چطور در کبک کانادا، غذای فرانسوی بخورم؟

اگر از طرفداران غذاهای فرانسوی هستید و قصد دارید در کبک کانادا هم به دنبال میل این سبک از غذاها هستید در ادامه همراه ما باشید.

چطور در کبک کانادا، غذای فرانسوی بخورم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در رستوران های کبک برترین محصولات بازارهای محلی در طبخ غذا مورد استفاده قرار می گیرد. غذاهای سنتی کانادا مقوی و دلچسب هستند اما در مرکز استان کبک با چیزی فراتر از تصور روبه رو خواهید شد. لیستی از برترین رستوران های کبک برای تجربه طعمی خوشمزه و اصیل از هر نوع خوراکی که در این شهر عرضه می گردد را به شما معرفی می کنیم.

لو پاتریارش

لو پاتریارش (Le Patriarche) در قلب کبک قدیم و در نزدیکی دروازه سن ژان (Porte Saint-Jean) قرار گرفته است. ساختمان این رستوران، بنای سنگی ساخته شده در سال 1827 است. منوی رستوران با مواد اولیه از بازارهای منطقه و محصولات کشاورزان و دامداران خُرد به وسیله سرآشپز استفان روث (Stéphane Roth) تدارک دیده می گردد. سبک سرو غذای روث به سه گانه محلی معروف شده است. با تمرکز بر استفاده از محصولات بومی، سه بشقاب منحصربه فرد شامل پیش غذا تا دسر در هر وعده سرو می گردد و بدین ترتیب انواع طعم ها را در وعده های سه تایی تجربه خواهید کرد. در فضای دنج و رؤیایی این رستوران معتبر و برنده جایزه، از تازگی محصولات محلی در غذاهای آماده شده با دقت و خلاقیت مانند فوی گراس (foie gras)، بره کِبک یا گراز وحشی لذت ببرید.

لو سنت آمور

لو سنت آمور (Le Saint-Amour)، رستوران برجسته کبک، از نظر کیفیت غذایی شناخته می گردد و در قلب منطقه تاریخی شهر واقع شده است. سنت و خلاقیت در هم آمیخته می گردد تا تجربه غذایی ماهرانه با مواد اولیه ی سالم و تازه از تولیدنمایندگان محلی رقم بخورد. خلاقیت و تازگی بی بدیل دو مشخصه همیشگی خوراکی هایی است که سرآشپزِ برنده جایزه، ژان لوک بولای (Jean-Luc Boulay) و همکارانش، در این جا برای مشتریان تهیه می نمایند. این رستوران سه بخش پذیرایی دارد که یکی از آن ها باغچه داخلی با سقف شیشه ای است. لو سنت آمور یکی از رؤیایی ترین رستوران های شهر کبک شناخته می گردد که در نام آن هم متجلی شده است.

پاناش

رستوران پاناش (Panache) را در یک انبار بازسازی شده قرن نوزدهمی در حاشیه رودخانه می یابید که بخشی از هتل مجلل اوبرژ سن آنتوان (Auberge Saint-Antoine) محسوب می گردد. این رستوران از سال 2004 برترین غذاهای محلی را سرو می نماید. در منوی پاناش تحت سرپرستی سرآشپز لوئیس پاکوئلین (Louis Pacquelin) غذاهای سنتی کبک با تغییری خلاقانه درج شده اند. تمرکز این رستوران روی استفاده از تازه ترین محصولات فصلی است که از باغ ارگانیک اختصاصی رستوران در ایل دِ اورلئان (Île dOrléans) و کشاورزان بومی تأمین می گردد. منوی رستوران پاناش را غذاهای فرانسوی-کانادایی تشکیل می دهد که در فضای دنج و گرم رستوران با نمایی خیره نماینده از رودخانه در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

لو کانتیننتال

لو کانتیننتال (Le Continental) یک غذاخوری خوش نام و قدیمی در شهر کبک شناخته می گردد که از سال 1956 برترین غذاهای سنتی فرانسوی را در محیط مجذوب کننده و گیرای خود سرو می نماید. بنای آن خانه ای است که در سال 1845 به وسیله عالی جناب ژان توماس تاشرو (Jean-Thomas Taschereau)، قاضی دادگاه عالی کانادا، ساخته شد و چند قدم با کاخ فرونتناک (Château Frontenac) فاصله دارد که جاذبه ای تاریخی ملی به شمار می آید. خوراکی های خوشمزه ای همانند فلامبی (flambées)، شاتوبریان (chateaubriand)، جوجه اردک نارنجی یا فیله مینیون (filet mignon) را می توان در منوی آن مشاهده کرد.

تُست!

تُست! (Toast!) را در هتل مجذوب کننده لو پریوری (Le Priori) در قلب بندر قدیمی کبک خواهید یافت. این رستوران غذاهایی بین المللی ارائه می دهد که مجموعه ای از طعم های سراسر دنیا را در آن ها می توان حس کرد. خوراکی های خوشمزه و فوق العاده آن که با محصولات فصلی تازه تهیه می شوند، به شکلی منحصربه فرد با تلفیقی از سنت و خلاقیت پیش روی مشتریان قرار می گیرند. این رستوران را در سال 2003 استفان دونژو (Stéphane DAnjou) و سرآشپز کریستین لوملان (Christian Lemelin) بازگشایی کردند. دکور آن مدرن و نو طراحی شده و از محوطه داخلی بزرگ همراه با تراس باغچه ای چشم نوازی برخوردار است. در تابستان این رستوران نقطه ای اید ه آل برای یک شام با آرامش محسوب می گردد.

شاربون استیک هاوس

شاربون استیک هاوس (Charbon Steakhouse) در تهیه گوشت بر روی زغال به روش سنتی کانادایی خبره است. این خانه برگر را در ایستگاه قطار تاریخی کبک به نام ایستگاه کاخ (Gare du Palais) خواهید یافت که سقف آن حدود 9 متر ارتفاع دارد و معماری و تزئینات منحصربه فرد آن فضایی باشکوه به وجود آورده است. از غذاهای مخصوص آن می توان به گریلِ با کیفیتِ ماهی، غذاهای دریایی و گوشت گاو آمریکای شمالی اشاره نمود. شاربون یک استیک پرمیوم حیرت انگیز به نام استرلینگ سیلور (Sterling Silver) دارد که از گوشت با مشخصاتی خاص به لحاظ شکل، رنگ، بافت و سطح رویی تهیه می گردد. تنها 12٪ از گاوهایی که در کانادا پرورش می یابند برای این سطح کیفی مناسب تشخیص داده می شوند. خانه برگر شاربون با طعمی استثنائی و استفاده از زغال چوب افرا، خوراک گریل متمایز و اصیل را به مشتریان عرضه می نماید.

رستوران اینیشیال

رستوران اینیشیال (Restaurant Initiale) در سال 1998 در یکی از ساختمان های تاریخی بندر قدیمی بازگشایی شد. بنای آن سابقا متعلق به یک بانک بود و بخاطر معماری چشمگیرش معروفیت داشت. در این رستوران دست پخت متمایز سرآشپز ایوان لوبران (Yvan Lebrun) را در کنار منظره تماشایی رودخانه، زیر سقف بلند، ستون ها و پیکره های تزئین شده نوش جان خواهید کرد. رستوران پنج ستاره اینیشیال غذاهای فرانسوی نو را سرو می نماید که بنا به مواد اولیه موجود در بازار هربار در آن تغییراتی ایجاد شده و از برترین محصولات ناحیه در تهیه آن استفاده می گردد. در محیط آرامش بخش آن ظرافت، خلاقیت و نوآوری به مشتریان تزریق می گردد.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 977

به "چطور در کبک کانادا، غذای فرانسوی بخورم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور در کبک کانادا، غذای فرانسوی بخورم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کبک کانادا، غذای فرانسوی بخورم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید