دولت فدرال قصد دارد در 3 سال آینده بیش از 1.2 میلیون مهاجر به کشور کانادا بیاورد

دولت فدرال کانادا با وجود موانع ایجاد شده در همه گیری ویروس جهانی کرونا، قصد دارد بیش از 1.2 میلیون مهاجر را طی سه سال آینده به این کشور بیاورد.

دولت فدرال قصد دارد در 3 سال آینده بیش از 1.2 میلیون مهاجر به کشور کانادا بیاورد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت، از برنامه سه ساله "بلند پروازانه" مهاجرتی رونمایی کرد که از جمله اهداف این برنامه؛ آوردن کارگران ماهر ، اعضای خانواده و پناهندگان به کانادا است.

کانادا قصد دارد شرایطی را فراهم ‌کند که 401000 نفر در سال 2021 ، 411000 نفر در سال 2022 و ،421000 نفر در سال 2023 اقامت دائم داشته باشد.

در برنامه سال گذشته قول داده شده بود که بیش از یک میلیون مهاجر در طی یک دوره سه ساله به این کشور بیایند ، اما بحران COVID-19 و محدودیت های ناشی از سفر روند کار را کندتر کرده است. مندیچینو گفت که دولت همچنان به از تازه واردان به عنوان ابزاری برای حفظ اقتصاد کانادا استقبال می‌کند.

مندیچینو در یک کنفرانس خبری در اوتاوا گفت؛ که مهاجران، به هدایت افزایش جمعیت و رشد اقتصادی که هزینه برنامه های حیاتی مانند مراقبت های بهداشتی را می پردازند ، کمک می کنند.

وی گفت: "به زبان ساده ، ما به کارگران بیشتری احتیاج داریم و مهاجرت راهی برای رسیدن به آن است."

مندیچینو اظهار داشت که اطمینان دارد دولت می تواند با وجود محدودیت های سفر ضمن رعایت اقدامات ایمنی مانند قرنطینه های اجباری ، اهداف مورد نظر را با وجود بحران بهداشت جهانی محقق کند.

وی گفت که هدف دولت جلب کارگران برای پر کردن شکاف های نیروی کار در مناطقی است که کمبود نیرو دارند.

هم‌چنین ادامه داد؛ "با استخدام تقریبا 60 درصد از کل پذیرفته شدگان در کلاس‌های اقتصادی ، برنامه ما همچنان بر رشد اقتصادی کانادا متمرکز خواهد بود."

تجزیه و تحلیل برنامه سال آینده شامل موارد زیر است:

  • 232000 مهاجر در طبقه اقتصادی.
  • 500/103 در کلاس خانواده.
  • 500/59 پناهنده و افراد تحت حمایت.
  • 500/5 به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه.

هدف اتاوا در سیاست های مهاجرتی، جذب استعدادهای برتر در یک بازار رقابتی جهانی است در حالی که خانواده ها را متحد می کند و به افراد آواره در اثر فاجعه ، درگیری و آزار و اذیت پناه دهد.

دولت فدرال در برنامه سه ساله آخر خود تلاش کرده تا امسال 341000 مهاجر ، سال آینده 351000 و در سال 2022 ، 361000 مهاجر بیاورد.

دولت رقم دقیقی از تعداد مهاجرانی که در سال جاری به کانادا وارد شده اند ارائه نکرده است.

راکل دانچو ، منتقد محافظه کار ، این اعداد را "خیالی محض" خواند و گفت که دولت با وجود محدودیت های مرزی و بسته شدن سفارتخانه ها و دفاتر در سراسر جهان ، برنامه ای برای جذب ایمن تعداد زیادی مهاجر ندارد.

وی گفت: "هیچ راهی برای اتفاق افتادن وجود ندارد. آزمایش COVID-19 گام مهمی در کمک به افرادی است که در طی همه گیری این ویروس وارد کشور می‌شوند، اما دولت در پردازش این فرآیند موفق نبوده است."

وی گفت: دولت ترودو باید برنامه مشخصی را برای ورود ایمن مردم در هنگام بیماری همه گیر کرونا به کشور و ادغام آنها در جامعه کانادا ارائه دهد.

وی افزود: "کانادا همچنین باید به افرادی که آن را می خواهند و در حال حاضر در کشور هستند ، مانند کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی با پیشنهاد شغلی ، وضعیت اقامت دائم بدهد"

وی گفت: "در واقع کانادا می تواند با قانون‌مند کردن شرایط مهاجران، پناهندگان و افراد فاقد سند، رویکردی انسانی داشته باشد.

لیا نورد ، مدیر ارشد استراتژی های نیروی کار و رشد فراگیر اتاق بازرگانی کانادا ، گفت که دولت باید کاملاً بر روی تطبیق مهاجران اقتصادی با کمبود کارگر در بخشها و مناطق مختلف کشور تمرکز کند.

نورد گفت ، با وجود تغییر در بازار کار و جهش عمده نرخ بیکاری از زمان بروز همه گیری ویروس کرونا، شکاف ها در بازار همچنان ادامه دارد - و مهاجرت همچنان نقش مهمی در پر کردن کمبودهای مداوم کار خواهد داشت.

وی گفت: "ما در وضعیتی نسبتاً عجیب قرار داریم که نرخ بیکاری بالاتری نسبت به چند سال گذشته داشته ایم. قبل از بحران نرخ بیکاری کم سابقه ای وجود داشت که اکنون  متفاوت است."

"اما هنوز در وضعیتی هستیم که جای خالی مشاغل وجود دارد و باید در سراسر کشور پر شود. مهاجرت می تواند نقش مهمی در تنوع و رشد اقتصادی ، بلکه در پر کردن شکاف های بازار کار نیز داشته باشد."

شورای مشورتی دولت در زمینه رشد اقتصادی توصیه کرد که کانادا جهت تحریک اقتصاد و مقابله با مشکلات بازار کار جمعیت سالخورده و نرخ زاد و ولد ، هم‌چنین سطح مهاجرت سالانه خود را به 450000 نفر در سال 2021 افزایش دهد.

انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 407

به "دولت فدرال قصد دارد در 3 سال آینده بیش از 1.2 میلیون مهاجر به کشور کانادا بیاورد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دولت فدرال قصد دارد در 3 سال آینده بیش از 1.2 میلیون مهاجر به کشور کانادا بیاورد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت فدرال قصد دارد در 3 سال آینده بیش از 1.2 میلیون مهاجر به کشور کانادا بیاورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید