نیاگارا زیباتر از همیشه، در انتظار استقبال از گردشگران

آبشار نیاگارا از زیباترین جاذبه های گردشگری کانادا پس از مدتها، دوباره پر رونق و پر هیجان در انتظار استقبال از گردشگران جدید است.

نیاگارا زیباتر از همیشه، در انتظار استقبال از گردشگران

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در ادامه بیشتر با ابشار نیاگارا آشنا خواهیم شد.

بزرگترین آبشار در نیاگارا

آبشار نعل اسب در قسمت کانادا بزرگترین آنها می باشد و دو آبشار دیگر با نام های آمریکایی و نقاب عروس شناخته می شوند. آبشار نعل اسب و آمریکا به وسیله جزیره بز از یکدیگر جدا شده اند و جزیره لونا آبشار نقاب عروس را از سایر آبشارها جدا نموده است.

نوع آب آبشار نیاگارا

آب های جاری این آبشار فاقد رسوب هستند و شفافیت آن بسیار چشم نواز است. این آبشار به عنوان یک جاذبه جهانگردی طبیعی به خوبی شناخته شده است و نیویورک و استان انتاریو برای اهمیت آن زمین های مجاور آبشار را به پارک های عمومی برای بازدیدنمایندگان تبدیل نموده اند.برای تماشا این آبشار زیبا احتیاج به ویزا دارید پس مقاله ویزای توریستی کانادا شاید برای شما مفید باشد.

تاریخچه عصر یخبندان رودخانه نیاگارا و گرداب های سریع

رود نیاگارا و کل حوضه دریاچه های بزرگ که رودخانه بخشی جدایی ناپذیر از آن است میراث آخرین عصر یخبندان است. 18000 سال پیش جنوب انتاریو با لایه های یخی به ضخامت 2-3 کیلومتر پوشیده شده بود. با پیشروی به سمت جنوب، ورقه های یخ حوضه دریاچه های بزرگ را بیرون کشیدند. سپس وقتی برای آخرین بار به سمت شمال ذوب شدند، اندازه زیادی آب مذاب را در این حوضه ها رها کردند.نوع آب، آب فسیلی است که کمتر از یک درصد آن به طور سالیانه قابل تجدید است و مابقی از ورقه های یخ به جای مانده است. 10 میدان معروف در جهان!!!

فعالیت های آبشارهای نیاگارا.

این آبشارها بیشتر از چهار میلیون کیلووات برق اشتراکی برای کانادا و آمریکا فراوری می نمایند.

چهار دریاچه بزرگ میشیگان، هورون، اری و سوپریور که یک پنجم آب شیرین جهان را شامل می شوند، ابتدا به رودخانه نیاگارا تخلیه می شوند و بعد از آن به دریاچه انتاریو سرازیر می شوند.

حدود دوازده هزار سال پیش، این آبشارها هفت مایل در پایین رودخانه تا منطقه ها فعلی نیویورک، کوئنیستون انتاریو و لویستون ادامه داشت که امروزه با گذر زمان دستخوش فرسایش زیادی شده است.

آیا آبشار نیاگارا یک جاذبه توریستی به شمار میرود؟

آبشارهای نیاگارا یکی از پربازدیدترین جاذبه های کانادا می باشد که معمولاً در تابستان به اوج بازدید افراد می رسد.

هرساله میلیون ها جهانگرد از این مکان تماشای بازدید می نمایند و این تعداد رو به افزایش است.

پدر لویی هنپین کشیش فرانسوی اولین کسی بود که از این آبشار تماشا کرد و به خوبی آن را وصف نمود.

در سال 1996 رودخانه نیاگارا به عنوان اولین منطقه پشتیبانی از پرندگان مهم بین المللی جهان مثل مرغ دریایی و پرندگان آبزی شناخته شد.

بیشتر از 600 گونه گیاهی در طول دو قرن اخیر در جزیره بز وجود داشته است. زیست بوم رودخانه نیاگارا پشتیبان تعداد زیادی از گونه های جانوری محافظت شده نیویورک مثل پرگرین فالکون، عقاب طاس آمریکایی و ماهیان خاویاری می باشد.

شما می توانید در کنار بازدید از این آبشار و لذت بردن از منظره ها آن از امکانات تفریحی دیگری چون قایق سواری، زیپ لاین، هلکوپتر سواری، موزه تاریخی نیاگارا و رستوران ها و کافه های بین المللی آن بهره ببرید.

حقایقی درباره آبشارهای نیاگارا

جالب است بدانید این آبشارها از نظر زمین شناسی جوان به شمار می آیند و در انتها آخرین عصر یخبندان شکل گرفته است.

ارتفاع عمودی بعضی از قسمت های آبشار نیاگارا به بیشتر از 176 فوت میرسد و بیشتر از هفتصد هزار گالن آب در ثانیه بر روی این آبشارها می ریزد و با سرعت 25 مایل در ساعت از آن عبور می نماید و به همین علت آبشارهای نیاگارا از جهت عرضی و حجمی بزرگترین آبشارهای آمریکای شمالی به شمار می آیند.

بیشتر از هشت میلیون نفر از سراسر جهان به پارک و آبشار نیاگارا سفر می نمایند که تعداد قابل توجهی هستند.

آنی ادسون تیلور، معلم 63 ساله اولین فردی بود که از این آبشارها عبور کرد و دچار ضربه مغزی شد. افراد زیادی در این آبشارها جان خود را از دست داده اند و حدود ده نفر نیز توانسته اند جان خود را از غرق شدن نجات دهند.

انتشار: 15 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 960

به "نیاگارا زیباتر از همیشه، در انتظار استقبال از گردشگران" امتیاز دهید

1 کاربر به "نیاگارا زیباتر از همیشه، در انتظار استقبال از گردشگران" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاگارا زیباتر از همیشه، در انتظار استقبال از گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید