله دارد، رؤیایی برای هر مسافر کاری محسوب می گردد. این هتل مدرن و بلندمرتبه مجهز به اینترنت رایگان بی سیم و دو فضای کاری مخصوص است: فضای اول در لابی و فضای دوم در طبقه مخصوص هتل با خدمات ویژه، واقع شده است.

مرکز گردهمایی هتل در طبقه دوم دارای اتاق های جلسه، تجهیزات صوتی و تصویری و خدمات پذیرایی برای میزبانی از ملاقاتهای کاری گروهی است. اتاق های ملیا کوهیبا بزرگ و مدرن هستند و بسیاری از آن ها منظره های رو به شهر و اقیانوس دارند. هتل بعلاوه دارای یک استخر بزرگ همراه با کلبه های چوبی در اطراف آن، چندین رستوران و سرویس جابجایی رایگان در شهر قدیمی است.

برترین هتل در مرکز شهر: ایبروستار هتل پارک سنترال

خدمات حرفه ای، اتاق هایی با منظره های رو به شهر قدیمی و یک استخر پشت بامی، همگی در قلب منطقه قدیمی هاوانا جمع شده اند. ایبروستار هتل پارک سنترال (Iberostar Hotel Parque Central) از زمان تأسیس خود در یک دهه پیش در خیابان مارتی (Marti)، همیشه در میان برترین هتل های هاوانا قرار داشته است. اتاق های هتل بین دو ساختمان مرتبط به هم تفکیک شده اند: یک ساختمان مدرن و یک ساختمان متعلق به دوران استعمار.

ساختمان متعلق به دوران استعمار قدیمی تر اما مجلل است و ساختمان مدرن امکاناتی به روزتر اما با سبکی ساده دارد. میهمانان هتل می توانند برای امتحان انواع نوشیدنی ها در بار پورتیکو (Portico) در یک لابی بزرگ با سبک استعماری گرد هم جمع شوند یا اینکه به سراغ بار نوو موندو (Nuevo Mundo) در کنار استخر پشت بامی بروند و به موسیقی زنده گوش نمایند. سه رستوران در این هتل وجود دارد، اما برترین گزینه ها در خیابان های اطراف منطقه قدیمی هاوانا یافت می شوند. خدمه هتل از تدارک تورهای گردشگری، رزرو میز شام و انجام هر کار دیگری که به هنگام اقامت در هاوانا به آن احتیاج دارید، راضی می شوند.

برترین هتل از نظر کلی: هتل ساراتوگا

هتل ساراتوگا (Saratoga) یکی از معدود هتل های هاوانا است که تمامی استانداردهای جهانی در بخش خدمات و لوکس بودن را رعایت می نماید. این هتل که به شکل اریب در مقابل ساختمان کپیتول واقع شده، بنایی مجلل و قرن نوزدهمی است که فکر ها را به سوی عصر طلایی کوبا می برد. این هتل که تا دهه 1960 و تخریب آن به دست رژیم کمونیستی کوبا، قطبی برای هنرمندان و نخبگان کشور محسوب می شد. اما ساراتوگا در سال 2005 و پس از یک بازسازی چندین میلیون دلاری، دوباره درهای خود را به روی میهمانان گگردد.

هتل ساراتوگا دارای امکانات رفاهی مدرنی است که بسیاری از هتل های هاوانا ندارند. از این امکانات می توان به سیستم تهویه مطبوع، اینترنت و اتاق هایی مجهز اشاره نمود. بااین حال، ویژگی اصلی این هتل، ایوان پشت بامی آن است. شنا در استخری رو به ساختمان کپیتول، روشی ایده آل برای انتها دادن به روزِ ملاقات از جاذبه های هاوانا محسوب می گردد.

منبع: tripsavvy.com
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 968

به "آشنایی با هتل های هاوانا کوبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با هتل های هاوانا کوبا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هتل های هاوانا کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید