15 دلیل عالی بودن زندگی در تورنتو

 تورنتو بزرگترین شهر کاناداست و یکی از مراکز اصلی کسب و کار، فرهنگ و اقتصاد جهان به شمار می­رود. سنجش کیفیت زندگی مرسر و واحد اقتصادی هوشمند، همیشه این شهر را به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی معرفی کرده اند. اگر با این مقدمه کوتاه متقاعد نشده اید که تورنتو یکی از عالی­ترین مکان­های دنیا برای اقامت است، شاید دلایل زیر شما را قانع کنند!

15 دلیل عالی بودن زندگی در تورنتو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آموزشگاه ­های تورنتو جزو بهترین مراکز آموزشی جهان هستند.

فرقی نمی­کند فرزندان شما دانش آموز باشند یا دانشجو، در تورنتو می­توانید بهترین مراکز آموزشی را پیدا کنید تا فرزندان دلبندتان آموزش در سطح بالا را تجربه کنند. مدارس عمومی تورنتو عالی هستند و مدرسه ­های غیرانتفاعی بسیار مجهزی نیز وجود دارند. دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه ریرسون و دانشکده هامبر از بهترین دانشگاه ­های امریکای شمالی هستند و رشته ­های متنوعی را پوشش می­دهند تا همه جوانان بتوانند در زمینه موردعلاقه­ شان تحصیل کنند.

شهر امنی است.

سالهاست که تورنتو یکی از امن­ترین کلان­شهرهای امریکای شمالی به شمار می­رود و از این حیث سابقه درخشانی دارد. طبق آمار پژوهشی در سال 2012، نرخ جنایت در تورنتو 2 به ازای 100.000 نفر است. این مقدار در مقایسه با شهری مانند شیکاگو (5/18 به ازای 100.000 نفر) یا بوستون (9 به ازای 100.000 نفر) بسیار کم می­باشد. نرخ سرقت در این شهر هم پایین است (1/207 فقره به ازای 100.000 نفر) و بسیار کمتر از شهرهایی مانند شیکاگو (6/588 فقره به ازای 100.000 نفر)، نیویورک (9/256 فقره) و حتی مونترال (3/235) می­باشد.

به چندفرهنگی معروف است.

تورنتو به خاطر فرهنگ­های متنوعش مشهور است چون جمعیت محلی آن از بیش از 200 قومیت و ملیت مختلف تشکیل شده اند و بنابراین بیشتر از 140 گویش و زبان مختلف در این شهر وجود دارد. طبق پژوهشی که در سال 2006 انجام شد، زبان مادری 47 درصد از جمعیت تورنتو انگلیسی یا فرانسوی نیست. رایج­ترین زبان­هایی که در تورنتو کاربرد دارند شامل چینی، ایتالیایی، پنجابی، فیلیپینی و پرتغالی هستند.

غذاهای متنوعی پیدا می­شود.

با توجه به اینکه فرهنگ­های متنوعی در تورنتو وجود دارند، تنوع غذایی هم بسیار زیاد است. اگر هوس دامپلینگ چینی، پاستای ایتالیایی، سوپ رشته ویتنامی، سالاد یونانی یا خوراک اتیوپیایی کرده باشید حتماً می­توانید در سطح شهر رستورانی پیدا کنید که غذای دلخواه شما را سرو کند. غذاهای سنتی محبوب کانادا شامل پوتین سیب زمینی، تارت کره­ای و سالمون خشک شده هستند.

می­توانید به آسانی راه را پیدا کنید.

تورنتو شهر نسبتاً بزرگی است اما خیلی راحت می­توانید مسیر خود را پیدا کنید. فرقی نمی­کند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید یا پیاده باشید. ساختار شهر به صورت شبکه و بلوک ساده است و امکان ندارد هنگام گردش راه را گم کنید. شبکه متروهای تورنتو هم یکی از ساده­ترین شبکه ­های دنیاست و فقط دو خط اصلی دارد. نرخ کمیسیون حمل و نقل تورنتو هم ارزانقیمت است. هزینه هربار استفاده از وسایل حمل و نقل فقط 3 دلار است. حتی می­توانید با 75/10 دلار بلیط یک روزه بخرید و هرچندبار که می­خواهید سوار وسایل نقلیه شوید.

شهر به طبیعت نزدیک است.

هروقت از آسمانخراش­های فراوان و نمای شیشه­ای ساختمان­ها خسته شدید می­توانید به یکی از پارک­های جنگلی متعدد بروید و از طبیعت مصنوعی لذت ببرید. از جمله این پارک­ها می­توان پارک اشبریجز، بلافر، های پارک، روگ یا ریوردیل را نام برد. به علاوه می­توانید به نزدیک­ترین رودخانه سر بزنید و با طی مسیری نیم ساعته به جزایر آرام تورنتو برسید. در آنجا می­توانید در یکی از دریاچه ­ها قایق سواری کنید یا حتی در ساحل مانیتو یا ساحل مرکزی شنا کنید.

کسب و کار در تورنتو رونق دارد.

تورنتو یکی از برترین مراکز اقتصادی در سراسر جهان است. از بین 10 شرکت برتر حوزه IT که به سرعت درحال رشد هستند، هشت شرکت در کانادا واقع شده اند. نرخ اشتغال جوانان در این شهر بالاست. در سال 2014 تورنتو در لیست شاخص جوانی شهر از نظر اقتصادی، رتبه سوم را دریافت کرد. این شهر همچنین در زمینه نوآوری­هایی مانند وسایل نقلیه الکتریکی و کم مصرف پیشرو می­باشد و دومین شهر جهان است که بیشترین شرکت­های بیوتکنولوژی را دربر می­گیرد.

شب­های تورنتو بسیار فعال و هیجان انگیز هستند.

چه بخواهید تا صبح پارتی بگیرید یا فقط همراه دوستانتان بازی کنید و نوشیدنی بنوشید، می­توانید در تورنتو مکان مناسب خود را پیدا کنید. اماکن مختلفی در این شهر وجود دارند؛ از جمله بار ورزشی، ورق بازی، بارهای سقفی، تفریحی، کوکتل سلف سرویس، کلوب شبانه، قهوه خانه و کافه.

در تمام سال جشنواره برگزار می­شود.

تورنتو به عنوان یکی از مراکز فرهنگی اصلی امریکای شمالی، جشنواره ­ها و مراسم­های زیادی برگزار می­کند که به شهر رنگ و لعاب و تنوع زیادی می­بخشند. جشنواره جاز تورنتو یکی از بزرگ­ترین مراسم­های جاز در امریکاست که هر سال به مدت 10 روز (از اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه جولای) برگزار می­شود. جشنواره فیلم معروف تورنتو که سالانه در سپتامبر برگزار می­شود نیز امروزه یکی از معتبرترین مراسم­های سینمایی در جهان به شمار می­رود. جشنواره ­ها و مراسم­های رایگان متعددی مانند فستیوال باسکر، کاریبانا (بزرگترین جشنواره خیابانی در امریکای شمالی)، نوی بلانش، رژه افتخار و مراسم دانفورث نیز وجود دارند که مردم می­توانند در آنها شرکت کنند.

برای خرید یکی از بهترین شهرهای کاناداست.

فرقی ندارد چه چیزی می­خواهید بخرید، هرچه بخواهید حتماً می­توانید در تورنتو پیدا کنید. دو پاساژ بزرگ به نام­های یورک­دیل و ایتون در این شهر وجود دارند. ضمناً پاساژ ایتون به یکی از جاذبه ­های توریستی پربازدید تبدیل شده است. اگر به دنبال بوتیک­های بی­نظیر می­گردید به خیابان کویین بروید. خیابان بلور هم به مغازه ­های باکیفیتش معروف است. اگر می­خواهید محصولات تازه و ارگانیک بخرید به فروشگاه ­های کنسینگتون و سنت لارنس سر بزنید. نشنال جئوگرافیک، فروشگاه سنت لارنس را به عنوان بهترین فروشگاه مواد غذایی در دنیا معرفی کرده است.

موزه ­ها و گالری­های مختلف

اگر تا حالا متقادعد نشده اید، شاید خوشحال شوید اگر بدانید در تورنتو انواع و اقسام موزه و گالری هم وجود دارد. موزه سلطنتی اونتاریو یکی از بزرگترین موزه ­های کشور است و نمایشگاه ­های طبیعی جذابی در آن برگزار می­شوند. در موزه کفش­های عجیب باتا، تاریخچه کفش­های متنوع و کفاشی به نمایش گذاشته شده است. در موزه هنر اونتاریو مجموعه فوق العاده­ای از شاهکارهای اروپایی و کانادایی به نمایش گذاشته شده، و در گالری دومینیون هنر اینویت نیز مردم می­توانند با فرهنگ مردم اینویت آشنا شوند.

برج CN، نماد تورنتو

برج مخابراتی 1815 فوتی CN، بزرگترین ساختمان پابرجا در نیمکره غربی است که سومین برج بلند جهان هم به شمار می­رود. در این برج علاوه بر بازدید از رستوران گردان، بهترین نماهای شهر را می­توان دید. یک مسیر پیاده روی به نام Edgewalk هم افتتاح شده است که بازدیدکنندگان می­توانند در این مسیر، روی لبه رستوران و در ارتفاع 1168 فوتی از سطح زمین پیاده روی کنند. هجوم آدرنالین و نمای شگفت انگیز بالای تورنتو ارزشش را دارد به این محل سر بزنید، اما شاید برای افرادی که روحیه ضعیفی دارند مناسب نباشد. این پیاده رو مرتفع­ترین پیاده روی آزاد جهان است که مسیری کاملاً دایره­ای را دربر می­گیرد.

هاکی

اگر به ورزش ملی کانادا علاقه داشته باشید، تورنتو جای مناسبی برای طرفداران هاکی است. سالن افتخارات هاکی، خانه ابدی جام استنلی می­باشد. هفت لیگ ورزشی اصلی نماینده این شهر هستند که در بین آنها نام لیگ ملی هاکی و لیگ هاکی بانوان کانادایی هم دیده می­شود. بهترین تیم هاکی شهر، تورنتو میپل لیوز است که یکی از شش کلوب اصلی لیگ ملی هاکی می­باشد و تا کنون موفق شده 13 مرتبه عنوان قهرمانی جام استنلی را دریافت کند.

اقامت لوکس در محله سوانسی

می­توانید در قلب محله سوانسی، یک خانه لوکس با 3 اتاق خواب و 4 سرویس بهداشتی را با هزینه 1.679.000 دلار خریداری کنید. در این ملک دوطبقه دوست داشتنی اتاق نشیمن و غذاخوری دلبازی با یک آتریوم زیبا و نورگیر وجود دارد؛ همچنین به یک آشپزخانه حرفه­ای، دفتر کار و حتی اتاق توالت بانوان نیز مجهز است. فضای پارکینگ گنجایش سه اتومبیل را دارد. در اتاق نشیمن یک شومینه رمانتیک گازسوز ساخته شده و هر یک از اتاق­های طبقه بالا، تراس مجزا دارد. این خانه در سال 2007 ساخته شده، طبقه همکف آن وسیع بوده و ارتفاع سقف­ها 9 فوت است.

خرید خانه­ در بخش­های قدیمی تورنتو با بودجه کم

تنها با 399.000 دلار می­توانید در مرکز تورنتو یک خانه بازسازی شده خریداری کنید! در این خانه ­ها سه اتاق خواب، یک سرویس بهداشتی، آشپزخانه کوچک و دنج به همراه اتاق نشیمنی وسیع وجود دارد. آشپزخانه مجهز به یخچال، اجاق گاز، لباسشویی و خشک کن می­باشد. فضای زیادی در خانه وجود دارد و می­توانید راحت اتومبیل خود را در پارکینگ زیرزمینی پارک کنید. همه پنجره ­ها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه امسال مرمت شده اند.

چه بخواهید شب­های پرهیجان و فعالی بگذرانید، کسب و کارتان را منتقل کنید، زندگی اجتماعی بانشاطی داشته باشید یا فقط در یک آپارتمان دنج و کم هزینه در مرکز شهر اقامت کنید، تورنتو در هر حال برای شما مناسب خواهد بود!

انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 421

به "15 دلیل عالی بودن زندگی در تورنتو" امتیاز دهید

4 کاربر به "15 دلیل عالی بودن زندگی در تورنتو" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 دلیل عالی بودن زندگی در تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید