مقایسه شهرهای مهاجرپذیر کانادا

همانطور که می‌دانید کانادا کشوری مهاجرپذیر به حساب می آید که بستر مهاجرت افراد با فرهنگ های گوناگون و از شیوه های متفاوت از جمله تحصیلی، توریستی و .... را فراهم کرده است.

مقایسه شهرهای مهاجرپذیر کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اکنون به بررسی شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال، اوتاوا و کلگری و‌ مقایسه آنها با یکدیگر از جهت رتبه بندی دانشگاه‌ها، جاذبه های توریستی و... می پردازیم.

دانشگاه های برتر تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو یکی از شهرهای معروف و همچنین یکی از مقاصد اصلی مهاجرین در کانادا میباشد. این شهر با جمعیت 2،731،571 پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی میباشد. تورنتو یکی از مراکز بین المللی تجارت، امور مالی، هنر و فرهنگ است و به عنوان یکی از چند ملیتی ترین شهرهای جهان شناخته شده است. 

برج سی ان سمبل این شهر است و از دیدنی های تورنتو میتوان به، بازار سِینت لارنس، ناحیه دیستیلری، جزایر تورنتو، آکواریوم ریپلی کانادا، کاسا لوما و موزه رویال اونتاریو اشاره کرد.

سه دانشگاه برتر تورنتو به شرح زیر میباشد:

University of Toronto

University of Toronto با رتبه جهانی 17

University of york

University of york با رتبه جهانی 264

Yniversity of Ryerson

Yniversity of Ryerson با رتبه جهانی 801

دانشگاه های برتر مونترال

و اما مونترال شهری با قدمت زیاد، دومین شهر پرجمعیت کانادا و پرجمعیت ترین شهر در استان کبک کانادا میباشد و حدود 2 میلیون جمعیت دارد.

مونترال پس از پاریس دومین شهر بزرگ فرانسه زبان در کشورهای پیشرفته است.

مونترال به شهری که فرهنگ اروپا و سبک زندگی آمریکای شمالی را با هم تلفیق می کند معروف است. این شهر به لحاظ فرهنگی بسیار غنی میباشد. مردم این شهر به دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند.
در مونترال دوستداران طبیعت می توانند از کوه رویال و باغ های گیاه شناسی لذت ببرند، هنر دوستان مجذوب موزه هنرهای زیبا می شوند.

جاذبه های مونترال کلیسای نُتردام، بندر قدیم مونترال،موزه‌ی هنرهای زیبای مونترال، موزه‌ی پونته کالیه،خیابان سن‌کاترین و شهربازی لارُند میباشند.

سه دانشگاه برتر مونترال به شرح زیر هستند:

McGill University

McGill University با رتبه جهانی 30

University of Montreal

University of Montreal با رتبه جهانی 110

Concordia University

Concordia University با رتبه جهانی 477

دانشگاه های برتر ونکوور

شهر بعدی که قصد داریم به شما معرفی کنیم شهر زیبا و خوش آب و هوای ونکوور میباشد این شهر در غرب کانادا و در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است و همچنین پرجمعیت ترین شهر این استان نیز میباشد. ونکوور به طور مداوم به عنوان یکی از پنج شهر برتر جهان برای زیست پذیری و کیفیت زندگی نام برده می شود. همچنین به عنوان گرانترین شهر برای زندگی در کانادا نیز رتبه بندی می شود . ونکوور یکی از گرمترین شهرهای کانادا در زمستان است. آب و هوای ونکوور از نظر استانداردهای کانادا معتدل است و همین باعث میشود سالانه مهاجران و دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان ونکوور را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

از جاذبه های ونکوور میتوان به پارک استنلی، فلای اُور کانادا، گستاون، مرکز خرید متروپولیس، اتمتروتاون، جزیره گرانویل و آکواریوم ونکوور اشاره کرد.

دانشگاه های برتر ونکوور نیز به شرح زیر هستند:

simon fraser university

simon fraser university با رتبه جهانی 300

university of british Columbia

university of british Columbia با رتبه جهانی 45

TRU Thompson Rivers University

TRU Thompson Rivers University با رتبه جهانی1714

Vancouver Island University

Vancouver Island University با رتبه جهانی 1155

University of Victoria

University of Victoria با رتبه جهانی 118

دانشگاه های برتر اوتاوا

به سراغ اوتاوا میرویم اتاوا پایتخت کشور کانادا و واقع در جنوب شرقی استان آنتاریو میباشد. این شهر همچنین مرکز سیاسی کانادا نیز به شمار میرود.در اتاوا مراکز تحصیلی زیادی وجود دارد و تعدادی از موسسات تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و فرهنگی از جمله مرکز هنرهای ملی، گالری ملی و موزه های ملی متعددی را در خود جای داده است. بافت قدیمی ساختمان ها اتاوا را منحصر بفرد کرده است .این شهر مکان مناسبی برای تجربه بهترین جاذبه ها، جشن ها و طعم های مختلف این کشور است. فضاهای بکر در فضای باز شهر و حومه شهر فعالیت های فراوانی از جمله دوچرخه سواری، رفتینگ، پیاده روی و اسکی را ارائه می دهند. و بدون توجه به فصل، رویدادهایی مانند Winterlude، جشنواره لاله های کانادایی و Bluesfest شهر را از هیجان و زیبایی پر می کنند.

از دیدنی های اتاوا میتوان به تپه پارلمان،کانال Rideau، موزه جنگ کانادا، گالری ملی کانادا، برج صلح، موزه طبیعت کانادا و موزه جنگ سرد کانادا اشاره کرد. همانطور که گفته شد دانشگاهها و موسسات عالی زیادی در اتاوا وجود دارد که سه مورد از آنها به شرح زیر است:

University of Ottawa

University of Ottawa با رتبه جهانی 145

Carleton University

Carleton University با رتبه جهانی 601

Algonquin College - Ottawa Campus

Algonquin College - Ottawa Campus با رتبه جهانی 5491

دانشگاه های برتر کلگری

و در آخر شهر کلگری که این شهر هم در استان آلبرتا واقع شده است. اقتصاد کلگری شامل فعالیت در بخشهای انرژی، خدمات مالی، فیلم و تلویزیون، حمل و نقل و تدارکات، فن آوری، تولید، هوا فضا، بهداشت و سلامت، خرده فروشی و گردشگری است.

این شهر در سال 2019 میلیون و 285 هزار و 711 نفر جمعیت داشته است و این شهر را به پرجمعیت ترین شهر آلبرتا و پرجمعیت ترین در غرب کانادا تبدیل کرده است. کلگری از نظر کیفیت زندگی از نظرسنجی Mercer Quality of Living دارای رتبه بالایی است و توسط مجله Forbes به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای جهان نام برده شده است.

جاذبه هایی که در کلگری یافت می شود عبارتند ازالمپیک پلازا، مرکز خرید Core Eau Claire Market، باغ وحش کلگری، جرقه تلوس مرکز همایش های Telus برج کلگری، موزه نظامی مرکز EPCOR پارک جزیره پرنس، موزه گلنبو،تالار مشاهیر ورزشی کانادا،زنجیره اسکوشیابانک میباشد.این شهر بسیار جذاب و در حال رشد است.

دانشگاه های برتر کلگری به شرح زیر است:

University of Calgary

University of Calgary با رتبه جهانی 240

St Mary&rsquos University College

St Mary’s University College با رتبه جهانی 7537

University of Alberta Calgary Centre

University of Alberta Calgary Centre با رتبه جهانی 246

Mount Royal University

Mouynt Royal Universit با رتبه جهانی 2104

انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 375

به "مقایسه شهرهای مهاجرپذیر کانادا" امتیاز دهید

5 کاربر به "مقایسه شهرهای مهاجرپذیر کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه شهرهای مهاجرپذیر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید