بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی (نورهای شمالی)

چشم انداز شفق قطبی یکی از حیرت انگیز ترین و مطلوب ترین تجربه های سفر روی زمین است. شاید به دلیل نمایش خارق­العاده چرخش رنگهای رقصان در آسمان تاریک شب باشد که توسط ذرات و مولکولهایی که در دوردستهای جو زمین به هم برخورد می­کنند ایجاد می­شوند. یا شاید جذابیت شفق قطبی، که نور های شمالی نیز نامیده می شود، به این دلیل است که عوامل زیادی باید در کنارهم وجود داشته باشند تا این اتفاق بیافتد و حتی وقتی وجود دارد، فرصت کوچکی است قبل از اینکه دوباره تکرار شود.

بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی (نورهای شمالی)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: قصدتان از دیدن نورهای شمالی هر چه باشد، هیچ بحثی وجود ندارد که فرصت دیدن یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان تجربه­ای است که زندگیتان را تغییر می­دهد.

با لیست بهترین مکان ها برای دیدن نورهای شمالی در سراسر جهان، انتخاب های خود را محدود کنید.

آبیسکو، سوئد

شهر آبیسکو سوئد یکی از بهترین مکانهای جهان برای مشاهده شفق قطبی است. علاوه بر موقعیت اصلی آن در نواحی شمالی زمین، چشم انداز بیشتر و طولانی تری وجود دارد و انتخاب های بیشتری برای سفر به شما می دهد.

فرصت های تماشایی آبیسکو از سپتامبر تا آوریل ادامه دارد، اما با نمای محدودتر، از اکتبر تا مارس، تقریباً هر شب می توانید آنها را ببینید.

تاریکی در آسمان آبیسکو تماشای نمایشی از رقص رنگ های سبز، بنفش، آبی، قرمز و زرد را در آسمان بالای سرتان امکان پذیر می­کند.

اگرچه می توانید خارج از هتل یا بیرون از شهر نگاهی اجمالی به شفق­های قطبی بیاندازید، اما بهتر است به پارک ملی آبیسکو یا نزدیک کوههای کریونا بروید، که دو محل اصلی برای مشاهده این پدیده است. همچنین می توانید برای مشاهده به ایستگاه آسمان آرورا بروید، زیرا به علت ارتفاع و اینکه آلودگی نوری کمی دارد، نمای واضحی از آسمان را شاهد خواهید بود.

تورهای زیادی در آبیسکو برگزار می­شود زیرا این هتل برای تماشای شفق­های قطبی بسیار محبوب است، بنابراین می توانید برای اینکه مطمئن باشید در مکان و زمان مناسب آنجا حضورخواهید داشت، یک تور رزرو کنید.

برای کمی تفریح بیشتر در سفر خود، می توانید به دنبال پیشنهادهایی مثل اقامت در هتل یخی یا تماشای حیات وحش به همراه تجربه تماشای شفق­های قطبی باشید.

ترومسو، نروژ

ترومسو، نروژ

شهر ترومسو بزرگترین شهر نروژ است، بنابراین شاید فکر کنید که شرایط آنجا برای تماشا مطلوب نباشد، اما این شهر یکی از بهترین مکان ها برای دیدن شفق­های قطبی است.

ترومسو به صورت منحصر به فرد زیر مدار بیضی شفق قرار دارد، جایی که شرایط بهینه وزش خورشیدی و میدان های مغناطیسی بین سیاره ای وجود دارد که بیشترین احتمال را برای دیدن نمایش نور توسط مسافران ممکن می­سازد. این امر باعث می­شود تا در ماه های زمستان تنها چند ساعت در روز نور وجود داشته باشد، بنابراین زمان تاریکی مطلق آسمان طولانی تر است.

از آنجا که ترومسو برای تماشای شفق­های قطبی پرطرفدار است، شما فعالیت های دیگری از سفر با قایق گرفته تا سورتمه سواری با سگ را می­توانید تجربه کنید،.

شفق­های قطبی در یک بازه زمانی 27 روز یکباربیشتر قابل رویت است، که به مجاورت خورشید با زمین هنگام چرخش مربوط می­شود. قبل از اینکه هتل و تورهای خود را رزرو کنید، بهتر است چشم انداز شفق­های قطبی منطقه را بررسی کنید.

اگر می­خواهید در خارج از شهر بمانید، روستای ارسفوردن یکی دیگر از روستاهایی است که فقط با یک رانندگی کوتاه در حومه شهر به آنجا می­رسید.

یاکان، کانادا

یاکان، کانادا

قلمرو یاکان در غرب کانادا مقصد خوبی برای برنامه ریزی سفری با تماشای شفق­های قطبی است. می توانید نورها را از اوت تا اواسط آوریل در منطقه یاکان مشاهده کنید، این منطقه شامل وایت هورس و بسیاری از جوامع کوچک است، بنابراین گزینه های زیادی برای اقامت، تورها و فعالیت­های مختلف وجود دارد.

درست مثل سایر مناطق معروف شفق­های قطبی، تورهای زیادی در این منطقه وجود دارد. ازسایر پیشنهادات اقامتگاه های محلی بهره ببرید یا سفر خود را برای تجربه دیگری مانند سواری با ماشین برف پیما در سرزمین های یاکان رزرو کنید.

در طول سفر خود به یاکان، زمانی را برای بازدید از مرکز شفق­های قطبی واقع در دریاچه واتسون اختصاص دهید، جایی که می­توانید اطلاعات علمی بیشتری در مورد این نورها کسب کنید. نمایشگاه های تعاملی و یک تئاتر وجود دارد که تاریخچه و سابقه رویدادهای شفق قطبی در منطقه را به نمایش می­گذارد.

جوکلسارلون، ایسلند

در اکثر مناطق ایسلند دیدن شفق­های قطبی امکان پذیر است، اما بهترین حالت این است که در خارج از ریکیاویک بمانید و به مناطق جنوبی دور افتاده بروید، جایی که آسمان تاریک تر است، مانند تالاب یخبندان جوکلسارلون.

این تالاب یک مکان طبیعی خیره کننده است، با قایق می­توانید از کوه های یخی شناور عبور کنید، و مکانی ایده آل برای تماشای شفق­های قطبی است و در جنوب شرقی کشور واقع شده است.

ایسلند به دلیل موقعیت خوبی که برای تماشای شفق­های قطبی دارد شناخته شده است، ولی شرایط آب و هوایی متغیر آنجا می­تواند شانس دیدن شفق­ها را از بین ببرد.حتی در بهترین زمان از سپتامبر تا آوریل عواملی مانند باران، برف و هوای ابری وجود دارد. به همین دلیل برای اینکه شانس بیشتری داشته باشید، بهتر است چند روز اضافه تر در ایسلند بمانید. می­توانید وقت اضافی تان را با رفتن به تالاب آبی یا یک یخچال طبیعی پر کنید.

فربنکز، آلاسکا

فربنکز، آلاسکا

آلاسکا به خاطر دیده شدن شفق­های قطبی که در فربنکز، معروف است. می توانید شفق­ها را از اواخر آگوست تا اواسط آوریل مشاهده کنید و این سرزمین روش های مختلفی برای لذت بردن از این تجربه برایتان فراهم می­کند.

فربنکز دقیقا زیر مدار بیضی شفق قرار گرفته و شبها آسمان صافی دارد، بنابراین احتمال دیدن شفق­ در این منطقه بیشتر است، و این یک عامل مهم در برنامه ریزی برای سفراست، زیرا پدیدار شدن شفق­ به شرایط زیادی بستگی دارد. در فربنکز، می­توانید از هر پنج شب، چهارشب شفق­های قطبی را ببینید.

اگر برای تماشای نمایش شفق­های قطبی به فربنکز سفر کرده اید، ممکن است سرمای شدیدی را تجربه کنید، اما تعداد زیادی اتاق گرم، کلبه چوبی و وان های آبگرم در دسترس هستند تا شما در طول سفر احساس راحتی کنید. مطمئناً می توانید برای مشاهده شفق به تنهایی تصمیم بگیرید و تقریباً همه هتل ها در طول شب هنگاهی که شفق در آسمان دیده می­شوند، پیشنهاد های متواضعانه ای ارائه می­دهند. می توانید بیرون بروید و گشتی بزنید.

فربنکز با تورهایی مانند تجربه ماهیگیری شبانه در یخ وتور گربه های برفی همراه با تماشای شفق­های قطبی است، خلاقیت به خرج داده است.

لاپلند، فنلاند

شفق­های قطبی تقریباً از هرجای فنلاند قابل مشاهده است اما بهترین حالت اقامت در منطقه لاپلند شمالی است. شانس شما برای دیدن شفق­های قطبی در فنلاند بسیار زیاد است به طوری که در طول سال به طور متوسط حدود 200 شب این نور ها دیده می­شوند.

رووانیمی، کیتیلو و شهر کوهستانی ساریسلکی از جمله شهرهای شمالی هستند که بسیار مورد توجه هستند. مکان هایی مانند Kemi دارای ویلاهای شیشه ای هستند، که می توانید شفق­ها را از داخل اتاق خواب تان ببینید.

در فنلاند دو پارک ملی وجود دارد که به دلیل دور بودن از شهرها، برای دیدن شفق قطبی پرطرفدار هستند. اگر قصد دارید خود به تنهایی بروید، پارک ملی فیا لوتوس و پارک ملی اولانکا مکانهای عالی برای بازدید هستند. همچنین شما می توانید با دوربین All-Sky در رصدخانه ژئوفیزیکی سودانکلی، وضعیت کنونی شفق قطبی را رصد کنید.

منبع: planetware.com
انتشار: 9 اسفند 1402 بروزرسانی: 27 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 509

به "بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی (نورهای شمالی)" امتیاز دهید

4 کاربر به "بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی (نورهای شمالی)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی (نورهای شمالی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید