دانستنی های جالب در مورد ریودوژانیرو

در ادامه برایتان از نکات جالبی خواهیم گفت که در مورد ریودوژانیرو ممکن است نشنیده باشید.

دانستنی های جالب در مورد ریودوژانیرو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ریودوژانیرو به لطف سواحل طلایی، زندگی شبانه پر از موسیقی و پایکوبی سامبا و انرژی فراوان، محبوب ترین و شناخته شده ترین شهر برزیل محسوب می شود. ما در این راهنما واقعیت های جالب و پنهانی را درباره ریو برایتان گردآوری کرده ایم که احتمالاً نمی دانستید.

معنی ریودوژانیرو رودخانه ژانویه است

اگر بخواهید نام ریودوژانیرو را به انگلیسی ترجمه کنید، این شهر رودخانه ژانویه خوانده می شود. با خود فکر می کنید این نام از کجا نشات می گیرد؟ احتمالاً غافلگیر شوید اگر بفهمید این نام هیچ ربطی به 200 رودخانه ای که از شهر می گذرند ندارد. وقتی گاسپار د لموس (Gaspar de Lemos) کاوشگر پرتغالی در ژانویه سال 1502 به ریو رسید، فکر کرد خلیج گوانابارا (Guanabara) دهانه یک رودخانه بزرگ بوده و در نتیجه نام منطقه را رودخانه ژانویه گذاشت. اگر چه برخی مورخان با این قضیه موافق نیستند اما این یکی از محکم ترین نظریه ها درباره منشأ نام ریو به شمار میرود.

ریو بزرگ ترین جنگل شهری را در خود جای داده است

ترکیب شگفت انگیز طبیعت و زندگی شهری در ریو را می توانید به خوبی در جنگل تیجوکا، بزرگ ترین جنگلی که با یک شهر همزیستی می کند، ببینید. اگرچه زمانی این جنگل به خاطر قهوه کاری های بومی نابود شد، اما 32 کیلومتر مربعِ آن دوباره در دهه 1800 با میلیون ها نهال کوچک جایگزین گشت و نهایتاً دوباره به جنگلی با حیات وحش تبدیل شد. تیجوکا جاذبه های توریستی بی شماری مانند مجسمه مسیح ناجی، ویستا شینزا (Vista Chinesa) و پارک لاژی (Parque Lage) را به شما پیشنهاد می کند.

هنر خیابانی در ریو قانونی است

اگر در خیابان های ریو گردش کنید، طولی نمی کشد که نقاشی دیواری هایی که ساختمان های شهر را تزئین کرده اند پیش چشمان شما ظاهر می شوند. تا زمانی که هنرمند از مالک ساختمان اجازه داشته باشد و ساختمان، تاریخی نباشد، او اجازه دارد هر طرحی را که بخواهد روی آن بکشد. یکی از برجسته ترین هنرمندان خیابانی ریو مارسلو منت (Marcelo Ment) نام دارد.

ریو میزبان بزرگ ترین کنسرت جهان بوده است

در سال 2006، رولینگ استون (Rolling Stones) در طی تور بیگر بنگ (A Bigger Bang) یک کنسرت رایگان در ساحل کوپاکابانا برگزار کرد که 1/5 میلیون نفر مخاطب داشت. هر چند کنسرت راد استوارت (Rod Stewart) در سال 1994 در همین ساحل بود که رکورد بزرگ ترین اجرای جهان را به خود اختصاص داد. این کنسرت برای جمعیتی بیش از 3/5 میلیون نفر اجرا شد.

مدارس سامبا چیزی بیش از رژه های کارناوال است

مدارس سامبای برزیل بیشتر به خاطر ظاهر پرشور و رنگارنگشان در رژه های کارناوال ریو معروفیت دارند؛ هر چند نقش آن ها در جامعه بومی بسیار عمیق تر است. مدارس سامبا تمام سال، خود را برای رژه های سال بعد آماده کرده و به برخی از مردم که توانایی مالی بالایی ندارند، آموزش رایگان زبان انگلیسی داده و فعالیت های ورزشی نیز برایشان فراهم می کنند. این مدارس رویدادهایی در آخر هفته ها برگزار می کنند که شامل پایکوبی سامبا و غذای بومی می شود. در نتیجه مردم همانند تیم های فوتبالشان با علاقه خاصی به مدارس سامبا وفادار هستند.

ریو بزرگترین کارناوال جهان را دارد

ریو هرساله میزبان بزرگ ترین کارناوال جهان می شود. در سال 2004 بیش از 400 هزار توریست خارجی به این شهر سرازیر شدند تا در این رویداد پرشور به 5 میلیون ساکن این شهر بپیوندند. در طی این کارناوال، خیابان های ریو پر از مهمانی و هیجان و شادی می شوند.

ریو رکورد بالاترین میزان شرکت کننده در مسابقه فوتبال را دارد

فینال جام جهانی سال 1950 در ریو، بیشترین شرکت کننده مسابقه در تاریخ جهان را به خود اختصاص داد. مسابقه بین اوروگوئه و برزیل که در استادیوم ماراکانا (Maracanã) برگزار گشت، میزبان بیش از 200 هزار نفر بود. علی رغم انتظارهای بالایی که در مورد پیروزی برزیل وجود داشت، اوروگوئه بود که بازی را برد و بسیاری از طرفداران برزیلی غرق در ناراحتی شدیدی شدند. این شکست یکی از بدترین روزهای تاریخ فوتبال برزیل به شمار میرود.

مجسمه مسیح ناجی یکی از عجایب هفتگانه نو جهان است

مجسمه مسیح ناجی یکی از معروف ترین و نمادین ترین جاذبه های ریو به شمار میرود. این مجسمه بزرگ از بالای کوه کورکووادو (Corcovado) به شهر ریو اشراف دارد. در سال 2007 این جاذبه بزرگ را به عنوان یکی از عجایب هفتگانه نو جهان انتخاب کردند. این فهرست منحصر به فرد شامل دیوار بزرگ چین و ماچو پیچو می شود.

ریودوژانیرو در گذشته مرکز برزیل بود

بر خلاف باور عمومی، برازیلیا (Brasilia) مرکز برزیل است؛ اما قبل از اینکه این شهر به عنوان مرکز انتخاب شود، دو شهر دیگر مرکز برزیل بوده اند. سالوادور در بین سال های 1549 تا 1763 اولین مرکز و ریودوژانیرو در بین سال های 1763 تا 1960 دومین مرکز برزیل به شمار می رفته است.

مردم بومی ریودوژانیرو به کاریوکاس شناخته می شوند

مردمی که در ریودوژانیرو متولد می شوند، کاریوکاس نام می گیرند. واژه کاریوکا از توپی-گوارانی (Tupi-Guarani) زبان بومی این منطقه می آید که از طریق قبیله های بومی که قبل از ساکنین پرتغالی در اینجا زندگی می کردند، صحبت می شد. وقتی استعمارگران اروپایی به این ناحیه رسیدند، شروع به ساختن شهری روی زمین این قبیله ها کردند که از طریق خود آن ها کاریو اوکا (KarioOka) نامیده می شد و خانه مرد سفید معنی می داد.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1085

به "دانستنی های جالب در مورد ریودوژانیرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانستنی های جالب در مورد ریودوژانیرو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های جالب در مورد ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید