برای طبیعت گردی در کانادا کجاها برویم؟

از جذابرتین جاذبه های کانادا، جاذبه های طبیعی آن است که بسیار متنوع بوده و کوه ها و دریاچه تا جنگل ها و پارک ها گسترده شده است، در ادامه برای طبیعت گردی در کانادا مسیرهایی را پیشنهاد خواهیم داد.

برای طبیعت گردی در کانادا کجاها برویم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا بهشت گوله گردان و طبیعت گردان است. تقریبا در هر استان و ناحیه ای از این کشور زیبا مسیرهای طولانی برای گردشگری و کوله گردی وجود دارد. برخی از این مسیرها فقط برای کوهنوردی استفاده می گردد در حالی که در تعدادی دیگر از آن ها می توانید طبیعت گردی لذت بخش تری را بگذرانید. تقریبا در همه پارک های ملی کانادا مسیرهای زیادی هست که می توانید کوله گردی چندین روزه در آن ها ترتیب دهید. در این کشور چشم اندازهایی را می بینید که شاید در هیچ کشور دیگری نمونه آن ها پیدا نشوند پس بی علت نیست که برای بسیاری از طبیعت دوستان نام کانادا با طبیعت گردی و گشت و گذار در میان طبیعتی بکر گره خورده است.

پارک ملی بنف، استان آلبرتا

در این پارک حدود 1600 کیلومتر مسیرهای پرپیچ و خم و رویایی برای طبیعت گردی دارید. در اینجا آنقدر گزینه پیش پایتان است که برای انتخاب آن ها کافی ست نگاهی به توانایی های خودتان بیندازید. تعدادی از این مسیرها کاملا مناسب آماتورها و تازه کارها هستند و در آن ها چالش های دشواری وجود ندارد. اگر تا به حال کشورهای زیادی را برای کوله گردی جست و جو نموده اید و طبیعت گرد ماهری هستید مسیرهای سخت این پارک ملی را انتخاب کنید. یک قانون نانوشته می گوید هر چه مسیرها سخت تر باشد طبیعت با چشم انداز ها بکرتر و رویایی تر به شما پاداش می دهد. در قدیمی ترین پارک ملی کانادا در پشت هر پیچ، چشم انداز و چشم اندازی بکر را می بینید که آنقدر مجذوب کننده اند که دیدنیشان نفس را در سینه حبس می نماید. در این مسیرها هر لحظه منظر دیدنی دریاچه ای با آب های زلال و یا آبشاری باشکوه باشید. به غیر از طبیعت گردی می توانید حیات وحش و پرندگان را هم دیدن کنید جیزی که به طبیعت گردی تان رنگ و بویی مجذوب کننده می دهد و آن ر از حالت یکنواخت خارج می نماید.

پارک ملی گراس مورن (Gros Morne)، نیوفاندلند

این پارک در شرق ترین قسمت کانادا واقع شده است و آنقدر مجذوب کننده است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد. در این پارک 100 کیلومتر تپه های هموار و پیچاپیچ رامی بینید که ساعت ها کوهنوردی را می طلبند. البته در میان این تپه ها یک استثنا هم وجود دارد که بالا رفتن از آن مثل دیگر تپه ها چندان ساده نیست و کمی احتیاج به مهارت های کوهنوردی دارد. در این پارک در ماه های گرم سال کوهنوردان زیادی را می بینید که خودشان را به اینجا رساده اند تا راه صعود به قله را در پیش بگیرند. در مسیرهای این پارک به صخره هایی با شکل های مجذوب کننده و عجیب برمی خورید که دیدنی آن ها حسابی شما را ذوق زده می نماید.

پارک ملی شبه جزیره بروس، اونتاریو

در اینجا یکی از قدیمی ترین و طولانی ترین مسیرهای طبیعت گردی و کوه نوردی کانادا را می بینید. اگر این مسیر را در پیش گیرید در انتهای آن به آبشارهای نیاگارا یکی از زیباترین جاذبه های جهان می رسید. مسیرهای این پارک امکانات زیادی دارند و در آن ها طبیعت گردی آسانی را در پیش رو دارید. می توانید مسیر را با کوهنوردی بگذرانید و یا در صندلی های مخصوص بدوید. این پارک تابستان های خنک و زمستان های ملایمی دارد پس حتی اگر علاقمند به چشم اندازهای زمستانی هم هستید باز هم می توانید روی این پارک حساب کنید البته در این فصل از سال باید راهی مسیرهای کم چالش تر شوید.

پارک ملی دریاچه های واترتون (Waterton Lakes)، آلبرتا

در پارک ملی بنف در طول مسیرهای طبیعت گردی دهکده های بزرگ زیادی را می بینید اما در این پارک به جای آن همه دهکده فقط با یک شهر بندری روبرو می شوید. مسیرهای این پارک هم شباهت زیادی به پارک ملی بنف دارند و در آن راه های زیادی برای طبیعت گردی دارید. برای انتخاب مسیرها به این توجه کنید که چند روز را برای طبیعت گردی در این پارک کنار گذاشته اید حتی مسیرهایی هست که می توانید در طول یک روز بیشتر جلوه های زیبای طبیعت را در آن دیدن کنید. اگر دلتان طبیعت گردی ماجراجویانه و چالش برانگیز می خواهید مسیر «تاماراک» را انتخاب کنید؛ این مسیر در ارتفاع 2500 متری قرار گرفته و 32 کیلومتر طول دارد به طوری که شما را دو سه روز درگیر خود می نماید. این مسیر به قدری زیباست که بعد از اینکه از آن برگشتید می توانید ادعا کنید که زیبایی های طبیعی کانادا را کشف نموده اید.

پارک ملی فاندی (Fundy)، استان نیوبرانزویک

خلیج فاندی که یکی از هفت شگفتی آمریکای شمالی است جزر و مدهایی دارد که از بزرگ ترین نمونه های جهان هستند پس اگر اهل طبیعت گردی هستید دیدنی آن را به هیچ اسم از دست ندهید. این پارک 25 مسیر مختلف دارد که با انتخاب هر کدام از آن ها چشم اندازها و مسیرهای متفاوتی انتظارتان را می کشد. در هر یک از این مسیرها طبیعتی متنوع و متفاوت را می بینید و از این همه چشم اندازهای بکر غافلگیر می شوید.

پارک ملی جاسپر، آلبرتا

این پارک در شمال بنف و غرب ادمونتون قرار گرفته و همان زیبایی های پارک ملی بنف را دارد اما در آن خبری از شلوغی و جمعیت آن پارک نیست پس اگر حوصله شلوعی را ندارید و درعین حال می خواهید زیبایی های پارک های ملی کانادا را ببینید این پارک می تواند گزینه خوبی باشد. در این پارک یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین مسیرهای کوله گردی جهان وجود دارد که در آن با هر قدمی که برمی دارید جلوه ای از زیبایی های طبیعت درمقابلتان ظاهر می گردد.

منبع: canadianliving.com
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 726

به "برای طبیعت گردی در کانادا کجاها برویم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "برای طبیعت گردی در کانادا کجاها برویم؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای طبیعت گردی در کانادا کجاها برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید