معرفی شهر کلونا کانادا

کانادا شهرهای زیادی برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا و یا مهاجرت دارد. یکی از بهترین ها کلونا است؛ این شهر نه چندان بزرگ جایی خوب برای تحصیل و زندگی است. در ادامه این شهر دوست داشتنی را بیشتر خواهیم شناخت.

معرفی شهر کلونا کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کلونا آب و هوایی قاره ای دارد. البته آب و هوای این شهر را اقیانوسی هم می دانند. تابستان های کلونا گرم و خشک هستند و زمستان ها هوایی ابری خواهید داشت. میانگین دما در کلونا در طول سال از منفی 5 درجه تا مثبت 29 درجه سلسیوس متغیر است. در طول سال معمولا 34 روز بارش برف وجود دارد. با وجود امکانات تفریحی مانند گلف، قایقرانی و اسکی کلونا شهری جذاب برای جوانان است. رفتار مردم با مهاجران بسیار مناسب است.

اقتصاد کلونا بیشتر از قبل به مهاجران متکی شده و این تغییر مثبت ارزیابی شده است. جمعیت شهر به دلیل مساعد بودن وضعیت اقتصاد، آب و هوا و مشاغل رشد خواهد شد و احتمالا در 20 الی 30 سال آینده دو برابر می شود. علاوه بر مهاجران خارجی و دانشجویان مشتاق تحصیل در کانادا، مردم از دیگر شهرها و استان های کانادا نیز به کلونا خواهند آمد. علاوه بر کشاورزی، گردشگری، فروش و ساخت و ساز، امروزه فناوری هم جای خود را پیدا کرده است. کلونا به عنوان بهترین شهر برای سرمایه گذاری املاک در غرب کانادا شناخته می شود.

برای اجاره یک خانه 85 متری مبله در منطقه گران قیمت کلونا باید ماهانه حدود 2200 دلار بپردازید. اجاره یک ملک 45 متری در محله های گران شهر حدود 1600 دلار است. در محله های متوسط تر اجاره حدود 1200 دلار خواهد بود. میانگین هزینه گرمایش، آب و برق در این متراژ حدود 80 دلار است. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر پوشش دهی مناسبی دارد. کرایه اتوبوس حدود 1.5 دلار است. می توانید با خرید بلیت مدت دار این هزینه ها را کاهش دهید.

بعضی از جاهای دیدنی و توریستی کلونا

دریاچه اوکاناگان، بزرگترین دریاچه فیورد باستان است. خطوط ساحلی این دریاچه بعضی منطقه ها ازجمله ورنون در شمال، کلونا در مرکز و پنتیکتون در جنوب را دربرمی گیرد.

این دریاچه اصلی ترین مکان تفریحی برای ساکنان محلی و بازدیدنمایندگان است که قایقرانی، شنا و بسیاری از فعالیت های دیدنی را می توان در این مکان تجربه کرد. قایق های مسافربری آب های زلال را می پیمایند و گزینه های متنوعی را همراه با تفریح و موسیقی ارائه می دهند.

پیست اسکی بیگ وایت (Big White) فقط در 60 کیلومتری شرق کلونا در کوه های Monashee، کوه بیگ وایت (2،319 متر) یکی از دیدنی ترین استراحتگاه های اسکی کانادا است. این کوه به علت برف زیادش مشهور است، به طور میانه حدود 7.5 متر برف در هر زمستان می بارد.

این پیست در ارتفاع 1،511 متری از زمین واقع شده است و مجموعه ای از پیست های اسکی، فعالیت های زمستانی، اقامتگاه ها و غذاخوری ها را ارائه می دهد. Big White بعلاوه لقب “Big White Out” را به خود اختصاص داده است، اشاره به مه و ابرهایی که گاهی کوه را می پوشاند و شرایط را برای کسانی که اسکی می نمایند، به چالش می کشد.

راه آهن دره کتل در پارک استانی Myra-Bellevue،اگرچه راه آهن دره کتل (KVR) دیگر فعال نیست، اما هنوز یک سری از کشتی ها و تونل های تاریخی بازسازی شده به جای مانده اند که به یک راستا محبوب برای دوچرخه سواری و پیاده روی تبدیل شده است.

رفتن به این مکان یک گردش خانوادگی محبوب است و منظره ها اطراف آن بسیار دیدنی است. این پارک حدود 25 کیلومتر با مرکز شهر کلونا فاصله دارد که تقریباً 40 دقیقه با ماشین راه دارد.

پارک سیتی کلونا یک پارک 32 هکتاری است که در کنار آب قرارگرفته است. این مکان برای یک گردش خانوادگی سرگرم نماینده در تابستان مناسب است. سواحل شنی وسیع، زمین های بازی و پارک آبی مطمئناً جوانان را سرگرم می نماید.

کسانی که برای پیاده روی می فرایند، می توانند از راستا سنگفرش گسترده ای که در امتداد ساحل واقع شده است و منظره ها چشمگیر دریاچه لذت ببرند. بعلاوه یک فضای سبز بسیار بزرگی وجود دارد که برای پیک نیک یا بازی فریزبی ایده آل است. برای کسانی که در پی فعالیت های رقابتی هستند، زمین های تنیس، فوتبال، بولینگ و زمین های والیبال شنی برای استفاده در دسترس است.

اگر در مرکز شهر کلونا هستید و به استراحت نیاز دارید، در آنجا توقف نموده و در باغ Kasugai وقت بگذرانید. این باغ سرسبز واحه ای از آرامش و سکوت در قلب شهر است. گل های زیبا، درختان آراسته، فانوس های تزئینی و حوضچه های آرام، فضای مناسبی برای تفکر ایجاد می نمایند. این جاذبه رایگان در شهر کلونا در پشت تالار شهر در ضلع شرقی واقع شده است.

توجه داشته باشید که این پارک در زمستان تعطیل است و از اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر باز می گردد.

Mission Creek یک جاذبه تفریحی خانوادگی در کلونا و مکانی عالی برای بازدید است تا کمی ورزش کنید. راستاهای پیاده روی گسترده در میان درختان و در امتداد جویبار کوچک کاملاً معین و تراز هستند و برای دوچرخه سواری بسیار مناسب است.

آب و هوای کلونا

شهر کلونا دارای آب وهوای قاره ای است و گفته می گردد که برترین آب و هوای کانادا را دارد. هر چهارفصل از هم متمایز هستند و هوا به میزان سایر منطقه ها کانادا سرد و مرطوب نیست. علت اصلی آن، این است که این شهر در یک دره واقع شده است و دریاچه هایی که از آن عبور می نمایند، دما را به ویژه در زمستان تعدیل می نمایند. تابستان های کلونا معمولاً گرم و خشک است و زمستان های سردی دارد که در این فصل دما معمولاً بالای صفر است و به طورکلی خشک و نیمه ابری است.

کلونا هرسال بیش از 2،000 ساعت آفتاب دریافت می نماید و میانگین دمای تابستان 30 درجه سانتی گراد است. در طول سال، دما معمولاً از 23 درجه فارنهایت تا 85 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت دمای هوا کمتر از 7 درجه فارنهایت یا بالاتر از 94 درجه فارنهایت است.

بر اساس امتیاز گردشگری، برترین زمان سال برای بازدید از کلونا برای تفریحات مربوط به آب وهوای گرم، از اوایل ژوئیه تا اواسط ماه اوت است.

انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 201

به "معرفی شهر کلونا کانادا" امتیاز دهید

5 کاربر به "معرفی شهر کلونا کانادا" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر کلونا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید