راهنمای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

اهمیت دادن دولت کانادا به انرژی های نو و تجدید پذیر برای جایگزینی با سوخت های فسیلی فصل جدیدی برای محصلین و متخصصین رشته برق گشوده است، رشته تحصیلی مهندسی برق در کانادا در دانشگاه های زیادی ارائه میشود و شما به راحتی در تناسب با علاقه خود میتوانید در هر کدام به ادامه تحصیل بپردازید.

راهنمای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شرایط تحصیل در رشته‌ مهندسی برق در کانادا

به طور عمومی برای تحصیل در کانادا (و از جمله تحصیل در رشته ‌ی مهندسی برق) شرایط کلی ‌ای وجود دارد که متناسب با رشته‌ مورد نظر و دانشگاهی که درخواست تحصیل برای آن فرستاده می‌شود ممکن است قدری متفاوت باشد. متقاضیان برای تحصیل در مقطع لیسانس و مقاطع بالاتر، می‌بایست با نمره‌ های قابل‌ قبول، مقطع قبلی را در کانادا و یا در موسسه‌ی معادلی در کشوری دیگر به پایان رسانده باشند. از طرف دیگر، از آن‌ جا که بیشتر دانشگاه ‌های این کشور دوره ‌های تحصیلی خود را به انگلیسی ارائه می‌دهند (و در موارد محدودی به فرانسوی)، متقاضی می ‌بایست مدرکی داشته باشد که تسلط او را به انگلیسی یا فرانسوی نشان بدهد. برای زبان انگلیسی این کار از طریق شرکت در آزمون‌ هایی مثل آزمون تافل برای کانادا یا آیلتس انجام می ‌شود. البته معمولا دانشگاه‌های فرانسوی‌ زبان کانادا از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌ها می ‌خواهند تا در آزمون زبانی که خودشان برگزار می‌کنند شرکت کنند.

به غیر از این شرایط عمومی که عموما برای تحصیل در رشته‌ لیسانس صادق است، کسانی که می‌ خواهند در مقطع تحصیلات تکمیلی (یعنی کارشناسی ارشد و دکتری) در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند، می ‌بایست سوابق کار های پژوهشی خود را (مثل مقالات، شرکت در کنفرانس ‌ها و دوره‌ های اینترنشیپ) را به همراه توصیه ‌نامه ‌هایی که از اساتید خود دریافت کرده‌ اند، برای دانشگاه مقصد ارسال کنند. این شرایط از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و برای اطلاع دقیق از آن ‌ها، می‌ بایست به وبسایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه کنید.

همچنین بعضی از دانشگاه ‌ها ارسال مدارک از طریق پست را الزامی می‌ دانند و از دانشجو می‌ خواهند تا نسخه‌ فیزیکی مدارک خود را (مثل کارنامه، مدارک هویتی و اسناد مشابه) ترجمه کنند، به تایید نهاد های قضایی موجود در کشور خود برسانند و سپس آن‌ها را به دانشگاه ارسال کنند.

شهریه و مدت زمان دوره ‌های آموزشی رشته مهندسی برق در کانادا

مدت زمان تحصیل در رشته ای در کانادا در مقطع لیسانس بین سه تا چهار سال در نوسان است و به دانشگاهی که در آن تحصیل خواهید کرد بستگی خواهد داشت. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا و همینطور دکتری، بنا به نوع مدرکی که در حال گرفتن آن باشید، بین یک تا سه سال طول خواهد کشید. سال تحصیلی در کانادا معمولا از سپتامبر آغاز می شود و تا آوریل یا می ادامه خواهد داشت و از دو ترم تشکیل می شود. بیشتر دانشگاه ها ترم سومی را هم در تابستان ارائه می دهند. برای دانشجویان ممکن است که در نقاط مختلفی از سال تحصیل خود را در دانشگاه آغاز کنند اما در بیشتر موارد آغاز ترم تحصیلی در سپتامبر و یا ژانویه خواهد بود.

تعیین میزان شهریه دانشگاه های کانادا بر عهده خود این موسسات است و به چند عامل بستگی دارد: این که در چه رشته ای و چه مقطعی علاقمند به تحصیل هستید، این که آیا کانادایی هستید و یا از کشوری دیگر اقدام به تحصیل در کانادا کرده اید و این که متقاضی تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی هستید و یا لیسانس. بر طبق آخرین گزارشی که اداره آمار در کانادا تهیه کرده است، میزان این شهریه از 7000 دلار تا 20000 دلار در نوسان است. اما بد به دلتان راه ندهید! اگر که سابقه تحصیلی مناسبی در مقاطع پیشین دارید، بورسیه ها و کمک هزینه های زیادی در کانادا وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بدون نگرانی از مسائل مالی، در رشته مهندسی برق، در هر کدام از دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازید.

دانشگاه ها دارای رشته برق در کانادا

دست شما برای تحصیل در رشته ی مهندسی برق در کانادا بسیار باز است! چرا که بیش از هجده دانشگاه در این کشور وجود دارد که این رشته را ارائه می دهد. اما بنا بر معیار QS (که هر ساله دانشگاه ها را بر اساس کیفیت آن ها دسته بندی می کند)، بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته ی مهندسی برق در سال 2021 عبارتند از:

  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه کینگستون
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه واترلو

برای شرکت در کلاس آیلتس در کانادا با ما در تماس باشید.

انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 22 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 572

به "راهنمای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید