برنامه مهاجرتی به کانادا از طریق سرمایه گذاری

روشهای مختلفی برای مهاجرت به کشور ثروتمند کانادا وجود دارد، یکی از این گرانترین این روشها، شیوه سرمایه گذاری است که طرح ها و روشهای مختلفی در ایالات مختلف کانادا به اجرا گذاشته شده است.

برنامه مهاجرتی به کانادا از طریق سرمایه گذاری

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در کانادا برنامه های مختلفی برای سرمایه گذاری پیش روی شماست. هدف کانادا از این برنامه ها جذب سرمایه خارجی، کارآفرینی و رونق اقتصادی کشورش است. از سال 2014 سرمایه گذاری غیرفعال در تمام استان ها (به جز کبک) متوقف شده و فقط امکان سرمایه گذاری فعال وجود دارد. (سرمایه گذاری غیرفعال یعنی مبلغی را برای مدت مثلا 5 سال به یکی از مراکز مالی کانادا واگذار کنید. اما سرمایه گذاری فعال شامل کارآفرینی، ثبت شرکت و … است.)

اگر رزومه تحصیلی قوی ندارید یا سنتان بالا رفته، سرمایه گذاری روش مناسبی برای شماست. مخصوصا اینکه با سرمایه گذاری می‌توانید همراه خانواده مهاجرت کنید. اما پروسه زمانی اقامت دائم از این روش، کمی طولانی و سخت است. از بین روش های متنوع سرمایه گذاری در کانادا، چند روش ربطی به اقامت دائم ندارند. مثلا خرید سهام بورس یا ملک در کانادا یک سرمایه گذاری به حساب می آید، اما هیچ اقامتی برای شما به همراه ندارد. پس در ادامه راجع به روش هایی که منجر به اقامت دائم کانادا می شوند توضیح می دهیم.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق ویزای استارتاپ

کارآفرینی در کانادا از روش های محبوب مهاجرت است. با راه اندازی استارتاپ هم می توانید به سودآوری برسید و هم برای اقامت دائم اقدام کنید. برای این کار یک طرح تجاری قوی لازم است. طرحی که نوآورانه باشد، اشتغال ایجاد کند و تایید دولت کانادا را بگیرد. در کنار بیزنس پلن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی بالای دیپلم و تجربه مدیریتی از شرایط الزامی هستند. همچنین باید سرمایه کافی برای حداقل 6 ماه زندگی در کانادا را داشته باشید. (این سرمایه برای خانواده های 2 تا 5 نفره به ترتیب 15000 دلار، 18000 دلار، 21000 دلار و 25000 دلار است.)

برای پیدا کردن حامی بیزنس پلن، می توانید با سازمان های مختلف تماس بگیرید. سختی کار همینجاست که با طرحتان، نظر یکی از شرکت های سرمایه گذاری معتبر را جلب کنید (لیست موسسات معتبر را از سایت مهاجرت کانادا ببینید.) اگر بتوانید موافقت یک یا حتی چند حامی را بگیرید برایتان نامه پذیرش طرح ارسال می شود. در نتیجه می‌توانید با طرح استارتاپ ویزایتان را بگیرید. هزینه مهاجرت به کانادا با ویزای کارآفرینی در حال حاضر 1540 دلار است. زمان بررسی هم 6 تا 12 ماه طول می کشد. خبر خوب اینکه با یک طرح بیزنس پلان تا 5 نفر از خانواده می‌توانند مهاجرت کنند.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت

اولین لازمه برای ثبت شرکت طرح تجاری است. بعد از تایید طرح توسط دولت کانادا، باید روند اداری را طی نمایید. با انجام مراحل ثبت برند، کارهای مالی، نام تجاری و… شرکت شما ثبت می شود. اما این شرکت درست مثل خرید ملک، ربطی به اقامت دائم ندارد! خب پس چرا داریم درباره ثبت تجاری حرف می زنیم؟ نکته اینجاست که اگر شرکت شراکتی باشد، یا مثلا 50 درصد سهام را به نام همسرتان بزنید اوضاع فرق می کند. در اینصورت شما می تواند به عنوان نیروی کار در این شرکت مشغول شوید. و خب به دلیل کار در کانادا، شرایطش را دارید که برای اقامت دائم اقدام کنید.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق برنامه های استانی

بعضی از استان های کانادا، برنامه تجاری ویژه ای برای سرمایه گذاران دارند. اگر دلتان می خواهد در استان خاصی اقامت کنید، حتما برنامه PNP آنجا را چک کنید. برای اینکه با شرایط این برنامه ها آشنا شوید، یک نمونه را بررسی می کنیم.

برنامه سرمایه گذاری استانی کبک

در برنامه استانی کبک یا QIIP سرمایه گذران با سرمایه 1.2 میلیون دلار می توانند اقامت دائم بگیرند. تا سال 2018 سرمایه گذاری فقط با تایید دولت کانادا پذیرفته می شد. اما در حال حاضر تنها 1900 پرونده از سراسر جهان بررسی می شود و فقط افراد واجد شرایط تایید می شوند. بررسی صلاحیت در این برنامه به صورت امتیازدهی است. متقاضیان باید در آیتم های تحصیلات، مهارت زبان، سن، زمینه های آموزشی و اقوام در کبک حداقل 40 امتیاز از 94 را بدست بیاورند. سرمایه گذاری در کبک شرایط اولیه خاصی هم دارد:

  • حداقل 18 سال سن
  • حداقل 2 سال سابقه کار مدیریتی
  • تمکن مالی به ارزش 2 میلیون دلار
  • و تمکن مالی برای زندگی اعضای خانواده در کانادا

در آخر با پذیرش نهایی می‌توانید به همراه اعضای خانواده به کبک مهاجرت کنید. مبلغ 1.2 میلیون دلاری هم بعد از 5 سال سرمایه گذاری به شما بازگردانده می شود. مزیت این روش به راحت بودن آن است. در واقع شما نیازی نیست حتما شرکتی ثبت کنید یا گزارش های سودآوری استارتاپتان را به دولت ارائه بدهید. حتی بعد از این سرمایه گذاری، الزامی برای کار کردن یا کار مدیریتی در کانادا هم ندارید.

انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 131

به "برنامه مهاجرتی به کانادا از طریق سرمایه گذاری" امتیاز دهید

2 کاربر به "برنامه مهاجرتی به کانادا از طریق سرمایه گذاری" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مهاجرتی به کانادا از طریق سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید