برای اولین بار یک زن بومی فرماندار کل کانادا شد

روز سه شنبه ترودو خاطرنشان کرد که ملکه الیزابت پیشنهاد انتصاب مری سایمون به اسم فرماندار کل را از سوی وی تأیید نموده است. خانم سایمون اولین زن بومی در کانادا است که این پست را دریافت نموده است. وی قبلاً سفیر کانادا در دانمارک بود و نقش به سزایی در تأسیس شورای شمالی (Arctic Council) داشت.

برای اولین بار یک زن بومی فرماندار کل کانادا شد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ترودو گفت: امروز پس از گذشت 154 سال، کشور قدمی تاریخی برداشته است.

خانم سایمون به اسم نماینده ملکه الیزابت در کانادا فعالیت خواهد نمود. 5 ماه پیش فرماندار سابق جولی پایت استعفا کرد. بارها از وی به علت بدرفتاری با زیردستان شکایت شده بود.

مری سیمون کیست؟

خانم مری سیمون که ماه آینده یعنی 21 آگوست 74 ساله می گردد (متولد 1947) یک اینوییت از اهالی Kuujjuaq، دهکده ای کوچک در ساحل Ungava Bay در شمال شرقی کبک است.

وی پیش از آغاز یک دهه فعالیت خود به اسم مدافع حقوق بومیان، به اسم گوینده و تهیه کننده در CBC North کار می کرد.

وی در مذاکرات توافق نامه خلیج جیمز و شمال کبک در 1975، یک توافقنامه ی مهم بین Cree و اینوییت در شمال کبک، دولت استانی و هیدرو کبک حضور فعالی داشت و به امضای این معاهده یاری کرد.

پس از آن در سال 1982 سیمون به اسم رئیس Makivik Corp انتخاب شد. این سازمان برای اداره وجوهی که اینوییت ها از محل توسعه در زمین های خود دریافت می کردند، ایجاد شد.

این سازمان در حال حاضر ده ها میلیون دلار سرمایه گذاری را مدیریت می نماید، از جمله سهام مالکیت Canadian North، یک شرکت عظیم حمل و نقل هوایی در قطب شمال.

سیمون در سال 1986، راهنمایی کنفرانس Inuit Circumpolar یا ICC را بر عهده گرفت؛ گروهی که در سال 1977 به نمایندگی از اینوییت ها در تمام کشورهای قطب شمال ایجاد شد.

وی در ICC از دو اولویت برای مردم بومی شمال حمایت کرد: حفاظت از شیوه زندگی آنها در برابر آسیب های زیست محیطی و فشار برای توسعه مالی مسئولانه در قلمرو سنتی آنها.

در سال 2002، نخست وزیر پیشین Jean Chrétien، او را به اسم اولین سفیر قطب شمال کانادا منصوب کرد؛ مقامی که در آن سیمون از نزدیک با هشت کشور دور قطبی دیگر همکاری کرد تا همکاری در منطقه را تقویت کند.

خانم سیمون قبلا در CBC North مجری بود و بعلاوه به اسم سفیر کانادا در دانمارک فعالیت می کرد.

سیمون در منطقه Nunavik کبک متولد شده و در حال حاضر در انستیتوی Arctic Institute of North America کار می نماید.

انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 626

به "برای اولین بار یک زن بومی فرماندار کل کانادا شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "برای اولین بار یک زن بومی فرماندار کل کانادا شد" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار یک زن بومی فرماندار کل کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید