این جاذبه های ریودوژانیرو مجانی هستند

هیچ چی مثل یه تفریح مجانی نمیچسبه! بیایید با هم با تفریحات و جاذبه های رایگان در ریودوژانیرو آشنا شویم.

این جاذبه های ریودوژانیرو مجانی هستند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ریودوژانیرو یکی از مهیج ترین شهرهای دنیا است. قطعاً بعضی از جاذبه های این شهر بسیار پرهزینه هستند، اما می توان در آن انبوهی از دیدنی های رایگان نظیر سواحل زیبا، هنر خیابانی باشکوه و بازارهای پرجنب وجوش را پیدا کرد. این تفریحات رایگان نه تنها فشاری به حساب بانکی گردشگران وارد نمی نماید، بلکه کاملاً ارزشمند بوده و چهره ای متفاوت از شهر را به آن ها نشان می دهد.

سواحل

ریو بدون شک دارای سواحلی زیباست؛ مهم تر اینکه این سواحل رایگان هستند. به هنگام بودن در این سواحل از آب وهوای مطبوع، آب های خنک اقیانوسی و سواحل ماسه ای سفیدرنگ لذت برده و به برنزه کردن پوست خود در تعطیلات بپردازید. ساحل کوپاکابانا انتخابی ایده آل است، اما نباید از سواحل دیگری چون ایپمانما یا لِبلون (Leblon) نیز غافل شد. این دو ساحل با صخره های ناهموار در مجاورت آب های بکر خود، دارای زیبایی خالصی هستند که آن ها را از فضای تجاری کوپاکابانا متمایز می سازد.

پدرا دو سال

پدرا دو سال (Pedra do Sal) یکی از قدیمی ترین پاتوق های پایکوبی برزیلی سامبا در ریودوژانیرو است که بعضی از برترین نوازندگان سامبای شهر را برای برگزاری یک رویداد موزیکال در یک شب باهم متحد می نماید. این رویداد در وسط خیابان های فرعی منطقه سائود (Saude) در مرکز شهر برگزار می گردد و جمعیت فراوانی از مردم در شب های دوشنبه برای لذت بردن از موسیقی زنده در فضای باز، نوشیدنی های مقرون به صرفه قیمت و گفت وگو با دوستان و حتی غریبه ها به اینجا می آیند. این یکی از برترین راه ها برای آشنایی با آهنگ هایی است که شهروندان ریو با آن ها بزرگ شده اند. می توان از این طریق فرهنگ پویا و دل فریب ریو را تجربه کرد.

کوهنوردی

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های شهر ریو وجود فرصت های فراوان کوهنوردی است. کوه های موجود در ریو تنها مناسب کوهنوردان حرفه ای نیستند. مورو دا اورکا (Morro da Urca) و پدرا بونیتا (Pedra Bonita) دو گزینه هستند که بالا رفتن از آن ها تنها به 30 دقیقه زمان احتیاج دارد و می توان آن ها را با سرعتی آرام و ملایم فتح کرد. افرادی که در پی کمی چالش بیشتر هستند، باید راهی کوه های پدرا دا گاویا (Pedra da Gavea) یا پتروپولیس ترسوپولیس (Petropolis-Teresopolis) شوند. صعود به این کوه ها احتیاجمند 3 روز اردو زدن در کوهستان همراه با دیدنی منظره ها حیرت انگیز در طول راستا است.

یوگا

ریو با داشتن منطقه ها طبیعی بکر و حال و هوایی آرامش بخش، محلی مناسب برای تمرین یوگا است؛ به علاوه، گردشگران می توانند در بعضی از کلاس های یوگا به طور رایگان شرکت نمایند. از کلاس های محبوب یوگا در فضای باز می توان به کلاس برگزارشده در کنار تالاب رودریگو دِ فریتاس (Rodrigo de Freitas)، ساحل ایپانما و پارک فلامنگو (Flamengo) اشاره نمود. این کلاس ها معمولاً در صبح زود و برای بردن بهره حداکثری از فضای آرام و خلوت محیط برگزار می شوند. مدرسه یوگای بلیس (Blyss) نیز گاهی اقدام به برگزاری کلاس های رایگان، به وسیله تبلیغ در صفحه فیس بوک خود، می نماید. مدرسه لونا روسا (Luna Rosa) نیز یکی دیگر از مراکز برگزاری کلاس های یوگا به صورت رایگان است.

موزه فردا

موزه فردا، به لطف معماری آینده نگر و محتوای شگفت انگیز خود، در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ریو محسوب می گردد. این موزه به کاوش مسائل فعلی نظیر آسیب های زیست محیطی، تغییرات اقلیمی و آینده سیاره زمین به وسیله تأثیر انسان بر محیط زیست می پردازد. نمایشگاه های تعاملی و بصری موجود در این موزه بازدیدنمایندگان را به فکر وامی دارد؛ از همه مهم تر اینکه افراد می توانند در روزهای سه شنبه به طور رایگان از این موزه بازدید نمایند.

هنر خیابانی

هنر خیابانی در سال 2009 در برزیل قانونی شد و همین امر موجی از خلاقیت برای پوشاندن دیوارهای خالی شهر در قالب بوم نقاشی را پدید آورد و به آن ها با تصاویر رنگارنگ جان بخشید. می توان به طور رایگان از هنر خیابانی ریو دیدن کرد و به تحسین هنر شگفت انگیز هنرمندان ناشناخته و بی صدا پرداخت. بعضی از این آثار نظیر یک گرافیتی علیه برگزاری مسابقات جام دنیای برزیل، احساسات جامعه را برانگیخت. در مرکز شهر قدم زده و خیابان مخصوص نقاشی های دیواری ادواردو کوبرا (Eduardo Kobra) را پیدا کنید. اینجا یکی از بزرگ ترین بوم های نقاشی خیابانی در دنیا است و ترکیب فتورئالیسم همراه با تصویرسازی های انتزاعی در آن، نفس ها را در سینه حبس می نماید.

دیدن از بازارها

خرید، با توجه به احتیاج شما برای آن روز، می تواند مقوله ای مجذوب کننده یا رنج آور باشد؛ با این وجود، گشت وگذار در بازارهای ریو همواره تجربه ای حیرت انگیز است. گردشگران می توانند علاوه بر دیدنی صنایع دستی محلی که اغلب از طبیعت و قبایل بومی برزیل تأثیر پذیرفته اند، بعضی از غذاهای خیابانی برزیلی و آثار هنری زیبا را نیز پیدا نمایند. بازار هیپی (Hippie) در محله ایپانما، بازار اشیاء عتیقه در مرکز شهر و بازار سائو کریستُوا (São Cristóvão) ازجمله برترین بازارهای ریو هستند که می توان با مبلغ تنها 3 رئال از آن ها دیدن کرد.

غروب خورشید در آرپوادور

خوشبختانه غروب آفتاب همواره رایگان خواهد بود و یکی از برترین منطقه ها موجود در ریو برای دیدنی این پدیده، آرپوادور (Arpoador) است. این صخره بزرگ در انتهای ساحل ایپانما واقع شده است. هر وقت که هوا صاف باشد، گروهی از مردم راهی این صخره می شوند تا پایین رفتن خورشید در افق و پشت اقیانوس را دیدن نمایند.

پله های سلارون

این پله ها نام خود را از جورج سلارون شیلیایی تبار گرفته اند؛ فردی که این پله ها را تبدیل به یک اثر موزاییکی، به منظور ادای احترام به فرهنگ برزیلی، کرد. پله های سلارون یکی از بارزترین جاذبه های شهر ریو هستند. حتی می توان پله های سلارون را در موزیک ویدئوهای هنرمندان سرشناسی چون اسنوپ داگ و فارل ویلیامز نیز مشاهده کرد. آن ها در محله لاپا (Lapa) واقع شده اند و به سانتا ترزا ختم می شوند. این پله ها محل خوبی برای گرفتن عکس سلفی هستند.

آبشار

این آبشار که در قلب جنگل انبوه تیجوکا واقع شده، مکانی شگفت انگیز برای وقت گذراندن در هنگام بعدازظهر است. به وسیله راستا جنگلی و فرعی استرادا ویستا چینسا (Estrada Vista Chinesa)، به معنی جاده منظره ها چینی، راهی جنگل شوید. در این راستا خود را آماده یک صعود کمی سخت نموده و حتماً این کار را همراه با یک راهنمای محلی انجام دهید.

پس از 20 تا 30 دقیقه پیاده روی، کاشوئیرو دو هورتو (Cachoeiro do Horto) را خواهید یافت؛ آبشاری که از فراز صخره های عمودی فرو ریخته و تنها به مقدار قد یک نفر برای ایستادن در زیر آن ارتفاع دارد. سپس می توان به داخل حوضچه مقابل آبشار رفت و در حین کمی استراحت، به تحسین منظره ها زیبای جنگلی پرداخت.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1070

به "این جاذبه های ریودوژانیرو مجانی هستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "این جاذبه های ریودوژانیرو مجانی هستند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جاذبه های ریودوژانیرو مجانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید