گردش مونترال در تور کانادا

مونترال یکی از ابرشهرهای کانادا به شمار میرود که البته از جذابیت های توریستی به شما میرود و شهری خوش ساخت با معماری دیدنی که با جاذبه های طبیعی احاظه شده است.

گردش مونترال در تور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: قبل از اینکه تورنتو، جهش ناگهانی و توسعۀ چشمگیرش را شروع کند، مونترال شهر اول توسعه یافتگی کانادا بود. مونترال که امروزه دومین شهر عظیم کانادا به حساب می آید، از صدرنشینی اش زمان زیادی نمی گذرد. با این حال هنوز هم تعدا زیادی از ترین ها و افتخارات را در صندوقچه عناوین اش دارد. مثلاً همین که از طرف سازمان جهانی یونسکو، عنوان شهر طراحی را از آن خود نموده یعنی شهر ویژه ای قلمداد می گردد. این لقب تنها به سه شهر مونترال، برلین و بوینس آیرس اعطا شده است. مونترال این لقب را مدیون معماری شگفت انگیز و ساختمان های مدرن و کلاسیکی است که آن را به یک موزۀ معماری پهناور تبدیل نموده. مونترال عظیمترین شهر استان کبک است که در جنوب غربی آن قرار گرفته است. روی جزیره ای در رودخانه سنت لورنس و پیرامون کوهی به نام مونت رویال.

اساساً این شهر دوست داشتنی نامش را از همین کوه سربلند، عاریه گرفته است. از کوه سلطنتی. البته اسم این شهر از ابتدا مونترال نبود. فرانسوی هایی که پا به این خاک گذاشتند و آبادش کردند، در شروع، اینجا را شهر مریم صدا می کردند. Ville - Marie. نمی دانم با من هم نظرید یا نه؛ به نظر می رسد نام قبلی بیشتر برازنده این شهر است. شاید با فضای کلیسایی آن هم تناسب بیشتری داشته باشد. به مونترال شهر صد کلیسا هم می گویند. تعدادی از کلیساهای معروف جهان در مونترال هستند.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی مونترال بیشتر از هر چیز دیگری برای گردشگران جذاب است. میراث فرانسوی مونترال، شاید مهم ترین دلیل این جذابیت باشد. زبان 67 درصد از ساکنین مونترال، فرانسوی است. یعنی طبق آمار سال 2016 از 4 میلیون نفر جمعیت ساکن در مونترال عظیم، بیش از 5/2 میلیون نفر، فرانسوی حرف می زنند. بنابراین بعد از پاریس، مونترال عظیمترین شهر فرانسه زبان جهان به شمار می رود. به نظر می رسد، زندگی در مونترال انتخاب خوبی ست برای کسانی که مایل هستند زبان فرانسوی شان را هم تقویت نمایند. زبان شعر و عشق و هنر.

مونترال شهر عظیمی ست. دومین در کانادا و پانزدهمین در آمریکای شمالی و البته در استان کبک، اولین و عظیمترین مرکز تجاری و صنعتی و فرهنگی ست. شک نکنید که به اندازۀ عظیمی اش، امکانات زندگی و زیر ساخت های شهری پیشرفته ای دارد. 185 خط اتوبوس و چهار خط مترو با 68 ایستگاه، حمل و نقل را در این شهر به آسان ترین کار تبدیل نموده است. خوب است بدانید معماری هر 68 ایستگاه، منحصر به فرد است و با بقیه ایستگاه ها تفاوت دارد. می گردد ساعتها برای تماشای هر کدام از آن ها وقت گذاشت. قیمت اجارۀ مسکن در مونترال، ارزان تر از تمام کلانشرهای کاناداست و امکانات لازم برای ساختن یک زندگی آسوده، کاملاً فراهم است. به همین دلیل هم هست که در سال 2017 و در رتبه بندی مجله اکونومیست، مونترال دوازدهمین شهر برتر جهان برای زندگی معرفی شده است.

مونترال در نظام مالی جهان نقش مهمی ایفا نماید و دارای شاخص هایی در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و زیرساخت های شهری باشد. در سال 2018، مونترال یک شهر جهانی شناخته شد. یعنی شبیه مهرۀ مهمی در صفحۀ شطرنج اقتصاد جهان. بیشتر شرکت های عظیم و کارتل های مالی جهان، حتماً در مونترال دفتر دارند. همچنین مونترال میزبان دفتر مرکزی خیلی از سازمان های بین المللی است. سازمان هایی مثل سازمان جهانی هوانوردی، سازمان یاتا، اتحادیه بین المللی طراحی و.... به فهرست ترین های مونترال، این را هم اضافه کنید که این شهر عظیمترین بندر داخلی کرۀ زمین به حساب می آید. امتیازی که دلیل رونق مبادلات تجاری آن است. فراوری تخصصی گوشت، پالایش نفت، فراوری لباس و فراورده های توتون را می توان فعالیت های مالی دیگر در مونترال نامید.

در فرودگاه مونترال یا در خیابان های دیدنی این شهر، حتماً حضور چشمگیر دانشجویان از سرتاسر جهان توجه شما را به خود جلب می نماید. مونترال، بهشت دانشجویان است. بر اساس طبقه بندی جهانی دانشگاه ها (QS)، مونترال، بهترین شهر دانشگاهی جهان لقب گرفته و جالب است بدانید که بیشترین تمرکز و تراکم دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در بین شهرهای آمریکای شمالی دارد. از بین چهار دانشگاه اصلی این شهر، دو دانشگاه به زبان انگلیسی و دو دانشگاه به زبان فرانسه تدریس می نمایند.

در مونترال، به هیچ وجه حوصله تان سر نخواهد رفت. به اندازه ای جشنواره های مختلف هنری و فستیوال های سرگرم نماینده وجود دارد که شاید فرصت نکنید در همۀ آن ها حضور داشته باشید. یک نمونه آن، که عنوان عظیمترین جشنوارۀ کمدی جهان را یدک می کشد. جشنوارۀ فقط برای خنده (just for laugh) هر سال در ماه جولای برگزار می گردد و به هیچ شهروندی اجازۀ اخم کردن نمی دهد. جشنوارۀ موسیقی جاز، مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک و قدیمی ترین جشنوارۀ فیلم آمریکای شمالی، یعنی فستیوال فیلم مونترال، نظر همۀ سلیقه ها را جلب می نماید. فستیوال فیلم مونترال، از معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان است و تا امروزه سینماگران متعددی از ایران، پیروز به دریافت جایزه از آن شده اند.

فیلم های بچه های آسمان، رنگ خدا و باران اثر مجید مجیدی هر سه جایزه اصلی این فستیوال را از آن خود نموده اند. عباس کیارستمی و رخشان بنی اعتماد هم در ادوار این جشنواره، رئیس هیأت داوران بوده اند. اساساً ایرانی ها چه مسافران و چه مهاجران در مونترال خوش درخشیده اند. با آن ها می توان درمحلۀ NDG و محلۀ وست آیلند دیدار کرد. گرچه ایرانی ها در محله های دیگر هم اقامت دارند اما محل تجمع شان این دو محله به حساب می آید. فروشگاه های متعدد ایرانی، حال و هوای وطن را برای همۀ آنها فراهم نموده است. اگر مونترال را برای زندگی انتخاب کردید، حتماً نان سنگک برشته و تنوری شاطر عباس در محله NDG خیابان شربروک را تجربه کنید.

انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 167

به "گردش مونترال در تور کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "گردش مونترال در تور کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش مونترال در تور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید