آشنایی با رستوران ها هاوانا

یکی از جذابترین جنبه های سفر به هاوانا چشیدن غذاهای این شهر ایت در ادامه رستوران ها هاوانا را معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با رستوران ها هاوانا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: افق غذایی هاوانا بسیار متنوع و هیجان انگیز است. در اینجا دستور پخت های بی زمان کلاسیک در کنار غذاهای مدرن تر قرار گرفته و هر بازدیدنماینده ای را به وجد می آورند. از غذاهای بومیِ سنتی گرفته تا غذاهای جالبی که از کشورهایی مانند سوئد الهام گرفته شده اند را در منوها می بینید. در این مقاله شما را با 10 رستوران برتر با غذاهای اصیل کوبایی آشنا می کنیم.

لا گواریدا (La Guarida)

رستوران لا گواریدا (La Guarida) که محل فیلمبرداری فیلم توت فرنگی و شکلات بوده، امروزه تبدیل به پاتوق عاشقان فیلم و هواداران شکم شده است. این رستوران در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی قدیمی و شیک قرار داشته و زندگی روزمره خانواده های آن با حضور بازدیدنمایندگان کنجکاو دچار اختلال نمی گردد. می توانید از پلکان مرمری دراماتیک آن بالا رفته و در میان اسباب و اثاثیه قدیمی فیلم در یکی از سه اتاق به صرف شام مشغول شوید. گزینه مجذوب نماینده بعدی دیدن کردن چشم انداز پانورامیکِ هاوانای مرکزی از بالکن خواهد بود. قیمت ها اگر چه طبق استانداردهای اروپایی خیلی هم بالا نیستند، اما مثل یک رستوران با معروفیت بین المللی همخوانی دارند.

نائو بارپالادار (NaoBarPaladar)

رستوران نائو بارپالادار (NaoBarPaladar) که به معنی کشتی بوده و در کنار آب واقع شده است، دکوری شبیه به یک کشتی دارد که با اشیا تزئینی مرتبط، طاق های عربی و تیرک های چوبی دکور شده است. در اینجا می توانید از غذاهای ویژه رستوران یا از طیف نوشیدنی های عالی آن لذت ببرید. پیناکولادا و موخیتوهای نائو بسیار هوادار دارند. کارکنان اینجا همیشه در کوشش هستند که از مواد اولیه عالی و با کیفیت استفاده نمایند و در عین حال قیمتی مناسب و قابل قبول را در نظر بگیرند.

ال کوسینرو (El Cocinero)

رستوران اِل کوسینِرو (El Cocinero) به سبک سالن های مدرن و صنعتی نیویورکی بوده و یک تراس پشت بام هم دارد. اینجا در گذشته یک کارخانه روغن خوراکی بود، اما اکنون پاتوقی شیک برای مردم مدرن هاوانا شده است. دودکش بلند ساختمان هنوز هم یادآور گذشته صنعتی آن بوده ولی غذاها و حال و هوایش خبر از مدرنیته می دهند. در منو از غذاهای دریایی تا گوشت اردک ترد و لذیذ به چشم می خورند. بعد از شام می توانید از نوشیدنی های بی نظیر آن ها سفارش داده و در تراس از چشم انداز شهر لذت ببرید. این رستوران برای یک شب به یاد ماندنی در هاوانا فوق العاده است.

لا گالریا (La Galería)

لا گالریا (La Galería) از اعضای تازه رستوران-گالری ها بوده و به طور مرتب تغییر می نماید. در این رستوران، نمایشی از هنر معاصر کوبا را می توانید دیدن کنید و همزمان از غذاهای لذیذ منو که با مواد اولیه با کیفیت تهیه شده اند، سفارش دهید. هر کدام از غذاها طعم و عطری دلربا داشته و به نوعی می توانند شما را غرق خوشی نمایند. می توانید در طول روز از آب میوه های تازه در تراس بیرون هم لذت ببرید. این رستوران برای یک شام رمانتیک هم گزینه مناسبی محسوب می گردد.

کاسا میگلیس (Casa Miglis)

رستوران کاسا میگلیس (Casa Miglis)، ترکیبی عجیب و بیگانه از کشور سوئد را در وسط هاوانا به نمایش می گذارد که تنها از مالک سوئدی-کوبایی آن یعنی میشل میگلیس (Michel Miglis) انتظار می رود. اینجا تبدیل به یکی از نقاط محبوب معاشرت های محبت آمیز مردم هاوانا و سرتاسر دنیا شده و منوی نوردیک آن را یک آشپز قهار سوئدی طراحی نموده است. تیم این رستوران همیشه در کوشش برای یافتن برترین گلچین از ماهی های بومی، آووکادوی تازه و سایر مواد با کیفیت هستند. کاسا میگلیسِ نوپا، سبک تازهی از رستوران های جوان پسند، هنرمندانه را متولد نموده است.

سان کریستوبال پالادار (San Cristóbal Paladar)

رستوران سان کریستوبال پالادار (San Cristóbal Paladar) سلیقه کوبای مستعمراتی را منعکس نموده و این را از دکور تا غذاهای داخل منو می توانید لمس کنید. پالادار در کوبایی به معنی رستوران یا کافه ای است که به وسیله مالک اداره می گردد و سان کریستوبال نیز یک پالادار صمیمی با افسون روزگار قدیم به شمار می آید. پیشنهاد می کنیم با یک پیش غذای ترکیبی آغاز نموده و سپس به سراغ غذاهای اصلی و ویژه، شامل بره یا خرچنگ دریایی بروید که در چینی های قرن نوزدهمی سرو می شوند. در اطرافتان پر از کتاب ها و عکس های سیاه و سفید است که می توانید از مالک رستوران درباره آن ها سؤال کنید. او از این فرصت کوتاه برای معاشرت و شرح به شما شادمان خواهد شد.

بیا آبانا (BellaHabana)

رستوران بِیا آبانا (BellaHabana) در یک عمارت شیک در منطقه گران قیمت میرامار واقع شده و با تأثیرات بین المللی، غذاهای خوشمزه با ماهی را به مهمانان ارائه می نماید. بد نیست ترِس لینداس کوباناس (Tres Lindas Cubanas)، سه ماهی لذیذ کوبایی که به سه شیوه مختلف طبخ می شوند را حتماً امتحان کنید. سالمون دودی، اختاپوس، ماهی مرکب و ماهی سرخو با طعم ها و عطرهای دلپذیر را نیز بچشید. اندازه این غذاها بسیار سخاوتمندانه بوده و تجربه ای لوکس از غذاهای محلی را بدون آنکه جیبتان خالی گردد، در اختیارتان می گذارند. خود را در تاریخ باشکوه کوبایی که سقف و دیوارها را تزئین نموده، غرق کنید و از موخیتوهای عالی و خنک لذت ببرید.

آتلیه (Atelier)

رستوران آتلیه (Atelier) در یک عمارت اسپانیایی در محله وِدادو (Vedado) قرار داشته و دو تراس بزرگ پشت بام با کوسن ها و مبلمان قدیمی در سالن داخلی اصلی زیبایی آن را چندین برابر نموده اند. در منوی دست نویس این رستوران که به وسیله یک سرآشپز حرفه ای طراحی شده و آشپزی با استعداد آن را تهیه می نماید، می توانید از بین پیش غذاهای لذیذ و غذاهای اصلی مانند اردک، خرچنگ، فلافل، فِلان و تارت انتخاب کنید و لذت ببرید. در اینجا حتی امکان انتخاب از لیست غذاهای غیر قابل پیش بینی هم وجود دارد.

کافه لوران (Laurent)

سوار آسانسور عتیقه شوید و به کافه لوران (Laurent) در طبقه چهارم بروید. این آپارتمان پنت هاوس در نزدیکی هتل ناسیونال تاریخی بوده و امروزه تبدیل به یک رستوران مینیمالیستی شیک شده است که به سلیقه دهه 1950 میلادی شباهت زیادی دارد. یک جایگاه رو به روی دیواری که با روزنامه های قدیمی پوشیده شده، پیدا کنید و از بین 30 غذای الهام گرفته شده از آشپزی اسپانیا، چیزی سفارش دهید. تخصص این کافه رستوران در غذاهای دریایی بوده و از ماهی سرخو در سس سبز تا میگو و پائلا را می توانید در بین غذاهایش پیدا کنید. اگر در بالکن بنشینید، به ویژه در شب، چشم انداز ای خیره نماینده از منطقه را زیر پا خواهید داشت.

دونیا اوتمیا (Doña Eutimia)

رستوران دونیا اوِتمیا (Doña Eutimia) در خیابانی در محله قدیمی، به دور از جهت اصلی گردشگران واقع شده، اما آنقدر شلوغ هست که بتواند حسی از زندگی خیابانی کوبایی را به شما القا کند. این پالادار خانگی غذاهای لذیذ سنتی کوبا را به شما ارائه نموده و مالک آن هرگز رموز آشپزی خود را که به وسیله مادرش به او رسیده برای کسی فاش نمی نماید. در این رستوران پرس های بزرگی از غذا را با قیمتی مناسب دریافت می کنید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1050

به "آشنایی با رستوران ها هاوانا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با رستوران ها هاوانا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با رستوران ها هاوانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید