مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

شاید ماجرای جنجالی رامبد جوان و نگار جواهریان را به خاطر داشته باشید که سعی کردند فرزندشان را در کانادا به دنیا بیاورند تا ایشان شهروند قانونی کانادا شوند، بله این هم یک روش مهاجرت به کانادا است و فرزندان خوش شانسی که والدینشان برایشان از قبل تولد این هدیه را در نظر گرفته اند می‌توانند با شرایط قانونی شهروند کانادا شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: توجه داشته باشید که کانادا از آن دسته کشورهایی است که از سیستم حق خاک پیروی می‌کند و برای کسانی که قصد مهاجرت فرزندشان به کانادا از این طریق را دارند بسیار مناسب است. نام دقیق‌تری که برای این روش دیده می‌شود jus soli است. طبق این قانون اگر فردی در قلمرو و یا خاک کشور دیگری متولد شود شهروند همان کشور می‌گردد و می‌تواند از حقوق شهروندی استفاده نماید. کشورهای محدودی چنین شرایطی را مورد تأیید قرار داده‌اند اما کانادا از دسته کشورهایی است که توانسته این رویه را به شکل دقیق و البته تخصصی پیش بگیرد. ما جدیدترین قوانین در این زمینه را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

در نظر داشته باشید که یکی از روش‌های موجود اخذ پاسپورت از طریق گردشگری تولد است. در این روش فرد به عنوان توریست وارد خاک این کشور شده است و فرزند خود را به دنیا می‌آورد به این ترتیب می‌توانید از طریق فرزند خود پاسپورت کشور دوم اخذ نماید.

آیا باید پدر و مادر فرد متولد کانادایی باشند؟

نیازی به کانادایی بودن پدر و مادر نبوده و کافی است فرزند در خاک این کشور متولد شود. حال یک موضوع دیگر را با هم مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. در نظر داشته باشید که فرزند کانادایی نمی‌تواند سبب شود که پدر و مادر کانادایی باشند. این روند به نوبه خود در لیست سخت‌گیری‌های جدید مهاجرت به کانادا از طریق تولد دیده می‌شود. در واقع فرزند شما برای کانادا مفید خواهد بود نه خود شما!

به این نکته دقت نمایید اگر شما در گردشگری تولد شرکت نمایید در زمان ورود به کانادا کسی از شما در خصوص بارداریتان نخواهد پرسید این در حالی است که اگر در زمان ورود متوجه شوند که شما از ویزای توریستی استفاده کرده‌اید تا فرزند خود را در این کشور به دنیا آورید قطعاً با محدودیت همراه خواهید شد و سختگیری‌ها بیشتر می‌شود.

برای کسانی که قصد دارند بصورت غیر قانونی و بدون طی مراتب و به نوعی با کلک زدن به دولت کانادا این کار را انجام دهند در مورد این موضوع سخت‌گیری‌های جدید اعمال شده که در صورتی که فرد در دوران بارداری بیش از 6 ماهه باردار باشد اجازه پرواز نخواهد داشت و اگر زیر 6 ماه باشد به دلیل محدودیت حق حضور در کانادا که فقط 6 ماه است به دنیا آوردن فرزند در این کشور سخت تر از قبل شده.

 امروزه بسیاری از خانواده ها از تمام کشورهای جهان تمایل دارند فرزند خود را در کانادا به دنیا آورند تا از این طریق از شرایط حقوق شهروندی برخوردار شده و فرزند آنها دارای تابعیت کانادا باشد. طبق قوانین مهاجرت کانادا، بدون توجه به تابعیت پدر و مادر، نوزادانی که در خاک کانادا به دنیا بیایند شهروند کانادا محسوب می شود و از تمام شرایط و تسهیلات برخوردار می باشد.

کودکانی که در کشور کانادا متولد می‌شوند از تمام امکانات آموزشی، رفاهی، خدمات درمانی، بیمه و غیره برخوردار هستند و آنچه را که نیاز داشته باشند به صورت مادام العمر در اختیار دارند. خدماتی که برای کودکان این کشور ارائه می‌شود برای نوزادانی که تابعیت کانادا را نیز به دست می آورند یکسان در نظر گرفته شده است. قوانین مهاجرتی برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق تولد فرزند بسیار ساده است. برای این کار کافی است مدارک لازم را در اختیار داشته باشید؛ به راحتی می توانید به کشور کانادا سفر کنید و فرزند خود را در کانادا به دنیا بیاورید.

توجه داشته باشید که تولد فرزند در بیمارستان های کانادا هزینه هایی دارد که کم هم نیستند و برای اقدام از این طریق بهتر است ثابت کنید که اقوامی در کانادا دارید که برای نگهداری از شما به آنها نیاز دارید.

در چه کشورهایی می توانیم با تولد فرزند اقامت بگیریم؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که قانون اخذ تابعیت کشور کانادا به وسیله قانون شهروندی این کشور تعریف می گردد که معین می نماید چه کسی واجد شرایط لازم برای اخذ تابعیت کانادایی است. اخذ تابعیت کشور کانادا با تولد کودک در خاک کشور کانادا بر اساس اصل خاک بدست می آید. این در حالی است که قانون اصل خاک در حال از بین رفتن در برخی از کشورها است.

در برخی از کشورها مانند مالت و هند با مرور زمان این اصل کاملا از بین رفت. در حالی که تمایل به زندگی در یک کشور پیشرفته برای بسیاری از ما وجود دارد، باید بدانیم که قانون اصل خاک در بسیاری از کشورهای پیشرفته؛ مانند استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، نیوزیلند، اسپانیا و انگلستان و غیره دارای محدودیت است. در این کشورها تنها کودکانی شامل قانون اصل خاک خواهند شد که یکی از والدین آن ها دارای تابعیت آن کشور باشد. کانادا و آمریکا تنها کشورهای پیشرفته و البته عضو هفت کشور بزرگ صنعتی جهان هستند که قانون اصل خاک را پذیرفته اند. این در حالی است که مهاجرت در کشور کانادا به علت سیاست های گستردی مهاجرپذیری آن مجذوب کنندهیت منحصر بفردی برای مهاجران دارد.

تولد فرزندان در کانادا برای افراد غیر مقیم این کشور

باید بدانید که در حال حاضر کشور کانادا به عنوان یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته جز گزینه های محدود اعطای تابعیت بی قید و شرط برای کودکانی است که در خاک این کشور به جهان می آیند، بشمار میرود. چنانچه فرزند شما در کشور کانادا به جهان بیاید، می توانید اطمینان حاصل کنید که به عنوان شهروند کشور کانادا، دارای شناسنامه کانادایی خواهد بود. این در حالی است که لازم نیست شما یا همسرتان مقیم کشور کانادا باشید. اخذ تابعیت کشور کانادا به وسیله فرزند شما به صورت خودکار انجام خواهد شد.

حقوق و امتیازات تولد فرزند در کانادا

طبق اصل خاک که در قانون شهروندی کشور کانادا بازتاب یافته است، تمامی کودکان که در سرزمین کانادا به جهان بیایند به غیر از فرزندان دیپلمات های مستقر در این کشور به طور خودکار پس از تولد در خاک این کشور، جزء شهروندان این کشور محسوب می شوند. لذا در قانون امتیازاتی و حقوقی برای تابعیت کانادایی این کودکان در نظر گرفته شده است. اول از هر چیز این نوزادان این حق را دارند که برای بقیه عمر خود در کشور کانادا سکونت داشته باشند. لذا در صورتی که کودکان شما در جایی دیگر ساکن شوند نیز می توانند در هر زمانی که بخواهند بدون احتیاج به اخذ ویزا به این کشور سفر نمایند یا برای تحصیل از امکانات آموزشی وسیع کشور کانادا بهرمند شوند.

البته فرزندانی که در این کشور به جهان بیاند می توانند از مزایای اجتماعی و حق تحصیل رایگان در این کشور بهرمند شوند. بعلاوه از قلم نیاندازید که در چنین حالتی، والدین فرزندان نمی توانند از شرایطی ویژه ایی برای مهاجرت به کانادا بهرمند شوند. اگر شما به عنوان والدین یک نوزاد که در کشور کانادا به جهان آمده است، بخواهید بعد از به جهان آمدن کودک دلبندتان در این کشور اقامت کنید باید به اداره مهاجرت این کشور درخواست خود را به وسیله یکی از برنامه های مهاجرتی ارائه دهید و اینکه فرزند شما کانادایی هست هیچ مزیتی برای شما در برنامه مهاجرتی نخواهد داشت. البته شما هم می توانید بعد از به جهان آمدن فرزندتان، مانند بسیاری دیگر از والدین، به همراه فرزندتان به کشور خود برگردید.

در چنین شرایطی فراموش نکنید که فرزندتان وقتی به سنی مناسبی برسد می تواند برای داشتن شرایط بهتری برای زندگی و کار به کشور کانادا برگردد. این در حالی خواهد بود که فرصت یک زندگی درخشان در کشور کانادا در انتظار وی خواهد بود.

چه قوانین برای تولد کودکان در کانادا وجود دارد؟

همان طور که گفتیم روند تولد فرزند و اخذ شهروندی کشور کانادا برای نوزادان، در کشور کانادا غیر قانونی نیست. شما می توانید در هر شرایط با هر نوع ویزایی فرزند خود را در کشور کانادا به جهان بیاورید. فرزندان شما می توانند در صورتی که در خاک کشور کانادا به جهان بیایند بر طبق الزامات موجود در بخش پنج قانون شهروندی کشور کانادا، شهروند این کشور محسوب شوند. بسیاری از افراد برای تحقق این هدف از ویزای تورسیتی استفاده می نمایند. در صورتی که زن باردار بخواهد به کشور کانادا سفر کند تا نوزاد خود را به جهان بیاورد، فرآیند ارزیابی تقاضای وی به علت باردار بودن دچار اختلال نخواهد شد.

البته وی باید برنامه ریزی درستی برای به جهان آمدن فرزندش در زمان اقامتش در کشور کانادا انجام دهد. اما روند پیگیری درخواست وی بر اساس تعریف اداره مهاجرت مربوط به شایستگی و محل کار این زن در کشور مبدا مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورتی که فرزند یک مرد در کشور کانادا به جهان بیاید، وی می تواند برای دیدار فرزندش در کشور کانادا درخواست اخذ ویزا دهد.

البته نباید فراموش کرد که فرزندان شما نمی توانند تضمین نماینده اقامت و تابعیت شما در کشور کانادا باشد. هر چند که روندی برای اسپانسرشیپی والدین وجود دارد ولی این مقوله بسیار محدود است و مربوط به زمانی میگردد که فرزند شما دارای کار و عایدی کافی برای حمایت مالی از شما باشد. البته اگر هدف شما از به جهان آمدن فرزندتان در خاک کشور کانادا، اخذ تابعیت کودکتان باشد، این مسئله حائز اهمیت نخواهد بود. اما اگر شما در خود کشور کانادا باردار شدید، شاید اخذ اقامت دائم در کشور کانادا یکی از اصلی ترین نگرانی های شما باشد. ما در این مطلب سعی می کنم برای این نگرانی شما جوابی درست ارائه کنیم.

چنانچه فرزند شما در کشور کانادا به جهان بیاید، آیا شما نیز شرایط اقامت در کانادا را خواهید داشت؟

همانطور که گفتیم فرزندان شما تضمین نماینده اقامت شما در این کشور نخواهد بود. البته روند تقاضای مهاجرت و اقامت دائم افراد بعد از به جهان آمدن فرزندانشان دچار اختلال نخواهد شد. تقاضای مهاجرت و پناهندگی افراد فقط بر اساس شایستگی و توانایی اثبات شده این افراد آنالیز می گردد. البته گفتنی است که در قانون این کشور راههای وجود دارد که والدین فرزندان متولد در کشور کانادا می توانند بر اساس آن ها درخواست اقامت این کشور را داشته باشند.

اما هزینه بچه دار شدن در کانادا

اول از هر چیز هزینه هایی که شما برای اقامت خودتان در کانادا و دریافت ویزا (کار، دانشجویی و توریستی) که باید متقبل شوید را در این مطلب نادیده می گیریم. اگر شما مقیم کشور کانادا باشید، به سیستم بهداشت و سلامت این کشور دسترسی خواهید داشت و می توانید از سیستم بهداشت و سلامت عمومی این کشور با بودجه دولتی بهرمند شوید. البته اگر خواستار داشتن اتاق خصوصی در بیمارستان باشید باید در حدود چند صد دلار هزینه کنید.

اگر شما مقیم کشور کانادا نیستید و با ویزای ویزیتوری یا توریستی به این کشور آمده باشید. تمام هزینه های شما به صورت آزاد محاسبه می گردد. مگر اینکه برنامه های بیمه بین المللی سلامت را داشته باشید در این صورت بر اساس نوع بیمه شما درصدی از هزینه ها را بیمه پرداخت می نماید. البته می توانید از بیمه خصوصی برای مهاجران این کشور هم بهره ببرید. معمولا در صورتی که فرزند شما به صورت طبیعی به جهان بیاید باید انتظار یک صورت حساب در حدود 5 الی 8 هزار دلار کانادا را داشته باشید و اگر که فرزند شما به صورت سزارین به جهان بیاید باید انتظار یک صورت حساب در حدود 10 الی 12 هزار دلار کانادا را داشته باشید.

ثبت تولد فرزند شما در کانادا

شناسنامه فرزندان به وسیله شهرداری ها در هر استان صادر می گردد. بعد از تولد فرزندتان باید در اسرع وقت با دردست داشتن مدارک خودتان و گواهی تولد بیمارستان برای دریافت شناسنامه اقدام کنید.

اگر در هر یک از استان ها زندگی می کنید و یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم هستید، می توانید درخواست شماره بیمه اجتماعی فرزند خود را ارائه کنید. برای استانهای بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک و ساسکاچوان نیز این گزینه را دارید که همزمان با شناسنامه فرزند خود اقدامات لازم را در مورد شماره بیمه اجتماعی فرزندتان را انجام دهید.

بعلاوه می توانید همزمان با ثبت ولادت فرزند خود، از مزایای داشتن کودک در کانادا نیز بهره ببرید. در این صورت اطلاعات موجود در فرم ثبت نام تولد به وسیله یک شبکه ارتباطی امن به صورت الکترونیکی به آژانس عایدی کانادا (CRA) ارسال می گردد. مزایای برنامه کودک کانادا شامل مزایای مالیات کودک کانادا (CCTB)، یاری جهانی مراقبت از کودک (UCCB)، اعتبار (GST, HST) است. هرگونه برنامه استانی و دولت فدرال کانادا که مرتبط با مزایای داشتن کودک در کشور کانادا است، به وسیله CRA اداره می گردد.

انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 125

به "مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند" امتیاز دهید

3 کاربر به "مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید