مهماننوازترین شهرهای کانادا

اخیراً طی یک سنجش، کانادا به عنوان دهمین کشور مهمان نواز دنیا معرفی شد. این مسئله برای کسانی که تصور می­کردند خیلی مهمان نواز و متواضع هستند شوکه کننده بود! حس مهمان نوازی در شهرهای کوچک از همه بیشتر است. نوزده شهر یاد شده در لیست، نمونه­هایی عالی هستند که مهربانی کانادایی­ها را نشان می­دهند. تعداد جوامع تحسین برانگیز واقعا زیاد است، و تلاش شده شهرهای منتخب از سراسر کانادا در لیست گنجانده شوند. به این ترتیب نام شهرهایی که از این نظر برجسته­تر از سایرین هستند، قید شده تا بدانید مردم محلی چقدر مهربان هستند.

مهماننوازترین شهرهای کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آلبرتا، کنمور

مدت­ها پیش، یک کمدی خیابانی در کانادا اجرا شد که یک شخصیت فوق العاده به نام «مایک از کنمور» در آن وجود داشت. از آن زمان تا کنون، ساکنان خوش طینت آلبرتای غربی با کنایه ­ها کنار آمده اند. خوشبختانه ساکنان کنمور بسیار شوخ طبع هستند و با مایک بیچاره هم مشکلی ندارند. به علاوه خوشحال می­شوند که جاذبه ­های فراوان جامعه خود، از جمله طبیعت بی نظیرش را به مهمانان نشان بدهند.

کربری، مانیتوبا

کربری کوچک بهترین جلوه زندگی روستایی را به نمایش می­گذارد. این منطقه به نام «شهر کینگ اسپاد» معروف است و ساکنان آن برای کمک به یکدیگر از هیچ تلاشی دریغ نمی­کنند. افزون بر آن، مهمانانی که برای بازدید از ساختمان­های میراث جهانی در خیابان اصلی، باغ­های زیبا و موزه ­های کوچک می­آیند را به گرمی می­پذیرند. چهارشنبه بازار عصرانه کشاورزان نیز بهترین محل برای خرید انواع توت و غذاهای مختلف است. تازه می­توانید به صحبت­های کوچه بازاری هم گوش بدهید!

دیگبی، نووا اسکاتیا

این شهر نووا اسکاتیا به لذیذترین خوراک حلزون دنیا معروف است و مهمان­نوازی اهالی آن نیز زبانزد می­باشد. همه اهالی با کمال میل حاضرند از مهمانان پذیرایی کنند تا اوقات خوشی را در شهر بگذرانند. از جمله معرکه­ترین امکانات رفاهی برای مهمانان می­توان به گردش همراه شکارچیان محلی لابستر و استخرهای فوق العاده آب گرم در هتل­های تاریخی اشاره کرد.

ادمونستون، نیوبرونسویک

اگر می­خواهید از مسیرهای زمینی در کانادا گردش کنید، احتمالاً از ورود به ادمونستون خیلی خوشوقت خواهید شد. جمعیت این شهر از 17 هزارنفر کمتر است اما بعد از طی مسیر یک بزرگراه طولانی که به کبک شرقی ختم می­شود، قطعاً ورود به یک شهر آباد لذتبخش خواهد بود. کمی بعد از ورود به ادمونستون خواهید فهمید که جاذبه این شهر فقط به یک محل توقف ختم نمی­شود. طی اولین سفری که به این محل داشتم و حین جستجو برای پارک بازی سگ­ها راه را گم کردم، متوجه شدم ساکنان دوزبانه این محل همیشه آماده کمک به مهمانان هستند. حتی وقتی درخواست راهنمایی کردم خود شهردار نیز پاسخ داد!

هی ریور، مناطق شمال غرب

هی ریور با نام «استخر شمال» هم شناخته می­شود. این مکان علاوه بر زیبایی بسیار، امکانات و منابع فراوانی نیز دارد و توریست­ها می­توانند از آنها بهره ببرند. کسانی که در صنعت گردشگری مشغول هستند، مفتخر می­شوند که مردم را راهنمایی کنند. اگر می­خواهید در فعالیت­هایی مانند قایق سواری، گردش یا حتی گلف شرکت کنید به خوبی از شما استقبال خواهد شد. اگر خوش شانس باشید می­توانید به کارناوال کامبا در مراسم K’atl’odeeche ملل اول نیز برسید. در این مراسم، تماشاچیان می­توانند از بازی­های گروهی و مسابقه سورتمه سواری سگ­ها لذت ببرند.

لابرادور سیتی، نیوفاندلند

لاب سیتی (که عملاً یک شهر است و جمعیتی حدود 7000 نفر دارد) به مهمان نوازی و تواضع فوق العاده ساکنان لابرادور معروف است. از ابتدا تا انتهای مسیر مسابقه کاین، بزرگترین مسابقه ماشین برف­روی جهان، در این شهر قرار دارد. داوطلبان مشتاق و علاقمندان از سراسر جهان به این شهر می­آیند. مسابقه کاملاً دوستانه برگزار می­شود و همه احساس راحتی خواهند داشت.

لا مالبای، کبک

لا مالبای زیبا در حوزه رودخانه سنت لارنس قرار دارد و مدت­هاست که به عنوان یکی از زیباترین اقامتگاه ­های کبک شناخته شده است. با این حال، شهرت و امکانات جدید این شهر همیشه در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارند و مهمانان می­توانند از این محل لذت ببرند. در این شهر امکانات جذابی از جمله رستوران­های شیک، هتل­ و فروشگاه وجود دارد.

لاکپورت، نووا اسکاتیا

به عنوان کسی که در نووا اسکاتیا بزرگ شده باید اعتراف کنم تصورات چندان درستی درباره مهمان نوازی این محل نداشتم، اما از مسافرانی که به لاکپورت سفر کرده اند، تعریف غریب نوازی فوق العاده­ای شنیده­ام که برایم غیرمنتظره بود. ساکنان این محل با کمال میل از مهمانان پذیرایی می­­کنند، تمام اطلاعات لازم را در اختیارشان می­گذارند و پیشنهاد می­دهند که آنها را برای گردش رایگان به جاذبه ­های مختلف راهنمایی کنند. به علاوه به مسافران تعارف می­کنند تا مهمان خانه ­هایشان شوند و برای یک شام خانوادگی پیش آنها بمانند، و حیاط­ خانه ­ها را به رایگان برای اقامت در اختیار مهمانان قرار می­دهند. همه این جاذبه ­ها تنها بخشی از زندگی روزمره لاکپورت را تشکیل می­دهند.

میسکاوچ، جزیره پرنس ادوارد

میسکاوچ یکی از جاذبه ­های جزیره ادوارد است که مسافران معمولاً به آن سر نمی­زنند، اما در حقیقت این محل ساکنان بسیار خونگرم و مهمان نوازی دارد. اگر قصد دارید به نانوایی­ها و موزه ­های محلی سر بزنید، منتظر باشید که ساکنان محل بیایند و با شما درباره سفرتان صحبت کنند. افراد محلی با اشتیاق به سخنان مهمانان گوش می­دهند!

مورتلاک، ساسکاچوان

مورتلاک کوچک ساسکاچوان (با جمعیت 261 نفر) اگر فستیوال سالانه توت ساسکاتون را برگزار نمی­کرد باز هم ارزش بازدید را داشت. جذابیت این شهر فقط به میوه محلی­اش محدود نمی­شود، بلکه مورتلاک مقصد بسیار زیبایی برای سفر هم به شمار می­­آید. ساکنین محل بسیار خونگرم هستند و فرصت­های زیادی برای تماشای پرندگان و لذت بردن از تاریخ محلی، جاذبه ­های فولکلور و باستانی وجود دارد که ساکنین بسیار خوشوقت می­شوند مهمانان را برای بازدید از آنها دعوت کنند.

دریاچه نیاگارا، اونتاریو

دریاچه نیاگارا به لطف کارخانجات تولید نوشیدنی (بهترین نوشیدنی سازی­های کانادا)، فستیوال­های فوق العاده (شامل فستیوال شاو که شهرت جهانی دارد)، مهمانخانه ­های زیبا و ابنیه میراث جهانی به یکی از مقاصد محبوب توریست­ها تبدیل شده است. اما میزان صمیمیتی که در این شهر وجود دارد، حتی از شهرهای مهمان­نواز معروف جهان نیز بیشتر است و به خوبی حس خواهید کرد که مردم از حضور شما خوشوقت هستند.

چشمه ­های آب گرم رادیوم، بریتیش کلمبیا

این جامعه کوچک حدود 800 نفر جمعیت دارد و در فاصله 90 دقیقه­ای از بانف واقع شده است، اما حتما متوجه تفاوت آن با مراکز توریستی دیگر خواهید شد. در این محل کوهستان­ها، رودخانه ­ها، مسیرهای گردشی و پارک­های متعدد و البته چشمه ­های آب گرم فراوانی وجود دارند که در کنار مهمان نوازی ساکنین، باعث شده رادیوم به یکی از برجسته­ترین مقاصد توریستی تبدیل شود.

رنکین اینلت، نوناووت

اگر می­خواهید در رنکین با کسی خودمانی شوید، فقط باید صحبت هاکی را به میان بکشید!

جوردین توتو، بازیکن سابق NHL که اولین ورزشکار اینوک در هاکی حرفه­ای است، اخیرا بازنشسته شده و به عنوان قهرمان رنکین اینلت شناخته می­­شود. ساکنین محل عاشق مهمانانی هستند که مایلند درباره سوپراستار این ناحیه و اتفاقاتی که در جامعه رنکین می­افتد صحبت کنند. اگر در فصل بهار از این ناحیه بازدید کردید، حتما به مراسم­های سالانه پاکالاک تایم سر بزنید. در این مراسم­ها از مهمانان دعوت می­شود تا در مسابقه­ ماشین برف­رو، رقص میدانی، بازی­های کودکانه و جاذبه ­های دیگر شرکت کنند.

بندر ساکس، مناطق شمال غرب

همه اهالی بندر ساکس اهل صحبت نیستند، چون بیشتر ساکنین این محل را گاوهای عنبر تشکیل می­دهند! بیش از نصف جمعیت گاوهای عنبر دنیا در بندر ساکس زندگی می­کنند و بازدید از آنها (البته از فاصله مناسب و امن) می­تواند تجربه­ای عالی باشد. پس از بازگشت از دامن طبیعت، می­توانید با ساکنین صحبت کنید. اهالی ساکس آنقدر مهمان­نوازند که حس می­کنید در وطن خودتان هستید. کمپانی­های مخصوص برگزاری تور آماده استقبال از گردشگران هستند و برنامه ­های گردش و بازدید از جاذبه ­های هنری و فرهنگی محلی نیز برای مهمانان تدارک دیده شده است.

استرتفورد، اونتاریو

ساکنین محلی استراتفورد آنقدر خونگرم و دوستانه هستند که هرگز متوجه نمی­شوید چقدر اغراق آمیز از شهر خود تعریف می­کنند. این شهر به فستیوال معروف شکسپیر استرتفورد، فستیوال موسیقی تابستانه معروف می­باشد و خواننده معروف پاپ جاستین بیبر نیز اهل همینجاست. فرقی نمی­کند یک هنرپیشه برنده جایزه اسکار باشید یا مهمان ساده­ای که برای گردش آمده است، در استرتفورد از تمام افراد به گرمی استقبال می­­شود.

استفن­ویل، نیوفاندلند

اماکن متعددی هستند که ادعای مهمان­نوازی می­کنند اما هیچکدام آنها به پای استفن­ویل نمی­رسند. این شهر در غرب نیوفاندلند واقع شده و به فستیوال سه هفته ای ورود دوستانه خود که هر سال برگزار می­شود، معروف است. این ناحیه زمانی محل پایگاه هوایی امریکن هارمون بود و به همین دلیل، مردم به استقبال از مهمانان خارجی عادت دارند. ساکنین این محل امکانات مختلفی از جمله برگزاری اردو، کنسرت و تورهای ATV ارائه می­دهند تا مهمانان از اقامت خود بهترین خاطره را داشته باشند.

منبع: travelawaits.com
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 678

به "مهماننوازترین شهرهای کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهماننوازترین شهرهای کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهماننوازترین شهرهای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید