راز این سنگ های عجیب در کاستاریکا چیست؟

یکی از عجایبی که میتوانید رد کاستاریکا به سراغ آنها بروید سنگ های کروی شکلی هستند که در بسیار سنگین و بزرگ هستند که سوژه نظریه پردازان حضور فرازمینی ها بر روی زمین بوده اند.

راز این سنگ های عجیب در کاستاریکا چیست؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در دلتای دیکیس کاستاریکا، یکی از رازهای باستان‌شناسی بسیار عجیب کشف شده است. در دههٔ 1930، صدها سنگ کروی که ابعادشان از چند سانتی‌متر تا بیش از دو متر مختلف است و وزن برخی از آن‌ها به بیش از 16 تن می‌رسد، پیدا شدند. تقریباً همهٔ این سنگ‌ها از نوعی سنگ به نام گرانودیوریت ساخته شده‌اند، که سخت و مقاوم هستند. واقعیت این است که سنگ‌های کروی غول‌پیکر کاستاریکا در واقع مجسمه‌هایی هستند که توسط انسان ساخته شده‌اند.

تعداد سنگ‌های کروی غول‌پیکر کاستاریکا بیش از 300 عدد است و وزن نمونه‌های بزرگ آن‌ها به چندین تن می‌رسد. امروزه، این سنگ‌ها برای تزیین ساختمان‌های مهم مانند مجلس اسمبله‌گرایی، بیمارستان‌ها و مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، در برخی از موزه‌های جهان، می‌توانید این آثار را مشاهده کنید. برخی از این سنگ‌ها هم در مجسمه‌هایی که در باغ‌ها و خانه‌های اشخاص ثروتمند و معروف نصب شده‌اند، قرار دارند.

ممکن است این سنگ‌ها از سرند ترابا به دست آمده باشند. سرند ترابا جایی است که به واسطهٔ فرآیندهای طبیعی از منابع معدنی در کوهستان‌های تالامانکا به این منطقه منتقل می‌شود. تا به امروز، هیچ سنگ کروی غول‌پیکری که نیمه‌کاره باقی بماند، پیدا نشده است. مانند سنگ‌های یکپارچه دوران باستان، این سنگ‌های کروی غول‌پیکر کاستاریکا نیز در فاصلهٔ 50 مایلی از این منطقه مخفی و پنهان بوده‌اند.

برملا کردن اسرار سنگ های کروی غول پیکر کاستاریکا

سنگ های کروی غول پیکر کاستاریکا از زمان انتشار Erich von Däniken’s Chariots of Gods در سال 1971، سوژه پیشگویی های شبه علمی بوده است. پس از انتشار کتاب هایی مانند آتلانتیس در آمریکا، فرمان روایان دنیا باستان، به وسیله Ivar Zapp و جورج ایکسون (Adventures Unlimited Press، 1998) و طرح آتلانتیس: باز کردن قفل اسرار باستانی از تمدن غول پیکر، به وسیله کالین ویلسون و رند فلم آوت (Delacorte Press، 2001) این اشیا مجددا مورد توجه افکار عمومی نهاده شده اند. سخنرانی نویسندگان این مجموعه ها در تلویزیون، رادیو، مجلات و صفحات وب به صورت گسترده منتشر شد و موجب شد آن ها به خاطر دادن اطلاعات اشتباه درباره اشیا تاثیر منفی بسیاری بر روی افکار عمومی داشته باشند.

سنگ های عجیب در کاستاریکا

اگرچه برخی از این نویسندگان مدعی شدند که این اشیا را کشف نموده اند اما حقیقت این است که از همان ابتدای کشف، اسرار سنگ های کروی به وسیله شرکت United Fruit در سال 1940 مورد مطالعه باستان شناسان واگزار شد و فورا بعد از آن مطالعات گسترده بر روی آن ها شروع شد و در سال 1943 اولین نتایج منتشر شد.

در کاوش های باستان شناسی که در سال های دهه 1950 بر روی سنگ های کروی غول پیکر کاستاریکا انجام شد، متوجه شدند که آنها با سفال و دیگر مواد معمولی از فرهنگ های ما قبل تاریخ کلمبیایی در جنوب کاستاریکا همراه هستند. هر گونه رمز و رازی که درون آن ها نهفته است در واقع کمبود اطلاعات به خاطر تخریب کره ها و اطلاعات باستان شناسیشان است که قرن ها پیش گم شده است.

می توان گفت که سنگ های کروی غول پیکر کاستاریکا از زمان پیدا شدنشان به خطر افتاده اند. بسیاری از آنها نابود شده اند، به وسیله جست و جو کنندگان گنج سرقت شده و یا به وسیله فعالیت های کشاورزی شکسته و خراب شده اند. در زمان مطالعاتی که در دهه 1950 صورت گرفت، پنجاه توپ در محل حضور داشت. امروزه فقط تعداد انگشت شماری در محل اصلی خود به جای مانده اند.

سنگ ها چگونه ساخته شده اند؟

کره ها به احتمال زیاد به وسیله سابیدن تخته سنگ به شکل کروی به وسیله ترکیبی از شکستگی کنترل شده، سوراخ کردن با تیزی و سنگ زنی ساخته شده اند. آنالیز گرانودیوریت که ماده اصلی تشکیل دهنده آن ها است نشان می دهد که در لایه ها در هنگام تغییرات سریع در دمای بالا شکل گرفته اند. ممکن است کره ها به وسیله استفاده از گرما (زغال سنگ داغ) و سرما (آب سرد) خرد شده باشند و هنگامی که مشاهده می شد شکلی نزدیک به کره دارند این فرایند را متوقف نموده و با استفاده از اشیا تیز و شیی شبیه به چکش به آن شکل می دادند.

در واقع می توان گفت فرایند ساخت آن ها شبیه به ساخت تبرهای سنگی، ابزارهای سنگی آن دوران و مجسمه ها بوده است که در واقع بدون استفاده از هیچ فلز، لیزر و دخالت دست موجودات فضایی اجرا شده است.

چه کسی آن ها را ساخته است؟

سنگ های کروی غول پیکر کاستاریکا به احتمال زیاد به وسیله اجداد مردم بومی که در زمان فتح اسپانیا در منطقه زندگی می کردند ساخته شده بود. این افراد به زبان چیبچان صحبت می کردند که مربوط به زبان بومیان از شرق هندوراس به شمال کلمبیا بود. فرزندان مدرن آن ها Boruca،Téribe و Guaymí هستند. این فرهنگ ها در شهرک های پراکنده زندگی می کردند، که برخی از آنها بیش از 2000 نفر بودند. این افراد از ماهیگیری و شکار و بعلاوه کشاورزی روزگار خود را می گذراندند. آنها ذرت، مانویک، لوبیا، کندو، نخل فیجی، پاپایا، آناناس، آووکادو، فلفل، کاکائو و بسیاری دیگر از میوه ها، محصولات ریشه ای و گیاهان دارویی را کشت می کردند. آنها در خانه هایی بودند که به طور معمول کروی بود زندگی می کردند که پایه هایشان با سنگ ها گرد کف رودخانه ساخته شده بود.

قدمت سنگ ها چقدر است؟

سنگ های کروی غول پیکر کاستاریکا از مکان های باستان شناسی شناخته شده اند در اقیانوس اطلس فقط دارای نشانه های سفالگری از فرهنگ آگواس بوئنس هستند که تاریخ آن حدودا 200 سال قبل از میلاد مسیح تا 800 سال بعد از آن است. گفته شده که کره های سنگی همراه با زیورآلات طلای دفن شده یافت شدند که سبک آن شبیه به سال های 1000 میلادی است. آنها هم در ورقه های شفاف حاوی پلیکانر، بوینس آیرس یافت شده اند، نوعی سفالگری از دوره Chiriquí که در حدود سال 800 بعد از میلاد ساخته می شدند.

انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 695

به "راز این سنگ های عجیب در کاستاریکا چیست؟" امتیاز دهید

4 کاربر به "راز این سنگ های عجیب در کاستاریکا چیست؟" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز این سنگ های عجیب در کاستاریکا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید