آشنایی با غذاهای مشهور مونترال

گشت و گذار در یک کشور یا شهر جدید با تجربه نکردن خوراکی خوشمزه آنجا، لطفی ندارد، اگر به مونترال سفر میکنید با ما همراه باشید تا بهترین غذاهای مونترال را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با غذاهای مشهور مونترال

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: غذاهای مونترال یکی از مواردی است که گردشگران را به این شهر جذب می نماید؛ غذاهایی که سال های زیادی در میان نسل های مختلف گشته اند. رستوران های مونترال همواره در حال پیشرفت و ایجاد تنوع بوده اند اما بعضی از غذاهای سنتی همچنان بدون تغییر به جای مانده اند. در ادامه با بعضی از برترین غذاهای مونترال که باید حتما در سفر به این شهر امتحان کنید، آشنا خواهید شد.

ساندویچ گوشت دودی در شوارتز دلی

رستوران شوارتز (Shwartzs) یکی از معروف ترین غذاخوری های مونترال است. صف مشتریانی که در جلوی این رستوران منتظر نوبت خود هستند گاهی از بلوار سن لوران (St. Laurent) تا چند خیابان آن طرف تر هم می رود. البته از آنجایی که غذاهای این رستوران بدون تجمل و تزئین خاصی سرو می گردد، انتظار مشتریان چندان طول نمی کشد. غذای اصلی رستوران ساندویچ گوشت دودی به همراه سیب زمینی سرخ نموده، خیارشور و نوشابه کوکاکولا با طعم گیلاس است. فضای رستوران شوارتز یک فضای رِترویی و قدیمی است. این رستوران بیش از 80 سال است که در مونترال فعالیت می نماید و در طی این سال ها به یکی از مکان های محبوب مونترال در میان سلبریتی ها تبدیل شده است.

نیوکی در دروگریا فین

پیدا کردن دروگِریا فین (Drogheria Fine) این مغازه ایتالیایی که دارای ظاهری ساده و کوچک است و در خیابان فِرمونت (Fairmont) واقع شده است، اصلا سخت نیست. همین غذاخوری کوچک به درست کردن برترین سس پاستا در مونترال معروفیت دارد. این سس را می توانید در یک شیشه یا با پرداخت تنها 5 دلار، در یک جعبه کوچک به همراه نوکی (Gnocchi) که در یک ظرف بزرگ در پشت پنجره در حال پخته شدن است، بخرید. کمی پنیر پارمزان و فلفل به این ترکیب اضافه کنید و از خوردن این غذای ایتالیایی، آن هم هنگامی که در محله مایل اِند (Mile End) قدم می زنید، لذت ببرید.

بیگل یا نان شیرینی حلقوی در فرمونت

نان شیرینی حلقوی یا بِیگل های فِرمونت (Fairmont) را می توانید در نزدیکی دروگِریا فین (Drogheria Fine) پیدا کنید. بیگِل های مونترال از خوراکی هایی است که باید حتما در سفر به این شهر امتحان کنید. اگر می خواهید لذت کافی از خوردن این نان ببرید، بهتر است آن را تازه و گرم میل کنید. این مکان بسیار ساده و دنج است؛ دیوارها پر از بیگِل های آماده و بسته بندی شده هستند و در پشت صندوق می توانید مراحل آماده شدن نان های شیرین حلوقی را مشاهده کنید.

بیگل در سن ویاتور

یکی دیگر از مکان هایی که می توانید بیگِل های مونترال را در آن جا امتحان کنید، یک مغازه فروش بیگِل در نزدیکی سن ویاتور (St Viateur) است. این مغازه به نوعی رقیب فِرمونت محسوب می گردد و در 24 ساعت شبانه روز باز است. علاوه بر این مغازه، شعبه های دیگری به شکل کافه در نقاط مختلف شهر آماده خدمات رسانی به مشتریان هستند.

بستنی در کم کوبا

در فاصله کمی از فِرمونت (Fairmont) و دروگِریا فین (Drogheria Fine)، در فصل های بهار و تابستان می توانید شاهد صف های طولانی در مقابل کِم کوبا (Kem CoBa) باشید. مردم زیادی برای خوردن بستنی های دست ساز و دسر سُربِی (Sorbet) به این مکان می آیند. البته شیرینی ها و شکلات های کِم کوبا هم بسیار خوشمزه هستند. در تهیه بستنی ها و دسرهای یخی هیچ گونه مواد مصنوعی یا نگه دارنده استفاده نمی گردد و این خوراکی های مجذوب نماینده به صورت اسکوپ یا سافت سرو (Soft Serve) و با طعم های نو و خانگی سرو می شوند.

بستنی در ریپلز

ریپِلز (Ripples) در بلوار سن لوران (St. Laurent) قرار گرفته است. این بستنی فروشی که به مدت 15 سال است که فعالیت می نماید، با نام دِ مِین (The Main) هم شناخته می گردد. صاحب این بستنی فروشی، ریچارد بِرنِت (Richard Bernette)، تهیه بستنی را در خانه شروع کرد و به این کار بسیار علاقمند شد. امروزه، این بستنی فروشی کوچک انواع بستنی، سُربِی و ماست منجمد را با بیش از 30 طعم مختلف برای مشتریان تهیه می نماید. در این رستوران می توانید بستنی هایی با طعم های گواوا، گریپ فروت، حلوا، موکای فاجِ بادامی و چای را امتحان کنید.

پوتین در لا بونکیز

پوتین (Poutine)، برخلاف ترکیب غیر معمولش، یعنی سیب زمینی سرخ نموده، آب گوشت و پنیر یکی از غذاهای محبوب در میان مردم کانادا محسوب می گردد. رستوران های زنجیره ای زیادی این غذای کلاسیک را سرو می نمایند؛ اما لا بونکیز (La Bonquise) یکی از معروف ترین غذاخوری های شهر است که می توانید پوتین را در آن میل کنید. این غذاخوری از سال 1968 فعالیت می نماید و در یک شبانه روز بیش از 30 نوع پوتین سرو می نماید. لا مکزیکن (La Mexicaine)، لو رِگی (Le Reggae)، لا سانتورینی (La Santorini)، سود اوئِست (Sud-Ouest) و لا وِگِنومان (La Véganomane) از انواع مختلف پوتین در لا بونکیز هستند.

سیب زمینی سیری در بوستان

از سال 1986، رستوران بوستان (Boustan) بعضی از برترین فست فودهای لبنانی-کانادایی را در شهر سرو نموده است. شعبه اصلی این رستوران در خیابان کرِسِنت (Crescent) واقع شده است. سلبریتی های کانادایی زیادی ازجمله لئونارد کوهن (Leonard Cohen)، نخست وزیر سابق کانادا پیِر ترودو (Pierre Trudeau) و پسرش، نخست وزیر کنونی کانادا جاستین ترودو (Justin Trudeau)، بازیکنان هاکی مونترال و چندین فرد معروف دیگر به این رستوران آمده اند. این رستوران اکنون چند شعبه دیگر هم دارد اما سیب زمینی هایش که با سس سیر سرو می گردد، همچنان غذای مورد علاقه مردم محلی است.

آبمیوه در ژیبو اورانژ ژولپ

ژیبو اورانژ ژولِپ (Gibeau Orange Julep) را به علت شکل منحصر به فردی که دارد، می توانید به راحتی پیدا کنید. این رستوران که به شکل یک پرتقال بزرگ الجثه است، بیش از چندین دهه سابقه فعالیت دارد. ژیبو اورانژ ژولِپ حال وهوای غذاخوری های دهه 1960 را به مشتریان می دهد و افرادی با ماشین های قدیمی و کلاسیک برای دورهمی های هفتگی به این رستوران سر می زنند. یکی از نوشیدنی های کلاسیکی که می توانید در این رستوران میل کنید، ژیبو اورانژ ژولِپ خامه ای است. این نوشیدنی به همراه هات داگ و سیب زمینی سرخ نموده برای یک بعدازظهر تابستانی بسیار ایده آل است.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1014

به "آشنایی با غذاهای مشهور مونترال" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با غذاهای مشهور مونترال" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای مشهور مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید