مقدمه ای بر سیستم آموزش کانادا

سیستم آموزشی کانادا از سه سطح تشکیل شده است. از سطح اول به عنوان سطح ابتدایی یاد می شود ، به سطح دیگر سطح متوسطه گفته می شود و به سطح سوم به عنوان دوره تحصیلات عالی شناخته می شود. اگر در کانادا هستید یا قصد رفتن به این کشور را دارید ، توصیه می کنیم سیستم آموزش و پرورش در کانادا را بخوانید ، مخصوصاً اگر مایلید برای تحصیل به آنجا بروید. با ما درمورد سیستم آموزشی کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مقدمه ای بر سیستم آموزش کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: نظام آموزشی کانادا

در کانادا، دولتها در سطح استانها آموزش را رهبری می کنند. بین هر سیستم آموزشی فاصله کمی وجود دارد. به عنوان مثال، تفاوت این است که سطوح شروع و پایان باهم متفاوت است. هر استان به مدت 12 سال آموزش رایگان ارائه می دهد. اما در کبک، آموزش رایگان به مدت 11 سال ارائه می شود. بسته به ایالت، تحصیلات برای سنین 15 و 18 سال بسیار مهم است.

مقاطع تحصیلی در کانادا

اکنون، بیایید در مورد تحصیلات ارائه شده در سطوح مختلف در کانادا بدانیم. این به شما ذهنیت بهتری از نحوه کار سیستم آموزشی کانادا می دهد.

ابتدایی

به طور معمول، کودکان 5 ساله وارد مهد کودک می شوند. در مدارس ابتدایی، کودکان از کلاس 1 تا کلاس 6 تحصیل می کنند. پس از آن، دانش آموزان به مدت دو دهه تحصیل می کنند. در مناطق دیگر، مدارس ابتدایی تا کلاس 8 را آموزش می دهد. در Quebec، مدرسه ابتدایی از کلاس 1 تا کلاس 6 را ارائه می دهد. پس از آن، دانش آموزان مستقیم به دبیرستان می روند.

دوره دوم

بیشتر اوقات، دوره دوم به عنوان دبیرستان شناخته می شود. در این مدارس، دانش آموزان از کلاس 9 تا کلاس 12 درس می خوانند. بعلاوه در مناطقی که دوره متوسطه اول و راهنمایی دارند، کلاس 7 و 8 را تشکیل می دهد. در Quebec، دانش آموزان از کلاس 7 تا کلاس 11 تحصیل می کنند. پس از آن، دانشجویان 24 ماه در CEGEP تحصیل می کنند و سپس به دانشگاه می روند.

متوسطه دوم

این سطح از تحصیلات شامل کالج، دبیرستان، دانشگاه است.

 برنامه هایی برای زبان

برنامه های کلاس زبان در کانادا در مدارس زبان خصوصی، دانشگاه ها، کالج ها، دبیرستان ها و مدارس راهنمایی ارائه می شود. از آنجا که انگلیسی زبان جهانی است، در سراسر کانادا به آموزش این زبان اهمیت بیشتری داده می شود.

ساختار تحصیل در کانادا

مناطق

در کانادا، تقسیم ایالات بر اساس مناطق کالج انجام می شود. علاوه بر این، مناطق مدارس دارای هیئت هایی هستند که سیاست ها و برنامه های درسی تعیین شده توسط دولت را اجرا می کنند. به طور معمول، یک مدرسه با توجه به اندازه آنها به چند شهر یا شهر خدمات ارائه می دهد.

وضعیت مذهبی

مدارس می توانند مسیحی یا سکولار باشند. با این حال، در برخی از ایالت ها، می توان مدرسه های مختلف غیر دینی و مذهبی پیدا کرد. بنابراین، دانش آموزان خانواده های مذهبی نیز ممکن است با توجه به وابستگی مذهبی خود به مدرسه مراجعه کنند.

خصوصی و دولتی

سیستم آموزشی کانادا علاوه بر مدارس خصوصی از مدارس دولتی نیز تشکیل شده است. مدارس دولتی بودجه از دولت دریافت می کنند. از طرف دیگر، بودجه مدارس خصوصی از طرف دولت تأمین نمی شود و دانش آموزان برای تحصیل در یک مدرسه خصوصی مجبور به پرداخت هزینه هستند. علاوه بر این، در مقطع تحصیلات متوسطه، دانشجویان مبلغ بسیار کمتری از شهریه نسبت به دانشگاه های خصوصی پرداخت می کنند.

انتشار: 15 دی 1402 بروزرسانی: 22 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 490

به "مقدمه ای بر سیستم آموزش کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "مقدمه ای بر سیستم آموزش کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمه ای بر سیستم آموزش کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید