مدیریت امور مالی دانشجویی در کانادا

به هزینه‌ها و درآمدهایت دقت کن. این اولین چیزی است که خانواده به شما در دوران دانشجویی می‌گوید. حال اگر در کانادا هستید، خبر خوب این است که تنها نیستید. هر سال، صدها هزار دانش آموز و دانشجو با امید و آرزوی فارغ التحصیلی از برترین مدارس و دانشگاه‌های بین‌المللی در سراسر کانادا، وارد این کشور می‌شوند. در این مقاله، ما به شما در مدیریت هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا کمک خواهیم کرد.

مدیریت امور مالی دانشجویی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تعداد ورودی دانشجویان به کانادا بسیار بالا است. در سال 2018، وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی اعلام کرد که بیش از 721 هزار نفر از دانش آموزان و دانشجویان بین‌المللی در کانادا درس می‌خوانند و 54 هزار نفر از دانش آموزان و دانشجویان سابقه‌ی شهروندی دائمی این کشور را دارند.

زمانی که یک شخص به یک کشور خارجی وارد می‌شود، بسیاری از اوقات نگران سازگار شدن با فرهنگ محلی و پیدا کردن مکان مناسب برای اقامت و کنترل شرایط مالی برای تامین نیازهای زندگی و تحصیل خود هستند. تحصیل در خارج از کشور هزینه‌بر است و بسیاری از آن بستگی به شهری که در آن زندگی می‌کنید دارد، زیرا هزینه‌های زندگی ممکن است بسیار بالا باشد. بنابراین، برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه برای هزینه‌ها می‌تواند راهی بسیار مناسب برای کنترل مالی، جلوگیری از وقوع شوک‌ها و بدهی‌های دانشجویی باشد.

بودجه چیست؟

بودجه (budget) طرحی برای کنترل شرایط مالی با در نظر گرفتن عایدی مورد انتظار و هزینه ها در یک دوره زمانی تعیین است. در واقع بودجه بندی به نوعی کنترل اندازه پول در دسترس و اندازه پولی که خرج می گردد و بعلاوه در نظر گرفتن هزینه غیر مترقبه است.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی بودجه بندی به شما یاری می نماید تا:

  • خود آموزی: این کار به شما یاری می نماید تا الگویی برای خرج کردن پول و عادت های مالی خود داشته باشید و از طرفی دیگر این کار به شما یاری می نماید تا هزینه های بی مورد را تا حد زیادی کاهش دهید.
  • ردیابی کردن: این کار به شما یاری نموده که در بالاترین شرایط مالی به جای مانده و کم کم به استقلال مالی برسید.
  • آماده شدن برای آینده: این کار به شما اطمینان می دهد که شما برای هرگونه شرایط غیر مترقبه، پرداخت های مالی بزرگ و پرداخت برای وقایع زندگی آمادگی خواهید داشت.

بودجه بندی به نظر فعالیتی می آید که زمان و کوشش زیادی لازم دارد ولی در واقعیت این چنین نیست. در این مقاله سه راه ساده برای بودجه بندی و مدیریت مالی را با هم مرور خواهیم کرد.

بودجه بندی و مدیریت امور مالی دانشجویی: با سه گام به صورت حرفه ای آمور مالی خود را مدیریت کنید

قدم اول: یادداشت کردن عایدیها و هزینه ها

فهرست کردن عایدیها و هزینه ها راه بسیار خوبی برای فهمیدن این موضوع است که به عنوان یک دانش آموز چگونه و به چه اندازهی خرج نموده و از طرفی دیگر به شما یاری می نماید که برای دیگر هزینه ها برنامه ریزی کنید.

دسته بندی کردن هزینه ها در دسته های مختلفی همانند آموزش، خانه و محل اقامت، ارتباطات، خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک، سلامتی و بهداشت و غیره به شما یاری خواهد نمود که دید بهتری به هزینه های خود داشته و با داشتم یک برنامه ریزی مالی بهتر و کنترل شده هر چه سریع تر به اهداف مالی خود برسید.

به یاد داشته باشید که برای هزینه های مالی بزرگ تر باید برنامه ریزی کنید

علاوه بر هزینه های مستقیم مربوط به آموزش و تحصیلات همانند شهریه، کتاب ها، وسایل مورد احتیاج و … نباید فراموش کنید که باید برای آیتم های بزرگ تر هم برنامه ریزی داشته باشید

  • هزینه های اقامت: به عنوان یک دانشجوی خارجی، شما هم می توانید داخل خوابگاه های دانشجویی و هم خارج از آن ها اقامت کنید. هر دوی این فضاها مزایا و معایب خود را دارد. و از طرفی دیگر هزینه ای که بابت آن می پردازید هم بسیار نکته مهمی است. هزینه های محل اقامت بسیار بستگی به نوع آن دارد. اتاق اشتراکی در مقابل یک اتاق تک خوابه در خوابگاه و یا زندگی با هم خانه ها و یا زندگی به صورت تنهایی و یا زندگی با اعضای یک خانواده همه از انواع روش های اقامتی در کانادا هستند. با مراجعه به وبسایت دانشگاه می توانید اطلاعات مناسبی در خصوص هزینه های زندگی در خوابگاه دانشجویی کسب نموده و آن را با هزینه های زندگی بیرون از این فضا مقایسه کنید. نباید فراموش کنید که برای مبلمان و دیگر وسایل مورد احتیاج زندگی هم باید بودجه کافی را درنظر بگیرید، چرا که امکان دارد این فضاها فاقد آن باشند.
  • بیمه ماشین: اگر قصد تهیه ماشین را دارید باید توجه داشته باشید که هزینه های بیمه برای دانشجویان خارجی به علت تجربه رانندگی کم در آمریکای شمالی بسیار بیشتر خواهد بود. از طرفی دیگر هزینه بیمه هم گاهی بیشتر از هزینه خرید و یا لیز یک ماشین خواهد بود.
  • هزینه اینترنت و تلفن: سرویس های تلکام در کانادا احتمالا به نسبت سرزمین مادری شما بیشتر خواهند بود و احتمالا مبلغ زیادی را صرف اینترنت و موبایل خواهید کرد. پیش از خریدن یک طرح اینترنت همراه برای موبایل و یا اینترنت خانگی با افراد مختلف مشورت کنید.
  • هزینه داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی: با وجود اینکه شما یک طرح بیمه خصوصی دارید که هزینه داروها را پوشش خواهد داد، گاهی هم به علت بیش از حد گران بودن داروها و زیاد بودن هزینه ها مجبور به پرداخت آن ها به صورت آزاد هستید.

توصیه های حرفه ای:

  • استفاده هوشمندانه از کارت اعتباری به شما یاری می نماید تا یک تاریخچه اعتباری ساخته و همین برای ساختن زندگی آینده در کانادا بسیار حائز اهمیت است.

قدم دوم: محاسبه پس انداز و یا اندازه کسری و برنامه ریزی برای پس انداز پول بیش تر

به عنوان گام بعدی برای آنالیز اندازه پس انداز خود هزینه ها را از عایدی خود کم کنید. اگر متوجه کسری بودجه شدید، حالا زمان مناسبی برای تشخیص جایی است که باید در هزینه ها صرفه جویی و یا تجدید نظر کنید.

توصیه های حرفه ای:

  • از تخفیف های دانشجویی غافل نشوید. کارت شناسایی دانشجویان بین المللی (The International Student Identity Card (ISIC)) به صورت جهانی معتبر بوده و با یاری آن امکان استفاده از انواع مختلفی از تخفیف ها را خواهید داشت. این کارت تنها با پرداخت 20 دلار و به صورت آنلاین قابل دریافت است. در بعضی از فروشگاه ها تنها با نشان دادن این کارت 10 الی 15 درصد روی هزینه ها تخفیف دریافت خواهید کرد.
  • فهرست خرید تهیه کنید. این کار به شما یاری می نماید که در هر بار خرید تنها روی کالاهای مورد احتیاج خود تمرکز نموده و پول خود را خرج موارد غیر ضروری نکنید.

قدم سوم: نظارت کردن، ارزیابی کردن و تجدید نظر کردن

بودجه بندی و مدیریت مالی یک فرایند ادامه دار و مستلزم کار مداوم و صرف وقت است و نمی توان آن را به یکباره پیش برد. بسیار مهم است که به صورت دوره ای (ترجیحاً دوره های یک ماهه) عایدی و هزینه ها نظارت شده و برای اثر گذاری بهتر روی جریان های زندگی واقعی برترین تجدید نظرها در این رابطه انجام گردد.

توصیه های حرفه ای:

  • صورت حساب های بانکی، صورت حساب های کارت های اعتباری و اپلیکیشن های بانکی موبایل برترین منبع برای هزینه ها و اندازه پول خرج شده هستند.
  • اگر شما در RBC حساب داشته باشید، از ابزارهایی همانند RBCs myFinanceTracker, NOMI و RBC Wallet برای مدیریت مالی بهتر می توانید بهره ببرید.

زیست بوم مالی در کانادا ممکن است با زیست بوم مالی سرزمین مادری شما متفاوت باشد و شما احتمالا به عنوان یک دانشجوی بین المللی به اندکی زمان برای آشنا شدن با شرایط، به دست آوردن اطلاعات مناسب و دسترسی به منابع خاص احتیاج دارید. اما به محض رسیدن به این مقطع شما آماده رسیدن به موفقیت در زندگی، شغل و شرایط مالی خود خواهید شد. در واقع این کار به معنی پیمودن نیمی از مسیر است.

انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1248

به "مدیریت امور مالی دانشجویی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدیریت امور مالی دانشجویی در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت امور مالی دانشجویی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید