غذا دادن به سنجاب ها در بیشتر استان های کانادا ممنوع است

شاید دلتان بخواهد با دیدن سنجاب ها به آنها غذا بدهید ولی باید بدانید غذا دادن به  سنجاب ها و حیوانات وحشی در بیشتر استان های کانادا ممنوع است.

غذا دادن به سنجاب ها در بیشتر استان های کانادا ممنوع است

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: با توجه به این که ما ایرانی ها عاشق حیوانات و غذا دادن به آن ها هستیم، ممکن است این حیوانات را خانگی به حساب بیاوریم و به آن ها غذا بدهیم. البته در این که قصد شما سیر کردن حیوانات و حمایت از آن هاست، هیچ شکی نیست، اما دقت کنید که جریمه ها و اتفاقات قانونی ناگواری که ممکن است بعد از آن رخ بدهند، اصلاً ارزشش را ندارد.

حواس تان به آن موجودات بامزه و کوچک که در حیاط پشتی خانه تان در کانادا پرسه می زنند، باشد؛ از خیر غذا دادن به آن ها بگذرید و بگذارید به زندگی طبیعی خودشان ادامه بدهند. این که چرا نباید به سنجاب ها در کانادا غذا بدهیم و چه قوانینی در پشت این اقدام وجود دارد، موضوعات اصلی این مطلب هستند.

غذا دادن به سنجاب ها چرخه طبیعی را به هم می ریزد

لذت بردن افرادی که عاشق غذا دادن به سنجاب ها هستند، برای من که عاشق حیواناتم، کاملاً قابل درک است. اما جالب است بدانید که اگر سنجاب ها به غذا خوردن از دست شما عادت نمایند، دیگر سراغ موادغذایی موجود در جنگل ها یا محیط های طبیعی نمی روند و این حتماً به سلامت آن ها لطمه وارد می نماید.

یک تحقیق معتبر در کانادا نشان داد که سالانه بیش از چندین هزار سنجاب به علت تغییر عادات غذایی شان به وسیله مردم، از بین می روند؛ این قضیه شما را آزار نمی دهد؟ برای من که واقعاً وحشتناک و غم انگیز است.

ترس طبیعی سنجاب ها را از بین نبرید!

اگر غذا دادن به سنجاب ها تبدیل به یک عادت گردد، ترس طبیعی آن ها کلاً از بین می رود و آن ها یک جورهایی دست آموز می شوند. ممکن است من و شمایی که عاشق سنجاب ها هستیم، به آن ها غذا بدهیم و با آن ها دوست شویم. این دوستی صمیمی باعث می گردد که سنجاب ها ترس طبیعی خودشان از انسان ها را فراموش نمایند و دچار مشکل بشوند.

محتمل است همسایه های روبه رویی شما یا ساکنین محله بغلی، مثل شما فکر ننمایند و از سنجاب ها متنفر باشند. فکرش را بکنید که اگر کسی بخواهد به سنجاب ها آسیب برساند و آن ها فکر نمایند این شخص همان دوست صمیمی شان است، چه اتفاقی می افتد؟ بله درست حدس زدید! به علت از بین رفتن ترس طبیعی، سنجاب ها دیگر توانایی فرار سریع را نخواهند داشت و ممکن است کشته شوند.

شیوع بیماری و مسائل دیگر به خاطر سنجاب ها

غذا دادن به سنجاب ها می تواند باعث جمع شدن غیر طبیعی آن ها در یک ناحیه گردد. وقتی شما به یک یا دو سنجاب غذا می دهید، خب طبیعی است که دفعه بعدی آن ها با دوستان شان بر می گردند و اکوسیستم طبیعی آن ها به هم می ریزد.

این تجمع بیش از مقدار سنجاب ها در یک محیط، می تواند باعث شیوع بیماری های عفونی مثل عفونت قارچی پوست و تب خرگوشی (قابل سرایت به انسان) هم بگردد. ضمناً، دیگر خودتان باید بهتر از هر کس بدانید که سنجاب ها چقدر شیطنت می نمایند. عادت کردن سنجاب ها به محیط های خانگی، باعث می گردد که آن ها ناودان ها، سقف خانه ها و طاقچه ها و هرچیز دیگر را بجوند و زیر شیروانی خانه ها لانه بسازند. ممکن است این چیزها به نظر شما بامزه و جالب باشند، اما برای همسایه ها فکر نکنم!

جریمه های سنگین و خیلی سنگین برای غذا دادن به سنجاب ها

همان طور که گفتیم، غذا دادن به حیوانات وحشی (مثل سنجاب ها یا گوزن ها) در بیشتر استان های کانادا ممنوع است و جریمه های سنگینی هم در پی خواهد داشت. مثلاً جریمه غذا دادن به حیوانات وحشی در استان انتاریو و شهر همیلتون، بین 10 تا 25 هزار دلار جریمه دارد؛ البته جریمه 10 هزار دلاری برای افرادی است که برای اولین بار به حیوانات وحشی غذا می دهند و در ادامه اگر کارشان تکرار گردد، جریمه سنگین تری در انتظارشان خواهد بود.

در شهرهایی مثل تورنتو هم، جریمه غذا دادن به حیوانات وحشی در محیط های عمومی مثل پارک و حتی حیاط خانه ها تا 5 هزار دلار جریمه دارد. یکی از دلایل ممنوعیت قانونی غذا دادن به حیوانات وحشی این است که آن ها (مخصوصاً حیوانات جوان تر) در اثر غذا خوردن از دست انسان ها مهارت های جست وجو برای غذا در محیط طبیعی و حیات وحش را از دست می دهند؛ این اتفاق باعث می گردد که آن ها بیش از مقدار به انسان ها عادت نمایند و سلامتی شان به خطر بیفتد.

داستان یک جریمه در تورنتو برای غذا دادن به سنجاب

همین چندوقت پیش بود که خبرگزاری های تورنتو خبر از یک جریمه 615 دلاری برای یک زوج جوان دادند. این زوج که از ساکنین ناحیه غربی تورنتو هستند، در حیاط پشتی خانه شان به یک سنجاب بازیگوش غذا داده بودند؛ در نهایت پلیس هم متوجه این حرکت غیر قانونی شده بود و یک جریمه 615 دلاری برای آن ها بریده بود. جا دارد همینجا بگویم که آن ها خیلی خوش شانس بودند که یک جریمه خیلی کم (حداقل خیلی کمتر از 10 هزار دلار) گریبانشان را می گرفت. البته خبرگزاری شهرک Vaughan (جایی که این رخ داد) این جریمه را یک جریمه 500 دلاری بیان کرد.

به تابلوها دقت کنید!

در کانادا تابلوهای بسیاری وجود دارند که به شما در خصوص ممنوعیت غذا دادن به سنجاب ها هشدار می دهند. این تابلوها معمولاً یا به شکل مستطیل و یا دایره ای شکل هستند. این تابلوها معمولاً تصویر غذا دادن به سنجاب ها را نشان می دهند که روی آن ها یک خط قرمز (شبیه علامت ورود ممنوع) کشیده شده است؛ بالای این تصاویر هشداردهنده هم، عباراتی با رنگ قرمز یا آبی مثل DO NOT FEED THE SQUIRRELS نوشته شده است. البته تابلوهای هشداردهنده فقط شامل سنجاب ها نمی گردد و شما باید حواستان با غذا ندادن به حیواناتی مثل گوزن یا خرس هم باشد. این نوع تابلوها با همان تصاویر هشداردهنده با عباراتی مثل DO NOT FEED WILDLIFE یا DO NOT FEED THE WILD ANIMALS قابل شناسایی هستند.

به جای غذا دادن به سنجاب ها چه کار کنیم؟

اصلاً نگران مهمان های ناخوانده حیاط پشتی خودتان نباشید. من یک ایده خیلی خیلی بهتر و باحال تر برای شما دارم. به جای غذا دادن به سنجاب ها و ایجاد هزارویک مشکل گوناگون، آن ها را در چرخه طبیعی خودشان نگه دارید. حتماً حالا می پرسید چگونه می گردد این کار را انجام داد. این کار خیلی آسان است و اتفاقاً به سرسبزی و زیبایی محیط زندگی شما و همسایه ها هم یاری می نماید؛ آن کار چیزی نیست جز کاشتن گیاهان و درختچه های بومی.

گیاهان و درختچه ها نه تنها باعث ایجاد یک سرپناه کوچک و جمع وجور برای سنجاب ها می شوند، یلکه یک منبع غذایی مقوی و طبیعی هم برای آن ها به شمار می رود. کاشتن گیاهانی مثل گیلاس وحشی، زغال اخته و زالزالک می تواند یاری بسیاری به شما و سنجاب های بازیگوش کند. توجه کنید که منابع غذایی اصلی سنجاب ها از دانه درختانی مثل بلوط، کاج، راش و افرا تامین می گردد. اگر محیط زندگی شما مملو از چنین درختانی است، دیگر اصلاً لازم نیست که برای سنجاب ها کاری انجام بدهید. این درختان، برترین مکان برای لانه سازی و تغذیه سنجاب ها محسوب می شوند.

انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1153

به "غذا دادن به سنجاب ها در بیشتر استان های کانادا ممنوع است" امتیاز دهید

1 کاربر به "غذا دادن به سنجاب ها در بیشتر استان های کانادا ممنوع است" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "غذا دادن به سنجاب ها در بیشتر استان های کانادا ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید