سفر به مکزیک چقدر برایتان آب میخورد؟

اگر در برنامه سفرتان به مکزیک هم سری خواهید زد این مقاله رو مرور بفرمایید، هزین های یک سفر نرمال را برایتان شرح دادیم تا قبل از سفر بدانید انتظار چقدر هزینه را داشته ابشید.

سفر به مکزیک چقدر برایتان آب میخورد؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مکزیک یکی از کشورهایی است که بیشتر کسانی که علاقه مند به سفر هستند، نام این کشور را در کشورهایی که که دوست دارند از آن بازدید کنند، گنجانده اند. کشوری با غذاهای رنگارنگ و تند، تاریخی طولانی و انقلابی، معماری متفاوت و خیره کننهد، همه این صفات،کمتر کسی را ترغیب به بازدی از مکزیک نمی کند. از آن جا که این کشور، از مقصدهای بسیاری از کوله گردان و مسافران جهان است، آشنایی با گوشه ای از هزینه های مکزیک بسیار اهمیت دارد.

مکزیک، کشوری در آمریکای شمالی است که 120 میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن مکزیکو سیتی است. واحد پولی مکزیک، پزو (MXN) است. زبان رسمی مردم مکزیک، اسپانیایی است اما در سال 2003 حدودا 62 زبان مختلف در مکزیک شمارش شد.مکزیک با اقیانوس آرام در غرب، از جنوب با خلیج مکزیک و با دریای کارائیب در جنوب شرق، همجوار است. گویش اسپانیایی مکزیک ثبت جهانی شده است. مکزیک چهاردمین کشور بزرگ جهان و یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. سابقه زندگی در مکزیک به 40 هزار سال پیش باز می گردد اما این کشور به طور رسمی در قرن 16 میلادی، به وسیله هرنان کوتس کشف شد. در ابتدا مکزیک را به نام اسپانیای نو، می خواندند اما هنگامی که نام مرکز این کشور را، مکزیکو سیتی انتخاب کردند، نام این کشور به مکزیک که از زبان سرخپوستان ناوهآتل است، تغییر نام داد. معنی نام مکزیک معلوم نیست که، چیست و آن را به عنوان یک نام کشور می شناسند. نخستین آثاری که از انسان در آمریکای میانی به دست آمده متعلق به 40 هزار سال پیش است. مکزیک بعلاوه مهد یکی از مهم ترین تمدن های باستان، تمدن آزتک ها، بوده است. قوم مایا از مشهورترین قبایلسرخپوست مکزیک بودند، معمولاً شهرهایشان را در دل جنگل های بارانی می ساختند. قوم مایا پدیدآورندهٔ یکی از تمدن های بسیار پیشرفته آمریکای مرکزی در دوران پیشاکلمبیایی بود، که دست آوردهای بسیار چشمگیری در هنر، معماری، ستاره شناسیو ریاضیات داشته است. هم اکنون نیز گروه هایی از اقوام مایا در مکزیک و گواتمالا بسر می برند. مایاها با بهره گیری از تمدن های گذشته خود نظیر اولمک، توانستند بین سال های250 تا900 پس از میلاد تمدنی بزرگ را در آمریکای مرکزی پایه گذاری کنند. کشوری کوهستانی و مرتفع است؛ و تنها قسمتی از آن که مسطح می باشد، در شبه جزیره «یوکاتان» واقع شده است. از آنجا که ارتفاع این کشور از 500 متر بیشتر است، از این رو دما نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین، متغیر است. شمال این کشور خشک و غیرقابل کشت بوده، و این در حالی است که جنوب این کشور، مرطوب و گرم است.

اقامت در مکزیک

پایین ترین قیمت برای اقامت در مکزیک، از 125 پزو برای هر شب در اقامتگاه ها برای یک اتاق یک تخته آغاز می گردد. در شهرهای بزرگی مثل مکزیکو سیتی و کانکون، برای همین شرایط، قیمت اجاره اتاق، بین 140 تا 200 پزو می باشد. اتاق های خصوصی با شرایط و اکانات بهتر مثل استفاده از صبحانه و وای فای رایگان، 400 پزو در ازای هر شب می باشد. برای هتل ها هم از شبی 300 پزو برای اقامت در یک هتل 2 ستاره، در بودجه خود کنار بگذارید. البته شما می توانید از اتاق های مشترک در اقامتگاه هایی با شرایطی بهتر با پرداخت شبی 210 پزو هم بهره ببرید. برای اقامت در هتل های 4 و 5 ستاره لوکس در شهری مثل کانکون نیز از شبی 640 پزو آغاز می گردد.

غذا در مکزیک

غذا در مکزیک، برای مسافران از نظر هزینه، گزینه ای ارزان به شمار میرود. شما می توانید اندازه قابل توجهی گوجه فرنگی، ذرت، آووکادو و فلفل را در غذاهای مکزیکی با پخت و کیفیتی مناسب میل کنید. بعضی از غذاهای مکزیکی که خوردن آن ها به شما پیشنهاد می گردد، عبارتند از: تاکو، مول (خوراکی که اندازه زیادی در پخت سس آن، از شکلات استفاده شده است.)، آنچیلاداس، سس سالسا و یک عالمه غذای خوشمزه دیگر است. کیفیت غذا در مکزیک با کیفیت پخت آن، برابر است. شما برای خرید هربار غذای خیابانی، 240 پزو خرج کنید. اگر قصد دارید در یک رستوران غذا بخورید، هزینه های آن از 40 پزو آغاز می گردد. یک وعده غذایی در رستوران های مک دونالدز، بین 75 تا 85 پزو، تمام می گردد. اگر تصمیم گرفتید که غذایتان را خودتان درست کنید، هفته ای 500الی 585 پزو، برای خرید برنج، سبزیجات، مرغ و دیگر اقلام اساس، هزینه قیمت تمام شده، می گردد.

حمل ونقل در مکزیک

اتوبوس ها در مکزیک از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار هستند. برای سفرهایی بین دو شهر با فاصله کم، از اتوبوس های اکسپرس بهره ببرید، هزینه سفر شما 482 پزو می گردد. اما برای سفرهای طولانی تر، پیشنهاد ما این است که به دو علت از اتوبوس استفاده نکنید. علت اول این است که مسافت زیادی در پیش دارید و برای رسیدن به بعضی از شهرها ممکن است 15 دقیقه هم تو راه باشید و دومین علت ما این است که بلیط سفرهایی با فاصله زیاد، حدود 1450 پزو است در صورتی که اگر از هواپیما بهره ببرید، علاوه بر این که خیلی زودتر به مقصدتون می رسید، هزینه بلیط هواپیما حدودا، 720 پزو تمام می گردد. برای حمل ونقل داخل شهری، اتوبوس ها که در تمام شهرها در دسترس هستند. بعضی از شهره ای بزرگ مکزیک، دارای مترو نیز، هستند. کرایه های تاکسی نیز از 16 پزو شروه می شوند.

مراکز سرگرمی در مکزیک

گشت و گذار در مکزیک و محیط طبیعی آن می تواند یک نوع سرگرمی کاملا رایگان، محسوب گردد. با این حال، گران ترین سرگرمی که در مکزیک وجود دارد، غواصی است که هزینه ورودی آن، 2400 پزو می باشد. معمولا ورودیه مکان های سرگرمیی مثل موزه ها، کلیساها، ساختمان های معروف، از 160 پزو آغاز می گردد.

بودجه پیشنهادی روزانه

اگر فرض کنیم که شما قصدتان از سفر به مکزیک، اقامتی معمولی و کنم هزینه، با یک اتاق یک تخته در یک اقامتگاه معمولی است، غذارا در یک مکان معمولی می خورید، از حمل و نقل ارزتن قیمت و محلی هم استفاده می کنید، بودجه ای که برای یک روز احتیاج دارید مبلغی در حدود 830 یورور می باشد. البته با توجه به پیشنهاداتی که به شما دادیم، می توانید بودجه خود را بهتر مدیریت کنید و بیشتر پولتان را نگه دارید.

منبع: nomadicmatt.com
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 791

به "سفر به مکزیک چقدر برایتان آب میخورد؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "سفر به مکزیک چقدر برایتان آب میخورد؟" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مکزیک چقدر برایتان آب میخورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید