آشنایی با نکات سفر به هاوانا

هاوانا مرکز کوبا از شهرهای مهم توریستی اسین کشور نیز به شمار میرود، اما بهتر است قبل از سفر به هاوانا این نکات را مرور نمایید.

آشنایی با نکات سفر به هاوانا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کوبا با سواحل زیبای کارائیب، موسیقی لاتین شاد، آب و هوای گرمسیری و مردمان مهمان‌نوازش، یکی از مقاصد گردشگری محبوب و جذاب در آمریکای لاتین است. این کشور جزیره‌ای علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، دارای فرهنگ و تاریخ غنی و پویایی است که گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. در ادامه به نکاتی درباره سفر به کوبا خواهیم پرداخت.

موسیقی لاتین کوبایی

سبک‌های محبوب موسیقی در این کشور شامل سالسا، مرنگه، تیمبا، بولرو و جاز کوبایی است. موسیقی جزئی جدانشدنی از فرهنگ کوبا محسوب می‌شوند و گردشگران می‌توانند از طریق شرکت در کنسرت‌ها با آن‌ها آشنا شوند.

غذاهای کوبایی

آشپزی کوبایی ترکیبی از سبک‌های اسپانیایی، آفریقایی و کارائیب است. غذاهای اصلی شامل بریانی، گوشت خوک، ماهی، برنج و حبوبات است. محبوب‌ترین غذاها عبارتند از: روپا ویها، موروس ی کریستیانوس، آجیاکو، پلاتانوس مادوروس و کافه کوبانو. گردشگران می‌توانند از غذاهای محلی کوبا در رستوران‌ها و کافه‌های سراسر این کشور لذت ببرند.

سیگار کوبایی

یکی از محصولات مشهور کوبا سیگارهای دست‌ساز کوبایی است. این سیگارها با دست تولید می‌شوند و از برگ‌های تنباکوی باکیفیت کوبا تهیه می‌گردند. سیگار کوئیبا، کوهیبا و مونتکریستو از جمله محبوب‌ترین برندهای سیگار کوبایی هستند. گردشگران می‌توانند این سیگارهای دست‌ساز را به عنوان سوغاتی از کوبا با خود به کشورشان ببرند.

معماری استعماری

معماری در کوبا تحت تأثیر حضور اسپانیایی‌ها بوده است. سبک معماری استعماری اسپانیایی در سراسر کوبا و به ویژه در شهر هاوانا دیده می‌شود. ویژگی‌های این معماری شامل عرضه‌های باریک، پله‌های زیاد، حیاط‌های مرکزی، بالکن‌ها و نماهای رنگارنگ است. بناهای تاریخی مانند کاخ کاپیتولیو، کلیسای سن فرانسیسکو د آسیسی و خانه‌های قدیمی را می‌توان در سراسر کوبا مشاهده کرد.

گردشگری دریایی

به دلیل واقع شدن در منطقه کارائیب، گردشگری دریایی یکی از جاذبه‌های کوبا به شمار می‌رود. سواحل ماسه‌ای، آب‌های آبی کریستالی و جزایر اطراف کوبا مقصدهای محبوبی برای گردشگران دریایی هستند. شنا در آب‌های اقیانوس، قایق‌رانی، ماهی‌گیری، غواصی و اسکی روی آب فعالیت‌های دریایی رایج در کوبا محسوب می‌شوند.

حیات وحش

کوبا دارای طبیعت بکر و زیست‌بوم‌های متنوعی است. جانورانی همچون تمساه های آمریکایی، طوطی‌های کوبایی، کبوتران وحشی و مارها در طبیعت کوبا یافت می‌شوند. ذخایر زیست‌کره کوبا شامل پارک‌های ملی، جنگل‌ها و مرداب‌هایی است که گونه‌های نادری از گیاهان و جانوران را در خود جای داده‌اند.

کوبا همچنان کشوری کمونیستی است

دولت کوبا از سال 1959 و زمان برکناری دیکتاتور سابق، فولخنسیو باتیستا (Fulgencio Batista)، تا به امروز دچار هیچ تغییری نشده است. اگرچه فیدل کاسترو مرده است، اما برادرش رائول قدرت را در دست دارد. علی رغم اصلاحات مالی اخیر که به بعضی از شرکت های خصوصی اجازه فعالیت می دهد، کوبا همچنان کشوری کمونیستی است.

ممکن است تغییرات در راه باشد

این اصلاحات مالی به شکوفایی کارآفرینی یاری نموده و می توان این موضوع را در زمینه های مختلفی نظیر تاکسی رانی، رستوران داری و حتی طراحی لباس مشاهده کرد. بعضی مفسران معتقدند که اصلاحات بیشتر، پس از کناره گیری رائول کاسترو از قدرت، محتمل تر است.

دو ارز رایج در کشور وجود دارد

کوبا کشوری منحصربه فرد با داشتن دو ارز رسمی است. ارز اول پزوی کوبایی نام دارد که به کارمندان دولتی پرداخت می گردد. ارز دوم پزوی قابل تبدیل است که مورد استفاده گردشگر ها واقع شده است و محلی ها نیز می توانند به آن دسترسی داشته باشند. حتماً پیش از سفر به این کشور با اسکناس ها و سکه های کوبایی آشنا شده و مانع از کلاه برداری های آینده شوید. هر پزوی قابل تبدیل به مقدار 25 پزوی کوبایی قیمت دارد.

آمریکا، کوبا را برای چندین دهه تحریم تجاری نموده است

آمریکا از سال 1958 تا به امروز کوبا را مشمول بعضی از تحریم های مالی نموده است. به علاوه، این تحریم ها در سال 1962 شامل واردات هم شدند. همین امر کوبا را از بازارهای دنیای دور کرد و این کشور را به متحدان اصلی خود نظیر اتحاد جماهیر شوروی و ونزوئلا وابسته ساخت.

به ندرت برند مشهوری در این کشور یافت می گردد

به علت محدودیت های تجاری، نمی توان برند مشهوری را در کوبا مشاهده کرد. برای مثال به سختی می توان نوشابه های برند کوکاکولا را در کوبا یافت. درنتیجه گردشگران باید در مدت اقامت خود در کوبا به غذاها و نوشیدنی های محلی اکتفا نمایند.

مطمئن شوید که همه چیز را با خود به همراه دارید

مسافران به بیشتر کشورهای دنیا این انتظار را دارند که در صورت فراموش کردن چیزی، بتوانند آن را به راحتی تهیه نمایند. با این حال، این موضوع در کوبا صادق نیست. در این کشور بسیاری از اقلام ضروری نظیر خمیردندان و شامپو به سختی پیدا می شوند؛ بنابراین وسایل خود را با دقت جمع کنید.

مردم هنوز با خودروهای دهه 50 رانندگی می نمایند

اگر تصور می کنید که عکس های گرفته شده در کوبا تنها برای کارت پستال هستند، سخت در اشتباه هستید. تحریم تجاری کوبا به این معنی است که خودروهای نو نیز به سختی می توانند راهی خیابان های هاوانا شوند. به همین دلیل بیشتر ماشین ها قدیمی و تعمیری هستند. می توان در این کشور خودروهای آمریکایی دهه 50، خودروهای شوروی سابق دهه 70 و 80 و تعداد اندکی از خودروهای نو وارداتی در سال های اخیر را مشاهده کرد.

مالکون را نباید فراموش کنید

مالکون (Malecon) بر روی نقشه شبیه به یک باریکه شلوغ منتهی به دریا است، اما این جهت شگفت انگیز اهمیت فراوانی برای محلی های هاوانا دارد. اینجا در طول شب های هفته پر از ماهیگیر، زوج جوان و گروه هایی از دوستان برای سرگرمی و خوش گذرانی است. به هنگام سفر به کوبا، ملاقات از این باریکه را نباید فراموش کنید.

بهتر است در خانه های مردم اقامت کنید تا در هتل

دیگر شگفتی کوبا اقامت در خانه های ساکنین این کشور است. افرادی که اتاق اضافی دارند، می توانند در صورت رعایت استانداردهای وضع شده از سوی دولت، آن را به گردشگران اجاره دهند. به علاوه، اقامت در این خانه ها روش خوبی برای آشنایی با مردم محلی است.

هیچ تبلیغی در کوبا وجود ندارد

موضوعی که ممکن است کمی حیرت انگیز باشد، نبود آلودگی های بصری نظیر تبلیغات در کوبا است. گاهی اوقات می توان بیلبوردهای دولتی را در سطح شهر دید، اما این مسئله حتی در هاوانا هم به ندرت مشاهده می گردد. درواقع، ورود از کشور خود با بمباران تبلیغاتی به کوبا بدون هیچ تبلیغی، می تواند تجربه ای لذت بخش باشد.

سخن پایانی:

در مجموع می‌توان گفت کوبا با داشتن طبیعت بکر، معماری زیبای استعماری، فرهنگ غنی و مردمان با فرهنگ، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در آمریکای لاتین و کارائیب به شمار می‌رود. سفر به این کشور می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی برای گردشگران باشد. پس حتما کوبا را در برنامه‌های سفر خود قرار دهید تا از زیبایی‌ها و جاذبه‌های این سرزمین دور افتاده لذت ببرید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 19 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1013

به "آشنایی با نکات سفر به هاوانا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با نکات سفر به هاوانا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نکات سفر به هاوانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید