آشنایی با خیابان ها و محله های معروف مکزیکوسیتی

مکزیکوسیتی شهری بزرگ و پر جنب و جوش است، باید وقتی را برای گردش در محله های زیبای این شهر در نظر بگیرید.

آشنایی با خیابان ها و محله های معروف مکزیکوسیتی

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در مکزیکوسیتی ناحیه ای که بیشترین خیابان های پیاده رو را در خود جا داده به مرکز تاریخی شهر اختصاص دارد که به لطف تغییر ساختاری ای که در آن دادند، حداقل 18 خیابان پیاده رو در برگرفته است. سایر نواحی شهر هم قسمتی برای پیاده روی در کنار خیابان های ماشین رو دارند که برای گنجاندن جمعیت بیشتر عریض تر شده اند. برای آن که به برترین نحو بتوانید با فرهنگ و زوایای مختلف مکزیکوسیتی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم گردش در این خیابان ها را از قلم نیاندازید.

خیابان فرانسیسکو ای مادرو

در سال 2010 خیابان فرانسیسکو ای مادرو (Francisco I. Madero) به عابران پیاده اختصاص یافت. به خاطر اهمیت مالی اینجا خیلی زود تبدیل به یکی از پر بازدیدترین نقاط کشور شد. سالانه بیش از 55 میلیون نفر برای بازدید از این خیابان در آن قدم می زنند.

رجینا

رجینا (Regina) به عنوان یک راهروی فرهنگی پیاده رو معروفیت پیدا نموده که در سال 2008 ساخته شد. پیاده روی در این خیابان با تماشای فروشگاه ها، رستوران های محلی، فضاهای عمومی، آبمیوه فروشی ها و کافه ها همراه خواهد بود که همگی در کنار هم اتمسفری پیشگام ساخته اند. بعضی از هنرمندان شهر نیز در اینجا زندگی می نمایند.

سان ژرونیمو

سان ژرونیمو (San Jerónimo) گذرگاهی مخصوص عابر پیاده است و جزو معدود خیابان هایی به شمار می رود که یک میدان هم دارد. این میدان اغلب برای رویدادهای فرهنگی یا رویدادهای هنری مورد استفاده قرار می گیرد و می توانید آن را بین 5 فوریه (5 de febrero) و ایزابلا کاتولیکا (Isabel la Católica) پیدا کنید.

تالاورا

تالاورا (Talavera) طبق افسانه های محلی، خیابانی است که عقاب در حال بلعیدن مار بزرگ در فرهنگ آزتک را در آن پیدا کردند. در این خیابان کافه های خوبی وجود دارند و بعلاوه به فرزند مسیح هم معروفیت دارد زیرا فروشگاه هایی هستند که این عروسک را به همراه لباس سنتی اش به مشتریان می فروشند.

خوزه ماریا ویگیل

یکی از اصلی ترین انگیزه ها پشت پیاده رو کردن ناحیه خوزه ماریا ویگیل (José María Vigil) حفظ کردن حیات گردشگری کاسا لوئیس باراگان (Casa Luis Barragán) بود که به یک راهروی فرهنگی تبدیل شده است. راستا پیاده رو و این خانه افسانه ای معمار معروف، در کنار هم بازار پنیا مانترولا (Peña Manterola)، میدان شارل دوگل و پارک لیرا (Lira) را پوشش می دهند.

آلوارو اوبرگون

آلوارو اوبرگون (The Alvaro Obregón) در کلونیا روما (Colonia Roma) واقع شده و به یکی از شاخص ترین نقاط این منطقه تبدیل گشته است. در اینجا می توانید رستوران هایی عالی، فروشگاه های دیزاینرها، کتاب فروشی ها، مغازه های فروش لباس قدیمی و غیره را پیدا کنید. ترکیبی که ذکر کردیم این محله را چیزی بین قدیمی و آوانگارد دسته بندی می نماید. در میانه خیابان می توانید زیر سایه درختان بنشینید و به صدای فواره هایی گوش دهید که نامشان را از خدایان یونانی گرفته اند.

پسئو دلا رفرما

پسئو دلا رفرما (Paseo de la Reforma) یکی از مهم ترین خیابان های کشور بوده و زندگی پیاده روی آن یکی از تاثیرگذارترین و زیباترین ها به شمار می رود. قدم زدن در امتداد آن شامل عبور از کنار پارک چاپولتِپِک (Chapultepec)، موزه تامایو (Tamayo) و موزه های تاریخ و موزه ملی انسان شناسی می گردد. پسئو دلا رفرما 12 کیلومتر طول داشته و در مهم ترین قسمتش می توانید موزه ها را پیدا کنید.

منبع: en.mxcity.mx
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 920

به "آشنایی با خیابان ها و محله های معروف مکزیکوسیتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با خیابان ها و محله های معروف مکزیکوسیتی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خیابان ها و محله های معروف مکزیکوسیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید